Wat te drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 21:17

Ik heb golden fruit van Simon levelt.. <3

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:27

verootjoo schreef:
Shaggy09 schreef:
Zijn dat niet gewoon smaakstoffen ipv echte suikers?

Nope, helaas niet... smaakstoffen hebben een naam. Aroma’s zijn concentraten uit bv fruit, zo sterk geconcentreerd dat je alleen de suiker over hebt. Hetzelfde gebeurt om bv gewoon ‘suiker’ te winnen uit suikerbieten of suikerriet.

Ze noemen het aroma’s, omdat het dan minder opvalt als suiker :=

Dit klopt niet, een aroma kan heel veel bestanddelen uit verschillende grondstoffen bevatten, zowel natuurlijk als chemisch gewonnen, uit fruit of uit andere grondstoffen. Dit bepaalt op welke manier het aroma op het etiket gezet moet worden. Deze worden dus toegevoegd als smaakstof en/of voor de geur. Dit gaat ook echt om heel kleine doseringen over het algemeen en voegen weinig tot niets toe aan de voedingswaarde. Wel kan een aroma de zoetheid die al in een product zit een boost geven, maar het is dan nog steeds geen suiker.

Fruit kan wel als geconcentreerd sap worden toegevoegd, of als bijv druivensuiker, maar dan moet dat ook zo gedeclareerd worden.
Laatst bijgewerkt door Miran op 14-03-19 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 21:38

TS, ik heb niet het hele topic doorgelezen. De kans bestaat dus dat dit al is voorgesteld.

Je kunt ook zelf thuis Ice Tea maken, maar dan een gezondere variant. Een vroegere kennis deed dat door thee in een grote pot te maken en daar doorheen een flinke scheut honing. Daarna ijsklontjes erin en dan overgieten in flesjes. Je kunt er vele varianten mee maken, waaronder ook verse munt of gember erin doen, of stukjes fruit mee laten trekken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:58

Shaggy09 schreef:
Huh? Hoe kan in een theezakje suiker zitten?

bedoele de 20kruiden thee die korrels

SecretLIN

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 01:01

Afbeelding
deze bedoel ik ik vind hem super lekker.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 01:38

net even goed gelezen.. maar stop gelijk maar met die thee

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 01:40

nine1987 schreef:
Dat is dus precies ook mijn probleem.. :D

Voordat onze dorst gelest is :D

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 01:51

Volgens mij is deze optie nog niet genoemd (Maar heb niet het hele topic doorgelezen), maar wat dacht je van zelf vruchtensap/smoothie maken?

Je kunt daarmee allerlei variaties maken. Met bananen, rood fruit, kiwi, druiven, spinazie..

Je kunt dan alleen fruit met water in de blender doen of het mengen met yoghurt/melk.

Je krijgt op die manier zowel vocht, fruit/groenten en evt zuivel binnen!

Nu is het wel zo dat hier ook alsnog veel suikers in zit en dat door blenden wel vitaminen verloren gaan. Maar misschien kan TS het gebruiken ter variatie.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 02:34

Shenavallie schreef:
TS, ik heb niet het hele topic doorgelezen. De kans bestaat dus dat dit al is voorgesteld.

Je kunt ook zelf thuis Ice Tea maken, maar dan een gezondere variant. Een vroegere kennis deed dat door thee in een grote pot te maken en daar doorheen een flinke scheut honing. Daarna ijsklontjes erin en dan overgieten in flesjes. Je kunt er vele varianten mee maken, waaronder ook verse munt of gember erin doen, of stukjes fruit mee laten trekken.

Dit dus.
Wij maakten altijd een kan sterke thee. Afkoelen, halve citroen er in uitknijpen en en in de koelkast zetten. Soms nog wat schijfjes er in. Kon ook met sinaasappel. Dronken het idd met ijsblokjes.
Maar tegenwoordig ben ik lui, heb ik geen ijsklontjes en hou ik niet meer van zwarte thee. Dus zet ik gewoon kruiden of rooibos thee met een smaakje en hop in de koelkast. Nu heb ik rooibos met aardbeien/slagroom smaak. Die is koud lekkerder dan warm. Gewoon beetje proberen. Kost je 5-10 ct per liter. Het is wel een stuk minder zoet dan die pakken maar je kan er altijd nog suiker bijgooien natuurlijk.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:15

Janine1990 schreef:
Lynnepinny schreef:
Inderdaad die smaakjes thee is echt troep :o Liever Zonnatura of iets anders biologisch met veel pure ingrediënten (Clipper!).
Maar uh ik denk niet dat er letterlijk suiker aan is toegevoegd toch? Die pickwick thee is meestal nauwelijks zoet, hij heeft vooral veel geur.

Zonnatura zit juist heel vaak suiker aan alle producten toegevoegd? Letterlijk...

Dan bedoel je waarschijnlijk de thee die hierboven wordt genoemd in die bus. Ja, daar zit inderdaad veel suiker in. In de normale zakjes echter niet hoor, dat is gewoon normale thee.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:22

Heb niet alles gelezen, dus wellicht al eerder gezegd..

