Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Palmera schreef:Qimm schreef:
En de mensen die ziekenhuiszorg nodig hebben maar niet opgenomen kunnen worden? Gewoon op straat gaan liggen voor het ziekenhuis zodat wanner er 1 dood gaat je misschien naar binnen mag?
Dat is heel erg ja. Maar hoe gaat de wereld opgebouwd worden hierna? Nu krijgen de thuiszitters in NL nog geld (ik in spanje krijg niets, ik ben failliet en aan de goden overgeleverd) maar dat geld is toxh eens op. Met zijn allen op straat liggen dan maar?
Er word, imo, teveel naar een richting gekeken.
@SVRL: ik geloof mrteen dat jouw werk heel heftig is nu. Maar laten we eerlijk zijn: de minder zware gevallen of die nergens last van hebben (het gros) komen niet bij jou terecht.
En mijn vraag aan jou is: wie beschermt de economisch zwakkere wereldwijd?
candalisa schreef:Toch ken ik mensen die het van dichtbij meemaken (Corona afdeling werken) dat het echt niet zo erg is als er verspreid wordt. Wr zitten heftige gevallen bij maar dat is met de griep niet anders mijn vader ligt Nu op de ic met zware griep.
Dat er personeels tekort is klopt maar niet omdat de ziekenhuizen overvol zitten maar omdat er veel personeel thuis zit omdat ze positief zijn terwijl ze geen of milde klachten hebben. En uiteraard snap ik dat die thuis moeten blijven maar het wordt zo gebracht dat de ziekenhuizen overvol liggen met patiënten terwijl dat niet zo is. Het was juist toch de bedoeling Van hoger hand dat het virus verspreid moest worden om groeps immuniteit te creëren?
En de virus lijkt ook afgezwakt want er zijn Ondertussen zoveel milde gevallen Van bekend. Dat het zou op razen is onvermijdelijk mensen zitten nu meer binnen en weerstand is lager door de tijd van de maand. Er worden 100 000en mensen getest en enkel alleen steeds gehamerd op de positieve uitslagen terwijl de andere 99 000 negatief is en wel evt griep hebben. (Uitgezonderd degene die moeten testen vanwege werk en geen klachten hebben)
Tancreda4 schreef:SVRL schreef:Vorige golf lag er hier in België een draaiboek klaar. Bij bedden tekort of een tekort aan toestellen moesten artsen gaan evalueren wie statistisch gezien de grootste kans op overlijden had. Die mensen moest men dan laten sterven om plaats te maken voor iemand die meer kans had. Wij hadden op een bepaald moment toestellen tekort. Er waren toen gelukkig nog bedden vrij in de ziekenhuizen rond ons. In de regio Hasselt hadden bepaalde groepen minder geluk. Daar mochten de rusthuizen hun bewoners niet meer naar het ziekenhuis laten gaan.
Maar dat wil je toch niet aan mensen gaan vragen? Weet je hoe de zorgmensen daar aan onderdoor gaan? Denk je dat die dat behouden? Je zal maar een kennis hebben liggen met minder kansen en een onbekende met meer kansen. En dan moeten beslissen je kennis te laten stikken (letterlijk en figuurlijk). Iemand in de zorg is er om mensen te redden en te zorgen. Die zijn mentaal volledig kapot na zo'n periode.
Als we verdorie niet zo achterlijk tekeer waren gegaan met de 'teruggekregen vrijheid', grenzen bleven opzoeken en scheit hadden gehad aan 'corona en de ouderen' had er niets meer nogmaals dicht moeten gaan.
candalisa schreef:Er worden 100 000en mensen getest en enkel alleen steeds gehamerd op de positieve uitslagen terwijl de andere 99 000 negatief is en wel evt griep hebben. (Uitgezonderd degene die moeten testen vanwege werk en geen klachten hebben)
Palmera schreef:Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.
En heel eerlijk, ik denk dat je met deze methode niet schokkend veel meer coronadoden zult hebben.
verootjoo schreef:Palmera schreef:Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.
En heel eerlijk, ik denk dat je met deze methode niet schokkend veel meer coronadoden zult hebben.
