Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:17

Banjer schreef:
Exotic vind ik helemaal niks.. ik kan niet eens overeind blijven staan op dat soort hakken... dus paaldansen ga ik al helemaal niet proberen...

Hahaha erop lopen kan ik ook niet maar met paal wilt het wel lukken.

Laatst nog een leuke choreo ermee gedaan

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 12:28

Mocht er een workshop van Yvonne, of wie dan ook, komen, doe ik iig alleen mee als het zonder hakken is... voor mn eigen veiligheid :))

mingming

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-19 12:36

Ik vind exotic ook super leuk, en ben heeeel blij met mn pleasers, maar ik doe het gewoon niet vaak genoeg. Dus een workshop is het nog niet waard voor mij, eerst de basics nog er goed in krijgen. Heb alleen zo weinig tijd :+

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 14:02

Ik ben dus echt nog een beginner vergeleken met jullie, maar ik merk dat ik nu vastloop op inverts omdat ik een beetje bang ben... Iemand tips hoe je daar over heen kunt komen? Het ligt ook wel echt aan de begeleiding merk ik. Gisteren bij PDF waren we met een grote groep, we gingen wat combi's doen, bv fankick - zit - chopper - inside leghang. Nou ik kan dus wel een chopper maar zwaai nog teveel met mijn been, dus vanuit zit lukt dat niet.. En ben ook nog steeds aan t werken aan mijn outside en inside leg hang.. Maar de docent zag het niet eens, en heeft sowieso de hele 75 min niets tegen mij gezegd... Dus niet heel fijn...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:15

Dat klinkt niet als een fijne juf.... :o
Ik vond inverts in het begin ook heel eng...de juf die ik toen had hielp me altijd... maar ze pakte mevsteeds minder stevig vast... op het laatst hield ze alleen haar hand tegen mn rug aan, zodat ik zelf hing, maar haar wel voelde... tis een kwestie van niet denken, maar doen... erg moeilijkom die knop om te zetten... had ik vorige week met de banner en inverted D....

Probeer meer vertrouwen in je eigen kunnen te hebben :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 18:59

Voor het eerst thuis getraind *\o/* en de thread through is voor het eerst gelukt *\o/* alleen krijg ik het filmpje niet op ut vanaf mn foon -O-
Afbeelding
Afbeelding

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 19:33

Wat een leuk topic dit!! Ik had toevallig een leerling die deze week haar mondeling deed over pole fitness en toen dacht ik ' hee wat leuk ik ga eens kijken ' en ineens zie ik een topic op bokt!

Nu vraag ik me af; wat is een goede basisconditie o.i.d om ermee te beginnen? Ik snap dat teveel vetjes niet handig is, maar wat zou je nou bij de fitness goed kunnen trainen zodat je een basis hebt voor pole fitness? Dat je niet de eerste keer na 2 minuten met lamme armen moet opgeven bedoel ik haha.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:20

har166 schreef:
Wat een leuk topic dit!! Ik had toevallig een leerling die deze week haar mondeling deed over pole fitness en toen dacht ik ' hee wat leuk ik ga eens kijken ' en ineens zie ik een topic op bokt!

Nu vraag ik me af; wat is een goede basisconditie o.i.d om ermee te beginnen? Ik snap dat teveel vetjes niet handig is, maar wat zou je nou bij de fitness goed kunnen trainen zodat je een basis hebt voor pole fitness? Dat je niet de eerste keer na 2 minuten met lamme armen moet opgeven bedoel ik haha.

Veel vetjes is soms juist handiger met paal. Meet vel om te blijven hangen :P

Ik zou zeggen probeer gewoon een proeflesje! Valt echt mee hoe zwaar het is! Je wordt vanzelf sterker als je consistent blijft.

@banjer: Ziet er goed uit!

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 21:29

Dan kan die pole tussen 2 vetrollen in zeker? _O- just kidding, ik zag een pagina of wat terug een enorme 6pack voorbij komen en dacht oei dat duurt nog even bij mij.

