Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Domino_2006

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 22:21

De eerste heb ik gehad. Kreeg na 10 uur last van een zeer stijve schouder. Ben in 2018 en 2019 aan deze schouder geopereerd en voelde echt het operatiegebied stijf worden. Na 2 dagen was de stijfheid ook weer weg. 10 februari mag ik voor de tweede prik. Die laat ik aan de andere kant zetten.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-21 22:26

Oh dat lijkt me dan erg relevant dat ze dmv CT waarde uitzoeken of het daadwerkelijk om oudere infecties gaat. Het schijnt dat je al snel tot 7/8 weken positief kan testen.

Die vriendin in mijn stukje hierboven vond dat spannend, want zij had 9 weken daardoor corona gehad. Echt met symptomen. Ze werd nu negatief getest. De GGD had al aangegeven dat ze op de grens zat en wellicht nog positief had kunnen testen op de oude infectie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:47

Mijn vriend is vandaag gevaccineerd met het comirnaty vaccin.. nergens last van... zelfs geen zere arm... ik voelde wel een schijf op de prikplek bij hem... hij niet :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:51

Ik sprak gisteren een docent ( werkt naast docent in de thuiszorg) en nog een medestudent die ook beide gevaccineerd waren. De docent had echt nergens last van ook niet van haar arm. Ze vermoedde dat ze al eens corona heeft gehad in het begin voordat het echt naar buiten kwam hier in Nederland.

De medestudent had best heftige bijwerkingen vond ik. Haar hele arm was dik en rood en ze had heel erge hoofdpijn erbij gekregen de dag erna.

Best bijzonder hoe wisselend het kan zijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 19:52

Het ligt er ook heel erg aan wie je prikt of je een zere arm krijgt. Hoe langzamer hoe beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:35

Net een stukje over het Janssens vaccin in het vrt nieuws. Vind het echt bizar dat ik een 2de inenting ga krijgen. Heb mijn studiedocumenten nagekeken en ze spreken wel degelijk over een 2de vaccinatie. Heel gek en ik hoop dat de 2de vaccinatie bedoeld is om degenen die het placebo kregen nu het echte te geven en visa versa.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-21 20:40

SVRL schreef:
Net een stukje over het Janssens vaccin in het vrt nieuws. Vind het echt bizar dat ik een 2de inenting ga krijgen. Heb mijn studiedocumenten nagekeken en ze spreken wel degelijk over een 2de vaccinatie. Heel gek en ik hoop dat de 2de vaccinatie bedoeld is om degenen die het placebo kregen nu het echte te geven en visa versa.

Is het niet zo dat ze proberen het sneller door de keuring heen te krijgen met 1 vaccin wat 66% bescherming biedt. En dat ze dan gaan onderzoeken wat het effect van 2 vaccinaties is? Heb je als je meedoet met zo'n studie geen contactpersoon waar je je vragen aan kunt stellen om dit eens na te vragen? Dat laatste wat je zegt zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:50

Ik vind 66% niet zo veel eerlijk gezegd. Ken iemand die bij J&J werkt en ze zijn er mega blij mee natuurlijk, maar als je met een tweede prik >95% of misschien zelfs 99% effectiviteit kan krijgen zou ik zeker daar voor gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 20:52

Vayo schreef:
SVRL schreef:

Is het niet zo dat ze proberen het sneller door de keuring heen te krijgen met 1 vaccin wat 66% bescherming biedt. En dat ze dan gaan onderzoeken wat het effect van 2 vaccinaties is? Heb je als je meedoet met zo'n studie geen contactpersoon waar je je vragen aan kunt stellen om dit eens na te vragen? Dat laatste wat je zegt zou inderdaad ook een optie kunnen zijn.

Ik word 1 van de dagen door het studiecentrum gebeld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 21:26

SVRL schreef:

Ik heb even geen zin om het op te zoeken, maar je kunt natuurlijk gewoon het studie protocol downloaden ipv het je af te vragen. Daar staat dan precies welke studie groepen ze hebben. Dat is dan geheid 1x, 2x, placebo omdat je zo de meeste kennis opdoet in dezelfde tijd. Welke groep je dan zelf bent weet je uiteraard niet, de 1x groep zullen ze ook 2x prikken (1x echt en 1x nep).

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 22:41

Het vaccin dat door Janssen gemaakt wordt, is op een andere manier ontwikkeld. Hierdoor is met 1x vaccineren een bescherming van ruim boven 90% te realiseren. Het daadwerkelijke percentage moet nog uit de praktijkstudies met gezonde personen blijken. Waarschijnlijk ligt dit dicht tegen de 98% aan.

