Lifestyle change, veel te zwaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 13:16

Dorine92 schreef:
Amandavd schreef:
Calorieen zijn calorieen. Je lichaam herkent geen gezonde of slechte calorieeen.

Zoals je aan eigenlijk alle reacties misschien wel merkt, is het minderen van calorieën niet het grootste probleem. Het enige grote grote grote probleem waardoor bijna niemand het afvallen/op gewicht blijven volhoudt, is het fenomeen "hongergevoel".
Dus mensen eten niet die avocado die dus megagoed vult en dus je grootste vijand "hongergevoel" uitschakelt... nee... mensen luisteren naar die domme uitspraken als "avocados zijn veel te vet, die moet je niet eten" en hebben daardoor honger en gaan dan chips eten. Dus ik zeg het nogmaals.. toch die avocado eten. Gewoon beginnen met ALLEEN gezond, NIET MINDER en GEEN GEZONDE PRODUCTEN MIJDEN. Beter juist expres de vullende maar vettere dingen nemen als je daar trek in hebt. Zodra je jezelf in bochten gaat wringen krijg je hongergevoel en ga je het niet volhouden

Precies zo is het.

Hoe vaak hoor je mensen zeggen dat ze afvallen door meer te eten? Ze eten niet echt meer hoor, ze plannen meer in waardoor ze verzadigd zijn en de snaaibui blijft uit.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:29

Lieve ts
Ik herken je verhaal. Hier een versleten knie door een oud paardrij ongeval. Ik ben al eens 25kg afgevallen maar wel met 5x per week fanatiek dansen. Helaas ook nog een gescheurde meniscus gehad waardoor mm knie echt helemaal oliebol is. Mag niet meer sporten alleen nog fietsen en zwemmen hoewel dat laatste ook twijfelachtig is ivm instabiliteit.
Ik ga in het nieuwe jaar weer terug naar 3 goede maaltijden op redelijk dezelfde tijden en kleinere porties.
Ik ga 2x per week therapeutisch fitnessen en 1x zwemmen.
Wat mij heel veel heeft geholpen is als ik trek krijg 10 minuten wachten met iets pakken, als ik na 10 minuten dan nog steeds trek heb pak ik iets maar 9 van de 10 keer ben je iets anders gaan doen en denk je er niet meer aan. Oom maak ik bewustere keuzes bv op feestje óf taart óf toastjes en dan alleen als ik het echt lekker vind.
Ik heb weer veel pijn aan mn knie maar ik moet 10kg eraf wil ik weer spuit 'mogen' gaan halen voor mn knie dus ik ga met goede moed beginnen

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 22:34

Heel veel sterkte en succes!

Ik zit in een vergelijkbaar schuitje. Wel al eerder wat afgevallen, nu door stress en minder doen weer iets aangekomen. Weeg nu 75 kilo met 1.60 en ik ben sinds 2,5 dagen gestopt met roken omdat ik volgende maand aan mijn maag (medisch) word geopereerd en verwacht dat dit stoppen geen goede impact zal hebben op mijn gewicht := ik wil dus langzaamaan weer wat gaan sporten en bezig zijn. Ik werk nu een stuk minder door mijn medische toestand en voel mij ook niet altijd even fit. Wou vandaag eigenlijk gaan maar toen ik vanmorgen opstond ben ik heel hard door Mn knie gegaan (heb vroeger ingescheurde kruisbanden gehad en blijft kwetsbaar) dus toch maar niet :( maar ik wil sowieso dus voor mijn operatie wat afvallen, bezig blijven en dus niet meer roken wat al een hele klus opzich is hihi.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-18 23:41

Sannanasje schreef:
Wat herkenbaar allemaal! Dit topic heeft mij iig weer een beetje gemotiveerd en wat positiever gestemd.
Ik ben niet de enige! *\o/*
Dus gisteravond braaf wezen wandelen na het eten met mijn meneer (die ook door de winter wat minder zin heeft in alles, dus 2 vliegen in 1 klap)

Lijkt me leuk/gezellig om het met zijn allen een beetje te blijven bespreken hier als TS dat ok vindt.
Of moet er dan een huiskamer topic (van) gemaakt worden?

Het lijkt mij ook gezellig om alles hier een beetje actief te houden :j ik ben niet altijd even goed in blijven reageren, maar dan slepen jullie me maar weer aan mijn haren terug :D
Wat leuk dat dit topic je weer een beetje gemotiveerd heeft, goed bezig!

DemDeempel schreef:
Wauw TS, top dat je zo goed bezig bent. Ik kan me voorstellen dat veel mensen zouden zijn gestopt nadat ze niet meer mee konden doen in de groepsles maar jij zet gewoon door, topper.

