[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854

Schemerdier

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:19

Bedankt voor de geruststelling (bijna) iedereen :D ik heb echt geen probleem met bloed prikken, uitstrijkje of wat dan ook, maar om de een of andere reden hebben hier de 'horrorverhalen' me wel afgeschrikt ofzo :+

Opgelucht zeker Peelie!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:33

Ben een tijdje terug getest, was wat koortsig en snuffig. Uitslag negatief.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 20:38

Ik vond de test wel meevallen. Bij de keelswap wel kokhalsneiging, maar was zo klaar. Door een beetje misvormd neusbot/tussenschot doordat mijn neus een paar keer gebroken is, kwamen ze mijn ene neusgat niet ver genoeg in, dus moest de andere. Niet prettig, maar ik vond het niet pijnlijk. Uitslag 30 uur later, negatief.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 21:16

Suzanne F. schreef:
Hier toch gehoord dat de neus echt wel pijnlijk was met dat staafje. Kennis was negatief getest gelukkig.

Het is een naar gevoel. Maar echt pijn deed het niet. Ik begon wel te tranen, maar dat scheen normaal te zijn.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 23:03

Negatief

Wel al sinds eind maart keelpijn die nu erger werd. Een kuchje en verhoging. Voel me ook niet fit en verkouden. Maar gelukkig geen corona

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 00:03

akishino schreef:
Ik vond de test wel meevallen. Bij de keelswap wel kokhalsneiging, maar was zo klaar. Door een beetje misvormd neusbot/tussenschot doordat mijn neus een paar keer gebroken is, kwamen ze mijn ene neusgat niet ver genoeg in, dus moest de andere. Niet prettig, maar ik vond het niet pijnlijk. Uitslag 30 uur later, negatief.

Is bij mij idd ook zo. Ik heb ook ooit me neus gebroken. Van de buitenkant lijkt het grote neusgat de beste optie, maar dat is het dus niet. Dus ze moesten bij mij ook van het ene naar het andere neusgat. Maar ook dat viel echt reuze mee.

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 11:06

Schemerdier schreef:
Bedankt voor de geruststelling (bijna) iedereen :D ik heb echt geen probleem met bloed prikken, uitstrijkje of wat dan ook, maar om de een of andere reden hebben hier de 'horrorverhalen' me wel afgeschrikt ofzo :+

Opgelucht zeker Peelie!

Heel begrijpelijk dat het je afschrikt! Ik heb ook een collega (in de zorg :') ) die de test had gedaan en nog al dramatisch weer op werk kwam. Volgens haar was de test niet normaal pijnlijk en leek het volgens haar wel alsof ze het het stokje tot de hersenen ging :')
Lekker dan, ze had mij en mijn collega's behoorlijk af laten schrikken voor die test. Niet zo handig effect in de zorg..
Gelukkig hebben we wel allemaal onze verantwoordelijkheden genomen en is bijna het hele team minimaal 1x getest. Sommigen zelfs al 4x inmiddels.
Ik kan je met een gerust hart vertellen dat bijna al mijn collega's (inclusief ik zelf) de test enorm mee vonden vallen!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 12:01

Het is gebeurd, en het viel inderdaad wel mee! Ik trok me wel een beetje achteruit uit reflex, kreeg wat tranende ogen en de 3 seconden duurden wel heel lang :+ maar uiteindelijk stelt het niet zo heel veel voor. Het deed me denken aan wanneer je in een zwembad ofzo water via je neus binnenkrijgt; een raar prikkelend gevoel maar echt pijnlijk nu ook weer niet.

Nu duimen voor een negatieve uitslag, want de boodschappen zijn op en ik moet naar de faculteitsbibliotheek om een paper af te kunnen maken :=

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:39

Ik moest helaas vandaag voor de 2e keer de test doen. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ik gewoon verkouden ben, maar je weet het nooit.
Ik vond het dit keer net zo meevallen als de eerste keer. (Toen zag ik er echt wel tegenop door al die verhalen)
Ik vind alleen dat neusstokje echt stinken en daar moet ik haast van overgeven

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:47

Zat eraan te denken om te testen maar nah, doen ze gwn om de cijfers omhoog te gooien en als minder mensen zich laten testen zijn er minder besmettingen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:49

Eh :? 8)7 :n ja zo kun je er ook tegen aan kijken ja. Geef het geen naam, benoem het niet dan is het er ook niet. -O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:51

En het dan wel hebben en zo weer iedereen aansteken. Ik mag dan van harte hopen dat je thuis blijft uitzieken.... 8)7

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 16:56

Carol_Beer schreef:
Zat eraan te denken om te testen maar nah, doen ze gwn om de cijfers omhoog te gooien en als minder mensen zich laten testen zijn er minder besmettingen

Geweldige bijdrage aan dit topic. _O-
Verstand is één van de dingen die het beste verdeeld is in de wereld. Iedereen denkt er genoeg van te hebben ... :')

sorry deze kon ik niet laten liggen

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:00

Pandora2 schreef:
Carol_Beer schreef:

Geweldige bijdrage aan dit topic. _O-
Verstand is één van de dingen die het beste verdeeld is in de wereld. Iedereen denkt er genoeg van te hebben ... :')

sorry deze kon ik niet laten liggen

Verstandige mensen doen zelf onderzoek naar de feiten ipv de krantenkoppies blind te volgen schat :o

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:02

Verstandige mensen beseffen dat hun kennis van een onderwerp niet even groot is als mensen die daarvoor gestudeerd hebben en er jaren mee bezig zijn. Dus behalve als je een viroloog of iets dergelijk bent laat je het 'onderzoek' misschien beter aan hen over, en lees jij enkel hun conclusies (al dan niet in de krant)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:03

Carol_Beer schreef:
Verstandige mensen doen zelf onderzoek naar de feiten ipv de krantenkoppies blind te volgen schat :o

Jeetje... schat ? Iets minder snuiven misschien :') :')
Zelf onderzoek doen ? :wow: Het wordt alsmaar beter.

