Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:00

Janine1990 schreef:
Shaggy09 schreef:
Ja zeker, plastische chirurgie is meer een trend dan ooit geweest.

Tijdens mijn ziekte heb ik eigenlijk elke dag RTL Boulevard gekeken, dat was zeg maar van eind januari tot begin april... Maar het was niet echt zo'n mega hot topic, vond ik...

Ik heb juist het idee dat we nu de naweëen krijgen van de Hollywood 'trend', van normale mensen die voor een appel en een ei of iets hebben laten doen wat geheel mislukt is. En men juist wat voorzichtiger is met plastische chirurgie.
De extremisten daargelaten natuurlijk...

Het taboe op plastische chirurgie is wel wat geslonken, doordat bijvoorbeeld botox ook bij 'echte' kwalen helpt.

Het hoeft geen hot topic bij Boulevard te zijn om een trend te zijn.. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:03

Shaggy09 schreef:
Het hoeft geen hot topic bij Boulevard te zijn om een trend te zijn.. :+

Haha uiteraard... Maar ik verwacht dan wel dergelijks nieuws van de trendsetters... :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:07

Shaggy09 schreef:
In ´grootmoeders tijd´ had echt een enkele vrouw haar dat langer was dan schouderlengte. En stijl haar zag je nauwelijks.

Nou... op de Veluwe had zo goed als elke vrouw lang haar.
Mijn oma's hadden echt heel lang haar en werd elke week (op zaterdag... dan is het netjes voor de zondag) gewassen en op nieuw gevlochten en in een (platte) knot gestoken en zo bleef het de hele week zitten.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:08

Snowie17 schreef:
WesternWay schreef:
Hmm ik zou willen dat vrouwen elkaar niet zo veroordeelden. Daarmee hou je taboes in stand. Of het nou over lichaamshaar is of over “vol spuiten”

Nee oke dat is een beetje grof gezegt ben ik met je eens, maar het gaat mij er om dat ze helemaal hun lichaam veranderen. Dat zou ik niet doen. En dan heb je ook vrouwen die daar tegen in gaan door zich meer te focussen of hun inner beauty. Het is maar waar jij voor gaat ;)

Het is maar waar jij voor gaat.. zou het ook beide kunnen denk je?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:12

Janine1990 schreef:
Ik vind het echt vadsig...

Lui of zwaar zijn heeft er niets mee te maken toch?

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 18:14

Citaat:

Goede vraag, het ligt heel ver uit elkaar. Ik denk wel dat het zou kunnen in fases dus bijvoorbeeld eerst de botox en dan van gedachten veranderen en naar all natural.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:17

Nabster schreef:
Janine1990 schreef:
Ik vind het echt vadsig...

Even verder lezen... Tica_81 en ik hebben er in ieder geval om kunnen lachen :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:20

Snowie17 schreef:
Citaat:

Goede vraag, het ligt heel ver uit elkaar. Ik denk wel dat het zou kunnen in fases dus bijvoorbeeld eerst de botox en dan van gedachten veranderen en naar all natural.

misschien moet je inner beauty eerst even definiëren...

Waarom zou plastische chirurgie niet samen kunnen gaan met inner beauty?

Iedereen die iets aan zichzelf wil veranderen en hier ook daadwerkelijk de ballen voor heeft, is per definitie een heks, en dan bedoel ik Zwarte Magica, niet Madam Mikmak :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:30

capopjekop schreef:
Ik ken ook weinig vrouwen die behaarde mannen sexy vinden.

