Alsof je het nog niet moeilijk genoeg hebt met je energievretend kindje, wordt het er ook nog eens ingeramd dat dat vast komt omdat jij niet rustig genoeg bent

Heb het zelf meegemaakt, met een huilbaby. "Oh dat komt vast omdat je niet rustig was tijdens de zwangerschap! Mijn nicht was / is altijd zo kalm en ze heeft zoooo'n braaf babietje. Die sliep met 6 weken gewoon door!"
Dankje, nu voel ik me veel beter.
"Wij doen gewoon alles met ons kind hoor, reisbed mee en klaar. Lukt prima! Lekker laat bij vrienden blijven en de baby slaapt in de kamer ernaast. Dat jouw baby dat niet kan komt omdat je het nooit doet."
Of je hebt gewoon een baby die snel overprikkeld is en veel nood heeft aan vaste structuur..
En ik kan eindeloos verder gaan zo.
Gelukkig heb ik altijd beter geweten en hield ik in mijn achterhoofd, het zijn net mijn opvoedskills die ervoor zorgen dat mijn iets moeilijker kindje toch nog een leuk en handelbaar kind zal zijn

Mensen weten gewoon soms niet waarover ze het hebben, en dan is het heel makkelijk oordelen / praten. Ik neem het ze niet meer kwalijk