Maar als je vervolgens nooit dorst hebt is dat erg ongezond

Geen water lusten vind ik altijd vreemd. Wat gaven je ouders je dan vroeger te drinken? Altijd ander drinken is echt mega duur.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brokjes schreef:Drinken als je dorst hebt en niets steeds kleine slokjes door de dag heen zit wel wat in want het schijnt voor je nieren beter te zijn.
Geen water lusten vind ik altijd vreemd. Wat gaven je ouders je dan vroeger te drinken? Altijd ander drinken is echt mega duur.
brokjes schreef:Drinken als je dorst hebt en niets steeds kleine slokjes door de dag heen zit wel wat in want het schijnt voor je nieren beter te zijn.
verootjoo schreef:Maar het is ook een kwestie van gewenning; hoe meer zoet je eet/drinkt, hoe meer je eraan gewend en verslaafd raakt en op een gegeven moment lust je niks meer zonder die zoete smaak.
Mama3 schreef:Ik drink altijd hele lichte thee, ik ben echt dol op thee, drink eigenlijk niks anders, op 2 kopjes koffie na. Maar ik drink het echt heel licht, dus maar heel kort het zakje erin.
Ik drink het liefst theezakjes in piramide vorm, het lekkerste vindt ik de donkerroze van rituals.
luuntje schreef:Onali, water heeft zeker wel smaak.
Ik vind water uit de kraan thuis lekker.
In Den Haag vond ik kraanwater vies net als in Nieuwveen.
Onali schreef:Drinken die mensen allemaal demiwater dan?Wel heel grappig dat mensen hier zeggen water niet te lusten. Als ik zeg dat ik bepaalde merken mineraalwater niet lekker vind is dat onzin, water heeft geen smaak
Vroeger was bijvoorbeeld kraanwater in Rotterdam echt smerig.
Ik ben een verschrikkelijke zoetekauw maar mijn thee heb ik liever neutraal. Ik gebruik zelden suiker er in en als ik dat doe is dat omdat ik flauw ben en even wat nodig heb (tijdens mn nachtdiensten)
De enige die ik wel af en toe drink is idd de aardbeien met room rooibos van Aldi.
luuntje schreef:Water an sich heeft geen smaak, eventuele zouten, mineralen en resten van chemicaliën (zoals chloor) wel. Om het even heel technisch te maken.Onali, water heeft zeker wel smaak.
Ik vind water uit de kraan thuis lekker.
In Den Haag vond ik kraanwater vies net als in Nieuwveen.
Mkango schreef:Onali schreef:Drinken die mensen allemaal demiwater dan?Wel heel grappig dat mensen hier zeggen water niet te lusten. Als ik zeg dat ik bepaalde merken mineraalwater niet lekker vind is dat onzin, water heeft geen smaak
Vroeger was bijvoorbeeld kraanwater in Rotterdam echt smerig.
thirteenn schreef:Kaatje_S schreef:Ik lust ook geen water, ja alleen als het heel warm is. En echt, ik heb het geprobeerd, maar als ik een flesje water meeneem, dan komt ie vol weer terug en dat kan ik gerust weken volhouden. Doe ik er wat siroop door, hoeft maar heel licht te zijn, dan gaat het wel op.
En tuurlijk, als water ineens het enige vocht nog zou zijn dan drink ik het echt wel, maar zolang ik een keus heb...![]()
Overigens heb ik van een arts geleerd dat je moet drinken als je dorst hebt. De ene dag is dat misschien nog geen liter en de andere dag misschien ruim 2. Maar je moet niet obsessief steeds slokken nemen omdat je denkt dat je continu wat moet drinken, je maag heeft ook rust nodig.
Daar klopt denk ik helemaal niets van. Ik heb bijna nooit dorst.Ik drink als ik er niet op let maar 1 glas op een dag.