Ik woon in Drenthe en heb op internet gekeken maar dichtstbijzijnde fitness waar dat gegeven wordt zit in Groningen. Misschien eens na het werk een kijkje nemen.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 08:52

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:09

Goedemorgen! Ik kom hier ook een beetje meekijken/meelezen! Dit topic is voor mij de trigger namelijk om eens een proeflesje te gaan nemen, ookal vind ik dat best eng :=

Banjer, ik heb natuurlijk geen idee maar vind het er tof uit zien, dat weet ik wel!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 09:41

Dank je!
Het is spannend, Wouter, maar zo leuk! Niet eng vinden, genieten! :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:07

Gister voor het eerst de hangover helemaal los gedaan *\o/*

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 20:09

Margoooo schreef:
Ik ben dus echt nog een beginner vergeleken met jullie, maar ik merk dat ik nu vastloop op inverts omdat ik een beetje bang ben... Iemand tips hoe je daar over heen kunt komen? Het ligt ook wel echt aan de begeleiding merk ik. Gisteren bij PDF waren we met een grote groep, we gingen wat combi's doen, bv fankick - zit - chopper - inside leghang. Nou ik kan dus wel een chopper maar zwaai nog teveel met mijn been, dus vanuit zit lukt dat niet.. En ben ook nog steeds aan t werken aan mijn outside en inside leg hang.. Maar de docent zag het niet eens, en heeft sowieso de hele 75 min niets tegen mij gezegd... Dus niet heel fijn...

Ja dat vind ik ook echt een nadeel aan pdf, het is gewoon te veel om mensen goed te kunnen helpen....

Inverts eng vinden is best normaal, en dan is het juist belangrijk om een goede instructrice te hebben. Zeker als je geen achtergrond hebt in turnen oid, is ondersteboven hangen niet normaal (en zeker niet als je eerst aan paardrijden doet, want dan gaat er dus iets heel erg mis als je ondersteboven bent :') )

Lekker bezig @Banjer!!! Je gaat snel vooruit, zeker nu je een eigen paal hebt kan je nog meer trainen :D

@har166, lekker een proeflesje gaan doen! Echt iedereen kan het. Ik geef nu les aan een meisje dat hiervoor nooit iets aan sport heeft gedaan en juist dan gaat het snel, want ze bouwt nu spieren op.

@xWouter, jaaaa leuk! Heb je al een plek gevonden waar je kan gaan?

Pffffff, ik ben bezig met een choreo maken, want ik doe 14 april mee met de ADC wedstrijd (ja ik ben lekker optijd), maar het lijkt echt nergens op haha. Ik heb nog steeds een minuut over waar ik iets moet doen, maar ik heb zo weinig inspiratie.

Ik ga wel vanaf april meer privé lessen nemen van Dineke, ik heb toch echt geen studio kunnen vinden in Amsterdam die ik echt leuk vind (en die een beetje goed te bereiken is vanaf waar ik woon). Ik ga af en toe bij pdf wel een lesje doen denk ik, maar niet standaard. Verder train ik toch ook nog 1x per week in Apeldoorn en met een vriendin ook wel vaak, en thuis heb ik ook een paal.

Ik weet trouwens niet of ik dit al had gezegd, maar ik doe dit jaar mee met het NK aan de doubles haha. Ik heb er zin in, maar weet nu niet meer of dit nou een goed of slecht idee is :') Ik ben zo nog niet op dat niveau eigenlijk (ik doe pas 1.5 jaar aan paaldansen). Maar voor doubles hoef ik wat minder te doen :+ We gaan gewoon kijken hoe het gaat en vooral plezier hebben :o

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:34

mingming schreef:
Margoooo schreef:

Ja dat vind ik ook echt een nadeel aan pdf, het is gewoon te veel om mensen goed te kunnen helpen....

Inverts eng vinden is best normaal, en dan is het juist belangrijk om een goede instructrice te hebben. Zeker als je geen achtergrond hebt in turnen oid, is ondersteboven hangen niet normaal (en zeker niet als je eerst aan paardrijden doet, want dan gaat er dus iets heel erg mis als je ondersteboven bent :') )

Lekker bezig @Banjer!!! Je gaat snel vooruit, zeker nu je een eigen paal hebt kan je nog meer trainen :D

@har166, lekker een proeflesje gaan doen! Echt iedereen kan het. Ik geef nu les aan een meisje dat hiervoor nooit iets aan sport heeft gedaan en juist dan gaat het snel, want ze bouwt nu spieren op.

