Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SophieO schreef:Petrichor schreef:Dat je boodschappen nodig hebt is logisch maar er zijn heel veel manieren om aan boodschappen te komen zonder dat je zelf hoeft te gaan. Ook als het RIVM zegt dat het mag kan je zelf ook nadenken en handelen.
Tsja, als ik ze niet online zou kunnen bestellen, zou ik ook niet weten hoe ik aan boodschappen moet komen, zonder zelf te gaan.
Heb geen vrienden in de buurt, geen familie. Woon hier net en ook in een rustige landelijke omgeving waar ik nog niemand ken. Alleen 1 klein vriesvakje, dus voor een langere tijd eten invriezen is ook niet mogelijk.
Fem schreef:Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
In de avond heeft dit geresulteerd in onwel worden, flauwvallen, daarbij een hoofdwond oplopen waarvoor de ambulance nog langs is geweest.
Ik ben 3 minuten buiten westen geweest en werd wakker in een plas bloed. Ben op mijn buik blijven liggen (zo ontwaakte ik ook) totdat de ambulance er was. Ze hebben mij overeind geholpen. Zittend tegen de deurpost hebben zijn mijn bloeddruk opgenomen die erg laag was en ik dreigde weer flauw te vallen. Ze hebben mij plat gelegd en verdere test en verzorging gedaan. Ondertussen had ik mezelf al 2x bevuild, je schaamt je op zo'n moment echt, ook al weet je dat je er niets aan kunt doen.
Ze hadden mondkapjes en beschermende brillen op, het apenpakje hadden ze achterwegen gelaten omdat ik niet hoestte en nieste. Toen ik vroeg of dit nou een gewone buikgriep was of toch misschien Corona kon zijn, was hun antwoord: Twijfelachtig. De meeste mensen hebben voornamelijk klachten aan de luchtwegen, maar er zijn ook wel gevallen bekend van mensen met diarree en extreme verzwakking.
Ik moest mezelf in ieder geval goed in de gaten houden, mocht ik kortademig worden of benauwd, dan moest ik direct aan de bel trekken. Maar getest zou ik hoe dan ook nu niet worden. Dus advies was quarantaine, uitrusten en aansterken.
Mijn gevoel zegt, maar dat is maar een gevoel uiteraard, dat het Corona was.
Ik heb al wel vaker buikgriep gehad, al was dit lang geleden, maar zo erg, dat ik binnen 12 uur zo extreem verzwakt ben, dat ken ik niet.
Ben binnen 4 dagen 3,5 kilo kwijt geraakt. Bizar hoe snel je kunt interen.
kiki1976 schreef:Nou boodschappen bezorgen is hier in de regio nu zowat onmogelijk.
De ene vind 8 km te ver weg.
De andere nemen t/m mei geen nieuwe bestellingen meer aan.
dan heb je toch echt wel een probleem vrees ik.
Maureen95 schreef:Ik ben mij ernstig aan het afvragen of ik misschien Corona heb. Ik las dat mensen hun reukvermogen een stuk minder is. Ik heb sinds gister last dat ik bijna niks ruik en erg onrustige buik met ongewenste lozingen van onderOok last van snotterige neus alleen voel ik mij absoluut niet verkouden. Ik ga straks voor de zekerheid de huisarts even bellen.
OleJon schreef:Maar omdat het een groot bedrijf is, word er erg geheimzinnig over gedaan en komt er op neer dat je niet vertellen mag waarom diegene ziek is
Keet schreef:OleJon schreef:Maar omdat het een groot bedrijf is, word er erg geheimzinnig over gedaan en komt er op neer dat je niet vertellen mag waarom diegene ziek is
Uhmn, dat is gewoon privacy wetgevingdat mag nooit, nu ook dus niet.
Net als dat je je werkgever niet hoeft te vertellen wat je hebt, als je je ziekmeld.
Collega is trouwens met dubbel l
Niqui schreef:Petrichor schreef:En het gaat maar door. Ze snapt het nu wel. Die oplossing zag ze op dat moment niet. Klaar.Kristy dat jij op dat moment niet hebt gedacht aan een andere oplossing wil dus niet zeggen dat die er niet was. Hoe je het ook went of keert ik vind dat je daarin een misstap hebt gemaakt en ik begrijp de reacties van andere bokkers wel. Verder ga ik er ook geen woorden over vuil maken, ik neem aan dat je het wel snapt.
