Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikkedus schreef:@superpony. Thx! Ook dit neem ik mee. Denk overigens ook wel dat je gelijk hebt. Heb dat ook al een aantal x gezegd: ben benieuwd hoe het tegen die tijd gaat lopen. Ik plan niks....
Temeraire schreef:Het is niet relevant, wel vind ik het jammer dat mensen er vanuit gaan dat TS wel een man zal zijn als ze aangeeft een vriendin te hebben...
Maar goed, volgens mij is communicatie en verwachtingen hier het grootste punt. TS lijkt er prima rekening mee te houden dat ieder zaken op zijn eigen tempo doet.
Het probleem is volgens mij meer de manier waarop. Als vriendin had gezegd van goh er gaat de komende tijd wat veranderen wat voor ons even spannend is, ik snap dat het veel reizen is maar zou je als dochter werk heeft de eerste tijd naar ons willen komen?
Dat is heel wat anders dan mededelen dat TS voortaan maar naar hen moet komen vanwege dat werk.
Dat is in ieder geval wat ik eruit opmaak en dan snap ik heel goed dat TS hoopt dat er meer rekening met haar gehouden wordt. En dat heeft niks te maken met een kind wel of niet te vroeg loslaten maar wel iets met een gelijkwaardige relatie.
superpony schreef:Sorry dat ik je dan als man zag, maar ik vond het juist stoer dat een man op bokt kwam vragen, hahaha
Het kan wel zo zijn dat wij allemaal denken; het maakt niet uit, maar voor een puber meid kan het natuurlijk wel totaal anders zijn in deze wereld dat je moeder een vriendin heeft. Daar moeten we gewoon realistisch in zijn. Dat ligt niet aan ons, maar de mensen die er wel een probleem van maken wat wel invloed heeft op die leeftijd.
Dat gaat overigens ook over.
Maar voor jullie relatie an sich, maakt het inderdaad niet uit.
ikkedus schreef:@superpony; je ziet mij nergens oordelen over de zelfstandigheid toch? Ze is zoals ze is. Mag ze ook zijn. Ik weet waar het vandaan komt. Aan haar lot over laten is helemaal mijn bedoeling niet.
Maar er wordt nu ook niet gekeken ( of gevraagd) of we ergens naar toe kunnen werken. En dan vraag ik eigenlijk alleen maar om af en toe een treinreis. Opbouwen, oefenen allemaal prima. En hoeft ook echt niet direct na eerste werkdag. Op termijn. Alleen die toezegging al dat ze snappen dat ik dat fijn vindt. Dan voel ik me ook gehoord.
Ik heb eigenlijk niet het idee dat ik alleen kijk naar de reacties die passen. Is dat zo??
Ik neem de reacties van jou en bijv WeCo ook serieus.
En over problemen in de relatie: ja die hebben we wel. Wie niet denk ik dan. Daar is niet zo heel veel bijzonders aan.
Op andere punten werkt onze relatie uitstekend. Ieder huisje heeft zijn kruisje.
WeCo schreef:ikkedus schreef:@superpony; je ziet mij nergens oordelen over de zelfstandigheid toch? Ze is zoals ze is. Mag ze ook zijn. Ik weet waar het vandaan komt. Aan haar lot over laten is helemaal mijn bedoeling niet.
Maar er wordt nu ook niet gekeken ( of gevraagd) of we ergens naar toe kunnen werken. En dan vraag ik eigenlijk alleen maar om af en toe een treinreis. Opbouwen, oefenen allemaal prima. En hoeft ook echt niet direct na eerste werkdag. Op termijn. Alleen die toezegging al dat ze snappen dat ik dat fijn vindt. Dan voel ik me ook gehoord.
Ik heb eigenlijk niet het idee dat ik alleen kijk naar de reacties die passen. Is dat zo??
Ik neem de reacties van jou en bijv WeCo ook serieus.
En over problemen in de relatie: ja die hebben we wel. Wie niet denk ik dan. Daar is niet zo heel veel bijzonders aan.
Op andere punten werkt onze relatie uitstekend. Ieder huisje heeft zijn kruisje.
@ikkedus ik heb echt veel begrip voor jouw gevoel over de situatie. Juist daarom begin ik niet aan een relatie. Als je mijn vriendin was zou ik je tekort doen en dat vind ik niet eerlijk naar jou toe maar ik zou het niet kunnen en willen veranderen tot dat mijn kinderen toe zouden zijn aan een volgende stap. Maw, je zou altijd op de tweede plaats komen maar ik zou daar wel eerlijk over communiceren. Zouden we daaruit komen en op kunnen wachten dan werden we vast gelukkig, tot die tijd bleef het schipperen wat mij betreft.
pien_2010 schreef:Ach superpony, het meiske was 2 jaar toen mama haar relatie kreeg Die weet echt niet beter, is er gewoon mee opgegroeid en die twee hebben onderhand echt wel iets liefs met elkaar.
De wens vd dochter ben ik ook wel benieuwd naar.
beatje schreef:WeCo schreef:
@ikkedus ik heb echt veel begrip voor jouw gevoel over de situatie. Juist daarom begin ik niet aan een relatie. Als je mijn vriendin was zou ik je tekort doen en dat vind ik niet eerlijk naar jou toe maar ik zou het niet kunnen en willen veranderen tot dat mijn kinderen toe zouden zijn aan een volgende stap. Maw, je zou altijd op de tweede plaats komen maar ik zou daar wel eerlijk over communiceren. Zouden we daaruit komen en op kunnen wachten dan werden we vast gelukkig, tot die tijd bleef het schipperen wat mij betreft.
Maar je wilt toch ook wel een leven naast moeder zijn? Ik ben gek op mijn kinderen ,maar toen ze ouder werden vond ik het heerlijk mijn eigen ding te gaan doen.Als ze me nodig hebben zal ik er zijn,maar als ze 16 zijn mogen ze best wat beginnen los te weken. Gelukkig is dat hier nooit geen probleem geweest, mijn familie woont in het buitenland,ik zette ze op de trein en hun halen ze weer af nooit geen probleem geweest.Je kinderen zelfstandig leren worden zorgt dat ze zelfredzaam zijn in een maatschappij waar in veel van mensen gevraagd word.
Maar eerlijk gezegd zou ik ook niet floreren in een relatie als die van de ts,waarin je eigenlijk alleen maar telt als het een ander uitkomt.