Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 08:49

Petrichor schreef:
Oei ik had nog nooit gehoord van magnesium te kort, maar de symptomen heb ik allemaal.

Ik eet ook vrijweinig van de dingen die goed zijn voor een te kort aan magnesium. Ik denk dat het dus alles bij elkaar is, de pil die een te kort sneller veroorzaakt + plus nauwelijks eten van dingen waar magnesium in zit.

Let op dat sommige magnesium supplementen ook minder goed opneembaar zijn als anderen. Magnesium oxide is volgens mij de minder goed opneembare (die tevens het meeste verkocht wordt). Zelf slik ik magnesium citraat, dat is beter opneembaar.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 09:00

Welke merken slikken jullie?

Ik zie bijvoorbeeld Lucovitaal magnesium kost 6 euro, is een citraat. Maar ik zie ook Royal Green magnesium is organic maar kost ook 20 euro meer.

Is Lucovitaal dan net zo goed maar alleen goedkoper omdat hij dus niet organic is of is het rommel en de werking dus minder?

muntdrop

Re: Opties om niet meer ongesteld te zijn, zonder hormonen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 09:29

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:16

Voor tegen de pijn bij het zetten kun je het beste aleve nemen tegen menstruatiepijn. Blijkt het beste te werken. Misschien kun je dat zelfs nog wel combineren met ibuprofen en paracetamol maar dat durf ik niet helemaal te zeggen.

Er is ook een topic op bokt over de mirena. Misschien staat daar nog handige info voor je in

Succes!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:30

sharon488 schreef:
Voor tegen de pijn bij het zetten kun je het beste aleve nemen tegen menstruatiepijn. Blijkt het beste te werken. Misschien kun je dat zelfs nog wel combineren met ibuprofen en paracetamol maar dat durf ik niet helemaal te zeggen.

Er is ook een topic op bokt over de mirena. Misschien staat daar nog handige info voor je in

Succes!

Aleve is gewoon naproxen. Merkloze naproxen is echt stukken goedkoper bij de kruidvat dan Aleve. Ik had vroeger ook altijd Aleve feminax. (ook weer zo'n onzin, waarom zou dat beter helpen tegen menstruatiepijn dan gewone aleve :'))

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 10:35

Ik heb zware naproxen van de dokter, die zou wel het beste zijn denk ik. Ik ga de Mirena nu ophalen, kan ik ook niet meer twijfelen.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:45

Magnesium citraat is er ook gewoon bij kruidvat, dat hoeft echt geen peperdure te zijn.

Ik ga binnenkort voor m'n derde mirena. Eerste was ik 20, tweede 25 en die is verwijderd toen ik 28 was ivm kinderwens. Nu bijna 30 en een baby van 7 weken en over drie weken mirena nummer 3. Ik wil nooit meer iets anders. Veel minder hormonen, plaatsen is even vervelend, maar minder erg dan heel erg ongesteld zijn en ik word met mirena niet ongesteld.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 11:16

Helaas kon ik Mirena pas een dag van te voren ophalen.

Ik heb wel alvast magnesium gekocht, de vrouw die mij hielp die wist heel goed waar ze het over had. Ik heb nu Orthica 400. Straks gelijk maar eens innemen. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 11:18

De ernstige menstruatieklachten kunnen ook zomaar verband houden met magnesium gebrek zoals hier werd genoemd. Kan maarzo zijn dat je klachten afnemen als je tekort is aangevuld. Aanrader is zechsal magnesium olie (of ze hebben ook een gel tegenwoordig geloof ik) wordt opgenomen via de huid. Zeer effectief. Nadeel van pillen vind ik persoonlijk dat de rest van je spijsverteringsstelsel ook helemaal in orde moet zijn anders Kun je de pillen wel slikken maar worden de gewenste stoffen niet (allemaal) opgenomen dus is het de vraag of je er veel aan hebt. De huid werkt zeer effectief voor de opname van stoffen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 09:18

Inmiddels 1 dag magnesium geslikt, vanmorgen opgestaan met een stuk minder pijn. Ik durf nog niet te hard te juichen want straks is het verbeelding omdat ik het zo graag wil en komt de pijn straks nog opzetten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:07

Petrichor schreef:
Inmiddels 1 dag magnesium geslikt, vanmorgen opgestaan met een stuk minder pijn. Ik durf nog niet te hard te juichen want straks is het verbeelding omdat ik het zo graag wil en komt de pijn straks nog opzetten.

Na 1 dag is wel heel snel. Misschien een placebo effect? Maar ik moet zeggen dat ik het ook snel merk of ik het wel of niet genomen heb. Ik merkte binnen een paar dagen al verschil toen ik begonnen was. Mensen hebben vaak geen idee dat ze een magnesium tekort hebben.

