Werken met corona patiënten.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Werken met corona patiënten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:38

Kan me heel goed voorstellen dat iedereen die ermee moet werken boos is op de mensen die nog gezellig weg gaan. Ik snap dat ook niet hoor

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:44

Ik werk in een dierenkliniek en wij bewaren onze mondkapjes, deze sparen we op en autoclaveren ze dan zodat ze weer steriel zijn en kunnen ze dan opnieuw gebruiken. Uiteraard gebruik je alleen je eigen mondkapjes en het kan natuurlijk niet oneindig.. . Is zoiets ook niet mogelijk in ziekenhuizen?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:46

Giolli, Zou wassen met niet ontvettende zeep (bijv. hondenshampoo) werken???

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:48

Giolli schreef:
Mag ik hier even de volgende vraag stellen?

Door de hoeveelheid ontsmettingsmiddel, wassen, zeep en handschoentjes zien mijn handen er nu zo uit:

Het doet behoorlijk pijn en brandt heel erg. Ik kan ze natuurlijk niet invetten nu want dan kan ik geen handschoentjes meer aan, maar iemand misschien nog tips voor als ik straks thuis kom of voor de nacht? Ik heb het gevoel alsof mijn handen in de fik staan. :=

Spoiler:
[ [url=m/M9rUJC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yNmelG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lXShxO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Heel fijn spul, trekt snel in en geeft je handen toch een fijn laagje zonder vet aan te voelen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-20 15:50

Desi_2409 schreef:
Ik werk in een dierenkliniek en wij bewaren onze mondkapjes, deze sparen we op en autoclaveren ze dan zodat ze weer steriel zijn en kunnen ze dan opnieuw gebruiken. Uiteraard gebruik je alleen je eigen mondkapjes en het kan natuurlijk niet oneindig.. . Is zoiets ook niet mogelijk in ziekenhuizen?

Bij ons in het ziekenhuis worden ze ook gesteriliseerd, hoe ze dat precies doen weet ik niet.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 15:53

lnvdh schreef:
Bij ons ook echt geen optieflow/NIV? combivent.. Bij ons hebben ze een corona Planbureau opgestart waarbij je aangeeft wanneer je extra kan werken..

Bedoel je dat jullie geen patiënten laten vernevelen met o.a. combivent vanwege aerosolvorming?
Kun je me hier meer over vertellen? Welke medicijnen/toedieningsvormen worden er dan bijvoorbeeld wel gebruikt voor bronchodillatatie?

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:00

Even een tip mbt droge handen: vet ze voor het slapen goed dik in (vaseline kan ook) en doe dan zachte handschoentjes erover heen.

Verder heel veel succes en sterkte in deze corona tijd. Ook al is het 'gewoon' julle werk, het is een heftige tijd.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 16:52

Sterkte allemaal, jullie doen super goed werk!! Lees paar keer dat jullie geen thermometer hebben. Ik heb een standaard extra hier nog in verpakking. Stuur ff pb dan stuur ik hem op. Worden er nu ook verpleegkundigen /artsen omgeschoold tot IC ER?

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:54

Paardenfan25 schreef:
Sterkte allemaal, jullie doen super goed werk!! Lees paar keer dat jullie geen thermometer hebben. Ik heb een standaard extra hier nog in verpakking. Stuur ff pb dan stuur ik hem op. Worden er nu ook verpleegkundigen /artsen omgeschoold tot IC ER?

Wij konden dit wel aangeven als we dat wilde, een soort snelcursus.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 17:55

Astorga schreef:
Bedoel je dat jullie geen patiënten laten vernevelen met o.a. combivent vanwege aerosolvorming?
Kun je me hier meer over vertellen? Welke medicijnen/toedieningsvormen worden er dan bijvoorbeeld wel gebruikt voor bronchodillatatie?

Medicatie met voorzetkamer bijvoorbeeld.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:01

Bedankt voor alle tips!

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:31

Ik ben ook werkzaam in een verpleeghuis en hadden vd week een patiënt met verdenking van het Coronavirus. Gelukkig was de test negatief, maar in de dagen dat we op de uitslag moesten wachten hebben we ontzettend snel moeten schakelen. Voor alsnog verder geen verdenkingen binnen het tehuis, deuren zijn gelukkig op slot en hoop dat we het hiermee een hele tijd kunnen rekken.. Al denk ik dat het niet te voorkomen valt dat we binnenkort wel een positief geteste patiënt hebben :(

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 18:41

Ik heb een aantal keer gelezen dat testen vals negatief kunnen zijn

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:27

longmedicatie mbv
Voorzetkamer geven idd.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:38

Hier nogsteeds rustig, wel veel onrust door de lockdown op de ouderen afdeling waar ik werk. dit is preventief om hen te beschermen. Maar ze vinden het lastig begrijpen en willen graag naar buiten.

Zelf vind ik het ook lastig of ik nou wel of niet kan gaan wandelen buiten. Ik doe het met voldoende afstand en op rustige plekken. Wanneer met iemand samen ruime afstand tussen elkaar. MAar we zijn ook huisgenoten.

Met mijn werk zit ik nu hele dagen binnen.. ik heb het af en toe ook nodig om even een frisse neus te halen..
Vind het wel verkeerd van de dagjesmensen die er een vakantie van maken... dat is zeker niet de bedoeling. Maar een lange wandeling in het bos kan nog wel toch? met de regels in acht genomen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:50

Giolli schreef:
Mag ik hier even de volgende vraag stellen?