Ik denk inderdaad ook dat de “2e enting” alleen toegepast wordt bij mensen die de placebo gekregen hebben. Maar omdat het blind is, moet natuurlijk iedereen terugkomen voor de 2e keer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:15

Manlief (77) is gevaccineerd met Pfizer. Beetje last vd arm gehad en dag na prik behoefte aan meer dutjes doen. Verder niets. Exact na 4 weken mag hij weer op dezelfde tijd.
Dus geen centje pijn en hij zag er ook niet tegenop.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:19

Taucha schreef:
Het vaccin dat door Janssen gemaakt wordt, is op een andere manier ontwikkeld. Hierdoor is met 1x vaccineren een bescherming van ruim boven 90% te realiseren. Het daadwerkelijke percentage moet nog uit de praktijkstudies met gezonde personen blijken. Waarschijnlijk ligt dit dicht tegen de 98% aan.

Ik denk inderdaad ook dat de “2e enting” alleen toegepast wordt bij mensen die de placebo gekregen hebben. Maar omdat het blind is, moet natuurlijk iedereen terugkomen voor de 2e keer.

Ik heb hem toch maar gegoogled.
De studie heeft officieel maar 1 prikmoment.

Ik ben nu dus ook benieuwd wat de 2e is. Als de de placebo groep inenten kunnen ze geen effectiviteit studie meer doen. Maar anderzijds is het wellicht onethisch om mensen die meegedaan hebben niet daadwerkelijk in te enten.

https://www.clinicaltrials.gov/ct2/show ... w=2&rank=1

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:20

Ik heb gisteren het Pfizer vaccin gekregen. Ik heb wat last van mn bovenarm. Het voelt als een dag 4 qua pijn, nadat hij uit de kom is geweestm dus vooral een soort spierpijn/alsof je de hele dag heel zwaar hebt gesport. Ws 26 feb de 2e prik.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 08:32

Zijn er hier toevallig ook nog mensen die meedoen aan de curevac studie van t UMC? Ik mag dinsdag. 50% kans op placebo prik. Exact 3 weken later krijg ik de 2de.
Ik ben blij dat ik mijn steentje kan bijdragen aan het onderzoek.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:12

Gister mijn 2e Pfizer vaccin gehad. Eerste keer stevige hoofdpijn, stijve arm en nek en vermoeid. Vannacht wakker geworden van koude rillingen, hoofdpijn en zere arm. Deze keer wel echt meer last, inclusief koorts en verkoudheid...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:33

purple schreef:
Gister mijn 2e Pfizer vaccin gehad. Eerste keer stevige hoofdpijn, stijve arm en nek en vermoeid. Vannacht wakker geworden van koude rillingen, hoofdpijn en zere arm. Deze keer wel echt meer last, inclusief koorts en verkoudheid...

Ik ben nu wel een beetje panisch voor de volgende keer als ik dit zo lees. Maar de klachten wat je bij de eerste had had ik ook niet en was veel lichter. Maar merk wel dat ik deze week wel meer hoofdpijn had

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:37

purple schreef:

+:)+ dat is alleen maar tof, want dat betekent dat je lichaam het immuunsysteem doet wat het moet doen. Dat meen ik serieus daar mag je blij om zijn en zeker niet vervelend vinden.
Dit is tevens een post voor Zebrastreep. Juist als je totaal geen reactie zou hebben, vind ik het eerder een reden tot zorg, ook al hoeft dit niet → daar het niet zo zwart wit is. Alleen als je wel (wat) reactie krijgt, dat is gewoon goed nieuws.
Alleen die verkoudheid zou ik in de gaten houden. Te erg ziek worden mag ook weer niet hé, dus wel in de gaten houden. En wat extra drinken is ook goed.
Wanneer heb jij je 1ste inenting gehad Zebrastreep?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:40

pien_2010 schreef:
purple schreef:

+:)+ dat is alleen maar tof, want dat betekent dat je lichaam het immuunsysteem doet wat het moet doen. Dat meen ik serieus daar mag je blij om zijn en zeker niet vervelend vinden.
Dit is tevens een post voor Zebrastreep. Juist als je totaal geen reactie zou hebben, vind ik het eerder een reden tot zorg, ook al hoeft dit niet → daar het niet zo zwart wit is. Alleen als je wel (wat) reactie krijgt, dat is gewoon goed nieuws.

Dat is ook wel weer zo pien :j ik ken ook mensen die inderdaad nergens last van hadden maar die hoor ik in het algemeen ook nooit klagen over ziek zijn of pijn pas als het echt niet meer kan. Mijn werkgevers hadden ook wel last van klachten maar andere collega's weer niet.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:42

Daar wordt inderdaad voor ''gewaarschuwd'' dat de tweede heftiger kan zijn. Ik ga op voorhand even overleggen met mijn leidinggevende en cliënten die ik de dag na de vaccinatie heb. Ik krijg op zondagmiddag mijn 2e vaccinatie en maandagochtend 8:00 start ik bij mijn eerste cliënt. Die dag ook een zeer kwetsbare cliënt.

