Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:42

Ik heb vandaag een uur gefietst. Ook best wel intensief

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:43

Dat gebeurt hier dus wel. Of zondag, toen wij in een park waren en er een hoge trap was. Ik ging die vlot op, doe trappen genoeg op een dag: Eenmaal boven roept schoonvader van beneden: Krijg je nog adem? (Mijn ademhaling was gewoon normaal)

Ik vraag mij al even af hoe ik met zo zaken moet omgaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:46

Er schiet me nog iets te binnen; het boek 'Better than Before' van Gretchen Rubin. De titel is vreselijk Amerikaans maar de inhoud is goed. Het is geen afvalboek, maar een boek over gewoontes. Hoe leer je jezelf goede gewoontes aan en slechte gewoontes af. Waarom werkt het voor de één om (als het om eten gaat) heel strikt te zijn, terwijl het voor de ander alleen vol te houden is als je af en toe mag 'smokkelen'. Hoe zulke gedachtepatronen werken wordt op een makkelijk leesbare manier inzichtelijk gemaakt.

Ik begrijp nu veel beter waarom ik (als vegetarier die vlees/vis lekker vind maar uit principe niet eet) echt nooit een stukje in mijn mond moet stoppen, terwijl mijn schoonmoeder het vegetariër zijn alleen volhoud als ze af en toe een hapje van het bord van haar man inpikt. Zij vind mij te strikt, ik weet dat bij mij het hek van de dam gaat als ik hapjes ga pikken, het is voor mij té lekker voor af en toe, het nooit meer eten is makkelijker (niet meer nadenken wanneer wel en wanneer niet, telt dit of niet, oke deze ene keer, gewoon duidelijk, nooit!) En zij schiet juist in de rebelse stand als ze nóóit meer een hapje mag pakken.
Of bijvoorbeeld; ik heb soms echt de 'schop onder m'n kont' nodig van een les tai-chi. Ik wordt er verwacht dus ga ik erheen. Terwijl mijn vriend de druk van een sportgroepje als vervelend ervaart en juist meer sport als hij helemaal zelf en variërend per week kan kiezen wat hij doet.

Als je zulke patronen (en dit zijn maar twee korte voorbeelden) leert kennen bij jezelf denk ik dat het makkelijker wordt om jezelf de gewoonte van gezond eten (en genoeg bewegen) aan te leren, omdat je beter weet hóe je de gewoonte moet vormgeven zodat het voor jou het makkelijkst vol te houden is.

Butterfly

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 15:21

Even snel tussendoor, ik verzuip in het werk, maar wat een mooie berichten allemaal! Voor iedereen die zich heeft gemeld: welkom! Blijf vooral lekker hangen *\o/*

Jintexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:21

Mjetterd schreef:
Jintexx schreef:
Ik ben ook iemand die meer dan 30kg kwijt wil. Was met mijn coach goed op weg:
februari
[ [url=m/9TkHbv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas heeft het corona en op mijzelf gaan wonen geen goed effect gehad.
Zit nu door alles al 3 weken thuis met een burn-out wat ook een negatief effect heeft op mijn lijf. En ben nu weer +7kg!

Hoop dat wanneer ik mij weer beter voel ik er vol weer voor kan gaan.
Heb nog een lange weg te gaan tot een goed en gezond gewicht.

Mijn BMI bij start was 42 :=
Zat in februari onder de 40, helaas weet ik het nu niet maar is natuurlijk weer omhoog gegaan.

Alles bij elkaar wil ik toch zeker wel 50kg kwijt raken van begin tot eind.

Wauw wat knap! Je ziet echt wel goed het verschil! Zowel je hoofd, armen, buik en benen. En wat knap dat je de foto's durft te plaatsen.
Wat vervelend dat je nu een terugslag hebt, maar probeer de draad weer op te pakken.
Heb je een personal sportcoach gehad o.i.d.?

Ik heb echt een voedingscoach, die puur kijkt naar voeding en wat dit doet op het lijf. Maakt een passend menu aan wat per persoon past. Dus het is niet een standaard pakket wat je krijgt, echt individueel en persoonsgebonden.

Zelf heeft ze ook het hele traject doorgemaakt en weet dus echt wat iemand voelt en hoe je je erbij kan voelen.
Dit deelt ze ook op haar facebook pagina. Maar ook haar eigen ervaringen en dingen waar ze zelfs nu nog tegen aan loopt.

Maar ook gaat ze samen met je kijken waar de knelpunten zitten en op die manier maakt ze je bewust van de dingen die je zelf doet. Dus het is ook meteen een mindset, en dat kan nog best wel is confronterend zijn!!

