Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:Niet iedereen krijgt zorgtoeslag
Ik snap dat gezeur op de zorgverzekering nooit zo goed. Beseffen jullie wel dat grotendeels van de premiestijgingen en wijzigingen weg komen van de overheid?
Zij bepalen wat in het basispakket zit, niet de verzekeraar.
Zij bepalen ook dat de collectieven omlaag moeten waardoor iedereen dit jaar weer meer gaat betalen.
IMANDRA schreef:M_D_H schreef:Niet iedereen krijgt zorgtoeslag
Ik snap dat gezeur op de zorgverzekering nooit zo goed. Beseffen jullie wel dat grotendeels van de premiestijgingen en wijzigingen weg komen van de overheid?
Zij bepalen wat in het basispakket zit, niet de verzekeraar.
Zij bepalen ook dat de collectieven omlaag moeten waardoor iedereen dit jaar weer meer gaat betalen.
Lijkt me dat als je geen zorgtoeslag ontvangt je dus blijkbaar genoeg verdient zodat je het niet nodig hebt?
M_D_H schreef:Zij bepalen ook dat de collectieven omlaag moeten waardoor iedereen dit jaar weer meer gaat betalen.
IMANDRA schreef:Lijkt me dat als je geen zorgtoeslag ontvangt je dus blijkbaar genoeg verdient zodat je het niet nodig hebt?
M_D_H schreef:Zou je denken he?
En toch zijn de meeste verzekeringen goedkoper geworden maar gaan mensen meer betalen.
Citaat:Ik zie overigens niet in waarom collectieven raar zijn.
Waarom mag iemand geen voordeel hebben van zijn werk, hobbys of clubjes.
orkaan schreef:Ik heb al jaren geen tandarts verzekering, betaal het gewoon zelf.
Controle is 20 euro, en een gaatje vullen zijn ook geen enorme bedragen.
M_D_H schreef:Nou nee, de verzekeraar krijgt te horen wat er in het basispakket moet.
Citaat:Het is de keuze van de overheid om collectieve kortingen te verlagen zodat de premies duurder worden. Dat is niet de keuze van de verzekeraar.
Citaat:Nee, je hoeft je daar niet mee bezig te houden. Het is een keuze om gebruik te maken van een collectief, maar wel slim om te doen als je er gebruik van mag maken. Je wil geen dief zijn van je eigen portemonnee natuurlijk.
IMANDRA schreef:Dit is bij mij inderdaad het geval: vroeger een beugel gehad maar nooit goed behandeld voor de oorzaak van de scheve tanden/overbeet: een verkeerde tongplaatsing.
Sorro schreef:IMANDRA schreef:
Lijkt me dat als je geen zorgtoeslag ontvangt je dus blijkbaar genoeg verdient zodat je het niet nodig hebt?
Ohh er zijn heel veel mensen die bruto net een paar tientjes boven de grens zitten van de toeslagen maar daardoor netto echt veel slechter af zijn.
verootjoo schreef:orkaan schreef:Ik heb al jaren geen tandarts verzekering, betaal het gewoon zelf.
Ik ook, tandartsverzekering vind ik echt geldklopperij. Meeste is prima zelf te betalen. Maar als je aan de kronen ofzo moet wordt t pittig, maar daar kun je dan voor sparen.
Hutcherson schreef:Ik betaal 11,95€ per maand voor 250€ tandarts vergoeding EN gratis pechvogelhulp. Als je een ongeluk krijgt waardoor je tanden beschadigen (of je bv extra medische kosten krijgt wat niet vergoed wordt) dan krijg je 10.000 euro extra vergoeding via die pechvogelhulp.
Luxorvalkje schreef:Dit heb ik dus ook...
Heeft logopedie veel geholpen?
Luxorvalkje schreef:Sorro schreef:Ohh er zijn heel veel mensen die bruto net een paar tientjes boven de grens zitten van de toeslagen maar daardoor netto echt veel slechter af zijn.
Off topic, maar vlak boven die grens ben je toch echt de pineut. Ik krijg helemaal geen toeslagen meer (scheelt echt), maar ik kan niet alles ‘met gemak betalen’. Het is dat ik niet wil, maar met twee dagen minder werken kom ik financieel beter uit. Dat is toch raar.
orkaan schreef:Ik heb al jaren geen tandarts verzekering, betaal het gewoon zelf.
M_D_H schreef:Nou nee, de verzekeraar krijgt te horen wat er in het basispakket moet.
Die sluiten daar contracten bij af waarbij ze en genoeg omzet moeten genereren om (mocht elke verzekerde ziek worden) dat te kunnen bekostigen en om de hulpverlener te betalen.
Daar worden de premies op gebasseerd.
Het is de keuze van de overheid om collectieve kortingen te verlagen zodat de premies duurder worden. Dat is niet de keuze van de verzekeraar.
Een collectief is een contract tussen een vereniging en een verzekeraar. Jij bent lid bij een vereniging en zij betalen daardoor een percentage van jouw zorg.
Het is echt niet zo onduidelijk als dat jij het nu schetst.
Nee, je hoeft je daar niet mee bezig te houden. Het is een keuze om gebruik te maken van een collectief, maar wel slim om te doen als je er gebruik van mag maken. Je wil geen dief zijn van je eigen portemonnee natuurlijk.