Bikinilijn ontharen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:12

MarlindeRooz schreef:
Met epileren doen mijn oksels juist 0 pijn maar dat vind ik niet prettig als scheren. Mijn benen kan ik écht niet epileren dat doet te veel pijn. Bikinilijn wil nog haha.

Ik heb dat andersom. Bij mijn benen kan ik alles wel hebben maar bij mijn oksels word ik echt misselijk van de pijn.

Jolien97, goed zeg! Ik maak nog steeds wondjes. :))

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 11:23

Nogmaals bedankt voor de tip van het scheermesje :)
Ik weet van mezelf dat ik vreselijk lomp kan zijn dus ik heb extra voorzichtig gedaan.

Wel grappig hoe iedereen een ander pijnpunt heeft. Ik vind het ook een heel nare pijn onder mijn oksels maar down under voel ik er weer minder van. Mijn benen ben ik gewend om te epileren maar ik merk het wel als ik dit een tijd minder frequent heb gedaan, dan is het weer gevoeliger. Maar ik vind het ook geen punt om, om de dag even het mesje erlangs te halen onder de douche.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:40

Maanlicht schreef:
Ik ben denk ik een sukkeltje, maar ik haal mezelf constant open met zo'n scheermes :+
Blijven oefenen?

Korte stukjes scheren. De kop rechtop je huid zetten en dan iets naar je toe kantelen en laat het mes zelf glijden dus niet te veel drukken. Probeer anders eerst alles met de haren mee te scheren dat is makkelijker om te wennen.

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:51

Jolien87 schreef:
Twist1991 schreef:
Ik weet niet of het al langs is gekomen maar heb je weleens naar de Philips Lumea gekeken? Is een soort laser apparaat voor thuis. Doet geen pijn (hoogstens op extra gevoelige plekken en dan voelt het als een klein schokje) en werkt als een tierelier. Niet alle haartjes blijven 100 procent weg maar het haar wat er overblijft is heel licht en dun. Werkt vooral goed op dik donker haar dus ideaal voor de bikinilijn en okself. Ik kan het echt aanraden!

https://www.google.com/search?q=philips ... e&ie=UTF-8

Noujá :')
[ [url=m/Uw217l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pfff.. zo zie je maar, die advertenties kunnen ze goed verkopen!

Twist1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 16:55

Twist1991 schreef:
Ik weet niet of het al langs is gekomen maar heb je weleens naar de Philips Lumea gekeken? Is een soort laser apparaat voor thuis. Doet geen pijn (hoogstens op extra gevoelige plekken en dan voelt het als een klein schokje) en werkt als een tierelier. Niet alle haartjes blijven 100 procent weg maar het haar wat er overblijft is heel licht en dun. Werkt vooral goed op dik donker haar dus ideaal voor de bikinilijn en okself. Ik kan het echt aanraden!

https://www.google.com/search?q=philips ... e&ie=UTF-8

Noujá :')
[ [url=m/Uw217l.jpg]Afbeelding[/url] ][/quote]

bij mij werkt dit dus voor geen meter. Iemand geinteresseerd het toestel over te nemen? Ik heb alles professioneel laten weglaseren. Kost een paar duiten, maar dan heb je ook wat! Heerlijk is het. Nooit meer last met overtollig haar. Heb ondertussen mijn oksels ook al laten doen[/quote]

Het werkt ook alleen op donker en dik haar. Dus het werkt minder goed op beenhaar bijvoorbeeld. Mijn oksels zijn nu helemaal haar vrij, op een of twee na. En de bikinilijn is echt vrijwel haarloos. Je moet het wel bij blijven houden iedere twee weken, maar dit is echt minimaal werk. En het handige is, ze hebben ook een kleinere opzet voor de snor of unibrow. Ik hoor wel dat het minder goed werkt bij sommigen maar voor mij is het ideaal! Voor 250 -300 euro ben je voorzien, zonder pijn en veel moeite.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:13

Mijn scheermesje is echt een succes, haren komen fijner terug en ik heb -voor zover ik kan zien- geen ingegroeide haren meer. Met name op mijn benen had ik hier veel last van. Het geeft een veel gladder scheerresultaat en het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat mijn benen minder snel aanvoelen als schuurpapier.

