Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:54

Heel erg veel sterkte en kracht Y;(

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:55

Geen woorden, alleen een hele grote :(:)

Blue_Eyes

Re: Van me af schrijf topic - papa heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 21:59

Dikke knuffel Warboel :knuffel: Ik heb dit met mijn moeder meegemaakt, zij had longkanker die uitzaaide naar het hersenvlies. Het is onvoorstelbaar heftig. Pas goed op jezelf Y;(

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-24 08:15

Bedankt allemaal <3 <3

Het kan nog lang duren (al denk ik dat niet) en die onzekerheid is ook zo slopend. Ivm littekenweefsel van eerdere bestralingen konden ze de tumor ook niet goed zien op de scans dus het is ook maar gokken allemaal hoe snel het groeit enzo. Hij kan bij vlagen z’n tong helemaal niet gebruiken dus praten wordt ook steeds moeilijker.

@Suzanne F ja het is echt vreselijk..

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:23

Oh lieve Dees een hele dikke knuffel voor jou en je familie :knuffel:

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 08:27

Heel veel sterkte en liefde voor jullie gewenst Ts

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 10:47

Heel veel sterkte

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 11:51

Ach wat naar om je vader zo ziek mee te maken, heel veel sterkte, TS!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 17:18

Heel veel sterkte Dees :(:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-24 17:45

Bedankt allemaal!! Waardeer jullie medeleven heel erg :*

Ik ben altijd van de praktische oplossingen en hoewel hier geen echte oplossingen meer voor zijn, heb ik een mooie grote soep pan besteld zodat ik nog meer soep kan koken voor m’n vader :D z’n eerste verzoekje is heldere kippen bouillon, dus dat ga ik morgen maar eens maken.

Afbeelding

Klinkt misschien stom maar ik ben zo blij met dit soort kleine onzinnige dingen; geeft me het gevoel dat ik toch nog een klein beetje kan helpen ipv als een kip zonder kop rond rennen en niks kunnen doen. Geeft me wat rust. Ookal is het maar soep.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:18

Helemaal niet stom!!
Zo kun je toch iets doen, ervoor zorgen dat hij toch nog voeding binnen krijgt én soep die hij nog lekker vindt.

Is alleen maar heel lief dat je dat voor je vader doet. <3

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:34

Juist helemaal niet stom, het zet je in je kracht! Hoe mooi is dat.
En de diverse genoemde sites kun je alsnog raadplegen, dan ga je kijken bij de lagere iddsi levels. Er is vaak meer mogelijk dan dat je door hebt.
Sterkte meis

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:10

Wat ontzettend goed van je . Het zijn juist de kleine zorgzame en liefdevolle dingen die t voor iemand doen.
Ben wel een groot beetje jaloers op jou pan …. Waar vind ik die ? :o

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 17:13

Gombal schreef:
Wat ontzettend goed van je . Het zijn juist de kleine zorgzame en liefdevolle dingen die t voor iemand doen.
Ben wel een groot beetje jaloers op jou pan …. Waar vind ik die ? :o

Ja dat is ook zeker zo, en ik hou zelf ook van soep dus ik maak gewoon wat extra porties en haal bij die van hem de staafmixer er doorheen :)) Mooie pan hè! Is van BK, een Indigo soeppan. Ze hebben hem ook in het groen, crème en zwart. Dit is de mijne! https://bk.nl/products/indigo-soeppan-blauw
Nog in de aanbieding ook :D

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 17:29

Je hier kan je soep genoeg in maken.
Oei groen +:)+ ga vanavond direct bestellen.
Sterkte met je vader , dat je nog maar vele lekkere soepjes mag maken voor hem .

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 10:57

Ik heb eigenlijk best goed nieuws… het gaat sinds een paar dagen weer een beetje beter met m’n vader! Hij heeft nu nieuwe pijnstilling (amitriptyline) naast de fentanyl en hij kan nu weer een klein beetje beter eten. Ik was gisteren jarig en waar ik eerst verwachte dat hij niet eens kon komen, is hij geweest en heeft hij wat soep en een stuk paling gegeten :D hij heeft wel erg weinig energie, hij had de hele dag op bed gelegen en hij is misschien 2 uur geweest en toen gelijk weer naar bed gegaan haha. Maar ik ben zo blij dat hij toch heeft kunnen komen <3 <3

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 12:35

Wat een fijn bericht Warboel! Dat zijn echt momentjes om intens van te genieten en waar je weer even op kunt teren <3

