Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ivy_power89 schreef:Ik lig fysiek niet meer in de kreukels maar mijn hersenen werken gewoon niet mee.
Silly1972 schreef:ivy_power89 schreef:Misschien zitten hier mensen die er (helaas) ervaring mee hebben.
Ik ben helaas al door mn fysio behandelingen heen en moet gaan betalen
Is er ergens een regeling voor fysio noodzakelijk na ongeval.
Ik heb een ongevallen verzekering, dus ik ga morgen even bellen, maar ben liever iets beter voorbereid
Dat is raar, bij mij zeiden ze dat het daarna als soort van langdurig werd beschouwd en alleen in het nieuwe jaar ik eerst mijn eigen risico moest opmaken, maar gaat niet eens van mijn fysio behandelingen meer af, ik heb ook veel meer behandelingen gehad dan waar ik voor verzekerd was.
Ik had 2x per week behandeling voor 4 maanden lang.
Mijn fysio wist dat zelfs
paars schreef:ivy_power89 schreef:Ik lig fysiek niet meer in de kreukels maar mijn hersenen werken gewoon niet mee.
Hi, dit schreef je ergens in maart. De fysio richt zich meest op het fysiek herstel, is er iets veranderd dat je nu toch fysio wil? Mss via je ongevallenverzekering inderdaad, goed idee!
Voor je brein zijn er andere trajecten, zie bijv:
https://zorghulpatlas.nl/niet-aangebore ... etsel-nah/
En daaruit misschien deze
https://www.heliomare.nl/hoe-kunnen-we- ... senletsel/
Succes en sterkte, echt vervelend voor je dat je er nog zoveel hinder van ervaart...
ivy_power89 schreef:Misschien zitten hier mensen die er (helaas) ervaring mee hebben.
Ik ben helaas al door mn fysio behandelingen heen en moet gaan betalen
Is er ergens een regeling voor fysio noodzakelijk na ongeval.
Ik heb een ongevallen verzekering, dus ik ga morgen even bellen, maar ben liever iets beter voorbereid
Nikass schreef:Bij langdurig moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen + eigen risico. Daarna wordt het vergoed.
ivy_power89 schreef:@flower033
In mijn polis staat dat er ook bedrag van 1000 euro beschikbaar is voor extra zorgbehandelingen na ongeval.
Silly1972 schreef:Nikass schreef:Bij langdurig moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen + eigen risico. Daarna wordt het vergoed.
Ik denk dat dat ligt aan je verzekering, want ik heb niets zelf hoeven te betalen, behalve het eigen risico, maar dat was toch al op, vanwege mijn operatie
Iris82 schreef:Nikass schreef:Bij langdurig moet je de eerste 20 behandelingen zelf betalen + eigen risico. Daarna wordt het vergoed.
Bij een chronische indicatie krijg je inderdaad een vergoeding uit de basisverzekering, maar niet alle langdurige fysiotherapie valt onder de vastgestelde aandoeningen (zie lijst linkje).
Ik heb een ernstige nah (geen mogelijk tot chronische indicatie) maar daarnaast ook hersenstamletsel (wel mogelijk chronische indicatie).
Kelan schreef:Er is een lijst voor wat op chronisch gezet mag worden. Ik weet niet of NAH daar onder valt?
maar dat zou je bij de fysio kunnen checken
dit is de lijst: https://wetten.overheid.nl/BWBR0018492/ ... 1#Bijlage1
(wel heel medische termen, ik weet bv niet zeker waar ik onder val, en heb wel een chronische indicatie..)