Door de hoeveelheid ontsmettingsmiddel, wassen, zeep en handschoentjes zien mijn handen er nu zo uit:

Het doet behoorlijk pijn en brandt heel erg. Ik kan ze natuurlijk niet invetten nu want dan kan ik geen handschoentjes meer aan, maar iemand misschien nog tips voor als ik straks thuis kom of voor de nacht? Ik heb het gevoel alsof mijn handen in de fik staan. :=

Spoiler:
[ [url=m/M9rUJC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yNmelG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lXShxO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik werk in de voedingsmiddelen industrie, onze operators hadden dit ook, wij zijn overgestapt op een andere (mildere) zeep die tegelijk een desinfecterende werking heeft, werkt goed! Wel 30 seconden wassen voor goed effect. Misschien is dat iets?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:55

Eloya schreef:
Hier nogsteeds rustig, wel veel onrust door de lockdown op de ouderen afdeling waar ik werk. dit is preventief om hen te beschermen. Maar ze vinden het lastig begrijpen en willen graag naar buiten.

Zelf vind ik het ook lastig of ik nou wel of niet kan gaan wandelen buiten. Ik doe het met voldoende afstand en op rustige plekken. Wanneer met iemand samen ruime afstand tussen elkaar. MAar we zijn ook huisgenoten.

Met mijn werk zit ik nu hele dagen binnen.. ik heb het af en toe ook nodig om even een frisse neus te halen..
Vind het wel verkeerd van de dagjesmensen die er een vakantie van maken... dat is zeker niet de bedoeling. Maar een lange wandeling in het bos kan nog wel toch? met de regels in acht genomen.

Wandeling moet kunnen maar natuurmonumenten geeft nu ook aan dat het niet normaal druk is, ook voor het wild, en vraagt weg te blijven. Wild kan men nu natuurlijk onbelangrijk vinden maar ik blijf zelf wel ook om die reden weg uit natuurgebieden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:04

moonsparkle schreef:
Is er eigenlijk een mogelijkheid dat er artsen te kort komen?

Ik denk dat dat meevalt! Wij hebben in het rooster nu een extra intensivist ingepland staan voor als het druk wordt. Dat kan omdat veel neventaken nu stil liggen en we een groot team hebben. Verder kunnen de anesthesiologen meewerken, die zijn voor een deel over nu electieve programma's stil liggen. In kleinere teams zal dat sneller nodig zijn.
Arts assistenten met ic ervaring zullen als eerste gevraagd worden ter ondersteuning. Verder is er een goede scholing van de Nederlandse vereniging voor intensive care waar arts assistenten hun kennis mee kunnen opfrissen/opdoen als ze mee moeten gaan helpen.

Op de gewone afdelingen is het ook goed op te vangen, een groot deel van de reguliere zorg is tenslotte afgeschaald.

Mondkapjes worden allemaal verzameld voor sterilisatie en hergebruik. Wsl gaan ze dit met waterstofperoxide doen, alternatief is uv straling.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:19

Wij hebben artsen vrijgemaakt om taken van andere artsen over te nemen die dan weer op de cohort-unit aan de slag kunnen. Onze electieve programma’s liggen zo’n beetje stil. Oncologie en spoed gaat door, verder mogen patiënten zelf kiezen of ze (mits klachtenvrij!) willen komen voor hun onderzoeken. Poli gaat bijna allemaal telefonisch. Patiënten die toch moeten komen, moeten klachtenvrij zijn óf gaan naar de cohort-poli.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:26

tokedri schreef:

dat klopt, hier is dat gebeurd. testen zijn herhaald en waren de 3e en 4e keer positief

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:09

magicmist schreef:
tokedri schreef:

dat klopt, hier is dat gebeurd. testen zijn herhaald en waren de 3e en 4e keer positief

Dat is best lastig. Ik werk in de psychiatrie , client is negatief getest maar koorts blijft aanhouden en benauwd
Omdat hij negatief getest is mag hij niet opnieuw getest
Wij hebben hier wel zorgen over gezien het feit dat onze clienten bij elkaar wonen en de hygiene niet altijd goed is

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:25

Jis_ schreef:
[url=m/sg4idf.jpg]Afbeelding[/url]
Heel fijn spul, trekt snel in en geeft je handen toch een fijn laagje zonder vet aan te voelen.

Dank, deze ga ik morgen gelijk halen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 21:59

Hoe zit het eigenlijk met de normale richtlijnen, zoals oa bij reanimatie. Wordt er nog voorzichtiger besloten tot reanimatie boven de 65 jaar bijvoorbeeld? Omdat je dan ook weer IC plekken bespaart?

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:01

Voor degene die op woongroepen werken waar een besmetting is. De besmette clienten die in isolatie zitten, worden hun kamers dan ook door de standaard poetsploeg schoongemaakt/gedesinfecteerd?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 22:03

Hannanas schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de normale richtlijnen, zoals oa bij reanimatie. Wordt er nog voorzichtiger besloten tot reanimatie boven de 65 jaar bijvoorbeeld? Omdat je dan ook weer IC plekken bespaart?

Voor nu iig nog niet, maar dat zou kunnen gebeuren als er te weinig bedden zijn.