Ik wil zo graag thee lekker vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ik wil zo graag thee lekker vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:24

Drinken als je dorst hebt en niets steeds kleine slokjes door de dag heen zit wel wat in want het schijnt voor je nieren beter te zijn.

Maar als je vervolgens nooit dorst hebt is dat erg ongezond :')

Geen water lusten vind ik altijd vreemd. Wat gaven je ouders je dan vroeger te drinken? Altijd ander drinken is echt mega duur.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:50

brokjes schreef:
Drinken als je dorst hebt en niets steeds kleine slokjes door de dag heen zit wel wat in want het schijnt voor je nieren beter te zijn.

Geen water lusten vind ik altijd vreemd. Wat gaven je ouders je dan vroeger te drinken? Altijd ander drinken is echt mega duur.

Heb altijd geleerd veeel drinken, ik heb nl maar 1 nier. Te weinig kan een blaasontsteking en nierproblemen opleveren. Natuurlijk niet overdrijven maar alleen drinken als je dorst hebt is gewoon niet zo'n goed advies zeker in de winter heb je vaak gewoon weinig dorst :Y)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:01

Als je dan niet drinkt moet je uiteraard wel bewust drink momenten inlassen! Ik heb ook niet vaak dorst, maar drink dan bv beter een halve liter in 1x dan steeds een beetje. En neem bewust in de pauzes op werk een grote kop thee (mogen op de werkvloer geen eten/drinken hebben).
Punt was dus vooral dat het over het algemeen (dus niet als je maar 1 nier hebt of gelijk blaasontsteking krijgt ;) ) best een dag wat minder mag drinken en niet continu je maag belasten met steeds een slok.

Sorry TS, daar ging het topic niet over :Y)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:11

brokjes schreef:

Ik snap dat ook niet. Mijn kinderen lusten juist alleen water omdat ik ze in het begin nooit wat anders gegeven heb :') Mega ongezond ook om steeds maar siroop of sap te drinken.

Maar het is ook een kwestie van gewenning; hoe meer zoet je eet/drinkt, hoe meer je eraan gewend en verslaafd raakt en op een gegeven moment lust je niks meer zonder die zoete smaak. Maar dat is te herstellen. Gewoon een maand of meer niks aan toegevoegde suikers eten en je smaak is hersteld en je kan andere dingen met minder zoeke smaak weer waarderen :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:38

verootjoo schreef:
Maar het is ook een kwestie van gewenning; hoe meer zoet je eet/drinkt, hoe meer je eraan gewend en verslaafd raakt en op een gegeven moment lust je niks meer zonder die zoete smaak.

Dan ben ik vast een uitzondering. Ik ben dol op cola, maar dat mag ik van mezelf alleen in het weekend. De rest van de week drink ik vooral veel water (en dat doe ik ook al verkeerd blijkbaar, hele dag door kleine beetjes) en dat vind ik heel lekker. Dus het kan prima beide

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:08

Wij kregen als kind Roosvicee siroop. Niet eens veel siroop maar alleen water dat kregen we niet, waarschijnlijk dronken we dat ook niet. := Tijdens de broodmaaltijd kregen we een beker melk.
We hebben het dan over de jaren 80 en begin 90, toen volgens mij overal nog veel te veel suiker in zat. :+ overigens had dat weinig met verwend zijn te maken. Wij hadden ook nooit ofzo frisdrank in huis toen ik klein was. Ik vond de kindercola die klasgenootjes hadden altijd vreselijk interessant :)) het was gewoon een andere tijd. Mijn neefjes drinken nu ook gewoon thee en water en zijn dat zo gewend.

Het is gelukkig goed gekomen met me, ik heb nooit frisdrank in huis. Alleen limonade voor mijn vriend. Ik drink water en dus thee (en koffie), alles zonder suiker of zoetstof. Dat vind ik zelfs heel erg vies. Net als dat ik veel frisdranken, ijsthee en dergelijke veel te zoet vind.