Ik ken dr ook maar weinig. Maar ben er wel 1 van.
Ik vind lichaamshaar bij mannen zo sexy <3. Ok ok geen hele tapijten, maar een beetje borst,been,arm, schaamstreek (streepje onder de navel <3) en baardhaar daar ben ik dol op :D

Helaas heeft mijn vent enkel hier en daar een sprietje. :')

Zelf heb ik niet veel beharing. Denk omdat het "gewoon voelt"? En omdat ik het mooier en hygiënischer vind.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:32

:wave:
alsjeblieft geen kale vent. Her en der een lekker vachtje, heerlijk!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:32

Iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt, kaal, half kaal, beetje kaal, wat maakt het uit. In de winter onthaar ik nooit, zodra de tijd van blote armen aankomt mijn oksels. Verder , die paar lichte haren op mijn benen zijn de moeite niet waard . Vind dat gedoe over ongesteldheid bloed overal deponeren veel ranziger dan dat ik een beetje okselhaar zie of een keer ruik. Je paard Of je hond scheer je toch ook niet kaal omdat hij stinkt. En daar loop je ook mee en kruip je bovenop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:34

Janine1990 schreef:
Nabster schreef:

Even verder lezen... Tica_81 en ik hebben er in ieder geval om kunnen lachen :D

Ik heb Janine1990 vieze plaatjes gestuurd. :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:38

Janine1990 schreef:
Achterom schreef:
Grappig (of juist triest eigenlijk) dat we blijkbaar zoveel aan onszelf moeten veranderen om 'normaal' gevonden te worden.
Lichaamshaar weg, nep-wenkbrauwen, nepnagels, make-up... het lijkt wel alsof het alsmaar meer wordt.

Ik scheer wel, omdat ik anders meer haar heb dan heel veel mannen :+ Onderbenen, bovenbenen, oksels, tenen, borsten en bikinilijn. En snorretje met ontharingscreme.
En ik denk dan altijd maar, ach ik doe de moeite om dat jurkje aan te doen, dan mag ik ook wel zorgen dat ik mijn benen op z'n mooist toon ofzo.
Haarloze geslachtsdelen associeer ik ook met pre-puberteit, vind ik echt niet mooi/prettig om naar te kijken :n
Make-up gebruik ik ook al niet, maar het grappige is dat dat eigenlijk nooit iemand opvalt...

In essentie heb ik eigenlijk geen moeite met beharing, alleen merk ik wel dat ook ik behoorlijk ben aangetast door de norm dat haar niet hoort ofzo.

Jij ervaart dat als moeten misschien?

Nee, dat bedoel ik dus. Ik ben het blijkbaar zo normaal gaan vinden dat het niet echt meer voelt als moeten. Vroeger wel trouwens :j

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:46

capopjekop schreef:

Nou ik wel hoor. Dat kale vind ik zo kinderlijk, brr alsof ik met een kind ben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 18:48

Achterom schreef:
Nee, dat bedoel ik dus. Ik ben het blijkbaar zo normaal gaan vinden dat het niet echt meer voelt als moeten. Vroeger wel trouwens :j

Oké, maar is het dan niet meer zo dat je je nu realiseert dat het vroeger een stukje maatschappelijke druk is geweest?

Ik zat op best een kakschool, realiseerde me niet hoe goed ik het thuis eigenlijk wél had. Ik zag alleen maar hoe alle populaire mensen merkkleding droegen. De tweekleurige Nike jasjes, Bikkembergs t-shirts, G-Star, Lacoste, Tommy Hilfiger. Ik baalde echt dat ik zo arm was... :') En vond dat ik er daardoor niet bij hoorde.
Toen ik bleef zitten bleek anders :')

Maar ik legde mezelf druk op die niet nodig was. En die ook helemaal niet bestond. Dat realiseerde ik me later pas.

