Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:43

Wat een verhaal Fem! Voel je je ondertussen al weer beter?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:49

Sinds 2 dagen houd ik alles weer binnen, uiteraard at ik wel echt beduidend minder dan normaal en vooral licht eten.
Gisteren voelde ik me al best goed, maar besloten om toch vooral op de bank door te brengen.
Vandaag heb ik mij wel aangekleed, met de intentie om wat dingen achter de laptop te doen voor mijn studie (moet afstuderen... wat echt zeer bijzonder is in deze tijd).
Maar zit nu 30 minuten overeind en voel al dat ik moe begin te raken. Dus het wordt waarschijnlijk een afwisseling van beetje zittend werken, beetje liggen op de bank.
Maar hoop me binnen een aantal dagen weer helemaal de oude te voelen, maar misschien ben ik te optimistisch.

Beretto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:00

SophieO schreef:
Petrichor schreef:
Dat je boodschappen nodig hebt is logisch maar er zijn heel veel manieren om aan boodschappen te komen zonder dat je zelf hoeft te gaan. Ook als het RIVM zegt dat het mag kan je zelf ook nadenken en handelen.

Tsja, als ik ze niet online zou kunnen bestellen, zou ik ook niet weten hoe ik aan boodschappen moet komen, zonder zelf te gaan.
Heb geen vrienden in de buurt, geen familie. Woon hier net en ook in een rustige landelijke omgeving waar ik nog niemand ken. Alleen 1 klein vriesvakje, dus voor een langere tijd eten invriezen is ook niet mogelijk.

Nogmaals in deze situatie bel de rode kruis hulplijn 070-4455888.
Er is een landelijk netwerk wat hulp bied met boodschappen en andere dingen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:08

Hier nu ruim 12 dagen ‘ziek’. Begonnen met een beetje keelpijn en hoofdpijn en daarvoor al paar dagen vreselijke onverklaarbare spierpijn in mijn benen. Na 2 dagen weer over en toen werd ik ineens heel benauwd en kortademig. Donderdag op controle in ziekenhuis geweest gezien ik ook 24 weken zwanger en zwaar astma patiënt. Conclusie was dat deze benauwdheid idd geen astma is en ze wel wat horen op de longen wat duidt op een virus. Maar niet zodanig ernstig dat ik hulp nodig had of getest moest worden.
Dokter zei letterlijk: u heeft een virus, maar welke??
Ondertussen gaat het af en aan beter. Soms dag dat ik mij prima voel en vannacht wer vreselijk keelpijn en nu ook weer benauwd.
Ben niet doodziek, maar gewoon niet fit.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:13

Fem schreef:
Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
In de avond heeft dit geresulteerd in onwel worden, flauwvallen, daarbij een hoofdwond oplopen waarvoor de ambulance nog langs is geweest.
Ik ben 3 minuten buiten westen geweest en werd wakker in een plas bloed. Ben op mijn buik blijven liggen (zo ontwaakte ik ook) totdat de ambulance er was. Ze hebben mij overeind geholpen. Zittend tegen de deurpost hebben zijn mijn bloeddruk opgenomen die erg laag was en ik dreigde weer flauw te vallen. Ze hebben mij plat gelegd en verdere test en verzorging gedaan. Ondertussen had ik mezelf al 2x bevuild, je schaamt je op zo'n moment echt, ook al weet je dat je er niets aan kunt doen.
Ze hadden mondkapjes en beschermende brillen op, het apenpakje hadden ze achterwegen gelaten omdat ik niet hoestte en nieste. Toen ik vroeg of dit nou een gewone buikgriep was of toch misschien Corona kon zijn, was hun antwoord: Twijfelachtig. De meeste mensen hebben voornamelijk klachten aan de luchtwegen, maar er zijn ook wel gevallen bekend van mensen met diarree en extreme verzwakking.
Ik moest mezelf in ieder geval goed in de gaten houden, mocht ik kortademig worden of benauwd, dan moest ik direct aan de bel trekken. Maar getest zou ik hoe dan ook nu niet worden. Dus advies was quarantaine, uitrusten en aansterken.

Mijn gevoel zegt, maar dat is maar een gevoel uiteraard, dat het Corona was.
Ik heb al wel vaker buikgriep gehad, al was dit lang geleden, maar zo erg, dat ik binnen 12 uur zo extreem verzwakt ben, dat ken ik niet.
Ben binnen 4 dagen 3,5 kilo kwijt geraakt. Bizar hoe snel je kunt interen.

Wat ontzettend heftig! Hoe voel je je nu?

