(+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:54

Margee schreef:
Voor dat er mobiele telefoons waren, zou je toch ook zaken hebben uitgezocht? Je instinct heeft je verteld dat dingen niet kloppen, dan zoek je dat uit in plaats van passief het lieve meisje uit te hangen....
Ik zou me over het schenden van zijn privacy niet zo druk maken, je hebt zijn pincode of andere gegevens niet openbaar gemaakt......

Voor je de detective gaat uithangen, kun je ook praten met je geliefde dus.
(Volgens ts was haar relatie tot dat moment nl. prima.)
Ik vind niet dat jij goeie adviezen geeft, zeg maar...;)

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 19:00

"Zonde want de relatie zit best goed"????????

Ik zou de meest gore naaistreek bedenken om een persoon die mij zo iets flikt terug te pakken. Echt ik zou zo iemand er niet eens meer netjes mee confronteren. Dit is bij ver, maar dan ook heeeeeel ver over de grens en hij verdient geen tweede kans maar een flinke trap na.

Edit als dit een mannending is zou ik spontaan op vrouwen gaan vallen. Tuurlijk is dit geen mannending!! Het is tegenwoordig bijna normaal aan het worden ja, maar je hebt echt geen zelfrespect als je dit gaat accepteren. Zo te horen ben je al veels te lief voor hem. Sorry als mn reactie boos overkomt, maar ik kan niet bevatten dat jij jezelf nog schuldig kan voelen en hem bijna in zn recht zou zetten. Is hij helemaal gek geworden....?!

suikermeisje

Re: (+18) ik heb de privacy van mijn partner geschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:23

Om even in te haken op de mensen die het hebben over WhatsApp enzo lezen. Als ik rijles heb geef ik mijn telefoon vaak aan m'n partner. En ja, dan mag die best dingen lezen. Hij is dan natuurlijk nieuwsgierig wat mijn zus die in het buitenland woont het over heeft, of een vriend van ons wat voornamelijk over paarden gaat. Vind het wel prima, scheelt weer een heel verhaal vertellen over vanalles en nog wat. Als dingen zo privé zijn, verwijder ik ze zelf wel direct maar dan bespreek ik het eigenlijk al niet eens via WhatsApp..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 08:54

Amandavd schreef:
Mijn man hoeft echt niet in 1 bed te gaan liggen met een andere vrouw, goede vriendin of niet. Das echt gestoord als je het mij vraagt :')

Wat een onzin. Mijn man heeft goede vriendinnen en ik goede vrienden en als hij gaat rotsklimmen ofzo, hoeft hij echt geen twee tenten mee te sjouwen en op te zetten. Hetzelfde geldt voor een tweepersoons bed in een hotelkamer. Je vertrouwt elkaar toch? ik weet oprecht duizend procent zeker dat mijn man nul,nul interesse heeft in andere vrouwen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 06:46

Asciugamano schreef:
Margee schreef:
Voor dat er mobiele telefoons waren, zou je toch ook zaken hebben uitgezocht? Je instinct heeft je verteld dat dingen niet kloppen, dan zoek je dat uit in plaats van passief het lieve meisje uit te hangen....
Ik zou me over het schenden van zijn privacy niet zo druk maken, je hebt zijn pincode of andere gegevens niet openbaar gemaakt......

Voor je de detective gaat uithangen, kun je ook praten met je geliefde dus.
(Volgens ts was haar relatie tot dat moment nl. prima.)
Ik vind niet dat jij goeie adviezen geeft, zeg maar...;)

Ik heb niet het" advies" gegeven zijn telefoon te checken, ik vind het echter wel een logisch gevolg na wat ik heb gelezen. Verwacht jij echt dat hij ineens met de waarheid komt en dat alles weer koek en ei is? Wat naïef......

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 13:22

Margee schreef:
Ik heb niet het" advies" gegeven zijn telefoon te checken, ik vind het echter wel een logisch gevolg na wat ik heb gelezen. Verwacht jij echt dat hij ineens met de waarheid komt en dat alles weer koek en ei is? Wat naïef......

Met of zonder advies.. het 'kwaad' was toch al geschied :+

Dus ik neem je niets kwalijk hoor Magree... tis wat je zegt, mijn onderbuikgevoel zat niet goed, ik wist dat ik de waarheid nooit zou horen, dus uiteindelijk had ik toch wel toegegeven aan de drang om te gaan kijken. Uiteindelijk zijn we allemaal maar mensen.