Verkeerde topic trouwens. Er is een viruswaanzin topic ook ;)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:08

Pandora2 schreef:
Carol_Beer schreef:

Jeetje... schat ? Iets minder snuiven misschien :') :')
Zelf onderzoek doen ? :wow: Het wordt alsmaar beter.

Verkeerde topic trouwens. Er is een viruswaanzin topic ook ;)

Nederland is toch vrij land? Ik respecteer jou mening, dus jij ook de mijne :)
En ik ben niet iemand van virusWAARHEID mocht je dat denken :j
En ja, doe maar zelf onderzoek en je komt achter een hoop wat niet in de kranten staat :D

Schemerdier schreef:
Verstandige mensen beseffen dat hun kennis van een onderwerp niet even groot is als mensen die daarvoor gestudeerd hebben en er jaren mee bezig zijn. Dus behalve als je een viroloog of iets dergelijk bent laat je het 'onderzoek' misschien beter aan hen over, en lees jij enkel hun conclusies (al dan niet in de krant)

Er zijn anders een hoop geleerden die het tegendeel bewijzen

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:12

Carol_Beer schreef:

Door mensen zoals jij zijn er strengere maatregelen. Ga is bij de ziekenhuizen langs en steek bij verplegend personeel is je licht op.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:14

jobamara schreef:
Carol_Beer schreef:

Door mensen zoals jij zijn er strengere maatregelen. Ga is bij de ziekenhuizen langs en steek bij verplegend personeel is je licht op.

Er zijn strengere maatregelen omdat er meer testen en dus meer besmettingen zijn slimmie :j
Educate yourself

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:15

Carol_Beer, ik heb getemd. Dit hoort niet in dit topic. Discussies over de maatregelen en of het virus nou wel of niet erg is daar zijn andere topics voor.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:19

'Een hoop', nou nu ben ik overtuigd hoor. Daarnaast weet je uiteraard dat men in de wetenschap nooit luistert naar 1 persoon die iets beweert, maar dat iets pas 'vaststaat' wanneer verschillende onderzoeken en wetenschappers tot dezelfde conclusie komen (maw: er moet een ruime consensus over iets bestaan).

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:21

Schemerdier schreef:
'Een hoop', nou nu ben ik overtuigd hoor. Daarnaast weet je uiteraard dat men in de wetenschap nooit luistert naar 1 persoon die iets beweert, maar dat iets pas 'vaststaat' wanneer verschillende onderzoeken en wetenschappers tot dezelfde conclusie komen (maw: er moet een ruime consensus over iets bestaan).

Dat is omdat een groot deel van de wetenschappers gecensureerd en omgekocht worden! Allemaal zodat men weer geld kan verdienen aan vaccinaties, want das pas big bussiness..

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 17:56

Schemerdier schreef:
Het is gebeurd, en het viel inderdaad wel mee! Ik trok me wel een beetje achteruit uit reflex, kreeg wat tranende ogen en de 3 seconden duurden wel heel lang :+ maar uiteindelijk stelt het niet zo heel veel voor. Het deed me denken aan wanneer je in een zwembad ofzo water via je neus binnenkrijgt; een raar prikkelend gevoel maar echt pijnlijk nu ook weer niet.

Nu duimen voor een negatieve uitslag, want de boodschappen zijn op en ik moet naar de faculteitsbibliotheek om een paper af te kunnen maken :=

Top dat je ondanks je zorgen toch bent gegaan! :D
Fijn dat het meegevallen is!! en ik hoop dat je een negatieve uitslag krijgt :o

xRedshift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:03

@Carol_Beer

Ik kan voor mijzelf spreken dat ik niet blindelings krantenkoppen geloof. Ik lees ze niet eens.
Ik heb mijzelf laten testen omdat ik in de zorg werk. Er is Corona geweest binnen een van onze instellingen en ik heb daarvan de gevolgen gezien en gemerkt. Ik heb meegemaakt hoe clienten binnen 5 dagen van gezond naar stervende gingen. (De verdere details zal ik binnen dit topic besparen.)
In ieder geval denk je wel 2x keer na over je snotneus als je dat meegemaakt hebt.
Mijn keuze om te testen heeft dan ook niets met dat sensatienieuws te maken, maar vanuit eigen ervaring. En ik ben vast niet de enige hier.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 18:05

Carol_Beer schreef:

En daar is Donald Trump.

“We hebben alleen Corona omdat we testen. Als we niet testen hebben we ook geen Corona.” :')