Paloedie schreef:Cowboy55 schreef:Maag in keel lijkt me meer iets voor de Spoedeisende Hulp?
Maar serieus, goed dat je gaat en dat je je ziek gemeld hebt. Ik heb dat niet gedaan want ‘ziek melden is voor watjes’.
En dus werd ik 2 maanden geleden wakker op de Intensive Care. 36 uur van mijn leven weg waar ik geen enkele herinnering meer aan heb. Reden: Na twee epileptische aanvallen en obstinaat gedrag waarbij ik in het ziekenhuis met 5 hulpverleners heb liggen worstelen ‘platgespoten’ zodat ze me neurologisch konden onderzoeken.
Na uitgebreid onderzoek: geen somatische redenen voor de aanvallen, waarschijnlijk door stress/burn-out mijn neurologisch systeem ‘op tilt gejaagd’ (is ‘tilt’ nog een woord tegenwoordig?) waardoor mijn hersens even iets anders zijn gaan doen (“Zoek het maar effe uit met je lichaam gast, wij gaan even een blokje om”).
Nu dus alweer 2 maanden thuis en onder begeleiding van een psycholoog. Zo ver wil je het niet laten komen.
Holy oliebol dan ben je ver gegaan... Sterkte!
Dank je!
Ach, ik ben een 'hard ass' met een indrukwekkende collectie aan burn-out gevoelige persoonseigenschappen. Zoals Tom Petty al zong: "You can stand me up at the gates of hell but I won't back down'. Dat doe ik ook niet. Figuurlijk niet, maar uiteindelijk ook letterlijk niet. Ik wijk NIET (vraag maar aan die 5 arme verpleegkundigen in de nacht van mijn epilepsie -sorry dames!) En als het dan mis gaat, gaat het ook echt mis.
De positieve kant van dat 'I won't back down'-verhaal (jawel, die is er) is dat je er sociaal-maatschappelijk een plekkie door kunt veroveren dat velen niet gegeven is met alle voordelen van dien.
Paloedie schreef:<KNIP>
Het voelt soms compleet achterlijk, maar ik ben me op deze manier veel bewuster van wat m'n lijf me probeert te vertellen. En ik merk dat het me goed doet als ik bewust lief voor mezelf ben. Dus niet me om laten vallen op de bank omdat m'n ogen dicht vallen, maar echt even lekker in bed kruipen en jezelf dat gunnen.
Dan doe je het beter dan ik. Ik krijg nog steeds zure oprispingen als mensen zeggen: "Ga leuke dingen doen"
Erger me nu bijvoorbeeld ook dood aan het feit dat ik geen 3 woorden kan typen zonder typfout. Terwijl dat 2 miljard Chinezen toch echt geen fok boeit.....die hebben niet eens door dat ik scheef typ 
Dit is overigens best een therapeutische conversatie.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 16-12-19 12:14, in het totaal 3 keer bewerkt