Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 18:59

Castilja schreef:
Dank voor de snelle reacties! Heb momenteel een vetpercentage waar het enigszins zichtbaar zou moeten zijn naar mijn inschatting, maar train dat gebied nooit dus zal daar gewoon mee te maken hebben. Ik weet wat me te doen staat }:)

Ik train schouders inderdaad apart. Zoals gewoonlijk in het begin veel progressie dus ik denk dat je ze al snel zult zien. :D

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:14

Leuk topic! Ik volg! :)

Op dit moment ligt het fitnessen wat stil door vakantie en werk met onregelmatige werktijden. Na mijn vakantie (over 4 weken), dan pakken we de boel weer op! Ondertussen blijf ik lekker meelezen en zal daarna weer wat meer posten. :Y)

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:15

FlameHorse schreef:
Castilja schreef:
Ik heb even een hele stomme vraag. Vraag me af of er Bokkers zitten te gniffelen achter hun laptop zo :')
Bij het zien van de tweede foto van Flamehorse is het te zien; ik vind zo'n "uitstekend" botje bij schouders (volgens mij is dat je sleutelbeen nog) mooi staan. Zie dat vaker bij afgetrainde mensen maar bij mezelf is het niet aanwezig. Heb gewoon een normale ronde schouder zeg maar :+ Is zoiets zichtbaar te maken door te trainen of is dat gewoon je bouw? Echt super vaag dit, maar vraag me dat al lang af en hoop dat iemand het begrijpt :P

Ik denk trainen? Mijn schouders hebben meer 'contour' gekregen sinds dat ik begon met naar de sportschool gaan.

Volgens mij bedoel je het AC-gewricht, dat is het uiteinde van je sleutelbeen inderdaad.

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:18

Sizzle schreef:
Luca03 schreef:
Ik ben 1m77 en weeg momenteel 59,5 kg. Ik kom van 63 kg. Ik voel het ook wel in mijn broeken :+ .
Moet wel zeggen dat ik momenteel ook vakantiewerk doe waarbij ik bijna een hele dag rechtsta/rond loop dus dat dit ook wel invloed zal hebben.
Ben nog maar een maand bezig met echt actief sporten

Meelezer hier die zichzelf probeert te motiveren tot betere bovenarmen en buik.
Waar dat tot een jaar of 5 terug nog redelijk vanzelfsprekend was voel ik me langzaam een blobje worden ondanks dat het met het gewicht wel goed zit.

Naieve vraag wellicht, maar zou je bij spieropbouw juist niet zwaarder moeten worden dan lichter? Of doe je veel uithoudingssport?

Ik doe geen uithoudingssport in principe. Maar ik sta de laatste 4 weken wel 10 a 12 uur per dag. En daarbij eet ik ook gewoon te weinig tegenover wat ik verbruik :o

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:20

xU_Blinghx schreef:
Ik kom stiekem meelezen. Ik doe weinig aan krachttraining maar zou het wel meer willen oppakken maar ik weet nooit zo goed waar ik moet beginnen. Moet vooral benen trainen.

Een vraagje; hoe doen jullie het met kleding in het dagelijkse leven. Ik heb een behoorlijke schouderpartij ontwikkeld waardoor veel kleding heel strak om mijn schouders heen zit. oncomfortabel dus. Maar bij nieuwe kleding is het probleem vaak dat het in de schouders goed zit maar het verder als een hobbezak eromheen valt.Oftewel de maat is eigenlijk weer net te groot :( Iemand hier toevallig tips voor?

Ik kies bewust voor shirts die geen naden op de schouders hebben. Daardoor zit het shirt misschien niet zoals het hoort, maar dat valt dan niet op. Verder draag ik ook wel veel oversized t-shirts. Gewoon omdat ik dat ook wel leuk vind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:40

xU_Blinghx schreef:
Ik kom stiekem meelezen. Ik doe weinig aan krachttraining maar zou het wel meer willen oppakken maar ik weet nooit zo goed waar ik moet beginnen. Moet vooral benen trainen.

Een vraagje; hoe doen jullie het met kleding in het dagelijkse leven. Ik heb een behoorlijke schouderpartij ontwikkeld waardoor veel kleding heel strak om mijn schouders heen zit. oncomfortabel dus. Maar bij nieuwe kleding is het probleem vaak dat het in de schouders goed zit maar het verder als een hobbezak eromheen valt.Oftewel de maat is eigenlijk weer net te groot :( Iemand hier toevallig tips voor?

Mijn schouders zijn van nature vrij breed, dus ik weet niet beter. Maar als ik zo in mijn kast kijk, hebben de aansluitende shirts vrij veel stretch, en is de rest voornamelijk oversized of een wat losser model, of heeft een diepe/brede halslijn, of is mouwloos. En bij een paar kledingstukken heb ik me er maar bij neergelegd dat ze niet bijzonder comfortabel zitten rondom mijn schouders. :+

Ik ben momenteel wel gespierd door mijn werk, maar doe geen krachttraining meer. Ook deels omdat ik zoveel spiermassa bij mezelf helemaal niet mooi vind, maar er van nature (helaas) al mee gezegend ben, dus van mij hoeft er niet méér op. :') Ik lees wel graag mee hier. :)