Maar dat is verder idd wel offtopic. :D

Ik drink ook snel te weinig dus las ook thee momenten in op een dag dat ik een hele grote mok thee drink. Op werk moet ik me er aan herinneren dat ik een glas water extra drink in de middag.
Met wandelen of op stal zorg ik wel altijd dat ik een fles kraanwater bij me heb om te drinken voor ik dorst heb.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:30

Wel heel grappig dat mensen hier zeggen water niet te lusten. Als ik zeg dat ik bepaalde merken mineraalwater niet lekker vind is dat onzin, water heeft geen smaak :+

Vroeger was bijvoorbeeld kraanwater in Rotterdam echt smerig.

Ik ben een verschrikkelijke zoetekauw maar mijn thee heb ik liever neutraal. Ik gebruik zelden suiker er in en als ik dat doe is dat omdat ik flauw ben en even wat nodig heb (tijdens mn nachtdiensten)
De enige die ik wel af en toe drink is idd de aardbeien met room rooibos van Aldi.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:36

Mama3 schreef:
Ik drink altijd hele lichte thee, ik ben echt dol op thee, drink eigenlijk niks anders, op 2 kopjes koffie na. Maar ik drink het echt heel licht, dus maar heel kort het zakje erin.

Ik drink het liefst theezakjes in piramide vorm, het lekkerste vindt ik de donkerroze van rituals.

Mijn moeder zei altijd dat ik het zakje alleen maar erboven hield :) Maar ik dronk ook heel lichte thee. Heb echt alles geprobeerd, ook veel losse thee van speciaalzaken, allerlei smaakjes etc. Het is gewoon niet mijn ding. Ik snap TS helemaal.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:39

Als je limonadesiroop lekker vindt, dan is Sweet Love van Simon Levelt een aanrader. Dat is losse witte thee met aardbei. Water koken, iets af laten koelen, zakje er in (filterzakjes kun je kopen bij de supermarkt), kun je prima 2-3 minuten laten zitten zonder dat het bitter wordt, eventueel suiker erbij. Heerlijk zoet, zonder chemische smaakversterkers.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:42

Hier ook lichte thee. Vaak drink ik ook heet water. Mensen lachen mij wel uit. Maar een warme buik is fijn, veel thee krijg je toch tand keuringen van dus probeer het daarom ook te minderen.

En gewoon een beker warme melk?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:55

Onali, water heeft zeker wel smaak.

Ik vind water uit de kraan thuis lekker.
In Den Haag vond ik kraanwater vies net als in Nieuwveen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:03

Mijn moeder heeft zo'n ontkalker, dat water vind ik ook veel minder lekker/fris dan ons eigen ongefilterde water :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:13

luuntje schreef:

Dat is wat mensen altijd zeggen als je aangeeft dat je mineraalwater drinkt en een voorkeur hebt voor bepaalde merken.

Ik vind bijv Spa en water van de Aldi en Makro niet lekker.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:15

Ik neem zelfs geen medicijnen met water dan komen ze er net zo hard weer uit ... krijg het echt niet weg dus pak alles wat ik bij de hand heb cola,sap of zelfs koffie maar geen water. Aanmaak vind ik prima dat drink ik vaak as ik gesport heb

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:26

Onali schreef:
Wel heel grappig dat mensen hier zeggen water niet te lusten. Als ik zeg dat ik bepaalde merken mineraalwater niet lekker vind is dat onzin, water heeft geen smaak :+

Ik ben een verschrikkelijke zoetekauw maar mijn thee heb ik liever neutraal. Ik gebruik zelden suiker er in en als ik dat doe is dat omdat ik flauw ben en even wat nodig heb (tijdens mn nachtdiensten)
De enige die ik wel af en toe drink is idd de aardbeien met room rooibos van Aldi.
Drinken die mensen allemaal demiwater dan? :+

luuntje schreef:

Water an sich heeft geen smaak, eventuele zouten, mineralen en resten van chemicaliën (zoals chloor) wel. Om het even heel technisch te maken. :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:30

De watersmaak verschilt ook echt per regio. Ook ivm de hoeveelheid kalk etc en dat kan ook echt heel vies smaken.

