Badderen :)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Badderen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:10

Hij is dik goedgekeurd. :D :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:55

Vroeger hadden wij deze alleen die zoog op een gegeven moment water op..
En als je hem dan later weer wou gebruiken kreeg je eerst een lading koud water over je heen waar je niet blij van werd.

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 20:57

Die van mij heeft een haakje waarmee je hem te drogen kan hangen. Dat doet ie nu ook. :j

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 22:59

Siggislief schreef:
En als je hem dan later weer wou gebruiken kreeg je eerst een lading koud water over je heen waar je niet blij van werd.

[ Afbeelding ]

En dat.. en op een gegeven moment gaat het schimmelen. Ik had zo'n witte. Walgelijke geur op een gegeven moment :r

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:51

Roosch schreef:
Hij is dik goedgekeurd. :D :D

Top :D

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 07:52

BiBiQ schreef:
Siggislief schreef:

[ Afbeelding ]

En dat.. en op een gegeven moment gaat het schimmelen. Ik had zo'n witte. Walgelijke geur op een gegeven moment :r

Jaaa deze hadden wij ook. Vreselijk ding..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:51

Siggislief schreef:

[ Afbeelding ]

Oh ja, ieuwww...! Die hebben wij ook nog gehad, wat een vies ding!

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:16

Wij zijn ook echte bad liefhebbers en hebben ons bad zelf gestort van beton. Echt lekker groot! Wil er nog een douchekop in maken ook.

Afbeelding

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:37

Gaaf Tanec, maar het ziet er niet aanlokkelijk uit, koud of zo.
Vind de stijl wel heel mooi.

Bibi mooie badkamer, hebben jullie het toilet apart zitten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:47

wauw dat ziet er bijzonder uit. Maar ik vraag me ook af of dat niet ruw is aan je huid? En waterdicht zal het wel zijn dan?

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:52

Het is eerst in de vorm gestort, bij het storten al zoveel mogelijk verdicht dmv zo’n tril naald of hoe het ook heten mag. Daarna is het geschuurd (net als de vloer) en gecoat. Het is dus niet zo glad als een bad normaal gesproken is maar ook zeker niet ruw. Ik vind het juist wel prettig want je schuift nu niet onderuit als je wat meer wil zitten ipv liggen.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:01

Ziet er wel echt gaaf uit zeg!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:20

Whoehoe Tanec, wat een gave badkamer! Echt heel erg mooi ;) Je bad klinkt op zich wel goed. Niet ruw genoeg om je huid om oncomfortabel te zijn blijkbaar, maar wel ruw genoeg om niet zomaar onderuit te zakken. Wij hebben daar zo'n matje voor nodig in bad en die moet ik af en toe echt in chloor weken, anders ziet ie er zo goor uit...

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:57

Cool, zelf je bad maken. Sowieso een mooie badkamer :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:03

tanec_meisje schreef:
Wij zijn ook echte bad liefhebbers en hebben ons bad zelf gestort van beton. Echt lekker groot! Wil er nog een douchekop in maken ook.

[ [url=m/AJuySJ.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SA8be8.png]Afbeelding[/url] ]

Ow, super gaaf! Hoe groot is die? En moet je hem vaak opnieuw coaten? Wat voor vloer heb je?

Wij twijfelen echt over welk bad. Moeten nu kiezen, want daarna past het niet meer naar binnen zeg maar.

De hele vloer is uitgegraven, dus nu eerst alles uitmeten waar alles komt. Een gewoon bad kan achteraf nog, maar een hoekbad of 2p bad moet nu naar binnen.

Voor de mensen met een hoekbad; aan die hoek heb je toch niks? Of is het bad echt wel ruimer in zijn geheel?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:38

Wij hadden in ons vakantiehuisje een bad gemaakt dat qua buitenafmeting nog redelijk standaard was, ik meen 180#80 ofzo.