En ja, ok, zonder toestemming kijken = schending van privacy, hoe je het ook draait of keert.

In het begin had ik ook helemaal niet het gevoel dat ik dat hoefde te doen. Toen lagen de telefoons ook gewoon op tafel of tijdens slapen in de woonkamer aan de lader.
Het was dus echt omdat;
1: ander gedrag
2: telefoon is ineens heilig en word nergens meer neergelegd
3: ontwijkend gedrag bij vraagstelling

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 15:48

Oh ik denk dat als ik een zwaar onderbuikgevoel zou hebben ik ook zou gaan kijken hoor.

Hier is het wel zoals sommige anderen ook aangeven, het is maar net welke telefoon er toevallig dichterbij ligt welke mijn vriend en ik in ons hand hebben. Wij hebben op beide telefoons ook beide vingerafdrukken ingesteld gewoon omdat dat makkelijk is.
Daarbij heeft mijn vriend nogal wat groepschats van zijn hobby's en vrienden en vergeet hij eigenlijk gewoon altijd mij door te geven als er wat afgesproken is want zo'n ei is het gewoon. Dus nadat er hier wat ergernissen waren omdat er ineens dubbele afspraken waren of cadeau's niet gehaald wat eigenlijk moest en t allemaal nog vlug vlug moest zei hij ja kijk maar gewoon af en toe hoor want ik vergeet dat toch :'). Dus ik kijk zeker eens per week ofzo zijn groepschats of meneer niet weer eens wat vergeten is.

Als hij dan over een tijd ineens zijn telefoon gaat beschermen dan zou ik er ook echt vraagtekens bij hebben en eens kijken wat hij dan uitspookt waarom ik dat ineens dan nu niet meer mag zien.
Zou hij bij mij ook doen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:05

Het is not done om in zijn telefoon te kijken?? Waarom niet? Je hebt toch een relatie.
Als mannen (of vrouwen) geheimzinnig doen over hun telefoon klopt het gewoon nooit.
Gewoon open en eerlijk, altijd telefoon geven als je er om vraagt.
Stiekem is dan misschien niet de oplossing, maar als ie geheimzinnig doet tja..

Maargoed, ik had hier niet eens aan begonnen. Als ie nu al niet zich kan gedragen, laat staan later.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:14

Ik ben echt verbaasd over t feit dat het zo normaal gevonden wordt om elkaar te controleren!
(En ik ben heel blij dat ik dat niet heb! ;) )
Als je er al vanuit gaat dat het hebben van privacy ‘geheimzinnig’ is, ben je volgens mij al verkeerd bezig.
Ik heb helemaal niet de behoefte om mijn partner (s telefoon) te controleren en andersom.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:20

Asciugamano schreef:
Ik ben echt verbaasd over t feit dat het zo normaal gevonden wordt om elkaar te controleren!

Gooi nog ff wat olie op het vuur.

Als je beter leest, dan doen mensen dat met een reden en niet in een perfecte relatie, maar dat is al meerdere keren uitgelegd :roll:

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 17:33

Storm schreef:
Asciugamano schreef:

Gooi nog ff wat olie op het vuur.

Als je beter leest, dan doen mensen dat met een reden en niet in een perfecte relatie, maar dat is al meerdere keren uitgelegd :roll:

Het word hier door niemand echt normaal bevonden dat je mekaar moet controleren.. je zou mekaar inderdaad ook niet te hoeven controleren..

Wederzijds respect en vertrouwen enzo..

Maar als je partner ineens raar loopt te doen en zijn telefoon gaat beschermen met zijn leven, weet je net zo goed dat er íets aan de hand is. En of je dan niet of wel controleert is jou keuze. Ik ben blij dat ik het gedaan heb, achteraf gezien.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:26

Ts, ik had hetzelfde gedaan als mijn partner ook ineens ander gedrag begon te vertonen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:30

Asciugamano schreef:
Als je er al vanuit gaat dat het hebben van privacy ‘geheimzinnig’ is, ben je volgens mij al verkeerd bezig.
Ik heb helemaal niet de behoefte om mijn partner (s telefoon) te controleren en andersom.

Stel je even niet zo aan zeg. Of heb je het nodig om je zo verheven te voelen? Volgens mij is er al lang en breed besproken, dat niemand hier voor de lol gaat "controleren".