In die lijn kan je je ook afvragen of het beeld dat hier af en toe geschetst wordt 'We scheren omdat we maatschappelijke druk voelen' misschien misplaatst is... Ik scheer niet voor iemand anders... Ik scheer omdat ik me er lekker bij voel. En hoewel ik het echt smerig vind, is het wel het laatste waar ik op let bij anderen, als iemand er onverzorgd uit ziet haak ik eerder af op het volledige beeld dan op benen met haar of een snorretje (een snorretje kan me wel enorm afleiden bij vrouwen :') ).
Uiteindelijk hoop ik dat we allemaal doen waar we ons lekker bij voelen, in mijn geval is dat scheren en gaat mijn voorkeur uit naar omgang met verzorgde mensen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:03

bigone schreef:
Iedereen moet doen waar hij zich prettig bij voelt, kaal, half kaal, beetje kaal, wat maakt het uit. In de winter onthaar ik nooit, zodra de tijd van blote armen aankomt mijn oksels. Verder , die paar lichte haren op mijn benen zijn de moeite niet waard . Vind dat gedoe over ongesteldheid bloed overal deponeren veel ranziger dan dat ik een beetje okselhaar zie of een keer ruik. Je paard Of je hond scheer je toch ook niet kaal omdat hij stinkt. En daar loop je ook mee en kruip je bovenop.

Ik kruip nooit op mijn hond! _O-
Maar ik denk dat het stiekem best wel een trend aan het worden is om je paard te scheren!
Wat betreft menstruatie cup, dat is eigenlijk veel beter voor het milieu, veel minder afval.

Zelf schrik ik ook niet van wat haar.
En bij mij is het zelfs zo dat als ik mijn oksels scheer, ze juist gaan stinken terwijl ik met haar daar helemaal geen last van heb.
Maar schijnbaar ben ik de enige die dat heeft.. :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:06

Kinke schreef:
:wave:
alsjeblieft geen kale vent. Her en der een lekker vachtje, heerlijk!

Sluit zich hierbij aan. Alleen geen gezichtsbeharing dat kan wapperen, :+ voor de rest :j

MirandaMalik

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:10

Nou dat Jason Mamoa zich geschoren heeft, dat heeft mij ook geen plezier gedaan, ik heb het gelijk uitgemaakt. :Y)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:16

Snowie17 schreef:
Citaat:

Ik vind dit (en je voorgaande post) best een veroordelende gedachte de andere kant op TS. Je hebt het over feminisme en doen met je lichaam wat je wilt. Maar ik vind botox gebruiken/je hele lichaam volspuiten daar ook onder scharen. De vrijheid óm te doen als vrouw met je lichaam wat je zelf wilt, of dat nou okselhaar laten staan of jezelf helemaal verbouwen is. *\o/*

Inner beauty staat voor mij buiten de discussie, dat gaat in mijn ogen om karakter. Wat een mooi/niet mooi karakter is, is ook voor iedereen anders. Maar het is niet dat inner beauty, outer beauty uitsluit (of andersom). Als je zogenaamd inner beauty bent, dan ben je ''au naturel''? Dat kan toch ook samen gaan met plastic fantastic?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:18

MirandaFuego schreef:
Nou dat Jason Mamoa zich geschoren heeft, dat heeft mij ook geen plezier gedaan, ik heb het gelijk uitgemaakt. :Y)

Was wel voor een goed doel begreep ik :j

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:25

MirandaFuego schreef:
bigone schreef:

Ik kruip nooit op mijn hond! _O-
Maar ik denk dat het stiekem best wel een trend aan het worden is om je paard te scheren!
Wat betreft menstruatie cup, dat is eigenlijk veel beter voor het milieu, veel minder afval.

Zelf schrik ik ook niet van wat haar.
En bij mij is het zelfs zo dat als ik mijn oksels scheer, ze juist gaan stinken terwijl ik met haar daar helemaal geen last van heb.
Maar schijnbaar ben ik de enige die dat heeft.. :')

Nee hoor, hier ook minder snel geur met haar :)

Saul schreef:
capopjekop schreef:

Ik ken dr ook maar weinig. Maar ben er wel 1 van.
Ik vind lichaamshaar bij mannen zo sexy <3. Ok ok geen hele tapijten, maar een beetje borst,been,arm, schaamstreek (streepje onder de navel <3) en baardhaar daar ben ik dol op :D

Helaas heeft mijn vent enkel hier en daar een sprietje. :')

Zelf heb ik niet veel beharing. Denk omdat het "gewoon voelt"? En omdat ik het mooier en hygiënischer vind.