Pffffff, ik ben bezig met een choreo maken, want ik doe 14 april mee met de ADC wedstrijd (ja ik ben lekker optijd), maar het lijkt echt nergens op haha. Ik heb nog steeds een minuut over waar ik iets moet doen, maar ik heb zo weinig inspiratie.

Ik ga wel vanaf april meer privé lessen nemen van Dineke, ik heb toch echt geen studio kunnen vinden in Amsterdam die ik echt leuk vind (en die een beetje goed te bereiken is vanaf waar ik woon). Ik ga af en toe bij pdf wel een lesje doen denk ik, maar niet standaard. Verder train ik toch ook nog 1x per week in Apeldoorn en met een vriendin ook wel vaak, en thuis heb ik ook een paal.

Ik weet trouwens niet of ik dit al had gezegd, maar ik doe dit jaar mee met het NK aan de doubles haha. Ik heb er zin in, maar weet nu niet meer of dit nou een goed of slecht idee is :') Ik ben zo nog niet op dat niveau eigenlijk (ik doe pas 1.5 jaar aan paaldansen). Maar voor doubles hoef ik wat minder te doen :+ We gaan gewoon kijken hoe het gaat en vooral plezier hebben :o

Succes met je choreo! Ik zou in eerste instantie ook meedoen maar heb mij toch uitgeschreven. Teveel stress en momenteel allerlei dingen op privé gebied dat ik er echt geen zin in had om me hierop te focussen.

Zijn privélessen van Dineke duur? Zou ook graag meer privéles willen nemen zodat ik gefocussed aan het werk kan gaan maar de prijzen en het reizen houden me tegen. :o Wil het liefst van Dineke en Tatjana les omdat ik die echt zo goed vind. Maar ook een paar andere in Amsterdam.
Nadeel is dat ze allemaal in Amsterdam wonen |(

Gaaf dat je mee gaat doen aan het NK! Ik wil er ook ooit een keer aan meedoen maar ben veelste schijterig om het te doen. Het niveau is zo hoog tegenwoordig. En ik vind het stom dat er geen categorieën zijn maar allen elite -O- Legt de lat ook 100x hoger.
Misschien als ik straks wat meer tijd heb dat ik wel mee wil gaan doen aan het NK artistic.

SharonBdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 08:55

Leuk! Ik heb mij aangemeld voor een proefles, maar niemand die mee wil. Er heerst toch wel een soort vooroordeel over pole fitnes... Het is van mij al een paar jaar een wens om dit te gaan proberen. Maar ik moet zeggen dat ik het heel eng vind om er alleen heen te gaan. Ik ben totaal out of shape... Maar goed de eerste stap is gezet.. Erg leuk om te lezen dat er meer zijn die deze mooie sport (willen) beoefenen! *\%/* *\%/*

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:08

Mag ik hier meelezen??
Ik vind het zo knap, denk dat ik nog geen 5 tellen blijf hangen, ben niet zo handig...

Maar moet wel weer gaan sporten en eigenlijk staat dit al heel lang op mijn lijstje.

Ik word alleen héél snel bont en blauw, dus misschien is het dan minder handig..

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:58

SharonBdB schreef:
Leuk! Ik heb mij aangemeld voor een proefles, maar niemand die mee wil. Er heerst toch wel een soort vooroordeel over pole fitnes... Het is van mij al een paar jaar een wens om dit te gaan proberen. Maar ik moet zeggen dat ik het heel eng vind om er alleen heen te gaan. Ik ben totaal out of shape... Maar goed de eerste stap is gezet.. Erg leuk om te lezen dat er meer zijn die deze mooie sport (willen) beoefenen! *\%/* *\%/*

Yesss welcome to the dark side ~~}>

Gewoon gaan, ik merk dat mensen die alleen komen sneller een klik met andere mensen hebben dan wanneer ze als duo/groepje komen.