Ik kreeg vandaag deze binnen;

Afbeelding

(Excuses voor de hele medicijnkast op de achtergrond :') )

Maar deze is heel lekker. Ook echt wel fruitig zoet van zichzelf. En dat vind ik maar van weinig thee smaken.
Het is wel een losse thee.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:36

Mkango schreef:
Onali schreef:

Drinken die mensen allemaal demiwater dan? :+

Of frisdrank waarschijnlijk.
Ik drink mijn hele leven al gewoon water, ook als kind.
Koolzuur is niet aan mij besteed en siroop vind ik te zoet.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:49

thirteenn schreef:
Kaatje_S schreef:
Ik lust ook geen water, ja alleen als het heel warm is. En echt, ik heb het geprobeerd, maar als ik een flesje water meeneem, dan komt ie vol weer terug en dat kan ik gerust weken volhouden. Doe ik er wat siroop door, hoeft maar heel licht te zijn, dan gaat het wel op.
En tuurlijk, als water ineens het enige vocht nog zou zijn dan drink ik het echt wel, maar zolang ik een keus heb... :+

Overigens heb ik van een arts geleerd dat je moet drinken als je dorst hebt. De ene dag is dat misschien nog geen liter en de andere dag misschien ruim 2. Maar je moet niet obsessief steeds slokken nemen omdat je denkt dat je continu wat moet drinken, je maag heeft ook rust nodig.

Daar klopt denk ik helemaal niets van. Ik heb bijna nooit dorst. :+ Ik drink als ik er niet op let maar 1 glas op een dag.

Dat is gewoon echt niet goed voor je lijf. Ik ben niet van de voeding/ water politie maar als dat het geval is vind ik het wel goed van je dat je het wilt oplossen! 1 tot 1,5l is echt wel het minimum. Beter 1,5 tot 2 liter per dag.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:43

@TS als je limonade wel lekker vindt kan je ook simpelweg warme limonade drinken, vooral met frambozen smaak echt heel lekker :j
Verder zijn ook hibiscus thee en sterrenmix (en dan specifiek die van Piramide) echt mijn favoriete thee soorten.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:46

Ik proef ook zeker verschil, water uit de kraan...hier in de regio. bah.
Ik sleep altijd en overal water met mij mee.
En wekelijks bij de boodschappen pakken water van Bar Le Duc
Soms klein beetje siroop erbij, maar dat vind ik al gauw te zoet.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:52

Bij theexpress, als je losse thee gebruikt. Hoe lang doe je dan bijv. met 50 gram? Wil daar wat bestellen maar nog nooit losse thee gebruikt.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 13:58

Er zit normaal in een zakje voor 1 kop 2g en in een zakje voor een pot 4g thee. Ik gebruikte zelf bij losse thee een plukje wat tussen 2 vingers zat, daar kreeg ik de juiste sterkte thee mee voor een pot, maar heb voor een pot ook voldoende aan 2g-zakjes (ik trek hem wel lang, rustig 20-30 minuten). Hoe lang je dus met een zakje doet is heel persoonlijk.

Ik heb vorig jaar Lieve thee in mijn kerstpakket gekregen: https://www.arelo.nl/Lieve-thee
Ik heb er minimaal 30 koppen van gezet en nog ergens een restje over. Lekkere thee overigens.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:04

Zoethout thee en venkelthee is van zichzelf zoet.
Ik vind het het lekkerste om zoethout van pickwick in een beker van 0.6 liter te doen.
Daar gewoon het zakje in te laten hangen.
Dat is zoetig en warm.

En anders turkse thee? Das echt zoet zoet, misschien is dat iets voor je?

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:15

Goed om te weten hoeveel je van de losse thee gebruikt.

@mizora, is je thee dan niet koud?

Ik merk dat het goed heet moet blijven anders vind ik het niet lekker. Ik heb ook ontdekt dat de thee gewoon sterker moet. Nu drink ik Bengal Spice en nomnom het is alsof ik een kaneelzuurstok drink <3 Ik ben niet perse van de zoetigheid en de aardbeien thee van de lidl klinkt niet echt lekker :+ maar misschien probeer ik hem wel!

ik ben nu wel echt nieuwsgierig naar de drop thee. :D