Sannanasje schreef:Wat herkenbaar allemaal! Dit topic heeft mij iig weer een beetje gemotiveerd en wat positiever gestemd.
Ik ben niet de enige!
Dus gisteravond braaf wezen wandelen na het eten met mijn meneer (die ook door de winter wat minder zin heeft in alles, dus 2 vliegen in 1 klap)
Lijkt me leuk/gezellig om het met zijn allen een beetje te blijven bespreken hier als TS dat ok vindt.
Of moet er dan een huiskamer topic (van) gemaakt worden?
Het lijkt mij ook gezellig om alles hier een beetje actief te houden
ik ben niet altijd even goed in blijven reageren, maar dan slepen jullie me maar weer aan mijn haren terug
Wat leuk dat dit topic je weer een beetje gemotiveerd heeft, goed bezig!
DemDeempel schreef:Wauw TS, top dat je zo goed bezig bent. Ik kan me voorstellen dat veel mensen zouden zijn gestopt nadat ze niet meer mee konden doen in de groepsles maar jij zet gewoon door, topper.
Tips uit eigen ervaringen voor afvallen heb ik helaas niet voor je maar wel hoe ik op gewicht blijf. Ik ben een grazer, oftewel eet de hele dag door kleine beetjes. Ik neem dan een halve kilo wortels mee oid en dan ben ik echt wel vol de twee uur erna. Maar meerde mensen gaven die tip al volgens mij.
Thanks! Veel groente meenemen is best een goed idee. Ik had vandaag een bakje tomaatjes mee, werkte ook goed. Ik heb je idee over zwemmen niet gequote, maar wat lief dat je meedenkt! Ik zwem idd best graag, al heb ik niet altijd zin om naar het zwembad te fietsen 
Marisje76 schreef:Lieve ts
Ik herken je verhaal. Hier een versleten knie door een oud paardrij ongeval. Ik ben al eens 25kg afgevallen maar wel met 5x per week fanatiek dansen. Helaas ook nog een gescheurde meniscus gehad waardoor mm knie echt helemaal oliebol is. Mag niet meer sporten alleen nog fietsen en zwemmen hoewel dat laatste ook twijfelachtig is ivm instabiliteit.
Ik ga in het nieuwe jaar weer terug naar 3 goede maaltijden op redelijk dezelfde tijden en kleinere porties.
Ik ga 2x per week therapeutisch fitnessen en 1x zwemmen.
Wat mij heel veel heeft geholpen is als ik trek krijg 10 minuten wachten met iets pakken, als ik na 10 minuten dan nog steeds trek heb pak ik iets maar 9 van de 10 keer ben je iets anders gaan doen en denk je er niet meer aan. Oom maak ik bewustere keuzes bv op feestje óf taart óf toastjes en dan alleen als ik het echt lekker vind.
Ik heb weer veel pijn aan mn knie maar ik moet 10kg eraf wil ik weer spuit 'mogen' gaan halen voor mn knie dus ik ga met goede moed beginnen
Oooh joh, wat vervelend om te lezen van je knie! Wat ben je goed bezig met alle ideeën al! Ik hoop dat het je lukt om die 10kg eraf te krijgen, dan hopelijk ook weer minder last van je knie.
lifaya schreef:Heel veel sterkte en succes!
Ik zit in een vergelijkbaar schuitje. Wel al eerder wat afgevallen, nu door stress en minder doen weer iets aangekomen. Weeg nu 75 kilo met 1.60 en ik ben sinds 2,5 dagen gestopt met roken omdat ik volgende maand aan mijn maag (medisch) word geopereerd en verwacht dat dit stoppen geen goede impact zal hebben op mijn gewicht

ik wil dus langzaamaan weer wat gaan sporten en bezig zijn. Ik werk nu een stuk minder door mijn medische toestand en voel mij ook niet altijd even fit. Wou vandaag eigenlijk gaan maar toen ik vanmorgen opstond ben ik heel hard door Mn knie gegaan (heb vroeger ingescheurde kruisbanden gehad en blijft kwetsbaar) dus toch maar niet

maar ik wil sowieso dus voor mijn operatie wat afvallen, bezig blijven en dus niet meer roken wat al een hele klus opzich is hihi.
Jij ook veel succes! En sterkte met de voorbereidingen voor de operatie. Wel goed dat je bent gestopt met roken, zelf rook ik niet, maar ik hoor idd vaak dat dat niet heel goed is voor je gewicht.
Wat vervelend van je knie
ook sterkte daarmee! En veel succes ook, het gaat je zeker lukken om ondanks alles toch wat fitter te worden 
Zo, ik ben eigenlijk wel even retetrots op deze bijleespost
Vandaag erg lekker begonnen vond ik zelf, vanavond gingen we gourmetten en hoewel ik dénk dat ik het redelijk netjes heb gedaan, vind ik ook dat ik toch teveel stokbrood heb gegeten. Het blijft toch iets van verveling ofzo, als je wacht tot je eten klaar is om dan stokbrood te eten
Vet lief, ik kreeg van een collega als een soort bedankje een potje met wat merci er in. Echt een superlieve en attente collega, dus ik was helemaal verrast. Zeker omdat ik er nog maar een paar maanden werk. Ik heb 3 mercietjes uitgekozen die ik ooit wil gaan eten, de rest heb ik aan vriend gedoneerd
sowieso puur, want daar hou ik niet zo van. Slecht eigenlijk, puur is wel gezonder.
Ik merk trouwens dat ik begin uit te kijken naar het sporten. Sowieso vond ik het altijd wel prima om te gaan toen ik nog wekelijks sportte, maar nu ik 3x in de week ben gaan sporten, al is het nog maar heel kort, merk ik wel dat ik nu echt zin krijg in sporten. Ik vind het wel lekker om mijn eigen dingetje te doen en ik hoop ook enorm dat ik het in de spiegel ga terugzien.
Ik zeg bewust spiegel, ik wil echt proberen om minder te focussen op gewicht en meer op hoe mijn lichaam eruit ziet. Ik vind het fijn hoor, om te weten of de weegschaal ook een beetje lief is, maar uiteindelijk is dat getal niet wat je ziet, maar zie ik het echte resultaat in de spiegel.