Edit: zie net je post! Beterschap en sterkte :(:)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:32

Beterschap voor alle patienten, zorg goed voor jezelf of laat vooral voor je zorgen en voor diegene die het niet kunnen,of geen huisgenoot hebben die het kan, overal zijn nu corona hulp groepen en het rode kruis. Mensen doen graag wat voor je. Je helpt jezelf en de rest van de wereld er mee door voor je te laten zorgen.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:50

kiki1976 schreef:
Nou boodschappen bezorgen is hier in de regio nu zowat onmogelijk.
De ene vind 8 km te ver weg.
De andere nemen t/m mei geen nieuwe bestellingen meer aan.
dan heb je toch echt wel een probleem vrees ik.

Contact opnemen met de winkel zelf.
Via de website is het inderdaad compleet volgeboekt.

Daarnaast hebben veel steden een corona alert.

Even iets heel anders, ik vraag me af wanneer er mensen gewoon aan het werk worden gezet, oa door gewoon boodschappen te doen.

Te zot voor woorden dat met zoveel mensen die zich te pletter vervelen.
Die kunnen echt wel ff helpen, lijkt me.

Deze toestand zou er toch voor moeten zorgen dat we elkaar helpen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:16

Afgelopen donderdag ziek gemeld, omdat ik erg hoesterig was en zweten. Geen koorts en voel verder goed maar neem geen risico en colega zullen ook niet fijn vinden dat ik daar sta te blaffen. Een andere colega is anderhalve week al ziek met de symptomen van corona. Daar was een buurman al af gevoerd naar ziekenhuis gebracht met corona. En nu blijkt dat er nog een colega ziek is en positief is getest is op corona. Maar omdat het een groot bedrijf is, word er erg geheimzinnig over gedaan en komt er op neer dat je niet vertellen mag waarom diegene ziek is

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:18

Maureen95 schreef:
Ik ben mij ernstig aan het afvragen of ik misschien Corona heb. Ik las dat mensen hun reukvermogen een stuk minder is. Ik heb sinds gister last dat ik bijna niks ruik en erg onrustige buik met ongewenste lozingen van onder :) Ook last van snotterige neus alleen voel ik mij absoluut niet verkouden. Ik ga straks voor de zekerheid de huisarts even bellen.

Zou je normaal hier ook de huisarts voor bellen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:19

OleJon schreef:
Maar omdat het een groot bedrijf is, word er erg geheimzinnig over gedaan en komt er op neer dat je niet vertellen mag waarom diegene ziek is

Uhmn, dat is gewoon privacy wetgeving :) dat mag nooit, nu ook dus niet.
Net als dat je je werkgever niet hoeft te vertellen wat je hebt, als je je ziekmeld.

Collega is trouwens met dubbel l ;)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:21

Keet schreef:
OleJon schreef:
Maar omdat het een groot bedrijf is, word er erg geheimzinnig over gedaan en komt er op neer dat je niet vertellen mag waarom diegene ziek is

Uhmn, dat is gewoon privacy wetgeving :) dat mag nooit, nu ook dus niet.
Net als dat je je werkgever niet hoeft te vertellen wat je hebt, als je je ziekmeld.

Collega is trouwens met dubbel l ;)

Klopt mijn leidinggevende mocht het ook niet vertellen. Dus heb ik zelf een berichtje gezet in de grpepsapp.

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:23

Precies, en mijn onverantwoordelijke keuze al meerdere keren toe gegeven. Op een gegeven moment lijkt het me dan ook wel genoeg.

Niqui schreef:
Petrichor schreef:
Kristy dat jij op dat moment niet hebt gedacht aan een andere oplossing wil dus niet zeggen dat die er niet was. Hoe je het ook went of keert ik vind dat je daarin een misstap hebt gemaakt en ik begrijp de reacties van andere bokkers wel. Verder ga ik er ook geen woorden over vuil maken, ik neem aan dat je het wel snapt.
En het gaat maar door. Ze snapt het nu wel. Die oplossing zag ze op dat moment niet. Klaar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 11:40

Ik was gestopt met de discussie, heb mijn hulp zelfs aangeboden.. Je weet dat je er nu zelf op door gaat??

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:40

Heel veel beterschap en sterkte aan de mensen die het hebben/het vermoeden hebben dat ze Corona hebben. Het is geen leuke tijd, voor niemand niet!

Met mij gaat het oké. Waardes bij de huisarts waren goed dus moet het gewoon thuis verder uitzieken, en contact opnemen als het erger wordt. Heb gelukkig wel uitstel kunnen krijgen voor mijn uni deadlines, maar pffft, wat een stress.

