xDenies schreef:Maar toch is er een verschil in mentaliteit tegenwoordig. Hoe kinderen nu tegen hun ouders doen & hoe kinderen vroeger tegen hun ouders doen.
Als de lantaarnpalen aangingen dan wist ik dat ik als de donder naar huis moest komen. Niet omdat ik slaag zou krijgen (zolang mijn bio. vader er niet was iig) maar omdat dit gewoon de regels zijnNu lopen ze tot 3 uur in de nacht te spoken met messen op zak.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor. Ik hing vroeg veel meer op straat dan mijn kinderen nu. Mijn kinderen zitten beide op de middelbare school maar ik kom maar zelden kinderen tegen waarvan ik denk wat een ongeleide projectielen. En mijn kinderen kennen veel kinderen van allerlei pluimage.
Het is van alle tijden dat elke generatie klaagt over de generatie na hen.
Ik luisterde vroeger naar mijn vader omdat ik wist dat ik een tik kreeg als ik het niet deed. Ik dacht nooit na of iets nou echt het juiste was. Ik vind het juist fijn dat kinderen nu leren om bepaalde dingen wel/ niet te doen uit een soort intrinsieke motivatie. Ik hoop dat ik mijn kids tools geef om zelf keuzes te maken en niet gewoon doen wat ze doen omdat dat gezegd of afgedwongen wordt.