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:42

Asciugamano schreef:

Als je partner raar gedrag vertoont, ja waarom niet?
Sorry, in een relatie hoef je geen privacy te hebben over je telefoon. Je bent verdorie bij elkaar zeg..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:43

Jongens, ik heb gewoon een andere mening dan jullie.
Ik hoef niks te controleren en word niet gecontroleerd.
Als er ‘iets’ is, praten we daarover, zonder geheimzinnig gedoe.
Heeft niks met verheven te maken en ja, we zijn dan wel samen maar ook individuen.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:53

KellyDV schreef:
Sorry, in een relatie hoef je geen privacy te hebben over je telefoon. Je bent verdorie bij elkaar zeg..

Dat is jouw mening.. Ik laat niemand zomaar mijn berichtjes lezen, de dingen die ik bespreek met sommige vriendinnen zijn prive. Ook al heb je een relatie, bij mij hoeft die dan echt niet al mijn persoonlijke dingen te lezen.

En de domme dingen ook niet :')

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:54

Asciugamano schreef:
Jongens, ik heb gewoon een andere mening dan jullie.
Ik hoef niks te controleren en word niet gecontroleerd.
Als er ‘iets’ is, praten we daarover, zonder geheimzinnig gedoe.
Heeft niks met verheven te maken en ja, we zijn dan wel samen maar ook individuen.

Dit dus...

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:57

SophieO schreef:
KellyDV schreef:

Dat is jouw mening.. Ik laat niemand zomaar mijn berichtjes lezen, de dingen die ik bespreek met sommige vriendinnen zijn prive. Ook al heb je een relatie, bij mij hoeft die dan echt niet al mijn persoonlijke dingen te lezen.

Daar is inderdaad iedereen verschillend in, met zo iemand hoef ik geen relatie.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:00

Weggaan.

Duidelijker kan niet.

Kost je tranen, maar minder als je gaat samenwonen!!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:51

SophieO schreef:
KellyDV schreef:

Waarom niet :? Wij bespreken alles. Ik vind het gek om niet alles met elkaar te bespreken, daar ben je toch elkaars partner voor?

Ik bespreek geen dingen met vriendinnen die ik niet met mn man bespreek. Behalve misschien welk merk mascara fijn is :')

En als je heel belangrijke privé dingen bespreekt met je vriendinnen dan staat dat toch niet in de app lijkt me, dat doe ik dan mondeling.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:55

verootjoo schreef:
Waarom niet :? Wij bespreken alles. Ik vind het gek om niet alles met elkaar te bespreken, daar ben je toch elkaars partner voor?

Ik bespreek geen dingen met vriendinnen die ik niet met mn man bespreek. Behalve misschien welk merk mascara fijn is :')

En als je heel belangrijke privé dingen bespreekt met je vriendinnen dan staat dat toch niet in de app lijkt me, dat doe ik dan mondeling.

Waarom wel?
Dat jij dat doet, prima toch? Ik niet;) Dat je met iemand samen bent, betekend niet dat die maar alles hoeft te weten wat ik met andere bespreek. Sommige dingen zijn alleen voor bepaalde personen. En ja ik ga even 7 uur reizen naar die vriendinnen om iets te bespreken. :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:56

Je kan toch bellen :+

Ik vind het gewoon gek om dingen wel met anderen te bespreken maar niet met je partner, omdat ik me dat niet kan voorstellen dat anderen dat doen.

Maar ieder zn ding idd

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:58

Als ik bezig ben en ik krijg een app dan vraag ik mijn man of even wil kijken, zo ook andersom.
Zodra hij spastisch gaat doen met zijn telefoon ga ik ook kijken hoor en daar schaam ik me niks voor helemaal als ik het gevoel krijg dat er iets niet klopt.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:58

Nou ik deel ook niet alles hoor.
Raak niet in paniek als hij mijn telefoon heeft. Denk niet dat ie alles zou bekijken.

Maar om alles te bespreken. Nee dank je. We delen veel, maar niet alles. En dan doel ik niet op grote geheimen maar meer wat je met vriendinnen of familie bespreekt.

Overigens kijk ik nooit in zijn telefoon.

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:01

Pantykous schreef:
Hoeveel wil je er hebben?

[ [url=m/hd5d3Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel hard de andere kant op rennen!

Geniaal dit! Zegt het wel helemaal.
Als je denk dat dit een typisch mannending is (wat ik persoonlijk niet vind) vraag het eens aan je broederlijke vrienden? Ik ga er vanuit dat zij alleen het beste willen voor hun 'zusje' en je van goed advies kunnen voorzien.