Tips uit eigen ervaringen voor afvallen heb ik helaas niet voor je maar wel hoe ik op gewicht blijf. Ik ben een grazer, oftewel eet de hele dag door kleine beetjes. Ik neem dan een halve kilo wortels mee oid en dan ben ik echt wel vol de twee uur erna. Maar meerde mensen gaven die tip al volgens mij.

Thanks! Veel groente meenemen is best een goed idee. Ik had vandaag een bakje tomaatjes mee, werkte ook goed. Ik heb je idee over zwemmen niet gequote, maar wat lief dat je meedenkt! Ik zwem idd best graag, al heb ik niet altijd zin om naar het zwembad te fietsen :')

Marisje76 schreef:
Lieve ts
Ik herken je verhaal. Hier een versleten knie door een oud paardrij ongeval. Ik ben al eens 25kg afgevallen maar wel met 5x per week fanatiek dansen. Helaas ook nog een gescheurde meniscus gehad waardoor mm knie echt helemaal oliebol is. Mag niet meer sporten alleen nog fietsen en zwemmen hoewel dat laatste ook twijfelachtig is ivm instabiliteit.
Ik ga in het nieuwe jaar weer terug naar 3 goede maaltijden op redelijk dezelfde tijden en kleinere porties.
Ik ga 2x per week therapeutisch fitnessen en 1x zwemmen.
Wat mij heel veel heeft geholpen is als ik trek krijg 10 minuten wachten met iets pakken, als ik na 10 minuten dan nog steeds trek heb pak ik iets maar 9 van de 10 keer ben je iets anders gaan doen en denk je er niet meer aan. Oom maak ik bewustere keuzes bv op feestje óf taart óf toastjes en dan alleen als ik het echt lekker vind.
Ik heb weer veel pijn aan mn knie maar ik moet 10kg eraf wil ik weer spuit 'mogen' gaan halen voor mn knie dus ik ga met goede moed beginnen

Oooh joh, wat vervelend om te lezen van je knie! Wat ben je goed bezig met alle ideeën al! Ik hoop dat het je lukt om die 10kg eraf te krijgen, dan hopelijk ook weer minder last van je knie.

lifaya schreef:
Heel veel sterkte en succes!

Ik zit in een vergelijkbaar schuitje. Wel al eerder wat afgevallen, nu door stress en minder doen weer iets aangekomen. Weeg nu 75 kilo met 1.60 en ik ben sinds 2,5 dagen gestopt met roken omdat ik volgende maand aan mijn maag (medisch) word geopereerd en verwacht dat dit stoppen geen goede impact zal hebben op mijn gewicht := ik wil dus langzaamaan weer wat gaan sporten en bezig zijn. Ik werk nu een stuk minder door mijn medische toestand en voel mij ook niet altijd even fit. Wou vandaag eigenlijk gaan maar toen ik vanmorgen opstond ben ik heel hard door Mn knie gegaan (heb vroeger ingescheurde kruisbanden gehad en blijft kwetsbaar) dus toch maar niet :( maar ik wil sowieso dus voor mijn operatie wat afvallen, bezig blijven en dus niet meer roken wat al een hele klus opzich is hihi.

Jij ook veel succes! En sterkte met de voorbereidingen voor de operatie. Wel goed dat je bent gestopt met roken, zelf rook ik niet, maar ik hoor idd vaak dat dat niet heel goed is voor je gewicht.
Wat vervelend van je knie :(:) ook sterkte daarmee! En veel succes ook, het gaat je zeker lukken om ondanks alles toch wat fitter te worden :j

Zo, ik ben eigenlijk wel even retetrots op deze bijleespost :')
Vandaag erg lekker begonnen vond ik zelf, vanavond gingen we gourmetten en hoewel ik dénk dat ik het redelijk netjes heb gedaan, vind ik ook dat ik toch teveel stokbrood heb gegeten. Het blijft toch iets van verveling ofzo, als je wacht tot je eten klaar is om dan stokbrood te eten _O-
Vet lief, ik kreeg van een collega als een soort bedankje een potje met wat merci er in. Echt een superlieve en attente collega, dus ik was helemaal verrast. Zeker omdat ik er nog maar een paar maanden werk. Ik heb 3 mercietjes uitgekozen die ik ooit wil gaan eten, de rest heb ik aan vriend gedoneerd :D sowieso puur, want daar hou ik niet zo van. Slecht eigenlijk, puur is wel gezonder.

