Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Air schreef:Sclimpre schreef:Iemand niet aanspreken die dan misschien vervolgens iemand besmet, is dat niet hard?
Maatregelen negeren terwijl de mensen in de zorg zich uit de naad werken, is dat niet hard?
Er worden geen maatregelen genegeerd door mensen die geen mondkapje dragen met een geldige reden. Ze vallen namelijk gewoon onder de uitzondering:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... che-ziekte
Daarnaast wordt er nog steeds gedaan alsof je direct dood neervalt als je besmet raakt, of dat je überhaupt direct besmet raakt door een paar mensen zonder mondkapje, ik vraag me af waarom. Geloof je dan alleen maar alle bangmakende nieuwsteksten?
En wat zou de voornaamste reden zijn dat die zorgmedewerkers zich zo uit de naad moeten werken? Iets met bezuinigingen wellicht? Dus de minister die o.a. voor die bezuinigingen heeft gezorgd zit nu vooral alle schuld in de schoenen van het volk te schuiven.. is dat niet hard? Het kabinet wijst een loonsverhoging voor zorgmedewerkers af, is dat niet hard?
En gokje hoor, maar ik denk zomaar dat iemand die wel afstand houdt maar geen mondkapje draagt minder mensen besmet dan iemand die wel een mondkapje draagt maar geen afstand houdt.
Sclimpre schreef:Of een persoon een geldige reden heeft om geen mondkapje te dragen, dat kan je toch alleen weten door het beleefd te vragen?
Je zal idd niet direct doodvallen als je besmet geraakt, maar er zijn wereldwijd al meer dan 1.5 miljoen mensen overleden aan covid-19. Daar moet je dan nog een boel extra ellende bijtellen. Dus ja, ik vind het wel fijn dat iedereen wat meehelpt om besmettingen te voorkomen.
Wat ook opmerkelijk is, is dat de aversie tegen mondmaskers blijkbaar een Nederlands probleem is. Hier in Belgie zet iedereen dat op en wordt er verder geen aandacht aan besteed.
Sclimpre schreef:loriene schreef:Ik ga echt niet thuis blijven omdat ik geen mondkap ga dragen om medische reden.
Te gek voor woorden zeg!
Ben zo gezond als een vis dus hoe zou ik in vredesnaam iemand moeten besmetten.
Wanneer ik ziek ben of de griep heb blijf ik thuis zoals altijd.
Met Corona ben je net het meest besmettelijk de dagen net voordat de symptomen beginnen. Dus het kan best zijn dat jij je zo gezond als een vis voelt, maar net heel besmettelijk bent.
Met jouw redenering verschuif je je eigen probleem naar de maatschappij.
Hutcherson schreef:Vandaag las ik dat er bijna 9000 nieuwe besmettingen zijn gemeld.
Vandaag zijn we precies 11 dagen nadat de mondkapjesPLICHT werd ingesteld.
En de besmettingen zijn in die dagen enkel gestegen..
Iemand een goede verklaring hiervoor?
Ik kan alleen bedenken dat de mondkap een vrijbrief is geworden om de 1,5 meter regel te negeren.
MarlindeRooz schreef:Biepje schreef:Dit topic had ik beter niet open gedaan. Mijn psycholoog zei deze week nog (geen stress, via Zoom, stel je voor dat ik de straat op ga om anderen te besmetten) dat als mensen mijn verhaal zouden kennen, ze nooit zo zouden reageren.
Ha. Ha. Ha.
Nou je houding nu zou me juist prikkelen. Heel naar wat je meegemaakt hebt. Maar het is niet zo dat jij daarom geen mensen met Corona kan besmetten. Het mondkapje is niet om mensen te pesten. Maar om een pandemie te stoppen. Waar mensen onder andere aan doodgaan, failliet door gaan, zelfmoord door plegen, psychisch door beschadigd raken en ga nog maar door. Jouw houding van “mijn individuele problemen zijn belangrijker dan een wereldwijde crisis” is erg naar.
Poekkie schreef:Gaan we nu via bokt mensen psychische aandoeningen aanpraten ja?
corinep schreef:Poekkie schreef:Waarom gaat iedereen er van uit dat je met een mondmasker opeens geen afstand meer moet houden?
Dat is niet de bedoeling maar is wel precies wat er gebeurd, ik zie het en blijkbaar nog veel meer mensen met mij.
corinep schreef:De laatste keer dat ik in een restaurant was droegen de obers en serveersters ook mondkapjes, door het praten verschoven ze continue en bleven ze non stop die kapjes rechttrekken, direct na het aanraken van hun mondkapje je eten of drinken uit serveren... Lijkt mij gevaarlijker dan gewoon op afstand het met schoongewassen handen op tafel zetten. Kun je nagaan wat er allemaal gebeurt als je het niet ziet.
corinep schreef:De laatste keer dat ik in een restaurant was droegen de obers en serveersters ook mondkapjes, door het praten verschoven ze continue en bleven ze non stop die kapjes rechttrekken, direct na het aanraken van hun mondkapje je eten of drinken uit serveren... Lijkt mij gevaarlijker dan gewoon op afstand het met schoongewassen handen op tafel zetten. Kun je nagaan wat er allemaal gebeurt als je het niet ziet.
Poekkie schreef:Waarom gaat iedereen er van uit dat je met een mondmasker opeens geen afstand meer moet houden? Dat is juist helemaal niet de bedoeling (of uberhaupt een logisch verband) en zo ervaar ik het in mijn omgeving helemaal niet. Integendeel, de meesten die te dicht komen zijn juist mensen zonder masker.
De regels van de overheid zijn - hier in belgie toch - gewoon duidelijk:
Mondmasker + 1,5m afstand.
Als je de ene regel gaat inruilen voor de andere en dan gaat roepen dat mondmaskers geen effect hebben ben je imo wel appels met peren aan het vergelijken.