Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moirin

Re: Zijn er meer bokkers die aan yoga doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:49

Ik vind de hardloop broeken van Odlo ook heel fijn!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 23:13

Het is een legging van liquido geworden.
Ik kwam daar toevallig nog een kortingscode van tegen.
Leuke printjes zag ik.
Gemaakt onder eerlijke omstandigheden.
Dus vandaar dat mijn keuze daarop gevallen is.
Maar bedankt voor jullie tips.
Ik hou ze zeker in gedachten voor mijn volgende aanschaf.
Het yoga festival vond ik super.
Heb daar nog een setje soxs gekocht want ik had gigantisch koude tenen, blijven fijne sokken vind ik.
Wel wat aan de prijzige kant maar nu een mooie evenementsaanbieding en dan is het het wel waard.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:17

Ik ben deze week een opleiding tot yin yoga docent aan het volgen.
Super interessant !

Misschien wil ik hierna wel een vervolg cursus qua yoga. Meer verdieping in yin, of yoga nidra, of kinderyoga. Iemand misschien ervaringen/tips?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:19

Oké afgelopen zomer naar het yoga festival op Terschelling geweest en genoten.
Dus nu het festival op Schiermonnikoog geboekt.
Gaan er nog meer mensen dit weekend?

Benieuwd of er nog reacties komen.
Anders ben ik inderdaad echt de enigste in dit topic die nog graag wat bericht over yoga :') .
Dan moet ik misschien maar een nieuw gespreksonderwerp zoeken haha

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:24

Ik volg nog wel stilletjes mee maar niet echt iets bij te dragen op dit moment. Met yoga weekenden ed geen ervaring mee :P

Wel gaaf dat je de yin opleiding hebt gevolgd, is mijn favoriete variant iig!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:28

Ik doe sinds kort aan yoga :)
Eens per week les en soms nog via youtube yoga met kassandra.
Ik zit sinds enkele weken thuis met een burn out en vind yoga een fijne manier om te ontspannen.
Ik volg yin yoga

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:52

Ik ben bezig met PB Resolution van Bad Yogi, een programma voor thuis dat krachttraining en yoga combineert :)

Veel plezier op Schiermonnikoog!

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 09:12

Ik ben de laatste tijd ook weer fanatiek bezig met yoga. Heerlijk, was haast vergeten hoe goed het me doet <3 . Ik merk nu pas dat ik de laatste tijd een beetje vast was komen te zitten door steeds dezelfde hatha lessen te volgen bij dezelfde school. Nu varieer ik meer qua lessen en scholen, en ben me bijvoorbeeld in ashtanga aan het verdiepen.
Een meerdaags yoga festival zou ik ook graag doen, ben deze zomer wel naar een eendaags festival geweest, en daar ook veel inspiratie opgedaan. Daar ook les gehad van mijn favoriete YouTube yoga docente, dat was een mooie ervaring!

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:42

Ik moet het echt weer gaan oppakken. Sinds ik meer achter een bureau zit en ik minder beweeg merk ik het zo erg.
Dus wil het wel weer gaan oppakken. het liefste zou ik morning yoga willen doen net voordat ik ga werken maar ik ben daar te slaperig voor om in de ochtend te doen :o

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:28

Ik doe normaal eigenlijk elke ochtend wat youtube yoga of zomaar wat, en 1 of 2 lessen in de week. Nu even paar gekke dagen dat ik beneden op de bank slaap naast mijn hond die moest bevallen en nu puppies heeft, maar jeeeee, ik merk het wel hoor als ik het paar dagen niet doe! Bij mij is het echt noodzakelijk onderhoud voor mijn rug. En het komt niet door de bank want daar lig is misschien nog wel comfortabeler op dan in mijn bed.
Ik zou echt heel graag eens zo'n weekend doen maar dat zit er voor mij gewoon niet in met de boerderij hier, kan gewoon niet zo makkelijk weg. Wel een keer naar een 1 daags evenement geweest met dochter maar dat viel net weer tegen.
Paar weken terug wel ook nog een keer naar de geitenyoga-juf geweest, die werd opgenomen voor regionale TV en had daarvoor op een doordeweeksedag wat lesklanten nodig. Was weer hartstikke leuk! Ga echt proberen het bij onszelf op de boerderij ook op te zetten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:20

Nijnthju wat goed dat het je iets aan ontspanning kan bieden! Veel sterkte met je herstel.

Moirin nog nooit van gehoord. Ga ik eens bekijken.

Prulletje ik ga ook naar verschillende scholen, verschillende docenten, en verschillende yoga vormen.

Blingh ik functioneer ook niet goed sochtends.
Bij mij op de opleiding raadden ze ochtendyoga juist aan. Maar voor mij zijn het toch de avonden wanneer ik ga haha.