Luca03

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:22

Iemand hier nog aanraders qua kleding? Buiten gymshark en MyProtein. Ben mijn zwarte leggings een beetje beu :+

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:28

ik vind Forever 21 leuke spullen hebben voor een leuke prijs.
Vind de setjes op fitenstijl.nl ook heel leuk maar wat prijzig. Wel goede kwaliteit.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 20:36

Ik heb leggings van gymshark en stronger die heeft ook leuke prints
Heb ook 2 leggings van bodyenigeneers maar daarvan vindt ik de pasvorm bij kruis niet zo fijn dus niet voor een legday.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:00

Ik heb ook maar een legging en sportbh van myprotein besteld :') Sport veel op school ook en had vorig jaar continu sportkleding tekort, is nu ietwat opgelost volgens mij *\o/*

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:17

FlameHorse schreef:
Castilja schreef:
Ik heb even een hele stomme vraag. Vraag me af of er Bokkers zitten te gniffelen achter hun laptop zo :')

Ik denk trainen? Mijn schouders hebben meer 'contour' gekregen sinds dat ik begon met naar de sportschool gaan.

Volgens mij bedoel je het AC-gewricht, dat is het uiteinde van je sleutelbeen inderdaad.

Haha ja, zou goed kunnen. Tijd om mijn anatomie kennis maar eens op te poetsen. 8-)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:24

Ik ben ook groot fan van Under Armour :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 21:34

Mijn dochter draagt voornamelijk Nike sportleggings, die zitten haar prachtig hoog in de taille. En ze heeft een Puma topje wat ze graag draagt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:34

Ik ben fan van Bjorn Borg. Zit heerlijk!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:40

Ik heb voorkeur voor mijn badpak met doodskopjes erop. :+
Of doelen jullie niet op zulke kleding? :') _O-

Hier trouwens ook beduidend minder pijn als ik voldoende gespierd blijf qua hypermobiliteit.
Ik begin ook nu pas met wat meer normaal zwemmen en dus cardio, ik moest eerst stabiliteit trainen en aankomen.
Enige is zet mij twee maanden stil en ik verrek van de pijn, ik voel dan mijn heupkoppen hangen in mijn banden, best raar.
Voel mijn heupen van zijn plek wijken als ik op mijn plek stil ga staan, en knieën voel ik ook schuiven en bewegen.
Alles wel, nu is er niks meer instabiel eigenlijk als je het vergelijkt.
Knieklachten zijn in elk geval nul met sport erbij.
Enige is ik heb levenslang.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-08-19 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:45

Als jij gelukkig wordt van je badpak mag je dat best melden hoor :):)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 22:54

xU_Blinghx schreef:

Wat ik nog kan bedenken, is om de kleding gewoon groot te kopen en dan bij de taille iets in te (laten) nemen.

Luca03 schreef:
Iemand hier nog aanraders qua kleding? Buiten gymshark en MyProtein. Ben mijn zwarte leggings een beetje beu :+

HKMX (sportmerk van Hunkemuller) heb ik een fijne legging van. Maar vind die van H&M ook prima zitten, of mijn sportkleding van de Lidl, Decathlon.... :D
Maar nu ben ik ook wel benieuwd naar Myprotein!

Wat leuk trouwens dat er zoveel sterke meiden zijn! Had ik niet verwacht :D

BoydS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:56

Ik draag vooral Gymshark leggings / alphalete kleding. Nu ook bikini broekje van bodyengineers die was ook fijne kwaliteit.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:58

Bij mij ziet het er leuk uit maar ik ben nog? niet sterk hoor, lijkt alleen leuk maar mijn doel heb ik nog lang niet bereikt.
Maar ik ben wel blij met dit topic, extra motivatie.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:02

Door dit topic keek ik naar m'n armen en bedacht ik me hoe het ooit is geweest toen ik nog om de dag schijt van tig paarden moest scheppen.. misschien van week toch maar eens inschrijven bij de sportschool :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 23:11

Zoey _O-

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:13

antje_vip schreef:
Zoey _O-

Die kippenarmpjes van me krijg ik nog net een zak voer mee omhoog :+

Leuk topic om inspiratie uit te halen in ieder geval :D
Ik heb wel aan beide knieën en m'n rechterschouder een blessure dus wordt nog een uitdaging. Misschien daarom juist goed om weer te gaan sporten naast het paard.

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:05

Iris1702 schreef:
Ik heb leggings van gymshark en stronger die heeft ook leuke prints
Heb ook 2 leggings van bodyenigeneers maar daarvan vindt ik de pasvorm bij kruis niet zo fijn dus niet voor een legday.

Dat met de pasform bij je kruis is inderdaad bij de nieuwe broeken van body engineers. Een tip: doe een inlegkruisje iets hoger in je ondergoed voor een string, dan valt t veel minder op. Ik heb 1 broek die dit heeft en die doe ik aan als ik mijn bovenlichaam train.

Ik heb onderstaande broek en deze heeft dit niet en heeft hoge waist wat iedereen fijn vind.
https://www.engineered-life.com/product ... g-black-2/

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:36

Ik heb een fel rode bestelt bij Myprotein! Ben benieuwd :))

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:57

Die wil ik nu ook wel proberen! Ik heb een fijne legging van Reebok en een van Nike pro, en dan nog een soort van pantalon van Only Play. Maar ik zou er nog wel een legging bij willen.