Hooikoorts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 13:56

Rienn schreef:
OlleBolle schreef:
Ik ga nu samen met mijn KNO starten met Immunotherapie tegen boom- en graspollen, hopelijk gaat dat bij mij iets doen, want ik kan gewoon niet meer door mijn neus ademen...

Paar jaar geleden was ik begonnen met immunotherapie, maar helaas moeten stoppen. Hopelijk helpt het je en worden je klachten minder.

Mag ik misschien vragen waarom? :o

Rienn

Re: Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 14:05

Ik stuur je later even een pb, is te veel tekst. :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:08

Pff... na een wandeling had ik echt direct hoofdpijn. Nu nog niet over. -O-

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:11

Hier ook alweer flink wat weken last van klachten. vooral ook niezen etc, jeuk in de ogen en de eindeloze snotneus is er weer

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:20

Vriendlief nog steeds geen klachten dus ik denk dat de neusspray echt werkt *\o/*

Hij heeft afgelopen nacht ook niet meer gesnurkt *\%/*

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:24

Ik ben aan mijn neus geopereerd 17 februari en heb gelukkig veel minder last/

OlleBolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 14:57

Hoi allemaal! Hoe is het bij jullie nu? Bij mij is het echt verschrikkelijk, mede doordat er bij ons van die bomen met stuifmeel staan... Ik zou gaan starten met immuuno therapie, maar dat is door het coronavirus helaas niet doorgegaan, volgend jaar dan maar :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:58

Hier weinig klachten nu gelukkig

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:55

Hier is het verschrikkelijk %)
Dagelijks meerdere malen een bloedneus van het niezen, om nog maar niet te spreken over de spierpijn van het niezen.
Daarnaast ook veel last van mijn ogen en regelmatig benauwdheid. (Ik krijg astma-aanvallen van de hooikoorts)

Ik heb morgen een telefonische afspraak met de huisarts. Want ik ben al geruime tijd volledig aan de medicijnen, 's ochtends Fexofenadine, 's avonds Levocitrizine en dan 4 x per dag neusspray en oogdruppels van Livocab.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:07

Pff das pas ruk.. :(

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:08

Ik heb ook weer lekker klachten. Echt zo fijn in deze tijd. Als je dan eens naar de supermarkt gaat kijkt iedereen je aan alsof je je niet aan de regels houdt. Ik ga ook meestal pas als mijn medicijnen een beetje werken. Maar ben het nu al zat en het begint pas net weer op gang te komen die hooikoortsklachten.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:18

Ik heb altijd hooikoorts in het voorjaar.Daar maak ik me normaliter niet druk over maar nu is het vervelend omdat anderen gelijk denken dat je corona hebt. Als kind heb ik ooit een desensibilisatiekuur tegen graspollen gehad en die heeft een paar jaar gewerkt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:20

VivianHesen schreef:
Dagelijks meerdere malen een bloedneus van het niezen, om nog maar niet te spreken over de spierpijn van het niezen.
Daarnaast ook veel last van mijn ogen en regelmatig benauwdheid. (Ik krijg astma-aanvallen van de hooikoorts)

Ik heb morgen een telefonische afspraak met de huisarts. Want ik ben al geruime tijd volledig aan de medicijnen, 's ochtends Fexofenadine, 's avonds Levocitrizine en dan 4 x per dag neusspray en oogdruppels van Livocab.

Ik heb ook astma en hooikoorts en kreeg monteukast voorgeschreven door de longarts. Ben je daarmee bekend?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:20

Xyzal tabletje. Met dat mooie weer eens per dag en dan nergens last van. Zodra het gesnotter begint neem ik direct weer eentje.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:27

Wat mijn vriend heel erg goed helpt zijn inhalers, rollertjes en het diffusen van essentiele olien.

Eerder was hij net zoals jullie nu beschrijven echt beroert eraan toe. Dit jaar voor het eerst de essentiele olien gebruikt en het werkt echt super goed. <3

En wat voor mij de rede was om hem hiermee te helpen wat simpelweg omdat het puur natuur is en alle neussprays enz op de lange termijn gewoon echt slecht voor het lichaam zijn.

Wat wel belangrijk is met essentiele olien is dat je een goed merk gebruikt. Veel merken gooien verdunnings middelen door hun olie waardoor ze eigenlijk alleen maar giftiger worden in plaats van gezonder. Ik gebruik de olien voor heel veel dingen en puur en alleen van het merk Young living.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:56

Hier gaat het goed, maar slik dan ook al 3/4 weken medicatie :) Gelukkig werkt dat. Heerlijk om nergens last van te hebben en van de zon te genieten.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:40

Volgens een allergietest ruim 20 jaar geleden was ik toen al allergisch voor grassen, pollen, huisstofmijt en nog wat dingen. Ik werd getest vanwege een gevoelige huid. Maar eigenlijk nooit last van gehad van hooikoortsklachten.

