Intermittent fasting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:18

Ik ben er vrijdag mee begonnen en ook direct gesport en dat ging heel goed. Vandaag eerste dag met werk en had het vanochtend wel even lastig. Zijn voornamelijk natuurlijk nu de gewoontes die doorbroken moeten gaan worden.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat bevallen.

Gefeliciteerd Plutolover!

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:19

plutolover schreef:
ik denk nog wel aan mn eten. Maar merk wel dat ik over het hongergevoel heen ben. zit u aan de kruidenthee. haha en probeer ik me te foucusen op mijn werk. ipv de tijd..

dank je wel voor de felicitaties

Ja maar jij bent net gestart toch? Ik bedoel als je het langer doet. Dan gaat het eigenlijk vanzelf.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:21

Nou, dat heb ik nog niet. Ik denk er aan en ik voel me ook wat slapjes.

Maar goed, dag 1 dus het komt vast goed. Ik probeer vanaf 12 uur te eten en dan dus echt mijn ontbijt over te slaan. Weliswaar maar 85 kcal maar alle beetjes helpen en je hebt dan in ieder geval niet de ochtend wat extra’s gesnaaid.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:26

dit is ind ook mijn eerste dag. ik voel me niet slapjes. heb mij zelf wel voorgenomen. Als ik mij slapjes voel dat ik dan echt wel wat fruit eet. en daarna weer uistel tot ik wel mag eten uiteraard.

Vooral in begin wil ik niet al te streng zijn. Maar gewoon opbouwen. denk dat mijn lichaam vanzelf dan ind pas rond 12 uur om eten gaat vragen ipv eerder

Sall

Berichten: 6789
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:30

Ik neem magnesium pillen en kurkudum (of hoe heet het) capsules, normaal slik ik die “s morgens maar wil dat moment eigenlijk ook opschuiven naar mijn eerste eetmoment, want bedenk mij dat ik anders de vast toch al veel eerder doorbreek aangezien ik die ontstekingen wil doorbreken

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:35

Ik doe nu ook al een week of 2 IF en het bevalt mij goed! In het weekend hou ik me er niet aan en zo is het wel makkelijker volhouden vind ik. Ik merk ook dat 's ochtends niet ontbijten me makkelijker afgaat dan gedacht! Het went snel :j

Ik doe dit vooral om (wat) af te vallen en vind de bijkomende gezondheidsvoordelen heel mooi meegenomen.

Imre

Berichten: 14231
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 11:41

Ik slik MSM vanwege een peesontsteking, daar wacht ik inderdaad ook mee tot mijn eerste eetmoment

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:07

Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.


Eet je misschien vlees?

En eet je misschien weinig koolhydraten?

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:21

Ik haak ook aan. Het verbaast me hoe makkelijk ik zonder ontbijt kan, en dan ook gewoon naar het werk kan fietsen zonder flauw te worden. Hopen dat er een paar kilo’s verdwijnen zo, zo niet schijnt het sowieso wel goed te zijn als ik hier zo lees! Ik eet dan tussen 12:00 en 19:00.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:30

Hoe doen jullie het met medicijnen? Ik slik 2 keer per dag medicijnen die je na of tijdens een maaltijd moet nemen.. als ik de 1e om 12u zou nemen en de laatste om 20u is dat niet erg verdeeld over de dag. Zal eens met mijn arts ook bespreken of dat erg is.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:33

ik slik geen medicijnen.

heb nu wel een soort honger gevoel. terwijl ik een stukje appelkruimel opheb, en 1.5 krentenbol... om nou 8 uur nonstop door te eten lijkt me ook niet de bedoeling..

straks bak kwark en aardbeien.

maar twijfel of ik nu die andere helft van de krentenbol op zal eten

Anoniem

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:34

Maar dat is beide ook wel erg zoet.. Persoonlijk krijg ik van krentenbollen juist altijd heel erg trek..

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:47

Plutolover, dat is ook niet echt voeding natuurlijk. Logisch dat je honger blijft houden...

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 12:49

Ik zou ook voor andere voedingsmiddelen kiezen.

Mijn 'ontbijt zojuist.
Couscous met gebakken rode ui, ggebakken champignons, tomaat, komkommer avocado, sla.
Smoothie rijstmelk, banaan en 1 kiwi.

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:59

dan gewoon brood? zit op mn werk dus kan niet echt kokerrelen haha.

kwark en aarbeien vult bij mij meestal wel. maar dat ga ik zo eten.