Maar omdat hij aan de binnenkant heel breed was een de korte kanten heel steil, konden we er best prima in samen. Ik ben 174 en mijn man is 196 en geen hele smalle.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 12:43

Superpony, wij hebben best een groot bad en dat heeft als nadeel dat er behoorlijk wat water voor nodig is om het te vullen (of in ieder geval dat mijn lichaam echt onderwater ligt). En, maar dat kan ook aan het materiaal van het bad liggen, ik glij heel makkelijk weg in dat bad. Dus ligt er een matje om dat te voorkomen. Voordat je besluit om er een groot bad in te plaatsen, is dat wellicht wel iets om over na te denken.

Als ik vanavond terugkom van de dierenarts met onze katten, ga ik even lekker in bad. Ik kan wel een zen-momentje gebruiken :)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:03

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze badkamer in wording bijna af. Maar afgelopen zaterdag heb ik het bad kunnen testen. Heerlijk gebadderd eindelijk.... Er moet nog het een en ander gedaan worden zoals kitten, en de douche kraan plaatsen we wonen er ook nog niet in dus dat was met de handdoek onder de arm van huis naar huis..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:32

Tanec, gaaf dat zelf gemaakte bad.

MarliesV schreef:
Bibi mooie badkamer, hebben jullie het toilet apart zitten?

We hebben alleen beneden een toilet. Ik kon niet én een bad én een toilet in de badkamer. Nou dan maar naar beneden ;)

Zacharyhill, wat een ruimte hebben jullie. Dat groen is alleen niet helemaal mijn ding.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 14:44

We hebben een hele ruime badkamer, Ja het groen is op de foto wel iets anders dan in het echt maar past bij de stijl van het huis.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 15:04

Wauw, weer zo'n gave badkamer. Onze badkamer is best leuk, maar dit is toch wel next level :)

BiBiQ, een toilet boven is voor mij wel een must hoor. Zo beroerd als je daarvoor midden in de nacht met je slaapdronken kop naar beneden moet hobbelen :=

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:09

Een bad topic <3

Ik ben echt gek op badderen. Toen ik voor mijn eerste appartement wilde kijken had die een bad, bij het maken van een afspreek bleek die helaas al verkocht dus vroeg ik of ze nog een ander appartement in het gebouw met bad hadden :+

Als ik mij niet lekker voel ga ik het bad in, en het helpt bijna altijd wel.
Ik lig er makkelijk 1 a 2 uur in. Nu voornamelijk enkel nog in het weekend omdat door de weeks ik 's avond naar mijn paard ga en als ik terug kom is er te weinig tijd om nog lekker te kunnen badderen.

In bad maak ik meestal gebruik van Kneip olie of kneip badzout. Kneip is namelijk een van de weinige merken waar ik tegen kan. Tegenwoordig pak ik vaak ook Magnesium badkristallen mee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:56

Merken jullie nog verschil in vorm, maat, materiaal welk bad goed warmte vasthoudt?

Wij hadden ons vorige bad wel rondom geisoleerd en zouden we nu weer doen, maar dat vond ik nog wel tegenvallen. Na 10min vind ik hem alweer te koud.

Hoe is dat met de whirlpool's? Koelen die niet af door de jets?

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 16:59

Mijn opa en oma hadden vroeger bubbels in bad en dat water werd echt mega snel koud wat ik mij kan herinneren. De whirlpool bij mijn ouders thuis had bubbel en jets en die bleef prima op temperatuur.

In mijn eigen bad heb ik ook jets, 1 x gebruikt maar bleef toen dacht ik ook redelijk warm. Zonder gebruik van de jets blijft het water eigenlijk altijd prima warm. Maar ik ga er dan ook met erg warm/heet water in dus dat koel dan toch wat langzamer af. Verder heb ik geen idee wat de isolatie ofzo is mbt het bad, want hij zat er al in toen ik het appartement kocht.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:01

Hier ook een bad met jets en bubbels, afkoelen vind ik meevallen maar ik stap ook in een erg heet bad.