En onthoud; iedereen is ergens begonnen! en de meeste zijn begonnen om weer back in shape te komen. :)
corine1981 schreef:
Mag ik hier meelezen??
Ik vind het zo knap, denk dat ik nog geen 5 tellen blijf hangen, ben niet zo handig...

Maar moet wel weer gaan sporten en eigenlijk staat dit al heel lang op mijn lijstje.

Ik word alleen héél snel bont en blauw, dus misschien is het dan minder handig..

Ik zeg gewoon doen!

De blauwe plekken draag ik met trots ;) Weet ik dat ik goed mijn best heb gedaan.
Also, krijg je genoeg vitamine E binnen? Door een tekort krijg je ook makkelijker blauwe plekken.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:28

Dank je Ming! Dat snel vooruitgaan valt mee hoor... de thread through lukt bv niet meer.... was denk ik eenmalig ofzo :+ En de banner en inverted D lukken ook niet goed, omdat mijn paal lager is dan waar ik normaal mee train... dus minder ruimte voor mn armen enzo :+ Gaaf dat je naar het NK gaat *\o/*

Wat leuk Sharon! Veel plezier alvast met je proefles :D

Corine: dat handige om te blijven hangen leer je snel hoor... komt goed! :) En blauwe plekken heb ik ook... pole kisses noemen ze dat :D

Bling: niet twijfelen over een NK.... kan je makkelijk :D

Zaterdag workshop van Maud.. ben best nerveus... :o Hopelijk zet mn ziek zijn niet door... heb nu wat last van mn keel en hoofdpijn...

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 11:06

mingming schreef:
Margoooo schreef:

Ik ben een stille meelezer! :D Zie dat je 14 april mee doet aan de wedstrijd, super leuk! Ik ook! *\o/* In welke categorie doe je mee?

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:20

Banjer schreef:
Bling: niet twijfelen over een NK.... kan je makkelijk :D

Zaterdag workshop van Maud.. ben best nerveus... :o Hopelijk zet mn ziek zijn niet door... heb nu wat last van mn keel en hoofdpijn...

Hahaha lief van je Banjer, maar wat ze soms allemaal op het NK uitspoken :brr: Nee zover ben ik niet. Misschien als ik meer geld en tijd heb en ik me er echt op focus dan misschien wel. Maar voor nu voorlopig nog even niet.
Ik ben sowieso niet super fan van het NK met al zijn regels waar je aan moet voldoen :o

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:48

Ik kwam dit artikel tegen in het AD bij mijn opa en oma. Kan hem digitaal niet vinden dus even zo...

Afbeelding
Afbeelding

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:01

@mingming ik wil graag een kijkje nemen bij Paaldansstudio & Dance centre in Breda! Heb voor de rest eigenlijk ook niks anders kunnen vinden bij mij in de buurt.

Wat ontzettend tof dat je mee gaat doen aan het NK!

@corine wat stom eigenlijk dat het in deze tijd nog steeds nodig is om te benoemen dat het niet slaat op erotiek! Wel mooi dat het zo in het licht gezet wordt :j

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:08

xWouter schreef:
@mingming ik wil graag een kijkje nemen bij Paaldansstudio & Dance centre in Breda! Heb voor de rest eigenlijk ook niks anders kunnen vinden bij mij in de buurt.

Wat ontzettend tof dat je mee gaat doen aan het NK!

@corine wat stom eigenlijk dat het in deze tijd nog steeds nodig is om te benoemen dat het niet slaat op erotiek! Wel mooi dat het zo in het licht gezet wordt :j

OOh ik train soms ook bij Paaldansstudio & Dance centre! Je zou ook bij Danceaholic kunnen kijken. Is de enigste andere in Breda.

Ik weet niet waar je precies vandaan komt maar ik weet dat ze in oosterhout het misschien ook willen gaan opzetten. :+

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 13:51

Oh meen je! Danceaholic ben ik niet tegen gekomen, ik ga eens kijken, bedankt! Heb je met beide goede ervaringen?

Oosterhout zou al helemaal top zijn, daar woon ik namelijk :D Maar dat zal nog wel even duren als ze dat nog in werking willen gaan zetten

EDIT: Kan eigenlijk helemaal niks vinden over het bestaan van Danceaholic of ben ik scheel :+