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:16

Wat een geweldig verjaardagscadeau!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 19:37

Nou zeker Flowerbomb! Volgende week is hij zelf jarig, ik had een paar maanden geleden echt niet verwacht dat hij dat nog zou halen. Dus dat gaan we goed vieren natuurlijk <3

Mijn honden zijn gek op hun “opa” en die waren ook helemaal door het dolle dat hij gisteren bij ons thuis was :+:

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 20:07

https://www.atlant.nl/expertisecentra/e ... eding/zoet

Tip voor lekkernijen aan te passen, hoeft niet perse met de keukenmachine die beschreven wordt, kan ook wel met een staafmixer, zeker als het niet supergladgemalen hoeft te zijn ;)
Kunnen jullie een feestje vieren met wat lekkers erbij voor je pa :knuffel:

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 20:24

Wat goed, dankjewel! Ik ga eens even neuzen :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 21:52

Wat fijn! Bijzondere dag <3 En veel plezier volgende week!

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 22:10

Ahh heerlijk, geniet van elkaar! <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-25 23:29

Het is alweer even geleden dat ik hier geupdate heb!

De kerst was heel erg fijn! <3 m’n moeder en ik hebben samen een lekker diner gekookt en voor m’n vader hadden we ook allerlei lekkere zachte dingetjes gemaakt die hij kon eten. Hij zat er helemaal vol van :D
Oud & Nieuw vond ik zelf heel erg raar, omdat het vrijwel zeker zijn laatste jaarwisseling geweest is en 2025 waarschijnlijk zijn sterfjaar gaat worden. Dat vond ik toch wel zo’n gek idee.

Vorige week heeft hij griep gekregen dus hij was erg ziek en zwak. Sinds afgelopen zaterdag gaat het helaas erg slecht met hem, zo slecht dat m’n moeder de HAP gebeld heeft en er met spoed een arts gekomen is. Hij had het zó vreselijk benauwd. Z’n saturatie was 88. Hij bleek een beginnende longontsteking te hebben dus hij ligt nu 24/7 aan het zuurstof op een bed in de kamer, iets wat hij eigenlijk echt niet wilde. Hij wilde geen behandeling met antibiotica meer dus hij heeft nu wel prednison. Z’n eigen huisarts is gisteren geweest, die vond z’n longen wel schoon klinken, maar ondanks dat is z’n saturatie met 3,5-5liter zuurstof alsnog maar 92. De prednison kuur is voor nu nog verlengd, maar de huisarts heeft het wel met hem over euthanasie gehad. Ik merk dat hij daar nog niet klaar voor is, maar hij wil zo eigenlijk ook niet meer. Een erg lastige keuze voor hem… hij wil m’n moeder en vooral mij niet achterlaten, maar ik wil ook niet dat hij koste wat kost voor mij maar hier blijft terwijl hij dit niet zo gewild heeft. Morgen komt de huisarts weer even langs om hem te checken. Inmiddels heeft hij al een ruime week niks meer gegeten, hij drinkt wel nog, ook nog spaarzaam wat bouillon (die ik vers voor hem gemaakt had van een hele kip en wat kippenbouten, goede stofjes dus) en hij heeft vanavond voor het eerst weer wat vla op.
Jullie begrijpen dat hij graatmager is…

Al met al is het echt een mega rollercoaster qua emoties, hij is wel nog goed aanspreekbaar en ik ben daar nu sinds zondag gebleven dus we kletsen wel wat, maar dat kost hem ook veel lucht en energie. Ik had een puzzelboekje voor hem meegenomen wat hij wel erg leuk vond.

M’n werk is gelukkig erg meelevend en ik hoefde een paar dagen niet te komen werken, wat echt superfijn is. Vrijdag is nu weer mijn eerstvolgende werkdag, en ik mag gewoon aangeven of ik kom of niet.

M’n moeder en ik hebben nog wat dingen op orde gemaakt mocht hij overlijden, we hebben belangrijke wachtwoorden en we weten in grote lijnen wat hij wil…

We kunnen nu niet meer als afwachten, en dat is toch zo moeilijk ;( het liefst wil ik natuurlijk dat hij wat opknapt, maar voor hem hoop ik dat het niet te lang duurt allemaal. Hij hoopt zelf dat hij in z’n slaap wegglijdt.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 23:51

Wat een verdrietige tijd is dit voor jullie gezin. Heel veel sterkte gewenst. Heel mooi dat je ondanks je eigen verdriet nog zoveel aan je vaders wensen en welzijn denkt.