Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

koenlover

Re: Ontpillen, hoe ging het bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:30

Welke app gebruik jij Denice?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:45

Clue

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:38

Met mijn pil cyclus had ik afgelopen maandag al mijn menstruatie gehad. Momenteel nog steeds geen menstruatie.

Zijn er meer die dat hebben (gehad)?

(Wij gebruiken nu geen anti conceptie)

Spytgnieskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:44

Ik ben recent gestopt met de pil en vorige week voor het eerst ongesteld geweest. Een dag later dan met pil dus dat was erg netjes. Blij mee :) verder ook niks anders dan anders. Had wel wat hoofdpijn, volgens mij had ik dat met de pil niet maar verder alles normaal!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:46

MarliesV schreef:
Ben niet kleinzierig maar het sonderen (diepte bepalen) gaf steek en de spiraal er in ook. En je kan niet volledig ontspannen door die eendenbek.
Toen die er uit was, was het wel ok.

Vannacht 1x pijnstiller genomen maar meer dan flinke menstruatie pijn was het niet. Vandaag nergens meer last van.

Geen idee hoe andere mensen dit ervaren natuurlijk. Ieder lijf is anders.

Hier gister ook een spiraal gekregen. Beetje vergelijkbaar als bij jou. Plaatsen is even vervelend maar totaal niet in verhouding met de pijn die ik krijg door bv endometriose. Nu afwachten of ik minder migraine krijg en of het voldoende werkt tegen de endometriose. Ik heb wel een ding geleerd, ik laat hem niet weer bij een huisarts plaatsen, wat een gepruts, gynae had hem er zo in, even vervelend maar minimaal nabloeden en vanmorgen al geen pijn/last meer. Na poging huisarts 2-3dgn nagebloed en kleine week na pijn.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:04

Plaatsen ging hier prima en soepel bij de huisarts.
Heb alleen inmiddels dag 10 nog steeds telkens wat buikpijn en afscheiding.
Niet zoveel dat het zorgen opleverd maar blij wordt ik er ook niet van.

Jintexx gebruik je helemaal niets? En ben je wel seksueel actief? Want dan is natuurlijk het ook mogelijk dat je zwanger bent als je menstruatie niet komt.
Mocht je twee weken over tijd zijn, ondanks dat je geen menstruatie hebt gehad zonder pil, dan zou ik een testje doen.

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 22:13

Jintexx schreef:
Met mijn pil cyclus had ik afgelopen maandag al mijn menstruatie gehad. Momenteel nog steeds geen menstruatie.

Zijn er meer die dat hebben (gehad)?

(Wij gebruiken nu geen anti conceptie)

Ik was 3 weken later dan met de pil ;)

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:14

MarliesV schreef:

Jintexx gebruik je helemaal niets? En ben je wel seksueel actief? Want dan is natuurlijk het ook mogelijk dat je zwanger bent als je menstruatie niet komt.
Mocht je twee weken over tijd zijn, ondanks dat je geen menstruatie hebt gehad zonder pil, dan zou ik een testje doen.

We zijn wel actief geweest.
Wanneer het meteen raak is is het echt van harte welkom.
Alleen had ik wanneer het zo ver is het nog niet meteen verwacht nu een maand na de laatste pil.

Pfoe 3 weken later :')

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:17

Hier sinds deze week voor het eerst weer ongesteld geworden sinds ik gestopt ben met de pil in Oktober. Geen enkele pijntjes, geen buikpijn/krampen en heel weinig bloed. Duurde ook maar 3/4 dagen.

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:30

En dan ga ik al nadenken bij 3 dagen :+ _O-

Sourire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:39

Ik moet volgende week mijn eerste "echte" menstruatie krijgen. Ben benieuwd.. Ik stop op aanraden drie cyclussen vanwege spotting. Maar hoop toch niet dat het, doordat de boel niet op gang komt, veel langer dan drie maanden gaat duren. :')

Stoppen jullie allemaal met anticonceptie of nemen jullie wat anders? Ben zelf wel een beetje bang geworden van langdurig gebruik door de (nieuwe?) bijsluiter van de pil (en ik heb de pil al 11 jaar gebruikt)..

