Skeeleren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:50

Ik heb gistermiddag ook (eindelijk) weer eens een heerlijk rondje geskeelerd. :)
Afbeelding

Ik skeeler met helm en hand/polsbescherming. En ik gebruik de app Endomondo, die zie ik hier al meer voorbij komen. :j

AlwaysH

Re: Skeeleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:54

Hier ook Endomondo!
Maar gisteren hadden we alleen de watch van mn zusjes vriend aan staan.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:09

Hier altijd pols en knie beschermers. De pijn lijkt me verschrikkelijk als je valt. :+

Zaterdag ga ik me blaren pleisters halen en dan kan ik hopelijk die zaterdag een rondje van 6km doen en zondag een van 12km. :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:51

Ik gebruik ook Endomondo :j

En draag knie- en polsbeschermers. Vaak ook een helm, maar die ligt nu bij mijn moeder omdat zij mijn racefiets gebruikt. Dus ik skeeler nu zonder helm, maar vind dat eigenlijk niet heel prettig met hoge snelheden..

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:05

Knie-, pols- en ellenboogbeschermers hier. Geen helm. Zie ook veel mensen voorbij komen zonder bescherming..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:15

Ik zag vanmorgen iemand hard vallen zonder bescherming.. Heb er nog steeds maagpijn van :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:41

Ik gebruik ook Endomondo, wil morgen even proberen hoe het is met m’n Apple Watch onder m’n polsbeschermer.

Zag gisteravond om 22:30 (dus al helemaal donker) iemand zonder bescherming, in helemaal zwarte kleding en zonder licht skeeleren. Dan denk ik ook joe lekker veilig 8)7

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:18

Ik skate al een aantal jaar paar keer week een rondje.
Nu zijn mijn voorste wieltjes kapot er zit een scheur in t midden.

Dus tijd voor nieuwe maar overal waaar ik kijk zijn ze uitverkocht zo frustrerend wil skaten!

Iemand tips wil graag 84mm wieltjes en rond de 82/84A qua hardheid

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:24

HouVanUtopia schreef:

Dus tijd voor nieuwe maar overal waaar ik kijk zijn ze uitverkocht zo frustrerend wil skaten!

Heb je al op https://www.skate-dump.nl gekeken? Ik zie daar zo snel nog wel wat 84mm tussen staan.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:30

Ik wilde vandaag skeeleren maar ben vanmiddag door mijn rug gegaan ;( Dus ik sla maar eventjes over

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:45

Thrive schreef:
HouVanUtopia schreef:

Heb je al op https://www.skate-dump.nl gekeken? Ik zie daar zo snel nog wel wat 84mm tussen staan.

Idd op gekeken maar helaas ook niet meer mijn maat.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:05

Ik gebruik als bescherming alleen m'n pols beschermers.
Knie heb ik wel overwogen, maar die ik heb blijven niet goed zitten. Wel heb ik altijd een lange broek aan.

M'n fitbit heb ik met skeeleren ook om. Groter bandje er om heen en dan net achter je polsbeshermer.

Om de afstand en snelheid bij te houden gebruik ik ook Endomondo.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:36

HouVanUtopia schreef:

Zag dat ze bij online skateshop wel nog 84 mm hebben, alleen de meeste in 85A -O- lastig!

https://www.onlineskateshop.nl/skates/s ... elen--1808
Deze zijn wel 84A.

Of deze:

https://www.skatepro.nl/69-33549.htm?stockcode=6951200
84a inclusief lagers

https://www.skatepro.nl/69-28441.htm?stockcode=205283
86a

https://www.skatepro.nl/69-24829.htm?stockcode=905227
85a

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:14

Ik heb vanmiddag skeelers bij de Decathlon gehaald!
Ben voor een soort midden model gegaan.
Zal vast niet helemaal super zijn, maar voor nu wel eventjes prima om op te beginnen.

Vanavond meteen een rondje van 7 km gedaan :D.
Ging eigenlijk best prima, alleen remmen lukte niet echt. :')

Ik gebruik zelf de app Strava.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:48

Bescherming is ongebruikelijk bij kunstrolschaatsen en daarom ook bij ons niet aan de orde.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:54

Thrive schreef:
Ik heb gistermiddag ook (eindelijk) weer eens een heerlijk rondje geskeelerd. :)
[ [url=m/eeO4At.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik skeeler met helm en hand/polsbescherming. En ik gebruik de app Endomondo, die zie ik hier al meer voorbij komen. :j

Jij hebt ook een flink tempo zo te zien! Ik ga rustig..
Ik gebruik ook endomondo!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:17

Hi! Ik klets ook even mee... Ik skeeler al jaren op hele simpele, goedkope skeelers (Rollerblade) met vier kleine wieltjes achter elkaar.

Vorig jaar heb ik rolschaatsen erbij gekocht, hele gave, 1 keer op geskate en ik vind het niets. Ik ga ze dus verkopen en van dat geld nieuwe skeelers kopen.

