Agender/nonbinary mensen op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 18:12

Ik vind dit oprecht interessant om te lezen Ailill! :))
Het komt heel erg overeen met hoe ik me altijd tegenover vrienden die een relatie hebben of samenwonen van hetzelfde geslacht voel. (Ik leer er daardoor ook steeds meer kennen.) Maar tof dat daar dus echt al zo lang meer in bestaat!

Ik hoop echt dat er met de jaren nog veel meer begrip voor komt en het steeds meer en meer als normaal wordt gezien. Tot nu toe heb ik wel het gevoel dat dat langzaam aan gebeurd met de nieuwe generaties die opstaan. <3 Zou ik echt een veel mooiere samenleving zijn. Voelt veel respectvoller of meer vrijlatend, minder oordelend..

Hiraeth schreef:
Jeffrey Marsh is ook een iets ouder voorbeeld (43) en in de tijd van glamrock, jaren 80 in het algemeen en de grunge hoek heb je ook genoeg figuren zitten die gender stereotypen al langer aan hun laars lappen. Iemand zoals David Bowie, Kurt Cobain of Nicky Wire kan dan heel veel invloed hebben en een zaadje planten dat er ook andere opties van expressie zijn. Het is niet zo gek dat er dus een toename qua normalisatie is en dus een grotere groep die er voor uit komt of het als dusdanig herkent.

Hiraeth, ik kan me ook nog uit mijn brugklas die zanger van Tokio Hotel bedenken. Die had ook zoiets over zich heen! :j De rebel in mij heeft jaren naar die muziek geluisterd.. :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-20 15:44

Ik heb geloof ik een aanknopingspunt om het gesprek met mijn ouders aan te gaan:

Los daarvan (en los van de stortvloed aan negatieve reacties :') ): ik kijk geen Spangas, maar dit vind ik wel heel tof :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:01

Ik hoorde pas interview met Thorn op 3fm, klonk heel tof. Misschien is dat interview ook nog wel terug te vinden.

En vanavond op diezelfde zender draaiden ze 'Running' van Shamir, wat ook bij dit thema past. Shamir zegt er zelf over:
Citaat:
"'Running’ is a song I wrote about a time in my life when I was a part of a toxic friend group where I was the only non-cis person,” Shamir explains. “The song is from the perspective of me now realizing how much it affected my mental health after being a few years removed and realizing how much I was dulling myself down so I did not stick out any more than I already did — and also how that directly made me experience gender dysphoria for the first time ever.”

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 08:12

Foaly schreef:
Ik heb geloof ik een aanknopingspunt om het gesprek met mijn ouders aan te gaan:

[ Video ]

Los daarvan (en los van de stortvloed aan negatieve reacties :') ): ik kijk geen Spangas, maar dit vind ik wel heel tof :D

Ik vind het heeelemaal leuk dat Thorn hierin zit! Keek vroeger nooit Spangas eigenlijk, maar nu ben ik toch gaan kijken :j

Benoite

Re: Agender/nonbinary mensen op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 01:51

Ja thorn is een onwijs fijn persoon op de juiste plek.. Hear hear!

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 05:25

Ik ga straks eventjes heel dit topic lezen.
Ik kan wel janken.
Ik denk dat dit het antwoord is voor mij.
Kan/mag ik iemand hier een pb sturen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 08:30

:(:) carineken

Ben aan het werk dus beloof niet dat ik snel reageer, maar je mag mij altijd pb'en hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 12:55

carineken schreef:
Ik kan wel janken.

Klinkt alsof je wel een aai over je bol kan gebruiken :(:)

Pb sturen mag altijd als je even van je af wilt praten, maar ik ben zelf niet nonbinary
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-20 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 13:08

carineken schreef:
Ik kan wel janken.

:knuffel:
Schrok je er van?
Gaat het weer?

*ik ben wellicht niet op mijn plek in dit topic, maar ik vind het ontzettend interessant om er meer over te weten, leren en bewuster te worden van hoe anders anderen zich kunnen voelen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 19:49

carineken, gaat het weer een beetje? Hoop dat je inmiddels het topic hebt kunnen lezen en dat je er iets aan hebt gehad, mijn pb-box staat nog steeds open :knuffel:

Hier is inmiddels de kogel door de kerk en de Foaly uit de kast :D *\o/* Heb maandagavond (net voor de Persconferentie, oeps :') ) een mailtje gestuurd naar mn ouders met het hele verhaal. Die reageerden.... positief, maar niet verrast. 'Oh ja, dat is eigenlijk wel heel logisch,' zeiden ze geloof ik letterlijk. En ik maar peentjes zweten _O- Ik heb gevraagd of ze me nu niet meer bij mijn volledige naam willen noemen, maar echt alleen nog bij mijn roepnaam. Aangezien ze dat toch al 90% van de tijd deden, is dat geen probleem. Ze hebben ook aangeboden om het aan mijn Transfobe Tante te vertellen (lief mens hoor, daar niet van, maar 70 en nogal vastgeroest dus ik zag het niet echt zitten om dat zelf te doen :+ )