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:43

Ik zit over een spiraal na te denken, maar laat nu eerst mijn lichaam effe tot “rust” komen na 6 jaar aan de pil :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:49

Ik heb gekozen voor een half jaar niets (ja condooms ivm geen kinderwens) om te zien hoe mijn lijf het na 25 jaar pil gebruik doet zonder hormonen.

Nu dus vorige week een koper spiraal laten zetten.

Jintexx, ik zou twee weken wachten en dan testen. De kans is prima aanwezig dat je gelijk zwanger raakt, zonder tussendoor ongesteld te zijn geweest.
Dat verschilt ontzettend per persoon. Ben benieuwd!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 19:52

Jintexx schreef:
MarliesV schreef:

Alleen had ik wanneer het zo ver is het nog niet meteen verwacht nu een maand na de laatste pil.

Ik ben tussen stoppen en zwanger niet ongesteld geweest :'), was na twee weken al raak, dus wie weet.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:22

miramii schreef:
Jintexx schreef:

Ik ben tussen stoppen en zwanger niet ongesteld geweest :'), was na twee weken al raak, dus wie weet.

Maar, je je lichaam kan toch ook lang nodig hebben om weer te herstellen van de hormonen en vanzelf ongesteld te worden? Een maand uitblijven nadat je weer ongesteld had moeten worden vind ik nog niet zo spannendeerlijk gezegd, omdat ik weet dat het lichaam ook tijd nodig kan hebben.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:40

Na bijna 25 jaar pil gestopt.
Eerste keer netjes ongesteld, nu had ik vorige week moeten worden: 1 dag buikpijn en niks gebeurd.
( ben niet zwanger ).
Dus lijf moet toch nog even wennen

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:10

Ik ben al best lang geleden gestopt met de pil na een jaar het te hebben geprobeerd. Ik merkte dat de pil heel veel invloed had op mijn geestelijk welzijn en ik denk ook wel dat het mij depressie achtige klachten heeft gegeven. Daarnaast kreeg ik het gewoon niet goed op de rit en werd ik ondanks dat ik de pil slikte gewoon om de 4 weken ongesteld ook al stopte ik niet. Ik merkte dan vaak als ik ongesteld werd en de pil paar dagen liet staan ik mij eigenlijk geestelijk weer een stuk beter voelde. Ik had alleen bijvoorbeeld geen buikpijn meer of was niet erg ongesteld.

Nadat ik ben gestopt , ben ik mij veel beter gaan voelen. Ik ben niet heel erg ongesteld en de pijn valt op zich ook wel mee en is goed te doen met pijnstilling. Ik heb echt het idee dat bij mij het verstandiger is dat 1x in de maand alles er gewoon even uitkomt. Dus ook de negatieve gedachten en gevoel. Ik voel mij altijd na een paar dagen weer een heel stuk beter en prettiger.

Ik ga nooit weer aan de pil en als het kan neem ik er ook niks meer voor. Mentale gezondheid vindt ik veel belangrijker dan een paar dagen buikpijn waar ik wel mee kan leven. Ik heb er geen seconde spijt van gehad.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:19

Niet het hele topic doorgelezen maar ik ben nu 4,5 maanden gestopt.

Nam eerst de pil, dan een pleister en daarna een ring. Ben al eerder proberen stoppen maar kreeg op dat moment net een relatie. Nu al bijna 2 jaar alleen dus ik vond het wel eens tijd om te stoppen. Ik voel me over het algemeen veel beter, minder moodswings, geen vreetbuien en minder emotioneel tijdens mijn menstruatie. Ik ben gelukkig meteen terug regelmatig en heb ook niet zo'n verschrikkelijke last van mijn menstruatie. Het enige wat ik echt gemerkt heb is dat ik meer last heb van acne, maar dat is met de juiste producten ook weer onder controle. Het voelt wel fijn om even te stoppen.