Alleen voor mijn bikinilijn -waar het in dit topic natuurlijk oorspronkelijk om gaat- ben ik er niet blij mee. Ik krijg daar toch een minder strak resultaat en ik durf het ook niet echt aan om lekker door te pakken.
Dus daarvoor heb ik nu harde wax met een wax heater besteld, die ga ik vanavond uitproberen. De keren dat ik naar de waxsalon ben geweest, viel de pijn me echt reuze mee dus daar wil ik me wel aan wagen. :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:00

Welke heb je besteld? Ik huil al bij het idee. Ik heb op TikTok gezien hoe je zelf zachte wax maakt en wil dat wel proberen.
Maar dat laten groeien... :=

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:03

Jolien87 schreef:
Mijn scheermesje is echt een succes, haren komen fijner terug en ik heb -voor zover ik kan zien- geen ingegroeide haren meer. Met name op mijn benen had ik hier veel last van. Het geeft een veel gladder scheerresultaat en het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat mijn benen minder snel aanvoelen als schuurpapier.

Alleen voor mijn bikinilijn -waar het in dit topic natuurlijk oorspronkelijk om gaat- ben ik er niet blij mee. Ik krijg daar toch een minder strak resultaat en ik durf het ook niet echt aan om lekker door te pakken.
Dus daarvoor heb ik nu harde wax met een wax heater besteld, die ga ik vanavond uitproberen. De keren dat ik naar de waxsalon ben geweest, viel de pijn me echt reuze mee dus daar wil ik me wel aan wagen. :=

Blijven oefenen zou ik zeggen.
Het lukt mij nu toch met het mes om alles goed gedaan te krijgen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 21:50

Giolli schreef:
Welke heb je besteld? Ik huil al bij het idee. Ik heb op TikTok gezien hoe je zelf zachte wax maakt en wil dat wel proberen.
Maar dat laten groeien... :=

Ik heb deze:
https://www.bol.com/nl/p/ontharing-epil ... oductTitle

Tja, het nadeel van harsen/epileren is dat het eerst weer langer moet groeien.

Tammy, ik weet het niet hoor. Misschien dat ik de venusheuvel er nog wel mee doe maar ik moet zeggen dat het harsen vanavond ook prima ging. Het heeft wel 1,5 uur geduurd maar dat is puur handigheid erin krijgen. :=
1 plekje was uiterst pijnlijk maar de rest voelde ik echt nauwelijks, pijn kon ik het in ieder geval niet noemen. Daarna heb ik dus ook direct de oksels mee gedaan, daar waren de haren nog niet heel lang omdat ik die 2 dagen terug nog had geschoren maar vrijwel alles is meegegaan met de wax. De laatste dunne haartjes heb ik met de epilator gedaan.
Het valt me dus mee hoe lang de haren moeten zijn om eruit te krijgen met de harde wax, absoluut een aanrader.

Jester_

Re: Bikinilijn ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:13

Ik vind zulke wax ook top. Benen vind ik dan wel weer uiterst pijnlijk hahah

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:36

Jester_ schreef:
Ik vind zulke wax ook top. Benen vind ik dan wel weer uiterst pijnlijk hahah

Ik ben er ook heel tevreden over. Het werkt zoveel makkelijker en secuurder dan die plakstrips. En vriendlief is er ook blij mee. Ik hoef hem er alleen niet per sé bij te hebben als ik zo open en bloot op de badkamervloer zit. :')
Maar misschien dat ik de volgende keer wel gewoon op bed ga zitten met een handdoek eronder.

Is dat omdat je benen gevoeliger zijn?
Ik hoor meerderen daarover en het verschilt zo per persoon. Mijn oksels en net midden onderaan de venusheuvel zijn bij mij het meest gevoelig.
In de wintermaanden scheer ik mijn benen maar in het korte broekenseizoen epileer ik ze. Dat is de eerste keer altijd weer even doorbijten maar de keer daarna voel ik er al bijna niks meer van.

Jester_

Re: Bikinilijn ontharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 22:44

Oh ja ik vind oksel totaal ongevoelig haha, dat maakt me niet uit. Terwijl een vriendin benen juist totaal niet pijnlijk vind. Dus denk oook heel persoonlijk. Ik kan de pijn van harsen op me benen echt niet handelen, dan scheer ik wel haha