Dit is haar pagina mocht iemand benieuwd zijn: https://www.balancesintanthonis.nl/

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:38

Sorry, geen last van overgewicht, wel van andere verslavingen en weet dat gedragsverandering een van de moeilijkste dingen is. Maar ik wil vooral even kwijt dat ik het een wereldprestatie vind dat je indertijd van 111 kg naar 90 kg bent gekomen, waanzinnig knap!!! Die knop ja, moet er nog ergens zijn. Je kunt het dus mooi wel want het is je al eens gelukt. Succes.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:48

DeMolenhoek schreef:
Hebben jullie dat ook dat je ergens op bezoek gaat en ze standaard een extra schep eten geven? Of dat er een etentje is en ze zeggen: Geef maar aan DMH, die eet dat wel op.

Gelukkig niet de meeste mensen weten van mijn maagverkleining dus die weten dat ik echt geen extra scheppen op kan.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 17:24

DMH, ik vind de opmerking behoorlijk respectloos, wat ik van voorgangers ook al gelezen heb. Maar iets soortgelijks herken ik wel ja. Was toen met een tak over een sloot en toen kwam ook de opmerking dat dat ding mij zéker niet zou houden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:38

Ik moet zeggen, heb weleens rotopmerkingen gehad maar geen enkele zo naar als wat ik mezelf allemaal naar mijn hoofd gooide in gedachte.

Overigens was een motivatie van mij ook om weer te kunnen paardrijden want dat was met 99kg écht uit den boze vond ik. Des te leuker toen ik weer opstapte zonder schuldgevoel naar het paard toe :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:53

Wat betreft dat extra opscheppen daar heb ik gelukkig geen last van: ik krijg maar heel weinig achter mijn kiezen op de een of andere manier.

Pfff frustratie vanmiddag. Mijn crosstrainer lijkt het begeven te hebben. -O- straks komt iemand even samen met me kijken of ie nog te redden valt, maar ik maak zo graag gebruik van dat ding. Super balen en was ook even goed van de mik. Wel besloten dat als deze echt niet meer te fiksen is, ik een nieuwe ga kopen en wel vanavond nog.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 18:47

Roosch schreef:
Wat betreft dat extra opscheppen daar heb ik gelukkig geen last van: ik krijg maar heel weinig achter mijn kiezen op de een of andere manier.

Pfff frustratie vanmiddag. Mijn crosstrainer lijkt het begeven te hebben. -O- straks komt iemand even samen met me kijken of ie nog te redden valt, maar ik maak zo graag gebruik van dat ding. Super balen en was ook even goed van de mik. Wel besloten dat als deze echt niet meer te fiksen is, ik een nieuwe ga kopen en wel vanavond nog.

De timing van die krengen is ook altijd beroerd he...

Ik wil ook wel iets voor thuis, maar ik moet nog even bedenken hoe hij níét als dressboy gaat eindigen :')

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:26

Hier is de crosstrainer zo goed als dood.
Ik kan hem alleen nog maar op standje licht gebruiken. Computerstuk doet het niet meer. 4x verhuizen was iets te veel _O-
Voor nu is dat geen probleem, met opbouwen wil ik toch niet te zwaar gaan.

Hij staat hier op de trimkamer (staat een hondentrimtafel x2 en alle spullen. Hij past precies voor het raam. Op de vensterbank kan ik dan de telefoon/tablet zetten.

Vandaag een super dag gehad.
Vanochtend was ik opeens vroeg wakker en fit. Laatste maanden niet meer gehad. Meteen dus maar 30 min gaan wandelen en als extra nog 15 min crostrainer erbij gedaan. Toen rustig ontbeten en gedouched en daarna aan het werk.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 19:37

Wat fijn Arabella! Geeft energie he, als het dan lekker voelt *\o/*

Ik zal mijn voedingsdagboek voor de diëtiste even gaan beginnen, voor ik weer vergeet wat ik heb gegeten. Echt een mega hectische dag vandaag. Vanmorgen om 6:15 was mijn dochter wakker, moest nog voor mijn werk met d'r naar het consultatiebureau voor de prikjes dus die is niet echt in d'r hum nu. En de eerste de beste die zegt dat ambtenaren niks doen... _O- of ik heb de verkeerde afdeling gekozen, kan ook.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 19:43

Butterfly schreef:
Roosch schreef:

De timing van die krengen is ook altijd beroerd he...