Ondanks dat ik al jaren skate, heb ik weinig verstand van goede skeelers. Kan iemand mij adviseren? Wat ik zoek: skeelers, maar hoeveel wielen en hoe groot moeten de wielen zijn? Het doel is gewoon comfortabel lange afstanden kunnen rijden, met redelijk wat snelheid.

Alvast bedankt!

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:32

Ik heb het hele topic even doorgelezen, sinds het mooie weer begon het bij mij ook weer te kriebelen om te gaan skaten/skeeleren. (Mede omdat de sportschool nu dicht is :+ ) Toen ik jonger was veel geskeeleerd, alleen nu zo'n 10 jaar niet meer geskeelerd. Voor nu voor relatief goedkope skeelers van de decathlon gegaan omdat ik niet zeker weet hoe veel ik er gebruik van ga maken uit eindelijk.

Opzich gaat het prima, al is het remmen nog wel een dingetje. Eerste rondje gelijk 10km gedaan, vonden mn voeten blijkbaar niet zo fijn, gelijk 2 blaren rijker. :P Hou de routes nu bij met Endomondo, vindt het wel leuk om daar ook in de zien of de snelheid ed. wat verbeterd. Heb inmiddels wel bescherming besteld, voelt toch wel wat veiliger. Ben nu toch wat angstiger om een pols ofzo te breken :+

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:41

Jungles schreef:
Hi! Ik klets ook even mee... Ik skeeler al jaren op hele simpele, goedkope skeelers (Rollerblade) met vier kleine wieltjes achter elkaar.

Vorig jaar heb ik rolschaatsen erbij gekocht, hele gave, 1 keer op geskate en ik vind het niets. Ik ga ze dus verkopen en van dat geld nieuwe skeelers kopen.

Ondanks dat ik al jaren skate, heb ik weinig verstand van goede skeelers. Kan iemand mij adviseren? Wat ik zoek: skeelers, maar hoeveel wielen en hoe groot moeten de wielen zijn? Het doel is gewoon comfortabel lange afstanden kunnen rijden, met redelijk wat snelheid.

Alvast bedankt!

Ik zit een beetje met dezelfde vragen nu ik aan het rondkijken ben...

3 of 4 wielen?
Welke hardheid keek nu naar beetje wat ik had.

Ik rij rondje tussen de 10 en 20km over asfalt door straten kleine steentjes van alles wat.
Ik hou van redelijk snelheid maar ook van fijn remmen aangezien ik altijd heuveltjes op en af moet

Baal ervan dat er nu zo weinig te verkrijgen is

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:49

Weet iemand een fijne app die willekeurige routes kan aangeven?
Dus vertrek en eindpunt invoeren en dan willekeurige (fiets) routes aangeeft?
Tijd geleden vertelde iemand de naam van die app.
Maar ik kan er niet meer opkomen.
Zij gebruikten dat op de fiets, en dan fietsten ze telkens andere route in zelfde omgeving.

En waar je kunt fietsen kun je meestal ook wel skeeleren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:55

Ik vind 3 grote wielen (100 mm) goed bevallen!
Wat ik vooral fijn vind is dat ik ten opzichte van m’n 4x 80 mm gewoon veel minder last heb van oneffenheden in de weg. Met 4 grote wielen heb je al snel dat ze minder wendbaar zijn, met 3 is het frame veel korter dus over het algemeen de wendbaarheid wel beter :j
Met grote wielen kost het wel iets meer moeite om op snelheid te komen, maar je houdt die snelheid vervolgens wel weer makkelijker vast. Je rolt wel langer door met grote wielen maar qua remmen met remblok/t-stop/rondje draaien merk ik eigenlijk geen verschil. Het gaat me wel makkelijker af dan op m’n oude skates maar dat heeft meer te maken met de pasvorm van de schoen denk ik.

Ik kan in ieder geval ten zeerste 3x groot aanraden :D

HouVanUtopiaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:54

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 21:01

Ik heb nog even lekker een rondje gedaan vanavond na het eten, klein rondje van 6 km.

Nu met m’n nieuwe wielen gaat het echt veel beter, m’n gemiddelde snelheid ligt een heel stuk hoger en het kost me veel minder moeite. Goede aanschaf dus, ben er blij mee! :D

Snazzy gele wieletjes <3
Afbeelding

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:00

Ik heb vanavond bijna 10km geskeelerd. Ik heb alleen te korte pezen op mijn heupkom (lang voor in behandeling geweest bij de fysio, maar echt niks aan te doen helaas).
Tijdens het skeeleren doet het wel een beetje pijn en als ik vergeet om voor het slapen te rekken, dan kan ik de dag erna niet eens lopen... :(

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 22:06

Ik ben nog steeds aan het wachten op mijn bestelde rolschaatsen ;(
Maar het voordeel is wel dat Decathlon de beschermers weer voorradig had, dus dan ga ik toch al niet in de verleiding komen om al te gaan oefenen de eerste keer zonder O:)

Hopelijk komen ze deze week toe *\o/*