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:43

Petrichor schreef:
Wat denken jullie over het volgende:

Ik kamp sinds een jaar of 10 met allemaal vage klachten, ik heb echt ontzettend veel pijn in mijn heupen rug en bovenbenen. Niemand weet wat het nou echt is, foto's gemaakt en echo's maar er is echt niks te zien. De fysio kon mij ook niet helpen, hij dacht van wel maar de klachten gingen gewoon niet weg.

Stiekem hoop ik dat het misschien toch wat met de hormonen te maken heeft, ik weet wel dat je niet alles op de hormonen kan afschuiven maar toch hoop ik heel erg dat het er mee te maken heeft. Ik heb namelijk vaker gehoord dat mensen last kunnen krijgen van de spieren door hormonen, ik heb bij mij ook het gevoel dat het mijn spieren zijn.

Heb je naast magnesium al eens aan endometriose gedacht? Gaat ook gepaard met heftige menstruaties, menstruatiepijn, en ook pijn in bekken, rug en benen. https://endometriose.nl/over-endometrio ... symptomen/

Kan volgens mij alleen vastgesteld worden met een kijkoperatie.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 15:26

Mwah ik kan mij niet echt in de symptomen vinden, er zijn wel wat dingen die kloppen maar van het meerendeel heb ik gelukkig geen last.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:24

Misschien heb je wel fibromyalgie, en magnesium helpt dan erg goed daar bij.....
Maar ik ben geen arts he, alleen ervaringsdeskundige aangezien ik zelf fibromyalgie heb en ook magnesium slik.
Laatst was mijn pot leeg en dan twee dagen niet gehad en dan voel je meteen verschil.

Ik heb nog twee potten staan die ik verkeerd gekocht heb en niks mee doe.
Ik heb zelf die hulsjes met poeder er in.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 20:58

justdiesel schreef:
Misschien heb je wel fibromyalgie, en magnesium helpt dan erg goed daar bij.....
Maar ik ben geen arts he, alleen ervaringsdeskundige aangezien ik zelf fibromyalgie heb en ook magnesium slik.
Laatst was mijn pot leeg en dan twee dagen niet gehad en dan voel je meteen verschil.

Ik heb nog twee potten staan die ik verkeerd gekocht heb en niks mee doe.
Ik heb zelf die hulsjes met poeder er in.

Ik denk zelf ook dat ik bovenstaande heb, dat denk ik al heel lang. Maarja je kan daar vrij weinig mee..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:01

Bij mij is het vast gesteld door een reumatoloog, je zou een doorverwijzing aan de huisarts kunnen vragen.
Maar goed dan heb je het etiketje maar beter worden doe je er niet van :+

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:41

Pfff anticonceptie/hormonen praat me er niet van.
14 jaar aan de pil geweest met nuvaring tussendoor en ik kan je vertellen inmiddels na 21 jaar wel geen hormonen heb ik nog steeds niets gevonden wat helpt.
Laatste optie is bij mij sterilisatie icm novasure.

Pil-heb er veel gehad(marvelon + 3 vergelijkbare waar ik de naam niet meer van weet,yasmin,cerrazette(icm borstvoeding+ condoom)
Ik krijg overal migraine en hoofdpijn van,(heel)laag libodo,stemmings wisselingen noem maar op.

Nuvaring -had ik hetzelfde mee alleen nog een tikkie erger.

Persona- top alleen wel een gedoe en blijft menstrueren ,alleen bij resetten bleek alleen de batterijen eruit halen niet oke!resultaat zwangerschap 1.

2 jaar zonder hormonen en alle mogelijke condooms uitgeprobeerd :') en toen voor zwangerschap 2 gegaan.
Toen klaar met kinderen we waren compleet.

Mirena- wat een hel continu bloedingen en zwaar hoofdpijn dus gewisseld voor koperspiraal.

Koperspiraal- 2jaar lang ondanks de ernorm heftige bloedingen tijdens de menstruatiedagen(3 dagen liever binnen blijven ivm binnen het uur doorlekken) voelde ik me wel heel goed zonder hormonen.tot.....zwangerschap nr 3

En toen ik wil absoluut echt nooit geen ongewenste zwangerschap meer wat heeft dat psychisch veel met me gedaan,ik wens het niemand toe.
Dus wat toen ik hoorde tijdens mijn spiraal zwangerschap de ene na de ander die met zowel koper als mirena zwanger werd.

Dus ik wilde geen spiraal meer maar mijn menstruaties waren helaas na de koperspiraal nog steeds bizar erg,9 dagen flink vloeien met uitschieters tot 14 dagen.
En stemmingswisseligen echt niet grappig meer!mijn arme gezin als ik ongesteld werd werd ik letterlijk een hormoonheks.
Dus toch besloten voor hormonen.....