Aanmaak siroop en dan de groene thee met citroen van Pickwick. Die is echt lekker en als je van bubbels houdt kun je er ook spa doorheen doen. Die kun je wellicht ook steeds verder verdunnen zodat je steeds minder suiker binnen krijgt.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:30

Wow, ik heb niet alles gelezen maar ik wil je graag dit meegeven:

Ik zou toch echt naar water over stappen en dam eventueel met smaakjes van fruit of komkommer: zijn tegenwoordig mooie bekers met zo een filter in te verkrijgen.
Ice tea is net zo slecht als cola.

Drink daarnaast alleen als je echt dorst hebt en niet in ‘zin om iets lekkers te drinken’ anders wordt je ice tea straks nog drank en wordt je alcholist: ja beetje ver gezocht maar u got my point denk ik :) en daarnaast: je eet toch ook niet alleen maar wat je lekker vind? Dat zou betekenen dat ik de hele dag pizza eet. Vind ik echter niet gezond dus eet gevarieerd. Zorg goed voor jezelf en ga asjeblieft over op water en thee :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:42

Josienx schreef:
Ik drink het liefst water. En heb altijd een kan met limonade staan, dan pak je ook niet een te grote hoeveelheid voor in het glas. Het is een kwestie van gewenning, gewoon niet meer kopen dan kan je het ook niet opdrinken! Spa rood met citroen is ook lekker!

Fruitsappen zou ik overslaan, die zijn net zo slecht. Dan kan je beter een stuk fruit nemen!

Spa rood bosvruchten, spa rood kokos, spa rood grapefruit <3
Maar ook allemaal niet goedkoop. Beste is aanmaak limo. Gewoon een grote fles koolzuurhoudend water bij Lidle aanlengen met een siroop, liefst zonder toegevoegde suikers. Klein scheutje is genoeg. Gaat maar om iets van smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:49

Babootje schreef:
Josienx schreef:
Ik drink het liefst water. En heb altijd een kan met limonade staan, dan pak je ook niet een te grote hoeveelheid voor in het glas. Het is een kwestie van gewenning, gewoon niet meer kopen dan kan je het ook niet opdrinken! Spa rood met citroen is ook lekker!

Fruitsappen zou ik overslaan, die zijn net zo slecht. Dan kan je beter een stuk fruit nemen!

Spa rood bosvruchten, spa rood kokos, spa rood grapefruit <3
Maar ook allemaal niet goedkoop. Beste is aanmaak limo. Gewoon een grote fles koolzuurhoudend water bij Lidle aanlengen met een siroop, liefst zonder toegevoegde suikers. Klein scheutje is genoeg. Gaat maar om iets van smaak.

https://www.jumbo.com/jumbo-mineraalwat ... 183730FLS/
Een van mijn favorieten. 69 cent voor 1.5 liter bubbelwater met smaak. Dat vind ik behoorlijk goedkoop.
En daar zit van alles 0.0 in.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:23

Simbaa schreef:
Maar wat dronk je als kind dan? Ik kan me niet voorstellen dat je ouders het toelieten dat je iets anders had dan water als basis.
Want ook alle Ranja’s etc die hier genoemd worden, zijn echt ongezond.

Hier wel hoor. Water moest ik echt niet, dus dat werd frisdrank. En dan héél veel dubbel friss, jarenlang :oo
Tot de tandarts het had over beginnende tanderosie... en laat ik nou verder heel zuinig zijn op mijn tandjes. Ik ben dus toen gestopt met die drank en overgegaan op water.

Ben toen echt veel afgevallen en op advies van diëtiste moest ik weer frisdrank gaan drinken (kan je nagaan hoeveel calorieën erin zitten := )

Niet veel later toch besloten dat ik die frisdrank echt niet meer wilde. Ik ben toen overgegaan (als afbouw oplossing) op Crystal Clear. In eerste instantie eigenlijk niet zoet genoeg, maar na een tijdje drinken erg lekker. Je went er heus aan! Ik heb toen nog weleens een slokje dubbel friss geproefd toen. Dat was echt niet meer te zuipen zo zoet, ik vond het gewoon echt vies geworden.
Daarna ben ik overgegaan op water.

Ik drink nu inmiddels al een aantal jaar alleen water en wil niet anders meer! Alleen op een verjaardag of zomerse dag drink ik nog wel eens een glas frisdrank.

Het niet genoeg drinken had ik ook (al was dit ook al zo toen ik nog frisdrank dronk). Tip is om water in een fles(je) of karaf te doen en naast je neer te zetten. Onbewust pak je dan veel vaker wat te drinken. Werkt als een tierelier bij mij!

Ik begrijp alleen niet helemaal hoe je dan bij frisdrank niet 'vergeet' te drinken en bij water wel? Als je nu zin krijgt in je frisdrank pak je dan toch gewoon wat water ipv de frisdrank?

In ieder geval om daarmee te helpen, zet dat flesje water of die karaf water naast je neer en kijk of het helpt. Het is het proberen waard!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 13:31

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb nu deze.. Beter te hachelen dat gewoon water..