Neem het niet te licht op hoor mensen. Niet dat ik dat hier echt zie, maar meer in het algemeen - misschien heb je familie die het niet serieus neemt, bijvoorbeeld. Ik ben 24 en gezond, en heb letterlijk en figuurlijk benauwde momenten gehad. Dat mag je ze best vertellen. En er zijn nog veel ernstigere gevallen dan ik, ik heb gelukkig de “milde” versie.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 11:43

Urbiezira schreef:
Heel veel beterschap en sterkte aan de mensen die het hebben/het vermoeden hebben dat ze Corona hebben. Het is geen leuke tijd, voor niemand niet!

Met mij gaat het oké. Waardes bij de huisarts waren goed dus moet het gewoon thuis verder uitzieken, en contact opnemen als het erger wordt. Heb gelukkig wel uitstel kunnen krijgen voor mijn uni deadlines, maar pffft, wat een stress.

Neem het niet te licht op hoor mensen. Niet dat ik dat hier echt zie, maar meer in het algemeen - misschien heb je familie die het niet serieus neemt, bijvoorbeeld. Ik ben 24 en gezond, en heb letterlijk en figuurlijk benauwde momenten gehad. Dat mag je ze best vertellen. En er zijn nog veel ernstigere gevallen dan ik, ik heb gelukkig de “milde” versie.

Gelukkig dat het met jou aardig goed gaat.

Dat benauwde dat lijkt mij echt heel erg eng.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:52

Fem schreef:
Geen idee of ik Corona heb gehad, maar een week geleden (dinsdag op woensdag nacht) ziek geworden, druk op mijn borst, hoofdpijn, misselijk. In de ochtend alles eruit gegooid en vanaf dat moment bleef alles van onder eruit komen en koorts.
In de avond heeft dit geresulteerd in onwel worden, flauwvallen, daarbij een hoofdwond oplopen waarvoor de ambulance nog langs is geweest.
Ik ben 3 minuten buiten westen geweest en werd wakker in een plas bloed. Ben op mijn buik blijven liggen (zo ontwaakte ik ook) totdat de ambulance er was. Ze hebben mij overeind geholpen. Zittend tegen de deurpost hebben zijn mijn bloeddruk opgenomen die erg laag was en ik dreigde weer flauw te vallen. Ze hebben mij plat gelegd en verdere test en verzorging gedaan. Ondertussen had ik mezelf al 2x bevuild, je schaamt je op zo'n moment echt, ook al weet je dat je er niets aan kunt doen.
Ze hadden mondkapjes en beschermende brillen op, het apenpakje hadden ze achterwegen gelaten omdat ik niet hoestte en nieste. Toen ik vroeg of dit nou een gewone buikgriep was of toch misschien Corona kon zijn, was hun antwoord: Twijfelachtig. De meeste mensen hebben voornamelijk klachten aan de luchtwegen, maar er zijn ook wel gevallen bekend van mensen met diarree en extreme verzwakking.
Ik moest mezelf in ieder geval goed in de gaten houden, mocht ik kortademig worden of benauwd, dan moest ik direct aan de bel trekken. Maar getest zou ik hoe dan ook nu niet worden. Dus advies was quarantaine, uitrusten en aansterken.

Ik heb al wel vaker buikgriep gehad, al was dit lang geleden, maar zo erg, dat ik binnen 12 uur zo extreem verzwakt ben, dat ken ik niet.

Nou maak je mij ook wat aan het twijfelen.. ik dacht bij Corona ook alleen aan luchtwegklachten. Maar mijn gezin en moeder plus broertjes hebben dit ook zo ongeveer gehad .. ik ging van buikgriep uit maar zoiets hebben we nog niet eerder gehad.. een dag niks binnen houden, koorts erbij ( heb ik nooit hij buikgriep ) heel slap en moe. En normaal na een dag kun je weer wat eten en gaat het heel snel weer goed maar nu duurt het al een week dat de buik gevoelig blijft.. kinderen hebben een week heel slecht gegeten.. die zijn er normaal ook na een dag weer bovenop..

Inmiddels na een dikke week keert de energie weer wat terug maar zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt.

Maar wie weet zijn we wel spoken aan het zien en was het gewoon een wat naardere buikgriep :o

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:05

Petrichor schreef:
Ik was gestopt met de discussie, heb mijn hulp zelfs aangeboden.. Je weet dat je er nu zelf op door gaat??

Net als jij nu .................. of zie ik dat verkeerd?