Ik wil ook wel iets voor thuis, maar ik moet nog even bedenken hoe hij níét als dressboy gaat eindigen :')

Ja. Onwijs beroerd. Hij is nu officieel rijp voor de sloop maar goed het was een Marktplaatskoopje. Nu even diep ademhalen en een nieuwe bestellen. Deze keer maar een echte nieuwe. :')

Gebruiken doe ik hem namelijk wel; sta er gemiddeld 3 keer per dag op. En ik merk het echt.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 20:05

Wauw wat goed! Doe je dan 3x kort, of echt wel een tijdje?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:10

Ik werk vanuit thuis inmiddels en probeer per dag tussen 400 en 500 kcal te verbranden. Dat kwam met de inmiddels afgeschreven crosstrainer genaamd Sjef uit op ongeveer 2 keer een kwartier en 1 keer 20 a 25 minuten. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar Sjef was, het blijft een kerel he. :')

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 20:14

Roosch schreef:
Ik werk vanuit thuis inmiddels en probeer per dag tussen 400 en 500 kcal te verbranden. Dat kwam met de inmiddels afgeschreven crosstrainer genaamd Sjef uit op ongeveer 2 keer een kwartier en 1 keer 20 a 25 minuten. Nu weet ik niet hoe betrouwbaar Sjef was, het blijft een kerel he. :')

_O- _O-
Wat goed dat je het op die manier doet!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:21

Ik had ook echt de smaak te pakken en was flink aan het opbouwen, dus heb net een nieuwe besteld. Heb hem ook lekker pontificaal middenin de woonkamer staan (kan wel fijn weggeschoven worden) zodat ik er ook daadwerkelijk op spring. Tussendoor wat tv kijken en gaan. Yogamatje voor buikspieren ligt wat verderop.

Hopelijk heb ik daar net zoveel plezier van als die van de afgelopen tijd. Ik vond sporten nooit fijn; ik merkte geen resultaat. Maar omdat het eetpatroon en sportpatroon nu zo fijn werkte voor me was ik vanmiddag toch een partij gefrustreerd toen ie stuk ging.. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:30

Ik had geregeld discussies met mijn collega. Wilde ik eens een broodje kroket kreeg ik naar mijn hoofd dat ik dat niet mocht... Op een gegeven moment ben ik hetzelfde gaan doen.
Kijk als ik een broodje kroket wil dan neem ik dat. Ik ben voldoende in beweging op het werk en dat loop ik er wel af.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:31

>;) wat heeft iemand anders nou te maken met wat jij onder je neus stopt? Kom nou.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 20:33

Nou inderdaad, als jij dat wil hoeft niemand dat te verbieden lijkt mij >;)

Roosch, welke heb je nu in bestelling?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:35

Ik zou tegen je collega zeggen dat ze kon gaan fietsen. Kom nou.

Een Focus Fitness Fox komt mijn kant op . Het ding is hipper dan ik.. Het heeft Bluetooth. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 20:37

purny schreef:
Ik had geregeld discussies met mijn collega. Wilde ik eens een broodje kroket kreeg ik naar mijn hoofd dat ik dat niet mocht... Op een gegeven moment ben ik hetzelfde gaan doen.
Kijk als ik een broodje kroket wil dan neem ik dat. Ik ben voldoende in beweging op het werk en dat loop ik er wel af.

Mijn ex zei dan wel dat dat niet goed voor me was.. Mijn vaste antwoord dat het voor hem ook niet goed was, ook al zag je dat niet aan hem

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:02

Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken. Wat een knappe resultaten komen hier al voorbij, wat fijn dat mensen dat willen delen! Ik wil minimaal 30kg afvallen, mijn ideale zou 37kg zijn maar ik weet dat dat voor mij niet haalbaar is dus dat laat ik los. En met als doel dan ook weer zorgeloos te kunnen paardrijden en weer lekker in mijn vel te zitten

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 21:06

Roosch schreef:

Woow, wel echt goed dat je er ook plezier bent uit gaan halen. Als sporten leuk of een gewoonte wordt dat maakt het allemaal makkelijker!

Ik heb nu 4 dagen de Ring fit. Een fitnesspel en vind t echt geweldig. Vandaag gewoon 2 uur gespeeld en daarmee zo'n 1000 kcal verbrand :D . Dat voelde wel echt goed. Is beetje mix tussen cardio en kracht. Dat vind ik altijd wel fijn!
purny schreef:

Serieus... die zou ik ook even flink duidelijk maken waar ze dat advies mag stoppen!

Dieuwke_ schreef:
Ik kom ook voorzichtig om het hoekje kijken. Wat een knappe resultaten komen hier al voorbij, wat fijn dat mensen dat willen delen! Ik wil minimaal 30kg afvallen, mijn ideale zou 37kg zijn maar ik weet dat dat voor mij niet haalbaar is dus dat laat ik los. En met als doel dan ook weer zorgeloos te kunnen paardrijden en weer lekker in mijn vel te zitten

Beter in je vel zitten is het beste doel om af te vallen!