PSvanLot

Berichten: 10223
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Intermittent fasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-19 13:00

Gewoon brood sowieso beter dan al de suikers.

Salade kun je ook vooraf thuis maken. Toevallig heb ik vakantie. Dan is het makkelijk hihi.

Zeedraakje

Berichten: 549
Geregistreerd: 04-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:01

Ik sluit ook even aan. Vanaf morgen ga ik met 5/2 beginnen. 16/8 heeft geen zin aangezien ik 's morgens sowieso nooit een hap doe mijn keel krijg en ik standaard in dat regime zit. Wil dan de dinsdag en woensdag aanhouden als vastendag. Kan dan altijd nog wat schuiven indien nodig. Weekends wil ik niet doen, als er een feestje is of etentje, ga ik het anders écht niet volhouden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:02

Gewoon brood idd met wat vullend beleg en eventueel eitje erbij oid.

FennaK
Berichten: 1081
Geregistreerd: 13-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:02

PSvanLot schreef:
Ik zou ook voor andere voedingsmiddelen kiezen.

Mijn 'ontbijt zojuist.
Couscous met gebakken rode ui, ggebakken champignons, tomaat, komkommer avocado, sla.
Smoothie rijstmelk, banaan en 1 kiwi.


Hmm klinkt goed!

marschwood
Berichten: 459
Geregistreerd: 25-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:03

Ik heb net een kop runderbouillon(cup a soup)op.Verder nog een grof volkoren boterham met klein plakje kaas en roggebrood gegeten.Straks rond half 4 een klein bakje kwark met een appel en rond half zes een warme maaltijd met veldsla en omelet met champions,uien en tomaat

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:05

Mijn medicijnen zijn maar 1x per dag, dus daar kan ik je niet echt mee helpen. Ik slik ze altijd na mijn avondeten, gelijk met vitaminesupplement er bij.

Mijn 'ontbijt' net: volkoren wraps met een soort bonen-curry & plak belegen kaas + verse andijvie. Misschien rare combinatie maar wel lekker, en nu kan ik weer een paar uur vooruit :)

Een stink-adem herken ik trouwens ook niet; en anders helpt tandenpoetsen bij mij wel.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:09

Heb het idee dat veel mensen die hier net aan beginnen in de tijd dat er gegeten mag worden ook nog eens een soort dieet hebben en op hun calorieën letten. Maar dat is bij IF dus niet de bedoeling. Je kunt eten wat je wilt binnen het tijdvak. Niet overdrijven natuurlijk, dat wil niet zeggen dat je je acht uur vol moet proppen, maar gewoon normaal eten en alleen als je honger hebt.

Maar niet zoals hierboven helemaal uitkienen wat je vandaag gaat eten en hoeveel dat is en zo. Dat is dus onzin hierbij, dat is normaal lijnen.

Bloodymary
Berichten: 4569
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:13

marschwood schreef:
Ik heb net een kop runderbouillon(cup a soup)op.Verder nog een grof volkoren boterham met klein plakje kaas en roggebrood gegeten.Straks rond half 4 een klein bakje kwark met een appel en rond half zes een warme maaltijd met veldsla en omelet met champions,uien en tomaat


Dit bijvoorbeeld. Hoe weet je nou al dat je om half vier honger hebt? Als je honger hebt pak je iets, maar anders pak je toch gewoon niks. Denk dat velen hier het principe en systeem van IF niet goed begrijpen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:16

plutolover schreef:
dan gewoon brood? zit op mn werk dus kan niet echt kokerrelen haha.

kwark en aarbeien vult bij mij meestal wel. maar dat ga ik zo eten.


Je zou daar nog havermout aan kunnen toevoegen, zelf maak ik granola en doe ik dat door yoghurt met blauwe bessen.

Maar taart is inderdaad geen goede start, vervangt natuurlijk ook geen maaltijd. Brood vult bij mij ook nauwelijks overigens.

Benoite

Berichten: 695
Geregistreerd: 27-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:23

Ninx schreef:
Benoite schreef:
Gekke vraag maar krijgen jullie geen last van een enorme stink mond? Zeker smorgens wil ik wel wat eten. Alleen tandenpoetsen helpt niet de geur komt echt uit een lege maag.


Eet je misschien vlees?

En eet je misschien weinig koolhydraten?



Ja ik eet wel wat vlees maar vaker niet dan wel. Koolhydraten let ik niet op. Maar dan alsnog iedereen stinkt toch uit zijn mond met een lege maag zeker in de ochtend? :r