Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 16:23

Het gaat zo te zien de goede kant op! Maar wat duurt dit lang. Je bent hier al lang mee bezig! Wat een mens toch allemaal kan meemaken! :wow:

wendy1987

Re: Simpel opstaan, leven veranderd - 5,5 jaar verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:21

Ja ben blij dat het beter gaat.

Na een lange werkdag nu wel echt last van mijn gewricht. Maar dat is wel logisch en in mindere mate heb ik dit altijd wel en dat zal ook wel blijven..

Ben idd ook echt benieuwd wat ze zegt woensdag. Zij was mede degene die zei dat ik gewoon verder moest en die schroeven eruit moest laten halen..

Ja ik ben er al ff zoet mee en zal er ook altijd zoet mee blijven helaas.. Maar daar heb ik me al wel een beetje bij neergelegd inmiddels.. t is niet anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 22:30

Ziet er al een stuk rustiger uit! Fijn dat het herstel nu voorspoedig lijkt te gaan! +:)+

Heb je op je werk al iets gemaakt/ geregeld dat je voet omhoog kan?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 22:36

Nee. Vandaag ook niet echt de tijd gehad. Was flink druk. Kan m wel iets omhoog leggen op onze papier bak onder t bureau. Dat werkt wel iets.
Als t zo druk is merk ik vaak ook pas dat t echt zeer doet als t rustig is of als ik in avond op bank zit.

Dat is altijd al geweest. Of in ieder geval de afgelopen 5 jaar.
Blijft een zwakke plek. Avond niets meer doen en pootje omhoog is vaste prik na drukke dag... :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 18:21

Vandaag was nog drukker dan gisteren. Dus een hele aanslag weer op gewricht. Gelukkig lieve collega's die het loopwerk en sjouwwerk veel overnamen van me. Maar toch doe je dan snel "teveel". Teveel tussen haakjes, want het gaat om lopen, niet om gekke marathons rennen :Y)
Maar met de drukte/stress merk ik wel dat dat nu sneller nog op enkel slaat, logisch. Morgen maar eens lekker los maken bij de fysio iig.

Wond is ook weer ietsje roder, maar dat is logisch. Is verder niet pijnlijker dan gisteren iig. Morgen dagje niets doen en pootje goed omhoog verder :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 12:57

De fysio vond mijn enkel niet dramatisch vast zitten. Wel vond ze de achillepees wat strak staan en die deed ook echt wel pijn.
Ze heeft het wat losser geprobeerd te maken en ik moet rustig aan doen en proberen goed mijn voet af te wikkelen.
Nu wat meer last ervan.
Ook is paardrijden goed zei ze. Dat maakt het ook losser.
Nu eerst weer ff lekker op de bank. Rustig dagje verder vandaag even.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 11:24

Voor mijn eigen herinnering vooral omdat het ook fijn is om terug te lezen:
Gisteren de hele dag flink wat last gehad van mijn enkel, eigenlijk de hele dag op de bank gelegen met voet omhoog en veel geslapen ook. Lichaam was flink bezig denk ik want ook vannacht echt heel goed geslapen..

Gister nog wel even naar het paard geweest en er even opgezeten. Met 15 min stond ik er weer naast. Stappen gaat prima, maar draf was hel dus na 1 rondje direct weer gestopt en uitgestapt zonder beugels.
Zo erg heb ik nog nooit last gehad. Was ook niet de wond maar echt het gewricht en langs het bot op. Zal ook wel vanaf de fysio zijn, reactie algeheel in de enkel.
Blijft nu ook nog wat zeuren maar netjes weer beentje omhoog op het werk en relatief rustige dag dus wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:30

Wauw, zo snel alweer op het paard zitten..! Ik zou het je niet na doen! :Y)
Wel inderdaad rustig opbouwen, eerst maar eens stukken stappen. Waarom is paardrijden goed voor je enkel?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 11:37

Afgelopen weekend ook al gereden, ging eigenlijk heel goed na het eerste rondje. Wat trekken bij de wond maar na 1 rondje merkte ik eigenlijk niets meer. Maar gisteren toch teveel last na de fysio.

Ze vond het wel goed verder want ik mobiliseer op die manier zelf mijn enkel en kan zelf goed voelen wanneer ik wel en niet iets kan. Gister kon ik dus niets.. :Y) dat was duidelijk.. Wel echt balen!