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 22:46

Ik was pas na 3 maanden ongesteld weer voor de eerste keer, daarna zo 6-8 weken een paar keee. Nu zit ik op elke 4-5 wkn steeds. Heb 20 jaar de pil geslikt ongeveer. Ik ben nu met de Clue app begonnen, dan kan ik het een beetje gaan tracken. Ook ivm migraine.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:44

CairnTerrier schreef:
Maar, je je lichaam kan toch ook lang nodig hebben om weer te herstellen van de hormonen en vanzelf ongesteld te worden? Een maand uitblijven nadat je weer ongesteld had moeten worden vind ik nog niet zo spannendeerlijk gezegd, omdat ik weet dat het lichaam ook tijd nodig kan hebben.

Zeker. In mijn omgeving duurde het bij de meesten 0,5 tot 3 jaar tot ze zwanger raakten. Ik ben dan ook gestopt met de gedachte: duurt minimaal een jaar. Zwanger worden is gewoon mega onzeker, je weet het gewoon niet. Maar het kan dus wel super snel. Ik schrok dus ook toen ik positief testte (welkom, maar totaal niet vanuit gegaan), dat het zo snel ging is meer de uitzondering dan de regel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:50

miramii schreef:
CairnTerrier schreef:

Zeker. In mijn omgeving duurde het bij de meesten 0,5 tot 3 jaar tot ze zwanger raakten. Ik ben dan ook gestopt met de gedachte: duurt minimaal een jaar. Zwanger worden is gewoon mega onzeker, je weet het gewoon niet. Maar het kan dus wel super snel. Ik schrok dus ook toen ik positief testte (welkom, maar totaal niet vanuit gegaan), dat het zo snel ging is meer de uitzondering dan de regel.

Mijn huisarts raadt altijd aan om ruim een jaar te stoppen voor je zwanger wil worden omdat dan pas alles "uit je lijf is", ook omdat je eierstokken in een koelkast worden gestoken door de pil, dus bij wijze van spreken als je met 15 op de pil ging en op 25 stopt zijn je eierstokken nog steeds "15 jaar".

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:04

Tsja, ze is nu al geboren, kan er weinig meer aan doen. :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:20

CalipsoLover schreef:
miramii schreef:

Mijn huisarts raadt altijd aan om ruim een jaar te stoppen voor je zwanger wil worden omdat dan pas alles "uit je lijf is", ook omdat je eierstokken in een koelkast worden gestoken door de pil, dus bij wijze van spreken als je met 15 op de pil ging en op 25 stopt zijn je eierstokken nog steeds "15 jaar".

Dat vind ik een discutabele en bijzondere uitspraak.
Wel lekker dat ik op mijn 40e dan nog eierstokken heb van een pubermeisje :P

Buikpijn van de spiraal is hier weg maar gisteren weer bloed. Niet mega veel maar ook niet normaal want menstrueer niet.
Las op de bijsluiter dat het wel tot 3 maand kan duren voor je lijf weer terug in het oude ritme is na het plaatsen, laten we hopen dat dit niet zo lang duurt :x

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:29

Klopt wel enigszins omdat je niet meer ovuleert als je de pil slikt. Je hebt vanaf pubertijd een x aantal eicellen in je leven. Vraag is wel hoe goed de kwaliteit blijft van de eicellen als je 40 bent en nog zoveel eicellen over hebt.
Nog nooit gehoord dat de pil slikken op jong leeftijd zorgt voor meer kans op zwangerschap op latere leeftijd.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:29

Ik denk dat er veel dingen zijn die veel vrouwen niet weten over anticonceptie. Maar het is wel degelijk zo, zag het onlangs ook nog eens voorbij komen in een artikel maar kan het niet in 123 terugvinden, als ik het artikel vind dan post ik het hier ook even!

Edit: Ik zeg ook niet dat je daardoor vruchtbaarder bent, dat is nog iets anders :P