Intussen astma gekregen.

Sinds enkele jaren in het hooikoortsseizoen wel klachten. Gelukkig triggert het bij mij geen astma-aanvallen. Ik krijg last van tranende, brandende ogen en een loopneus. Maar vooral moeheid heb ik last van.

Sinds vorig jaar neem ik Loratadine 10mg en geen klachten meer. Wat me ook opvalt, is dat ik 's ochtends niet langer wakker wordt met een loopneus die later verdween. Ik denk nu dat ik dan op bed last had van huisstofmijt en dat nu ook verholpen wordt door de Loratadine. Dat ga ik in het najaar eens uittesten.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:09

Boras schreef:
VivianHesen schreef:

Ik heb ook astma en hooikoorts en kreeg monteukast voorgeschreven door de longarts. Ben je daarmee bekend?

Nee, dat ken ik nog niet. Wat houd het in?

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:32

Ik heb eigenlijk nog super weinig klachten, alleen veel niezen en loopneus. De rest komt nog wel maar voor nu geniet ik er nog maar van

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:45

Ik dit jaar voor de eerste keer, je hoort veel mensen erover hebben.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:48

Hier nog 1 met veel klachten. Vorig jaar door de droge zomer zo goed als klachtenvrij, maar normaal het hele jaar door klachten. Niezen, loopneus, traanogen en enorme jeuk in keel en oren. Cetirizine werkt alleen als ik 2 of 3 pillen neem. Door de vermoeidheid die ik krijg door die pillen neem ik ze in voordat ik ga slapen. Dan is voor een groot deel de vermoeidheid weg als ik wakker word :) Ik zou vorig jaar immunotherapie krijgen, maar dat is niet doorgegaan en daar gaat dit jaar ook niks van komen denk ik. Hoorde van een collega iets over NAET therapie wat voor haar zoontje zijn coeliakie goed schijnt te helpen. Die is bijna klachtenvrij, dus als medisch tapen niet gaat helpen wil ik dit wel proberen. Naast de hooikoorts heb ik nogal een aantal voedsel en fruit allergiën en ben er gewoon klaar mee :+

Ik word vooral snachts wakker door hooikoortsklachten. Supervaag. Overdag weinig last van door medicatie maar snachts komt het er dwars doorheen.

Danuah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:50

Hier is het ook drama.

Ik slik tavegyl, dit ben ik blijven slikken na een hele heftige reactie van antibiotica toen ik Pfeiffer had. Niet helemaal de bedoeling, maar het was het enige wat me er nog redelijk doorheen hielp.

Pilletje mag je max. één keer per dag, liefst minder en niet mee autorijden etc etc. Eerste dag was ik er goed stoned van, maar ondertussen (2,5 jaar later) slik ik er soms 3 omdat het echt niet meer uit te houden is en ben vervolgens doodmoe van de bijwerkingen. Op normale dagen zijn die pillen echt dé uitkomst.

Overdag is het erg, maar ‘te overzien’ (als ik niet naar het paard ga of de honden aai; ook allergisch), maar ‘s nachts ben ik hartstikke benauwd, haal piepend adem en krijg moeilijk lucht.
Morgen toch eens de ha bellen, nu eerst eens het topic rustig doorlezen..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:21

VivianHesen schreef:
Boras schreef:

Nee, dat ken ik nog niet. Wat houd het in?

Montelukast is een geneesmiddel voor de behandeling van astma en hooikoorts. Het is een leukotrieenantagonist: het blokkeert leukotriënen, die vernauwing van de luchtwegen en allergiesymptomen veroorzaken. Door de leukotriënen te blokkeren worden astma- en hooikoortssymptomen verminderd. Bij de behandeling van astma wordt montelukast gebruikt als aanvullende therapie.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Montelukast

Ik bleek het niet nodig te hebben, omdat mijn hooikoortsklachten mild zijn en geen benauwdheid veroorzaken. Het is een pilletje dat je dagelijks (ik tenminste) neemt. Ik ondervond er geen bijwerkingen van.

Edit: ik zie nu dat ik het eerst fout noemde, het heet dus Montelukast.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 21:24

Ik ben al heel vroeg begonnen met medicatie, kreeg in februari al klachten. Dus ik spuit en slik al een tijdje :P

neusspray en anti histaminica

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 22:51

Ik heb sinds vandaag ook weer heel veel last van jeukende oren en veel niezen.

Ik denk dat ik ook maar weer gebruik ga maken van mijn neusspray en oogdruppels.