Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:20

Neverland schreef:
Leuk is dat he, zo'n aardbeienplantje! Aardbeien zijn ook verrukkelijk. :=

Heerlijk, en aan de plant is het zo'n lekker snoepje voor tussendoor!

Moet alleen nog leuke hangpotten scoren :P

Moet zeggen, ik heb net aardbeien op brood gehad.
Het recept wat ik gisteren deelde, waren nog 2 broodjes van over. En dat smaakte erg goed met aardbeitjes en erythritol. Een waardig recept voor lunch op kantoor die broodjes! Of met wat anders dan aardbeien...

(plakje kip, kaas en wat komkommer lijkt me ook zeer geschikt)

Nadeel van aardbeien... Ik wil vanavond per se nog een zeevruchtbonbon á 6 gram. Nu kom ik vandaag op 29 gram kh. Door de aardbeien...
Ik heb nog een bakje staan die dus op moet. Dus vanochtend door de GY, 30 gram á 2 gram kh.
Zonet op brood 50 gram á 3,3 gram kh.

Met andere woorden, bijna net zoveel als één chocoladebonbon die veel meer vet bevat (4,7 gram). Nu kan je daar natuurlijk niet op teren, één bonbon, maar het geeft in verhouding wel meer brandstof dan die aardbeien (80 gram geeft 0,3 gram vet).

Keuzes keuzes... :Y)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 14:52

Ik zit nu elke dag op 40 gram kh
Advies is (voor nu) niet lager te gaan ivm krachttraining
Heb vanavond eerste sessie weer met personal trainer, en omdat Ik natuurlijk nog niet over ben op totale vetverbranding gaan we niet volop op gewicht trainen de eerste weken, maar op uitvoering
Hopelijk red ik het allemaal :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:08

Zijn er trouwens ook mensen hier die niet keto eten maar wel buikpijn krijgen als je toch iets te veel koolhydraten eet? Ik heb net twee pindarotsjes naar binnen gewerkt en direct krijg ik buikpijn en zet m'n buik op. :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:20

Neverland schreef:
Zijn er trouwens ook mensen hier die niet keto eten maar wel buikpijn krijgen als je toch iets te veel koolhydraten eet? Ik heb net twee pindarotsjes naar binnen gewerkt en direct krijg ik buikpijn en zet m'n buik op. :+

God straft meteen zeggen ze dan toch ;) :D

Snorlex

Re: Keto Diëten, afvallen en toch lekker eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:31

Dat had ik ook de dag nadat ik iets meer zoete aardappel frietjes had gegeten dan dat ik met mezelf had afgesproken :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:40

Neverland schreef:

Helaas niet :D

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:45

Boras schreef:
Neverland schreef:

Helaas niet :D

Hahhahaa, als dat wel zo was is het makkelijker de volgende keer niet te doen denk ik.

Ik heb mezelf voorgenomen om sowieso de eerste 8 weken braaf te zijn, daarna kan ik wel heel af en toe een beetje stout zijn. Hoop dat ik dan ook buikpijn krijg :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 16:16

Neverland schreef:

Als het pure chocola was zou het niet zo rampzalig moeten zijn.

Maar ik kan me voorstellen dat wanneer het melk was, je lichaam wat protesteert tegen de lactose? Ik weet niet hoeveel lactose jij verder nog krijgt...

Nu krijg ik sowieso nooit echt buikpijn. :Y) Dus ik verwacht dat ook niet als ik een keer los ga.
(toen we op vakantie waren in Turkije hadden m'n ouders en zusje alledrie serieuze buikpijn en diarree, ik had nergens last van terwijl we nagenoeg hetzelfde aten :+ )

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:02

Diner: romige broccoli en zalm https://slankmetlinda.nl/romige-broccoli-en-zalm/

Ik maak er een ovenschotel van door alles in een schaal te doen, geraspte kaas erover en even in de oven/onder de grill tot de kaas is gesmolten.

Eenvoudig en snel recept. Ik kan me van de vorige keer herinneren dat ik een restje slagroom hebt gebruikt en dat dat het nog romiger maakte.

Afbeelding

De foto is een beetje wazig uitgevallen :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 19:31

Ik ben me ook aan het oriënteren om iig khb te gaan eten en als dat goed lukt naar kha over te stappen.

Ik slik medicatie voor de hoofdpijn en wil niet het risico lopen om straks weer extreme migraine te hebben door die flu :o

Ik heb nu het boek 365 kha recepten aangeschaft en wil daar in eerste instantie wat recepten van gaan uitproberen etc aangezien ik nog het eea in huis heb dat nog op moet. :j

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 20:02

Afbeelding

Ik zag deze voorbijkomen. Heb geen courgette anders had ik het direct geprobeerd. :+

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:39

Boras schreef:
Diner: romige broccoli en zalm https://slankmetlinda.nl/romige-broccoli-en-zalm/

Ik maak er een ovenschotel van door alles in een schaal te doen, geraspte kaas erover en even in de oven/onder de grill tot de kaas is gesmolten.

Eenvoudig en snel recept. Ik kan me van de vorige keer herinneren dat ik een restje slagroom hebt gebruikt en dat dat het nog romiger maakte.

