Hoe oud zou jij zijn geworden...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mi_Amore

Berichten: 14853
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 14:56

Ik bij de geboorte en mijn tweelingszus als ze 2 zou zijn.

Ik aan een zuurstofprobleem, zij aan hersentumoren.

Ja TS, dit komt binnen...

Loeky01
Berichten: 7322
Geregistreerd: 25-09-10

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:04

Ik had niet bestaan. Ik ben een icsi baby, iets met zaad dat niet zwom :+.

Slagroomsoes

Berichten: 1749
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:04

Ik denk dat ik een van de enige ben die nog geleefd zou hebben. Ik heb wel wat dingetjes gehad, maar volgens mij niet zodanig dat ik er aan overleden zou zijn. Mijn moeder zou wel een paar dagen na dat ik geboren ben overleden zijn aan een streptokokkenbacterie.

Zeedraakje

Berichten: 549
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:08

Leuke vraag.
De bevalling was uitermate zwaar en duurde heel lang, ik vermoed dat het daar al meteen gestopt zou zijn. Verder heel bijziend dus ik liep in 7 sloten tegelijk waarschijnlijk. En anders was 23 mijn eindstation geweest door veel galstenen die de boel blokkeerden.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:10

Ik denk dat ik niet eens geboren was geweest. Het duurde nu al 28 uur en toen hebben ze echt drastisch moeten ingrijpen omdat anders zowel mijn moeder als ik overleden zouden zijn aan bloedverlies en zuurstoftekort.

Als ik daarna iets moet bedenken.. buikgriep waarschijnlijk ofzo. Verder gelukkig nooit heel ernstig ziek geweest.

Edit: en eigenlijk idd wat hierboven ook al gezegd werd, ik ben verwerkt met IVF dus ik had überhaupt niet bestaan. :+

_MG

Berichten: 2876
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:55

Direct bij geboorte, iets met navelstreng om de nek :+

Matheno

Berichten: 7974
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 15:57

Dan had ik nog geleefd.

Mijn broer niet. Die is geboren met 28 weken. Verschrompelde nieren en geen buikspieren.

Coentjuh

Berichten: 9874
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:03

Selina schreef:
0 denk ik := Had m’n nagelstreng om m’n nek dus m’n moeder moest naar het ziekenhuis voor de bevalling.

Hier ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:03

Wat een bijzondere vraag. Leuk.

Ik heb nooit iets levensbedreigends gehad. Dus wat dat betreft denk ik bijna 50. Maar ik heb natuurlijk ook van de preventieve gezondheidszorg geprofiteerd. Vaccinaties bijvoorbeeld. Infectieziektenbestrijding. Dus misschien was ik wel dood gegaan aan cholera, polio, difterie, TBC of weet ik wat voor een nare ziekte die hier stevig had huisgehouden als er geen gezondheidszorg was geweest.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:05

Ik was te vroeg geboren, maar voro de rest kiplekker behalve dat ik dus een kleintje was. Dus misschien had ik het wel overleefd? :D

Luxorvalkje
Berichten: 1947
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:48

Geen idee.

Ben eigenlijk best gezond. Beetje mobiel en allergisch, maar ja.

Ik heb mijn ogen laten laseren. Ben vooral benieuwd welke impact dat gehad zou hebben. Dus als mijn ouders bijvoorbeeld geen geld hadden gehad voor een bril of zo. Was ik dan misschien overreden door een koets?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 16:52

In de middeleeuwen hadden mensen natuurlijk ook grotere gezinnen. Om zo de kansen een beetje te spreiden. :P De bevolking groeide daardoor natuurlijk alsnog flink. Maar dat vrouwen stierven tijdens bevallingen was de meest voorkomende dood voor een "volwassen" vrouw. Gezond hoor zo'n kind krijgen haha. Tegenwoordig is een kind krijgen niet iets waarvan je van te voren denkt, goh hier kan ik dood aan gaan. Dat vind ik ook heel bijzonder. Want eigenlijk is voortplanten iets met weinig risico op dood gaan. Maar toch nemen we vaak maar 2 of 3 kinderen maximaal.