Vervolgens (de dag erna) hetzelfde mailtje naar broertjes en zusje gestuurd. Zelfde reactie. 'Dit komt niet echt onverwacht, had al wel zo'n idee' _O-

Nou, dat ging dus zo goed dat ik vrijdag ook maar een mailtje naar mn baas gestuurd heb. Klein probleempje hier is dat mijn familie me allemaal al Jantje noemde, maar ik op het werk voluit Jantina heet (bij wijze van). Maar ook de baas reageerde superpositief en gaf gelijk aan dat mijn werkprofiel zeker weten veranderd kan worden, als ik dan zelf even de collega's op de hoogte wil stellen. Wat dat betreft is het toch wel fijn om thuis te werken, alles gaat lekker veilig vanachter een computerscherm _O- Daarom maak ik me ook iets minder zorgen over hoe mijn collega's reageren. We hebben een hecht team, maar ik ken de denkwijzen van sommige mensen en die zijn echt van het type 'doe maar normaal dan doe je al gek genoeg' :+ Maar goed, dat zien we van de week wel, en wat ik zei: ik zit veilig achter m'n computerscherm :')

Enige baalpuntje van de week (afgelopen weken eigenlijk): ik heb al m'n Harry Potter-merch en boeken de deur uitgedaan, waaronder een kersttrui die echt superlekker zat. Maar ik ga geen auteur/franchise steunen die zo tegen transgenders/nonbinary mensen tekeer gaat. Dat voelt gewoon niet lekker.

Dus... als iemand nog een leuke (familievriendelijke :') ) kersttrui weet? :D {:)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:56

Yay! *\o/* *\o/* Wat onwijs fijn om dit te lezen. :D

Enneh... qua kersttruien kan ik je niet echt verder helpen. Je moet gewoon op het juiste moment het juiste gedrocht vinden. :') :D

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:08

Heyy!

Wat leuk en interessant om te lezen! Ik ben er ook een beetje over aan het twijfelen, identificeer me gewoon nog als vrouw maar als mensen me met they/them hun/hen zouden aanspreken zou ik daar totaal geen problemen mee hebben. Misschien dat ik dat juist wel fijner zou vinden. heel knap van je dat je het zo durft te delen en aan je ouders, broers en zussen etc durft te vertellen. Weet al biina 2 jaar dat ik niet alleen op jongens val en mijn ouders weten het nog steeds niet haha

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:34

Ik moest laatst terugdenken aan dit topic. Ik was among us aan het spelen en werd constant met ‘he’ aangesproken. Toen bedacht ik me hoe vervelend het moet voelen om steeds met het verkeerde voornaamwoord aangesproken te worden. Hoewel ik me niks kan voorstellen bij agender/nonbinair zijn, wil ik me wel graag aanpassen als dit als prettig wordt ervaren. Ik kan me voorstellen dat het knetter irritant is dat iedereen er moeilijk over wil doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:29

Ik ben een vrouw, maar gedraag me echt niet altijd zo. Jurken draag ik gewoon niet. Dat wil ik echt niet. Ook koop ik rustig op een herenafdeling en ik schaam me daar niet voor. Nooit met poppen gespeeld, wel met auto's, in bomen geklommen en getimmerd.
Hakken onder schoenen kan ik niet op lopen, als God gewild had dat vrouwen op hakken liepen, dan hadden wel verhoogde hielen bij de geboorte gekregen.
De kleur paars vind ik overigens wel mooi.
Ik vul wel gewoon V in als het ergens moet.
Mijn hobby's zijn typische mannendingen vaak: duiken, ik was de eerste ccr cave instructeur in Nederland en ben nog steeds de enige vrouw die dit brevet mag geven. Ok, ik rij dan wel weer paard. Maar ik kan goed meepraten met mannen, daarom is wrakduiken en grotduiken ook leuk. Ik leef makkelijker tussen mannen dan tussen vrouwen. Ik zou nooit met een reis meegaan waar alleen vrouwen meegaan. Ooit heb ik een cursus 'communicatie' gevolgd voor het werk. Waren het alleen maar vrouwen. Dit resulteerde er in dat ik na 1 dag heb aangegeven dat dit niets voor mij was, van mijn baas mocht ik de cursus dus ook laten schieten. Ik werk ook in een mannenwereld.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:36

Zo is ook net hoe ik er in sta. Je moet gewoon vrij zijn om te doen wat je wilt en niks aantrekken al van stereotyperen en voordelen.

Als je als man in een jurk wil lopen, prima.