[ [url=m/TTKCi0.jpg]Afbeelding[/url] ]

De foto is een beetje wazig uitgevallen :)

Ziet er lekker uit!
Ik had broccoli roosjes met zelf gerookte zalm, ook erg lekker!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:40

Ik heb net tonijn melt quichejes gemaakt voor lunch van morgen en overmorgen <3

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:09

Ik heb zwaar hard gesport net met mijn personal trainer dus mocht net nog lekker wat eten

25 gram eiwit poeder
2 eetlepels gebroken lijnzaad
2 eitjes
50 ml slagroom

Hier beslag van maken en bakken, ik heb 1 grote ervan gemaakt met 2 plakjes bacon en 2 plakjes cheddar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:51

Neverland schreef:
[ [url=m/AmIlBi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag deze voorbijkomen. Heb geen courgette anders had ik het direct geprobeerd. :+

Ik heb het laatst gedaan...
Met allerlei kruiden...
En dan 2 uur in de oven op 100 graden...

20 minuten op 200 was niet voldoende, courgette bleef dan nat en slap.

Joanne1987 schreef:
Ik heb zwaar hard gesport net met mijn personal trainer dus mocht net nog lekker wat eten

25 gram eiwit poeder
2 eetlepels gebroken lijnzaad
2 eitjes
50 ml slagroom

Hier beslag van maken en bakken, ik heb 1 grote ervan gemaakt met 2 plakjes bacon en 2 plakjes cheddar

Klinkt heel lekker!

Die brocolli/zalm ook.. <3

Ik neem nog wat kaas en rundercervalaat, en een bonbon. Voor het slapen gaan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 08:46

MariaMaaike schreef:
Ik kom even binnenvallen met een tip voor degenen die het moeilijk vinden om te varieëren met het ontbijt: citroenmousse. Ik heb ook een periode het keto dieet gevolgd en vond dit erg lekker :9 En ik deed het eigenlijk altijd zonder de verse citroensap, ook dan nog heel lekker!

[ [url=m/gCmaPC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga deze maken. Ik heb een volle fles Slimpy citroen, die ga ik gebruiken i.p.v. van het genoemde merk.
Dat zal weinig uitmaken toch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:41

Help!

Ik ga zo shoppen, en kreeg net al te horen dat we bij Magoya lunchen.
Is het raar om een pokebowl zonder rijst te bestellen?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 09:48

Nee jph gewoon doen!

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:01

Janine1990 schreef:
Help!

Ik ga zo shoppen, en kreeg net al te horen dat we bij Magoya lunchen.
Is het raar om een pokebowl zonder rijst te bestellen?

Tuurlijk niet!
Gewoon doen en van genieten.
Eetsmakelijk

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 13:42

We hebben samen een bowl en sushi gehad :')

Gelukkig was mijn ontbijt maar 2 gram. Vanavond nog iets no carb bedenken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:28

De citroenmousse uit dit topic is echt heel erg lekker <3

Voor een maaltijd vind ik 1 portie wel weinig.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:32

Ik heb de hoeveelheid door 3en gedeeld :j

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:15

Janine1990 schreef:
Astorga, ik vind Gobento.nl een site die veel goed weet uit te leggen. Misschien kan je daar ook info vandaan halen.

Persoonlijk denk ik dat het prima een leven lang vol te houden is. Het betekent namelijk heus niet dat je nooit meer een patatje kan eten. ;)

Het is gewoon iets anders dan het Nederlandse vlees/groente/zetmeelproduct. Een gewoon dieet waarbij je niet op de koolhydraten let vind ik veel lastiger. Ik kan hierbij dingen maken waardoor ik elke dag nog taart kan eten. Omdat een taart puntje maar 2 gram koolhydraten is in geval van mijn favoriet.
Daarnaast is wat je eet zoveel vullender en heb je gewoon minder behoefte aan de beruchte verleidingen.

Dank je wel voor het delen van die website, heb er met veel interesse op gelezen en nu het gevoel er wat meer van te begrijpen.
Wat ik me nog wel afvraag is hoe je ervoor zorgt dat je voldoende jodium binnenkrijgt, aangezien brood met bakkerzout daar een goede bron van is maar dat bij keto niet meer wordt gegeten.
En ben je niet bang voor hart- en vaatziekten op de lange termijn?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:25

Jodium zit ook in eieren, vis, melk, kaas. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 17:29

Astorga schreef:
Janine1990 schreef:
Astorga, ik vind Gobento.nl een site die veel goed weet uit te leggen. Misschien kan je daar ook info vandaan halen.

Persoonlijk denk ik dat het prima een leven lang vol te houden is. Het betekent namelijk heus niet dat je nooit meer een patatje kan eten. ;)

Het is gewoon iets anders dan het Nederlandse vlees/groente/zetmeelproduct. Een gewoon dieet waarbij je niet op de koolhydraten let vind ik veel lastiger. Ik kan hierbij dingen maken waardoor ik elke dag nog taart kan eten. Omdat een taart puntje maar 2 gram koolhydraten is in geval van mijn favoriet.
Daarnaast is wat je eet zoveel vullender en heb je gewoon minder behoefte aan de beruchte verleidingen.

Dank je wel voor het delen van die website, heb er met veel interesse op gelezen en nu het gevoel er wat meer van te begrijpen.
Wat ik me nog wel afvraag is hoe je ervoor zorgt dat je voldoende jodium binnenkrijgt, aangezien brood met bakkerzout daar een goede bron van is maar dat bij keto niet meer wordt gegeten.
En ben je niet bang voor hart- en vaatziekten op de lange termijn?

Op Netflix staat/stond een docu 'The Magic Pill'. Ik denk dat hier wel veel antwoorden voor je in staan.
Sommige dingen gingen mij boven de pet, maar hij is zeer zeker de moeite waard om naar te kijken!