Kyleena spiraal- nu bijna 4 maanden maar niet tegen zwangerschap want dat vertrouw ik niet meer maar puur vanwege mn stemmingswisselingen.
Conclusie wat is dit weer RUK!ellende maar ik probeer nog 2 maanden vol te houden in de hoop dat het beter wordt.
14 dagen ongesteld alleen wel veel minder heftig.
Veel hoofdpijn maar nog geen migraine.
Hormoon heks nog steeds maar zal tijd nodig hebben(hoop ik)
Maar het ergste van alles gewrichts pijnen ik loop weer kreupel met mijn heup terwijl dat 3 jaar onder controle is geweest.

Sterilisatie durf ik niet,lees vrouwen die ziek zijn van hun gesprongen ei wat nergens heen kan tot het afgebroken is.
Laat ik nou net zo’n kneus zijn die altijd gekke dingen heeft dat mensen zeggen HUH!!HOE DAN! :?
Novasure zou ik heel graag willen maar ben blijkbaar icm mijn man zo vruchtbaar als was en dus dat doe ik alleen maar icm sterilistatie.

Echt een ramp als je niet tegen hormonen kan,erg vruchtbaar bent en heftig menstrueert(al is dat laatste volgens mij echt door het koperspiraal gekomen)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 21:49

Reumatoloog geeft zelf ook aan dat mensen baat kunnen hebben bij magnesium bij fibro.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 22:01

Maar de spiraal is toch veiliger dan de pil?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:42

Petrichor schreef:

In mijn geval niet :n

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 22:45

Petrichor schreef:

Een koperspiraal niet. De mirena opzich wel, die is 99,99% veilig en je kan hem niet vergeten of verkeerd gebruiken wat hem veiliger maakt dan de pil

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 23:12

Liselot schreef:
Petrichor schreef:

Een koperspiraal niet. De mirena opzich wel, die is 99,99% veilig en je kan hem niet vergeten of verkeerd gebruiken wat hem veiliger maakt dan de pil

Vraag me serieus af hoe ze deze cijfers berekenen en of er meldingen van zwangerschappen icm spiraal worden gemaakt.
Je hoort het nml echt veel meer als 2 op de 1000 of koper spiraal 1 op de 100.
Of ik ken/hoor toevallig alle vruchtbare exemplaren :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 07:51

Ja ik vraag mij ook af hoe ze bij de cijfers komen. Ook bij pil gebruikers lees ik heel vaak dat ze toch zwanger zijn geworden. Nu heb ik absoluut geen kinderwens dus voor mij zou zwanger worden echt een drama zijn. Daarom voer ik best vaak een test uit.

Bij de pil is de stopweek ook geen echte menstruatie dus ook als je ongesteld wordt kan je gewoon zwanger zijn.

Hoe zit dat bij de spiraal? Je hebt namelijk wel een eisprong betekend dat dan dat je tijdens je menstruatie gewoon echt niet zwanger kan zijn?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:00

Bij een koper spiraal wordt je gewoon ongesteld dus ik merkte daaraan dat ik zwanger was want dat werd ik niet meer(naja eigenlijk kwam het door de hond die het aangaf)

Bij mirena worden een aantal vrouwen helemaal niet meer ongesteld en die komen er dus achter als ze zwangerschaps verschijnselen gaan krijgen/voelen.

Bij pil gebruik is het vaak zo dat er door verkeerd gebruik of ziekte (spugen)een zwangerschap ontstaat.

Edit:als jij absoluut pertinent geen kinderen wilt zou ik echt voor novasure gaan en dan wel iets aan je AC doen is een condoom voor jou een optie?
Ik weet alleen niet of ze novasure bij jongere mensen doen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:03

Petrichor schreef:
loesje4600 schreef:
Denk dat er dan weinig overblijft, je kan evt jezelf laten steriliseren dan heb je geen hormonen en menstruatie meer maar is wel meteen weer het andere uiterste..

Wat spreekt je niet aan aan een spiraaltje? Je hebt bijvoorbeeld ook een staafje in je arm of een ring wat je kan plaatsen maar hier zitten allemaal nog wel steeds een bepaald hoeveelheid hormonen in.

Ik weet voor 99% zeker dat ik die ga voelen. De Nuvaring en tampons voel ik ook, terwijl ze echt goed zitten.

Dat had ik ook met de nuvaring en met tampons. Maar mijn spiraal die ik 7 jaar lang gehad heb heb ik, nadat alles bedaard was, nooit meer gevoeld.