Het is goed omdat ik moeite heb met door de 90 graden heen komen met mijn enkel. Eigenlijk al sinds het ongeluk 5,5 jaar terug. Mijn beweging is echt minimaal, ik kan niet meer door mijn hurken ed.

Door draven sta/zit in beugel, ga je ongemerkt omdat je op de bal van je voet staat altijd wat door je enkel heen en door die 90 graden heen. Daarmee mobiliseer is dus zelf wat de fysio in feite ook doet als ik daar ben. Ze kon ook altijd merken als ik niet had gereden 2 weken, dan was die toch altijd stijver dan wanneer ik wel had gereden. Ik hou hem op die manier dus echt soepeler.

Maar gisteren was gewoon teveel denk ik. Balen, want wil gewoon weer graag rijden maar dan idd maar gewoon stap ritjes om paardje soepel te houden en verder lekker longeren. Kayenne vind t niet erg, ik wel :Y)

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 12:58

Oh wat fijn om te zien dat de wond zo goed genezen is. Ik merk persoonlijk dat rijden echt de grootste belasting is voor je enkel. Op de sportschool kan ik echt alles, squads, hardlopen, lunges maar rijden blijft nog even gevoelig. Ik probeer goed op mijn houding te letten en ga nu wat vaker doorzitten.

Het helpt inderdaad wel heel goed om hem soepel te houden. Ik merk na het rijden dat ik altijd een uurtje of twee wat pijnlijker ben in mijn enkel. Waarschijnlijk door de kleine spiertjes die dan aan het werk moeten.

Merk je al wel verschil met bewegelijkheid nu alles er uit is? Goed naar je lichaam luisteren (roept er eentje haha)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:22

Jeetje! En merk je nu verschil met voor de schroeven eruit waren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 13:27

Heel logisch wel zoals je het zo uitlegt. Fijn dat paardrijden dan echt zo’n merkbaar verschil met zich mee brengt! +:)+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 14:30

Op het moment merk ik nog 0,0 verschil. Het is nu zelfs pijnlijker dan voorheen.
Blijft ook flink doorzeuren en tintelt veel.
Rijden gaat nu gewoon echt even niet helaas.. baal ik flink van want vorige weekend ging dat wel gewoon goed.. :roll:

Squats ed heb ik nooit gekund na ongeluk en nu helemaal niet. Mijn pees is echt killing op dit moment.. hele kuit staat strak :n

Dus op dit moment baal ik flink en kan ik echt heel weinig.. Auto rijden doet zelfs zeer in mijn gewricht nu... :(

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:54

Als je kuit echt heel strak staat van de spierspanning kun je eens kijken of je eenmalig een afspraak dry needle kan maken. Dat helpt echt mega goed.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 22:02

Hoop dat de pijn snel minder wordt!!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 20:24

Dry needling kan ik wel eens kijken.
T is nu echt pees en kuit die blijven vervelen. Net weer gereden. Eerst in stap wou t niet maar rustig opgerekt en door gegaan.
Rustig aan gedraafd ( kayenne wou hard dus even discussie gehad :+ )
Maar dat ging wel goed. Uiteindelijk heerlijk gereden. Nu op de bank omhoog want voel m nu wel. Enkel pijnlijk en kuit staat super strak en nog pijnlijker dan enkel.. straks even masseren..

Maar iig heerlijk bij t paard weer bezig geweest op mijn dooie akkertje

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 00:28

Dry needle is wel fijn bij echte spierspanning. Op het moment zelf rottig, maar daarna zo veel beter. Vooral ook omdat je op een gegeven moment meer last hebt van het feit dat die spieren zo stug en hard zijn dan van andere dingen.

Ik gebruik m'n paarden ook altijd om spiertjes te rekken. Heb alleen wel veerbeugels, anders doet m'n gewricht te veel pijn. Grappig dat het voor jou precies het zelfde werkt wel.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 21:37

Ik houd het in gedachten. Heb wel eens accupuntcuur gehad. Dat was ook wel fijn toen.
Gaat nu weer iets beter. Wel weer last met rijden en daarna maar niet met op de bank zitten.

