Het leed dat krullend haar heet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 09:36

_CS_ schreef:
DreamGuide schreef:
Zou het gebruik van CG shampoo en conditioner ook helpen als je verder wel gewoon 'normaal' je haar dagelijks uitkamt enzo?

Kruip even onder de meeleessteen uit.

Ik heb mijn haar nu 2x gewassen met een shampoo/conditioner volgens cgmethode.
Heb van mijzelf krullen, maar ik kam ze eruit.

Merk al een heel verschil na 2x wassen.
Haar is veel zachter zonder vet te worden.
En bovendien al een heeel stuk minder roos en jeuk.
Werd er echt gek van.
En ontzettend veel haaruitval.
Mijn huid was het ergens totaal niet mee eens.
Vandaar deze switch gemaakt.

Dit laatste is wel interessant! Ik gebruik nu alleen neutral shampoo, omdat mijn huis nergens tegen kan. En zelfs met neutral heb ik soms nog enorme jeuk op mijn hoofdhuid. Maar dit heeft bij jou wel echt geholpen dus? Welke shampoo en conditioner gebruik jij?

_CS_

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 11:19

Heb gewoon de petal fresh gehaald (rozemarijn&mint) bij de kruidvat.
En dan de shampoo en conditioner.
Ik gebruik de conditioner wel alleen zo dat het niet op mijn hoofdhuid terecht komt.

Heb inmiddels al zoooveel geprobeerd, maar het werd erger en erger.
Zelfs verschillende antiroos shampoos maakten het alleen maar erger.
Op een gegeven moment haalde ik er echt bossen met haar uit, en zat continue te krabben van de jeuk.
En tot nu toe nog nergens last van.
Terwijl ik met veel shampoos de volgende dag alweer ging wassen omdat ik gek werd van de jeuk.

En toen las ik over de cg methode en dacht, nou dat kan ik dan ook nog weleens proberen, erger dan dit kan het toch niet worden.
En na 2x wassen merk ik al verschil aan mijn hoofdhuid, maar ook aan mijn haar.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:38

Bambi1995 schreef:
Ik heb al snel vet haar, als je dan nog sneller vet haar krijgt dan weet ik het niet hoor :')

Omdat je haar en huid moet wennen aan deze manier kan het in het begin dus sneller vet worden (wat ik heb gelezen) en je zal op zoek moeten naar producten waar je haar en huid zich fijn bij voelen.
Ga er vanuit dat als ik dat eenmaal uitgezocht heb dat ik dus ook niet zo snel meer vet haar krijg.

En zo wel, dan gaan we maar weer terug naar de oude manier van wassen, al zou ik dat wel balen vinden, mn haar is binnen 2x eigenlijk al zo positief veranderd!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:44

_CS_ schreef:
Heb gewoon de petal fresh gehaald (rozemarijn&mint) bij de kruidvat.
En dan de shampoo en conditioner.
Ik gebruik de conditioner wel alleen zo dat het niet op mijn hoofdhuid terecht komt.

Heb inmiddels al zoooveel geprobeerd, maar het werd erger en erger.
Zelfs verschillende antiroos shampoos maakten het alleen maar erger.
Op een gegeven moment haalde ik er echt bossen met haar uit, en zat continue te krabben van de jeuk.
En tot nu toe nog nergens last van.
Terwijl ik met veel shampoos de volgende dag alweer ging wassen omdat ik gek werd van de jeuk.

En toen las ik over de cg methode en dacht, nou dat kan ik dan ook nog weleens proberen, erger dan dit kan het toch niet worden.
En na 2x wassen merk ik al verschil aan mijn hoofdhuid, maar ook aan mijn haar.

Nou dat is zeker het proberen waard dus!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:50

Ik doe er vooral niks mee :')

Ik kam ze uit voor het douchen en na het douchen kneed ik ze een beetje droog en doe ik even 'headbangen' en een klein beetje van die perfecte krul spul erdoor en dan ga ik de deur uit en als het droog is zit het :')

Daarnaast is een goeie kapper ook raadzaam en is bij mij laagjes het toverwoord.
Krijg altijd veel complimenten over mijn haar en of de krul echt van mijzelf is :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 14:42

Hier ook een bos krullen. Ben bezig met overstappen naar CG methode. Ben tijdje geleden naar krullenkapper geweest. Heb inmiddels een Denman borstel en heb vandaag 2 microvezel handdoeken gekocht.

Nu uitzoeken welke producten ik ga gebruiken. Ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Ik gebruik nu de loreal elvive krulverzorging producten en gelwax en leave inn van Kis.

Mijn haar is vrij droog, breekt snel en kan dus best pluizen.

Welke producten zouden jullie aanraden?

Afbeelding

Kimbers

Re: Het leed dat krullend haar heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 21:51

Als het droog is zou je eens kunnen kijken naar keracare. Is wel zonder proteïne.