Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Inoterry schreef:Ik kom nu net dit topic tegen en wil me hier ook melden. Heb nog niet het hele topic gelezen, nog geen tijd voor. Augustus heb ik de diagnose gekregen, ik was 46. Stond er zelf enorm van te kijken, ik ben conducteur en dat is toch wel een beroep waarbij je enorm sociaal moet zijn en snel moet kunnen schakelen. Ik kreeg de tip om me te laten testen van mijn maatschappelijk werker die teveel dingetjes herkende. Ik ben bij haar terecht gekomen nadat mijn leidinggevende me daar naartoe gestuurd had omdat ik vanwege lichamelijke klachten thuis helemaal was vastgelopen. Thuis ben ik ook heel anders als op mijn werk, als het thuis niet volgens planning verloopt, loop ik ook echt vast. Ik zit nu in een begeleidingsgroep met (bijna) allemaal mensen die op latere leeftijd de diagnose hebben gekregen en kom mezelf nu enorm tegen. Er worden zoveel dingen verklaard en kom er ook achter dat ik mezelf al behoorlijk veel vaardigheden heb aangeleerd om te kunnen functioneren. Mijn leidinggevende heb ik het ook verteld dat ik de diagnose heb. Voor haar verklaard het ook heel veel. Gelukkig is ze heel begripvol en krijg ik van haar nu alle ruimte om aan mezelf te werken.