Urbiezira schreef:Heel veel beterschap en sterkte aan de mensen die het hebben/het vermoeden hebben dat ze Corona hebben. Het is geen leuke tijd, voor niemand niet!
Met mij gaat het oké. Waardes bij de huisarts waren goed dus moet het gewoon thuis verder uitzieken, en contact opnemen als het erger wordt. Heb gelukkig wel uitstel kunnen krijgen voor mijn uni deadlines, maar pffft, wat een stress.
Neem het niet te licht op hoor mensen. Niet dat ik dat hier echt zie, maar meer in het algemeen - misschien heb je familie die het niet serieus neemt, bijvoorbeeld. Ik ben 24 en gezond, en heb letterlijk en figuurlijk benauwde momenten gehad. Dat mag je ze best vertellen. En er zijn nog veel ernstigere gevallen dan ik, ik heb gelukkig de “milde” versie.
Fem schreef:Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
In de avond heeft dit geresulteerd in onwel worden, flauwvallen, daarbij een hoofdwond oplopen waarvoor de ambulance nog langs is geweest.
Ik ben 3 minuten buiten westen geweest en werd wakker in een plas bloed. Ben op mijn buik blijven liggen (zo ontwaakte ik ook) totdat de ambulance er was. Ze hebben mij overeind geholpen. Zittend tegen de deurpost hebben zijn mijn bloeddruk opgenomen die erg laag was en ik dreigde weer flauw te vallen. Ze hebben mij plat gelegd en verdere test en verzorging gedaan. Ondertussen had ik mezelf al 2x bevuild, je schaamt je op zo'n moment echt, ook al weet je dat je er niets aan kunt doen.
Ze hadden mondkapjes en beschermende brillen op, het apenpakje hadden ze achterwegen gelaten omdat ik niet hoestte en nieste. Toen ik vroeg of dit nou een gewone buikgriep was of toch misschien Corona kon zijn, was hun antwoord: Twijfelachtig. De meeste mensen hebben voornamelijk klachten aan de luchtwegen, maar er zijn ook wel gevallen bekend van mensen met diarree en extreme verzwakking.
Ik moest mezelf in ieder geval goed in de gaten houden, mocht ik kortademig worden of benauwd, dan moest ik direct aan de bel trekken. Maar getest zou ik hoe dan ook nu niet worden. Dus advies was quarantaine, uitrusten en aansterken.
Ik heb al wel vaker buikgriep gehad, al was dit lang geleden, maar zo erg, dat ik binnen 12 uur zo extreem verzwakt ben, dat ken ik niet.
Petrichor schreef:Ik was gestopt met de discussie, heb mijn hulp zelfs aangeboden.. Je weet dat je er nu zelf op door gaat??
MissJeanny schreef:Fem schreef:Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
Nou maak je mij ook wat aan het twijfelen.. ik dacht bij Corona ook alleen aan luchtwegklachten. Maar mijn gezin en moeder plus broertjes hebben dit ook zo ongeveer gehad .. ik ging van buikgriep uit maar zoiets hebben we nog niet eerder gehad.. een dag niks binnen houden, koorts erbij ( heb ik nooit hij buikgriep ) heel slap en moe. En normaal na een dag kun je weer wat eten en gaat het heel snel weer goed maar nu duurt het al een week dat de buik gevoelig blijft.. kinderen hebben een week heel slecht gegeten.. die zijn er normaal ook na een dag weer bovenop..
Inmiddels na een dikke week keert de energie weer wat terug maar zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt.
Maar wie weet zijn we wel spoken aan het zien en was het gewoon een wat naardere buikgriep
_Nelleke_ schreef:Maureen95 schreef:Ik ben mij ernstig aan het afvragen of ik misschien Corona heb. Ik las dat mensen hun reukvermogen een stuk minder is. Ik heb sinds gister last dat ik bijna niks ruik en erg onrustige buik met ongewenste lozingen van onderOok last van snotterige neus alleen voel ik mij absoluut niet verkouden. Ik ga straks voor de zekerheid de huisarts even bellen.
Zou je normaal hier ook de huisarts voor bellen?
CharleyT schreef:Petrichor schreef:Ik was gestopt met de discussie, heb mijn hulp zelfs aangeboden.. Je weet dat je er nu zelf op door gaat??
Net als jij nu .................. of zie ik dat verkeerd?
Zoveel verhalen, zoveel meningen, het is verwarrend, maar het vingertje wijzen gaat naar goed gebruik gewoon door. En door de ernst van de zaak lopen emoties soms nogal uit de hand, jammer maar menselijk.