Karina yoga op de boederij lijkt me heerlijk

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:44

Zijn hier ook mensen die naast yoga wel eens qigong doen? Vind ik zelf ook erg fijn, op momenten dat ik écht volledig wil aarden (ik zit soms teveel vast in mijn hoofd, zeg maar). :)

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 22:55

Via waar ik fyshio/ medische training doe ga ik komende dinsdag naar een yoga les na het trainen; ik ben heel benieuwd

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 23:18

Kyno schreef:
Zijn hier ook mensen die naast yoga wel eens qigong doen? Vind ik zelf ook erg fijn, op momenten dat ik écht volledig wil aarden (ik zit soms teveel vast in mijn hoofd, zeg maar). :)

Nog nooit qigong gedaan, lijkt me echter wel interessant! Doe je het ook op eigen houtje of alleen in lessen?

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 21:45

prulletje schreef:
Kyno schreef:

Nog nooit qigong gedaan, lijkt me echter wel interessant! Doe je het ook op eigen houtje of alleen in lessen?

Beide gedaan, maar nu alleen nog op eigen houtje. Meestal blijft het dan wel bij de 8 brokaten. Als je die eenmaal kent en bijhoud, vergeet je die niet weer. (Dit zijn eenvoudige bewegingen maar beïnvloeden de gezondheid erg positief)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:25

Kyno qigong heb ik mij nog niet in verdiept.
Svadilfari1 hoe was het?

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 00:11

Wat leuk dat je vraagt! Ik vond het erg leuk en prettig. De ontspanning door de oefeningen, omdat ik door chronische pijn onbewust verkramp/Inmiddels afgelopen dinsdag voor de 2e keer geweest.

De 1e les was een in een vorm meditatie / yoga/ pilates
2e les meditatie bodyscan,yoga oefeningen.
Wel fijn dat het door de fyshio/ medische training "juf " wordt gegeven; ik kan niet op mijn buik , en er zijn alternatieve oefeningen.
Na deze les merkte ik ook weer meer rust en ontspanning in lichaam/ hoofd en alles voelt losser.
Op naar les 3
En ondertussen zit ik er meer over te lezen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 15:18

Hallo :wave:
Mag ik hier meekletsen?

Ik wil met yoga beginnen en ben me nu aan het oriënteren op de verschillende stijlen.

Ik wil thuis starten en als ik een beetje de slag te pakken heb bikram yoga gaan doen. Toevallig zit er hier in de buurt een studio die dat doen

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 12:44

Net na het hardlopen een 7 minute post run sessie van Adrienne gedaan. Wat heerlijk zeg! Ik heb nu al zin om weer een sessie te doen :D

Afbeelding
De hondjes werden er ook heerlijk zen van :z

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:08

Hoezo perse bikram?
Omdat het dichtbij is?
Of omdat dat hetgeen is wat je erg aanspreekt?

Ik vind zelf persoonlijk adrienne 1 van de betere gratis filmpjes met lessen die je kan volgen via internet.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 18:47

Niet persé maar het spreekt me wel aan, dat je in de warmte bezig bent en toevallig kan ik dat ook hier in de buurt doen. Het lijkt me niet iets wat je zo overal kunt doen zoals de meeste andere vormen van Yoga. Hatha, Vinyasa en Ashtanga wordt hier in de omtrek van 5km alledrie aangeboden.

Ja, ik vond die van Adrienne ook prettig.
Ik heb inmiddels ook de app down dog. Die lijkt me ook fijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 12:33

Ga ook meelezen hier, wel eerder yoga gedaan maar sinds mijn relatie is verbroken 2,5 maand geleden heb ik het direct weer opgepakt. Ga op vrijdagavond naar Yogales bij de Big Gym, is hier een fijne lerares. Daarnaast doe ik op dinsdag dan nog een filmpje van Yoga with Adriene, maar eigenlijk wil ik het nog wel vaker gaan doen(willen en motivatie is bij mij nog niet gelijk :')).

Inmiddels zijn alles spullen van ex uit huis en had ik een kamertje over om een yogacave van te maken :D
Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:31

Vanochtend de down dog app geprobeerd, de Vinyasa. Die is ook fijn zeg! Jammer alleen dat je er na 3x voor moet betalen -O-

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:01

Gaaf air! Je eigen yoga kamertje

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:24

Had het nog helemaal niet gezien maar heerlijk inderdaad, zo'n kamertje :) .

Ik was vanochtend bij een nieuwe les met een docente die pas een paar maanden klaar is met haar opleiding. Prachtige locatie in een salt room met hele fijne lucht, temperatuur en licht. En een top les, combinatie van vinyasa en yin, met veel asana's die niet zo vaak voorbij komen. Ze had ook een hele fijne, rustgevende manier van praten.
Vinden jullie de stem en manier van spreken van een leraar/lerares ook zo belangrijk? Voor mij kan dat een les maken of breken.