T blijft nog wel gevoelig. Hoop echt dat dat nog weg trekt. De gevoeligheid die ik op bepaalde plek had ( waar schroeven zaten) heb ik nu nog steeds. Hoeft nog steeds niets tegen aan te komen. Zou fijn zijn als dat weg zakt nog.

Met rijden merk ik idd echt wel dat alles losser wordt.
Heb ook speciale beugels. Met buig/veer systeem en ze draaien onafhankelijk van de riem. Heel fijn!! Zonder dat zou rijden wel een ding zijn. Kan mijn voet nu zonder spanning in fijne houding houden.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:06

Acupunctuur is wel echt anders dan dry needling.. acupunctuur zou ‘op energiebanen’ oid werken, maar dry needling is met spierknopen. Zijn wel dezelfde naaldjes, dat dan weer wel.
Fijn dat het opzich goed gaat!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 19:12

Vandaag weer een mindere dag. Kortere stukjes lopen, draaien en zitten/staan is gewoon nog wel zwaar. Maarja, op het werk is het niet anders. Probeer zo rustig mogelijk te doen. Wel vervelend want gister leek het weer iets beter. Mja, we gaan gewoon lekker door en hopelijk snel wond helemaal genezen en weer tape om, dat doet ook veel voor mijn enkel. Die mis ik wel echt nu...

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 22:26

Wat balen dat het zo met ups en downs gaat Wendy!
Ben benieuwd hoe het straks gaat als je weer gebruik kunt maken van de tape, hopelijk geeft dit net de ondersteuning die je nodig hebt.

Ik heb toen van de fysio ook hele fijne oefeningen gehad. Op een rand gaan staan en dan steeds naar boven en beneden bewegen met je hak. Op de sportschool vind ik het erg fijn om op een balance board te gaan staan. Hiermee train je heel goed de kleine spiertjes in je enkel.

Dry needling is inderdaad ook erg fijn, zelf herken ik de klachten in de kuit helemaal niet.
Hopelijk gaat het snel de goede kant op en kun je gewoon weer genieten!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 20:34

De wond gaat steeds wat beter. Maar verder nog steeds veel last van hele gewricht. Vandaag in de dierentuin geweest. Aan t begin prima. Maar na 2uurtjes begon t te zeuren en dat werd alleen maar erger. Slenteren en stil staan en dan weer lopen is toch echt niet leuk. Lig nu omhoog met pootje op de bank. Hij blijft zeuren. Tintelen. Voet jeukt zelfs maar kan niet krabben want dat doet pijn... :roll:

Kuit ook weer pijnlijker.
Woensdag weer fysio. Kijken wat ze ervan vind.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:41

Mmmm is er al eens gedacht aan post traumatische dystrofie, heet tegenwoordig anders. Maar tintelvoet, pijn die heftig is enz. Heb je ook verkleuring in voet zitten?

Maar doe je niet teveel?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 20:53

karuna schreef:
Mmmm is er al eens gedacht aan post traumatische dystrofie, heet tegenwoordig anders. Maar tintelvoet, pijn die heftig is enz. Heb je ook verkleuring in voet zitten?

Maar doe je niet teveel?

je bedoelt crps karuna? Chronisch/complex regionaal pijn syndroom?
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 17-02-19 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 21:06

Ja vandaag zou ik best eens teveel hebben kunnen gedaan. Maar de dagen hiervoor eigenlijk niets bijzonders gedaan. En vandaag ook alleen dierentuin. Na 4.5 week dacht ik dat dat wel kon.

Tintelen schijnt ook te kunnen komen van de blok verdoving.

T is gewoon wel echt irritant dat mijn gewricht nu zoveel pijn doet terwijl ze daar niets gedaan hebben. Je zou zeggen dat dat na deze tijd wel weer rustiger zou moeten zijn.

Volgens mij geen verkleuring voor zover ik nu kan zien.

Vorige keer had ik wel zenuwen die vervelend deden en misschien is dat nu weer. T jeukt. Ik krab. En daarna weer pijn. Maar ook jeuk. Hey of er 50 muggen bulten zitten.
En als ik dan beweeg doet t weer zeer.

Zo maar wat pijnstillers erin en optijd naar bed.
En volgende keer maar krukken mee als ik weer verder ga slenteren. Want dat is dus echt geen optie nog..