Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Magrathea schreef:Water drink ik niet omdat het lekker is maar omdat het gezond is. Bij wijn heb je gewoon een andere sfeer.
Het hoeft geen water te zijn. Er zijn genoeg andere drankjes die wel echt lekker zijn gezond of ongezond zonder dat er alcohol in zit
Joolien schreef:Shaggy09 schreef:Sorry maar alcohol drinken vind ik absoluut niet te vergelijken met een bevalling.
Ik bedoel ermee te zeggen, dat het hetzelfde systeem heeft in de hersenen. De blije stofjes maakt dat je de ellende snel weer vergeet en het toch opnieuw doet
DearDarling schreef:Nouja een goed 3/4/5 etc gangen diner zonder goed passende wijnen vind ik toch een dooddoener voor de culinaire ervaring. Dronken worden is ook niet mijn ding maar bij een goede maaltijd vind ik een glas wijn wel ontzettend lekker. Denk dat dat ook bedoelt wordt met “de sfeer”. Ik ken ook wel mensen die leuker zijn met drie glazen op, en mensen met een kwade dronk, dat is niet tof natuurlijk. Sowieso als je alcohol nodig hebt om t leuk te hebben is niet gezond.
Vjestagirl schreef:DearDarling schreef:Nouja een goed 3/4/5 etc gangen diner zonder goed passende wijnen vind ik toch een dooddoener voor de culinaire ervaring. Dronken worden is ook niet mijn ding maar bij een goede maaltijd vind ik een glas wijn wel ontzettend lekker. Denk dat dat ook bedoelt wordt met “de sfeer”. Ik ken ook wel mensen die leuker zijn met drie glazen op, en mensen met een kwade dronk, dat is niet tof natuurlijk. Sowieso als je alcohol nodig hebt om t leuk te hebben is niet gezond.
Maar vind je het ook een dooddoener als je tafelpartner geen wijn drinkt? Want ik vind alcohol persoonlijk ook gewoon heel erg vies, dus het zou aan mijn culinaire ervaring nogal af doen als k wel moest drinken
Vjestagirl schreef:Ik denk dat de sfeer is wat je zelf maakt. Of ik nou een glas fanta heb of een glas wijn, dat maakt voor de sfeer toch geen verschil?
A3a1 schreef:@lieveli
Maar of de stemming met drank beter wordt, is de vraag.
Of er beter naar elkaar geluisterd wordt, ook.
Dus het is anders...maar wat is beter....?
En dan heb ik het toch niet over een glas voor de lekker.
@jolien
Dronken worden maakt geen blije stofjes....
Dronken worden verdoofd en tegelijkertijd versterkt het emoties.
Ineke2 schreef:Sorry maar ik vind het echt raar dat de sfeer blijkbaar beter is als iedereen aan de alcohol zit? Ik heb namelijk de tegenovergestelde ervaring. Zeker als mensen meer dan 2 glazen met alcohol op hebben worden er veel nogal vervelend.
De sfeer word anders, maar of dat beter is of juist niet... dat is voor iedereen anders om te bepalen denk ik zo.
karuna schreef:Vreemd om een topic te openen over een maand niet drinken door iemand die geen alcohol drinkt.![]()
Maar ik hoor hier en daar wat en hoor vooral ik ga het proberen het een maand vol te houden.Nu heb ik lang geleden testen afgenomen voor nipo en daar zat oa ook drinkgedrag bij. Ben toen serieus geschrokken over de grotere hoeveeheid drank de er bij de meesten per dag doorheen ging.
fles wijn per dag was eerder de norm dan uitzondering
![]()
Dus mijn vraag aan de bokkers, wie doet er mee en kan iemand me vertellen waarom de reactie vooral is ik ga het proberen.
Ik vermaak me ook op festivals uitstekend met water of cola. Heb ook niets nodig om los te komen of wat ook. Dus voor mij een compleet van me afstaande wereld dus.
https://www.nu.nl/eten-en-drinken/56760 ... redirect=1