Zebrastreepje, dat wilde ik ook al zeggen!!! Misschien is het bij ons milder, omdat wij na de eerste ook minder heftige klachten hadden. Een vriendin van me heeft na de eerste echt een dag enorme hoofdpijn en zeer pijnlijke arm gehad. Ook veel heftiger dan bij mij.

Maar Zebrastreepje .... je bent op de helft he. Nog 1 prik en je bent er gewoon vanaf! En een week later voor 95% beschermd. Hoe fijn is dat!!!!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:45

Vayo schreef:
Daar wordt inderdaad voor ''gewaarschuwd'' dat de tweede heftiger kan zijn. Ik ga op voorhand even overleggen met mijn leidinggevende en cliënten die ik de dag na de vaccinatie heb. Ik krijg op zondagmiddag mijn 2e vaccinatie en maandagochtend 8:00 start ik bij mijn eerste cliënt. Die dag ook een zeer kwetsbare cliënt.

Zebrastreepje, dat wilde ik ook al zeggen!!! Misschien is het bij ons milder, omdat wij na de eerste ook minder heftige klachten hadden. Een vriendin van me heeft na de eerste echt een dag enorme hoofdpijn en zeer pijnlijke arm gehad. Ook veel heftiger dan bij mij.

Maar Zebrastreepje .... je bent op de helft he. Nog 1 prik en je bent er gewoon vanaf! En een week later voor 95% beschermd. Hoe fijn is dat!!!!

Ja ik vind het nu al fijn dat ik voor 50% beschermd ben dat geeft al veel mee rust. Afgelopen woensdag moest ik examen maken en toen dacht ik echt van wat fijn eigenlijk dat ik straks mij daar minder druk om hoef te maken en het weer wat normaal voor mij gaat worden. Helemaal als de cliënten op stage straks gevaccineerd zijn. Mijn stagebegeleidster zei ook van hoe fijn zou het alleen al zijn als we weer op de fiets ergens met ze een ijsje kunnen eten? Het is klein maar kan al veel betekenen.

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:29

pien_2010 schreef:
purple schreef:

Alleen die verkoudheid zou ik in de gaten houden. Te erg ziek worden mag ook weer niet hé, dus wel in de gaten houden. En wat extra drinken is ook goed.
Wanneer heb jij je 1ste inenting gehad Zebrastreep?

Dat is ook wel weer zo, alleen jammer dat ik tm maandag dagdiensten heb en me vandaag heb moeten ziekmelden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:30

Ik krijg mijn 2e prik om 8u15 en moet pas om 13u beginnen werken. Ik krijg 'm ook op het werk trouwens, maar er kon met geen mogelijkheid gewisseld worden qua uren. Als het er echt wat pittiger aan toe gaat qua bijwerkingen, dan bestaat de kans dat ik me ook moet ziekmelden -O- want ze verwachten wel dat je anders gewoon met die bijwerkingen komt werken.

Ga de agenda maar blokkeren voor afspraken, dan behou ik die uren om administratie bij te werken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:57

@Purple lees jouw ervaring met angst en vrees eerlijk gezegd... sterkte hoop dat je weer de oude bent.

Ik had mijn 1e vaccinatie (Pfizer) de 18e januari. Op zich 1e paar uur geen last, beetje stijve arm maar niets bijzonders. Ben 's nachts wakker geworden met een giga migraine en enorm misselijk en beroerd -O- heeft vrijwel hele dag geduurd... heeft tot wel een dag of 2 na de vaccinatie geduurd voordat ik niet meer misselijk was, hoofdpijn was dankzij flinke dosis paracetamol na dag 1 wel uit te houden.
Vond het dus echt niet prettig (bijwerkingen uiteraard gemeld).

Moest me dus ook prompt de volgende dag ziekmelden, ging echt niet, was maar net in staat om me ziek te melden. De dagen erop stond ik niet op een groep, dus kon gewoon online werken. Pas de vrijdag (had maandag vaccinatie) weer naar het werk gegaan.

Maar begreep dat als je nu flinke bijwerkingen had bij vaccinatie 1, dat bij de 2e waarschijnlijk weer gaat gebeuren... -O-

8 februari mag ik weer ^)

Ben wel erg blij hoor dat ik hem krijg maar die bijwerkingen waren echt heel vervelend.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:59

Daar was ook voor gewaarschuwd in de US dat er veel aandacht moet zijn voor de herhaalprik en dat zorg instanties niet iedereen op 1 dag moet prikken ivm ziekteverzuim door de prik.