Zoveel verhalen, zoveel meningen, het is verwarrend, maar het vingertje wijzen gaat naar goed gebruik gewoon door. En door de ernst van de zaak lopen emoties soms nogal uit de hand, jammer maar menselijk.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:09

MissJeanny schreef:
Fem schreef:

Nou maak je mij ook wat aan het twijfelen.. ik dacht bij Corona ook alleen aan luchtwegklachten. Maar mijn gezin en moeder plus broertjes hebben dit ook zo ongeveer gehad .. ik ging van buikgriep uit maar zoiets hebben we nog niet eerder gehad.. een dag niks binnen houden, koorts erbij ( heb ik nooit hij buikgriep ) heel slap en moe. En normaal na een dag kun je weer wat eten en gaat het heel snel weer goed maar nu duurt het al een week dat de buik gevoelig blijft.. kinderen hebben een week heel slecht gegeten.. die zijn er normaal ook na een dag weer bovenop..

Inmiddels na een dikke week keert de energie weer wat terug maar zo heb ik het nog niet eerder meegemaakt.

Maar wie weet zijn we wel spoken aan het zien en was het gewoon een wat naardere buikgriep :o

Ik heb begin van het jaar hetzelfde gehad, toen het corona virus net in China was. Dus ik denk echt een flinke buikgriep. Ik heb ruim een week hoge koorts gehad (40+) en vijf/zes dagen niets binnen kunnen houden. Uiteindelijk met een hele stapel medicijnen tegen het overgeven is het gestopt. Heeft ruim 2 weken geduurd voordat mijn energie weer terug was. Ik was na 1,5 week nog zo slap dat ik niet eens op mijn 3,5 jarige kon klimmen vanaf de grond, kreeg mezelf niet omhoog gehesen. Ben ook 3x bij de arts geweest en die zeiden echt een hele flinke buikgriep.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:12

Ik ben benieuwd hoe het begon bij jullie?

Ik heb sinds gisteren last van m'n keel en veel slijm. Hoest af en toe, maar moet zeggen dat ik altijd wel wat hoest.
Voel me wel een beetje slap en soort spierpijn, maar dat heb ik vaker als ik een dag hard gewerkt heb (zoals gisteren).
Verder nergens last van.
Collega van mij had wel precies hetzelfde gisteren. Wij werken veel samen.
Verder kom ik bijna nergens, alleen werk, paarden (waar ik dan alleen ben) en supermarkt, ook zo min mogelijk. Dus zou eigenlijk niet weten waar ik het opgelopen moet hebben.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:17

Iedereen die ziek is sterkte!

Er gaan heel wat virussen de rondte op het moment, ook gewone influenza wat ook enorm naar kan zijn. Vind het zelf bizar dat je gewoon niet weet of je het zeker weten gehad hebt. Ik heb twee weken terug lichte klachten gehad en heb zoiets van als ik nu klaar ben dan kan ik mooi in de zorg oid helpen. Maar zolang ik dat niet weet vind ik dat ook weer erg lastig

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:17

_Nelleke_ schreef:
Maureen95 schreef:
Ik ben mij ernstig aan het afvragen of ik misschien Corona heb. Ik las dat mensen hun reukvermogen een stuk minder is. Ik heb sinds gister last dat ik bijna niks ruik en erg onrustige buik met ongewenste lozingen van onder :) Ook last van snotterige neus alleen voel ik mij absoluut niet verkouden. Ik ga straks voor de zekerheid de huisarts even bellen.

Zou je normaal hier ook de huisarts voor bellen?

Nee eigenlijk niet omdat ik deze klachten ook nooit heb :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 12:21

CharleyT schreef:
Petrichor schreef:

Net als jij nu .................. of zie ik dat verkeerd?

Zoveel verhalen, zoveel meningen, het is verwarrend, maar het vingertje wijzen gaat naar goed gebruik gewoon door. En door de ernst van de zaak lopen emoties soms nogal uit de hand, jammer maar menselijk.

Ik haalde zojuist de hulp nog even aan, (dus niet de discussie, dat is wel klaar nu) vele mensen zijn bereid te helpen waaronder ik zelf. Mensen moeten niet bang zijn om hulp te vragen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:25

Mocht er iemand in omgeving Noordoostpolder hulp nodig hebben met het halen van boodschappen oid, dan moeten ze maar even een PB'tje sturen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-20 12:25

Matheno schreef:
Mocht er iemand in omgeving Noordoostpolder hulp nodig hebben met het halen van boodschappen oid, dan moeten ze maar even een PB'tje sturen.

Goed bezig, hoe meer gezonde mensen helpen hoe minder besmetting!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:30

Hier is iedereen ziek in de omgeving maar niemand getest. Ikzelf had koorts maar dat is inmiddels alweer een paar dagen weg. Niet verkouden dus zonder koorts gewoon aan het werk in de zorg. Wel licht benauwd en hoofdpijn. Echt heel veel hier in mijn omgeving hebben dit. Geen idee, Kan ook gewoon griep zijn. Behalve het benauwd zijn heb ik verder nergens last van.