En het is inderdaad zo dat ik als ik mensen hoor klagen over de zorg, wel eens denk van tja... wees blij dat je nu leeft. En zelfs nu zijn er plekken op de wereld waar kinderen dood gaan door honger, basale ziektes. Gewoon gebrek aan zorg. Zijn gewoon omstandigheden waar we hier niet meer aan gewend zijn. Al een jaar of 500!

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:01

Ik was op 16e overleden na een val van 't paard en m'n oorschelp d'r af lag. Was denk ik doodgebloed toen...

Mocht ik dit wel overleefd hebben... dan zou ik dus geleefd hebben met een half oor en een permanent gebroken arm (want dat had noooooit uit zichzelf kunnen aangroeien). :')

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:15

Ik zat vast in het geboortekanaal. Mijn moeder werd onder narcose gebracht en klaargemaakt voor een keizersnede. Maar mijn hoofd zat te laag. Met een tang ben ik eruit gehaald waardoor mijn gezicht flink beschadigd werd. Mijn moeder heeft 3 liter bloed verloren en heeft 3 maanden niet kunnen lopen doordat alles kapot was van onder.
Dus nee, we hadden het beide niet overleefd in de middeleeuwen.

Rawr

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:22

12, met als doodsoorzaak een bloedvergiftiging. Gelukkig zijn in 1928 antibiotica uitgevonden. :j

Rinkex

Berichten: 1509
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:23

geboren met een waterhoofd, denk niet oud. :=

Keandra
Berichten: 1174
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:33

23, gestorven bij de bevalling van ons eerste.
Had een zwangerschapsvergiftiging met HELLP er nog bij.
Verder hebben ze bij de spoedkeizersnede gezien dat ik een ruptuur had in de baarmoeder wegens de weeën (mag eigenlijk nooit nog normaal bevallen, oei. Hierdoor heb ik me bij onze zoon (2e) laten steriliseren, dan is die stress gedaan.)

Anoniem

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:43

Ik lag al meteen na mijn geboorte in het ziekenhuis omdat ik geel werd, geen idee of ik daaraan overleden zou zijn?

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:04

Op mijn 27e zou ik het lootje hebben gelegd denk ik. Ook iets met bevallen en teveel bloedverlies, verrassend zo te lezen :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102576
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:11

Ik had mijn geboorte niet overleefd gok ik...ik ben 4 weken te vroeg geboren met een open gehemelte...

Anoniem

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:35

Als het echt in de middeleeuwen was, was ik nu stokoud of dood. Want de levensverwachting was toen een jaar of 30. En die ben ik ruim gepasseerd. Maar daar speelt de grote kindersterfte destijds natuurlijk ook een rol in.

gerlindie

Berichten: 4667
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Hoe oud zou jij zijn geworden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:41

Hmm, ik denk dat ik nog geleefd had op 20-jarige leeftijd.

Het ergste wat ik tot nu toe heb gehad is een gebroken arm, maar daar ging ik niet dood aan denk ik.

Jorex

Berichten: 10036
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:41

0 Zuurstoftekort bij de geboorte, dus of ik was zwaar gehandicapt geweest daardoor of overleden tijdens de geboorte. Ik ben geboren met een keizersnede, ik denk niet dat dat toen al bestond. Ik was ook 2 weken te vroeg. Anders was ik overleden aan de 10 miljoen verkoudheden die ik als kind gehad heb.

Verhip, nu ik het me zo bedenk, mijn moeder had het niet eens gehaald. Dus ik was nooit geboren geworden. Die zou stokblind geweest zijn en is op jonge leeftijd aan haar heupen geopereerd, haar benen waren namelijk teveel afwijking qua lengte.
Laatst bijgewerkt door Jorex op 17-11-20 18:54, in het totaal 4 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33926
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-20 18:42

safina schreef:
Als het echt in de middeleeuwen was, was ik nu stokoud of dood. Want de levensverwachting was toen een jaar of 30. En die ben ik ruim gepasseerd. Maar daar speelt de grote kindersterfte destijds natuurlijk ook een rol in.

Ja klopt. Mensen werden ook wel 60-70 hoor. Maar vooral vrouwen en kinderen stierven jong. Dat nekt het gemiddelde.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 18:54

Ik was er dan met 2 maand al onderdoor aan kinkhoest denk ik :+