Yeah, topidee. En aan het einde van de rit geen verpleegkundigen meer over, allemaal burnout of willen omscholen.
Je ziet na coronagolf een al een leegloop, en er was al een tekort.
Of gewoon geen plek meer in ziekenhuizen. Gaan mensen niet dood aan Corona, maar aan het feit dat er geen tijd, ruimte, personeel is om ze te behandelen aan welke ziekte dan ook.
candalisa schreef:Blacky bedankt voor je eerlijke reactie. Ik merk dat sommige heel Zich erg aangevallen voelen ten opzichte van de vergelijking maar ik voel me dan ook aangevallen omdat er zo makkelijk over een griep wordt gesproken. Nu zijn hier ook gradaties in van verkoudheidje tot de dood tot gevolg en dat zie je nu vergelijkbaar met Corona. Voor mij heeft de griep een enorm impact gehad mijn hele leven veranderd en heb ik naaste familie zien sterven dus voor mij is het vergelijkbaar niet dat ik Corona minder erg vind maar de griep net zo erg kan zijn ... ik hoop dat mijn vader er door komt.
(...)
candalisa schreef:Ik geloof er zeker in maak het ook van dichtbij mee maar daarintegen vind ik dat de “griep” erg wordt onderschat ik ken namelijk genoeg mensen die aan de griep zijn overleden ik zelf ben er ernstig ziek van geweest Moest ook opgenomen worden en heb er ook schade van overgehouden 20 jaar geleden. Afgelopen jaar ook weer ruim 6 weken heel ziek geweest door de griep.
Hier in verschillende topics zie je mensen die ernstig ziek zijn en negatief zijn dus die hebben een zware griep te pakken. Het is beter om voorzichtig te zijn maar om zo de economie te verknallen vind ik ook een beetje tever gaan.
SVRL schreef:Ik kreeg in ieder geval net te horen dat mijn intensieve weer zal voorzien worden voor mensen met covid. Onze gewone ptn verhuizen vandaag naar de andere intensieve. Fysiek en emotioneel ben ik echt niet klaar voor de 2de golf. Ben op dit moment echt woest op al de mensen die de regeltjes onzin vinden.
sureido schreef:Ik begrijp alleen een ding niet, waarom wordt in ziekenhuizen nu weer alles aan de kant geschoven voor COVID? Waarom moet die kanker patiënt wachten (met de dood tot gevolg) en waarom heeft iemand met COVID voorrang dan? Iemand die mij daar het antwoord op kan geven?
sureido schreef:Ik begrijp alleen een ding niet, waarom wordt in ziekenhuizen nu weer alles aan de kant geschoven voor COVID? Waarom moet die kanker patiënt wachten (met de dood tot gevolg) en waarom heeft iemand met COVID voorrang dan? Iemand die mij daar het antwoord op kan geven?
SVRL schreef:verootjoo schreef:
Yeah, topidee. En aan het einde van de rit geen verpleegkundigen meer over, allemaal burnout of willen omscholen.
Je ziet na coronagolf een al een leegloop, en er was al een tekort.
Of gewoon geen plek meer in ziekenhuizen. Gaan mensen niet dood aan Corona, maar aan het feit dat er geen tijd, ruimte, personeel is om ze te behandelen aan welke ziekte dan ook.
Net dat, ik ben echt overstuur sinds het appje van mijn diensthoofd. Ben sinds de vorige golf al aan het rondkijken of ik me niet kan heroriënteren.
Palmera schreef:Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.
Levita schreef:Palmera schreef:Mijn voorstel is: laat het maar razen. En wil jíj thuiszitten omdat je je zorgen maakt mag dat. Maar dwing een ander niet failliet te gaan en huis en haard kwijt te raken. Dat is wat nu gebeurd. En na het opkrabbelen uit dat faillisement 6x zo hard te moeten werken voor hetzelfde geld. Jongere en sterke mensen worden kapot gemaakt voor een virus wat bij nader inzien niet zo heel dodelijk blijkt te zijn, procentueel gezien.
Jij kan bij 1 van die coronadoden zitten he.... Heb je je dat al gerealiseerd? Of iemand van je naasten, vrienden, kennissen...