Ik ben gisteren niet verder gekomen dan twee kleine flesjes.. :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 13:32

snuffie123 schreef:
Simbaa schreef:
Maar wat dronk je als kind dan? Ik kan me niet voorstellen dat je ouders het toelieten dat je iets anders had dan water als basis.
Want ook alle Ranja’s etc die hier genoemd worden, zijn echt ongezond.

Hier wel hoor. Water moest ik echt niet, dus dat werd frisdrank. En dan héél veel dubbel friss, jarenlang :oo
Tot de tandarts het had over beginnende tanderosie... en laat ik nou verder heel zuinig zijn op mijn tandjes. Ik ben dus toen gestopt met die drank en overgegaan op water.

Ben toen echt veel afgevallen en op advies van diëtiste moest ik weer frisdrank gaan drinken (kan je nagaan hoeveel calorieën erin zitten := )

Niet veel later toch besloten dat ik die frisdrank echt niet meer wilde. Ik ben toen overgegaan (als afbouw oplossing) op Crystal Clear. In eerste instantie eigenlijk niet zoet genoeg, maar na een tijdje drinken erg lekker. Je went er heus aan! Ik heb toen nog weleens een slokje dubbel friss geproefd toen. Dat was echt niet meer te zuipen zo zoet, ik vond het gewoon echt vies geworden.

Ik drink nu inmiddels al een aantal jaar alleen water en wil niet anders meer! Alleen op een verjaardag of zomerse dag drink ik nog wel eens een glas frisdrank.

Het niet genoeg drinken had ik ook (al was dit ook al zo toen ik nog frisdrank dronk). Tip is om water in een fles(je) of karaf te doen en naast je neer te zetten. Onbewust pak je dan veel vaker wat te drinken. Werkt als een tierelier bij mij!

Ik begrijp alleen niet helemaal hoe je dan bij frisdrank niet 'vergeet' te drinken en bij water wel? Als je nu zin krijgt in je frisdrank pak je dan toch gewoon wat water ipv de frisdrank?

In ieder geval om daarmee te helpen, zet dat flesje water of die karaf water naast je neer en kijk of het helpt. Het is het proberen waard!

Eigenlijk heel simpel.. Normaal denk ik, oh ff lekker een slokje ice tea tussendoor..

En die "lekker" prikkel is er niet met water, waardoor ik ook niet aan drinken denk.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:35

En als je het jezelf nou ietsjes minder moeilijk maakt?
Je zet een glas ice tea neer en een glas water. Bij elke slok die je voor de lekker neemt, drink je het glas water leeg?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 13:36

Ik druk al zo'n 3 liter ice tea, dus dan zou ik op zo'n 7 liter uitkomen denk ik.. :))

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:36

Deni11 schreef:
Drink daarnaast alleen als je echt dorst hebt en niet in ‘zin om iets lekkers te drinken’ anders wordt je ice tea straks nog drank en wordt je alcholist: ja beetje ver gezocht maar u got my point denk ik :) en daarnaast: je eet toch ook niet alleen maar wat je lekker vind? Dat zou betekenen dat ik de hele dag pizza eet. Vind ik echter niet gezond dus eet gevarieerd. Zorg goed voor jezelf en ga asjeblieft over op water en thee :)

_O-
Genoeg mensen vinden gezond eten en water wel lekker.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 13:37

Ik eet ook gezond.. En alcohol zeer zelden.. Dus de angst dat ik een losgeslagen alci ga worden, heb ik niet echt.. :D

(maar ik snap uiteraard het punt..)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:37

nine1987 schreef:
Ik druk al zo'n 3 liter ice tea, dus dan zou ik op zo'n 7 liter uitkomen denk ik.. :))

Dan heb je een flinke klotsbuik ja.....
Maar in een voor jou werkende vorm dan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-19 13:38

Daarom zei ik net in een post wat ik nu drink.. :)

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:45

nine1987 schreef:
snuffie123 schreef:

Eigenlijk heel simpel.. Normaal denk ik, oh ff lekker een slokje ice tea tussendoor..

En die "lekker" prikkel is er niet met water, waardoor ik ook niet aan drinken denk.. :)

Ja, maar dat "oh ff lekker een slokje ice tea tussendoor" denk je dan toch nog steeds. Dat gevoel is toch niet opeens weg? Maar als je dat dan denkt, dan ga je dus niet de ice tea halen maar het water

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:49

Lynnepinny schreef:
Dan bedoel je waarschijnlijk de thee die hierboven wordt genoemd in die bus. Ja, daar zit inderdaad veel suiker in. In de normale zakjes echter niet hoor, dat is gewoon normale thee.

Dat zou kunnen inderdaad :j Ik drink zo weinig mogelijk zakjes thee, zit nogal een verschil in aanslag in het glas met zakjes en met verse thee.
Maar overige zonnatura producten vind ik ook nogal suikerrijk, ik zocht eens een gezond tussendoortje :+ Nou dan kan je beter een zak chips open trekken had ik bijna het idee :P

nine1987 schreef:

Maar dan drink je het écht voor de lekker, of omdat je suikerverslaafd ben.
Ik denk dat het idee van Tica juist heel erg goed is, als je vol zit heb je immers ook geen dorst meer.