Hier heeft vriend maar een paar sprietjes borsthaar maar gelukkig wel het streepje <3
Ik zou het dan ook heel zonde vinden als hij dat weg zou scheren.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:28

Askja schreef:
Als je hier diverse posts leest waarin gezegd wordt dat men lichaamshaar vies vindt (maar dat 'iedereen het uiteraard helemaal zelf moet weten' als men het wel laat staan'), wat voor signaal gaat daar dan van uit? Daarmee wordt m.i. heel duidelijk aangetoond dat maatschappelijke druk/de maatschappelijke norm wel degelijk een belangrijke rol speelt.

Zelf sluit ik me aan bij MB, het interesseert me te weinig om er altijd werk van te maken. Persoonlijke hygiëne is m.i. meer een kwestie van je regelmatig wassen en schone kleren (m.n sokken en ondergoed) aantrekken.

Ik ben wel allergisch voor (lange) hoofdharen die rondzwerven. En bjna fobisch voor haar in mijn eten, gadver, het idee alleen al. Ook als het mijn eigen haar betreft.
Maar ik zeg er direct bij dat dit gewoon een raar trekje is van mij als persoon.

Ik sluit me hier ook bij aan. Ook bij het haren in de eten haha. Gek ben ik altijd de Sjaak.. tijdje terug een stijle zwarte haar in mijn eten gekregen, durfde de beste serveerder ook nog te stellen dat die van mij kon zijn (ik heb ROOD KRULLEND haar...)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:39

Janine1990 schreef:
Elke dag douchen, yes... Norm? Niet voor mij... Maar ik vind het wel erg lekker. Momentje om tot jezelf te komen.
Neem aan dat de mensen die niet dagelijks douchen zich gewoon wassen? :+

Waarom elke dag wassen?
Zeep is helemaal niet goed voor je huid.

In de zomer ontkom ik er ook niet aan maar daarna bouw ik weer af naar eens in de twee-drie dagen. Je huid word ook gewoon veel sneller vet als je het wast.

Wat betreft hoe anderen hun haar hebben, toen ik jonger was vond ik het wel "vies" maar merk dat het me steeds minder interesseert en mensen ook gewoon mooi zijn met haar. Vond het vroeger vast ook vies omdat mijn vriendinnen toen ik amper 3 okselharen had al begonnen te roepen dat ik me toch echt moest gaan scheren -O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 19:43

Azmay schreef:
Janine1990 schreef:
Elke dag douchen, yes... Norm? Niet voor mij... Maar ik vind het wel erg lekker. Momentje om tot jezelf te komen.
Neem aan dat de mensen die niet dagelijks douchen zich gewoon wassen? :+

Waarom elke dag wassen?
Zeep is helemaal niet goed voor je huid.

In de zomer ontkom ik er ook niet aan maar daarna bouw ik weer af naar eens in de twee-drie dagen. Je huid word ook gewoon veel sneller vet als je het wast.

Wat betreft hoe anderen hun haar hebben, toen ik jonger was vond ik het wel "vies" maar merk dat het me steeds minder interesseert en mensen ook gewoon mooi zijn met haar. Vond het vroeger vast ook vies omdat mijn vriendinnen toen ik amper 3 okselharen had al begonnen te roepen dat ik me toch echt moest gaan scheren -O-

Wassen kan toch ook gewoon zonder zeep? :7

Heb overigens geen last meer van vet wordend haar sinds ik parabeen vrij ben gegaan. Ik kan gerust een dag of twee a drie mijn haar niet wassen (niet dat ik dat dus doe, want cap bah gatver) zonder dat het vet wordt.
Huid even min...

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 20:38

Snowie17 schreef:
Citaat:

Ik bedoel inner beauty en botox/fillers etc of je denkt dat dat samen gaat