Ik merk trouwens dat ik begin uit te kijken naar het sporten. Sowieso vond ik het altijd wel prima om te gaan toen ik nog wekelijks sportte, maar nu ik 3x in de week ben gaan sporten, al is het nog maar heel kort, merk ik wel dat ik nu echt zin krijg in sporten. Ik vind het wel lekker om mijn eigen dingetje te doen en ik hoop ook enorm dat ik het in de spiegel ga terugzien.
Ik zeg bewust spiegel, ik wil echt proberen om minder te focussen op gewicht en meer op hoe mijn lichaam eruit ziet. Ik vind het fijn hoor, om te weten of de weegschaal ook een beetje lief is, maar uiteindelijk is dat getal niet wat je ziet, maar zie ik het echte resultaat in de spiegel.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:01

Wat heerlijk dat je zowaar zin krijgt in het sporten! Maakt het ook makkelijker om vol te houden!

Hoe je je voelt en eruit ziet is ook veel belangrijker dan een getalletje. Maar ik merk toch dat ik er wel aan vast houdt.
Ik heb ivm verhuizing en verbouwing al 5 maanden geen weegschaal gezien (kan hem niet vinden). En ik merk dat ik minder hard mijn best heb gedaan omdat ik toch niet kan wegen.
En als ik wel echt streng oplette met eten, dan voelde ik me niet beter, maar gaf de weegschaal wel die minder kilo's, wat dan weer motivatie was om toch door te gaan op de manier waarop ik het deed.
Maar goed, hij is kwijt, dus ik zal het voorlopig op de ouderwetse 'hoe zit mijn spijkerbroek' manier moeten doen :+

Faringo

Re: Lifestyle change, veel te zwaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:10

Goede keuzes gemaakt zo met de Merci! Ach en tijdens gourmetten moet een extra broodje ook kunnen hoor. Jezelf alles gaan ontzeggen gaat uiteindelijk ook niet helpen.
Fijn ook om te horen dat je zin krijgt om te sporten. Sporten blijft bij mij een dingetje. Ik moet mezelf altijd vreselijk motiveren om te gaan. Je raadt het al...ik ga dus vaker niet dan wel. Maar ja nu met stoppen met roken (bijna 3 weken :D) en geen beweging zie ik al verschil op de weegschaal (+2 kilo, oké dit is met 5 dagen Edinburgh erbij dus teveel en lekker eten). Ik zal mezelf dus echt een schop onder m'n kont moeten geven. Dus vanavond ga ik echt!!!

En tja...de weegschaal. Ik sta er iedere dag op. Dikke flauwekul natuurlijk, maar mij geeft het het gevoel dat ik mijn eetgedrag dan toch beter onder controle kan houden. Dus dan maar iedere dag er op.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 10:24

Ik wil graag als tip meegeven om vooral niet te focussen op dingen die je niet mag eten, maar juist op alle lekkere dingen die je wél mag eten! :-D

Er wordt je niets 'ontnomen', je kiest gewoon een keer helemaal voor jezelf!

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:06

Ik had vaak een keer per week dat ik van mijzelf minder gezonde keuzes mocht maken en dan ook licht over mijn caloriëndoel mocht heen gaan (zodat ik in de neutrale zone uitkwam) Ik at zodanig laag in de caloriën in vergelijking (1700 kcal per dag dus niet extreem laag maar mijn verbruik ligt echt hoog ivm +/- 8x per week sporten) tot mijn verbruik dat dat voor mijn uitkon. Dan maakte ik bijv een pizza als avondeten of iets lekkers als tussendoortje. Dan ontzegde ik mij niet altijd de ongezonde lekkere dingen die ik ook wel eens graag eet.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:08

Ik heb ook de gehele periode dat ik er over gedaan heb om het gewicht kwijt te raken mezelf niets ontnomen. heb gewoon lekkere dingen gegeten, uit eten geweest, drankje gedronken. Maar inderdaad met mate. Sterker nog, ik doe het nog zo, want als ik dat los laat komen de kilo's er ook heel snel weer bij.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 11:51

Citaat:
Ik merk trouwens dat ik begin uit te kijken naar het sporten. Sowieso vond ik het altijd wel prima om te gaan toen ik nog wekelijks sportte, maar nu ik 3x in de week ben gaan sporten, al is het nog maar heel kort, merk ik wel dat ik nu echt zin krijg in sporten. Ik vind het wel lekker om mijn eigen dingetje te doen en ik hoop ook enorm dat ik het in de spiegel ga terugzien.
Ik zeg bewust spiegel, ik wil echt proberen om minder te focussen op gewicht en meer op hoe mijn lichaam eruit ziet. Ik vind het fijn hoor, om te weten of de weegschaal ook een beetje lief is, maar uiteindelijk is dat getal niet wat je ziet, maar zie ik het echte resultaat in de spiegel.

*\o/*
That's the spirit!!

Ik merkte op gegeven moment ook iets anders. Kinderlijk uitgedrukt :"Moeder Natuur gaf antwoord."
Fijn dat je zin krijgt om te sporten - een mens is niet gemaakt om hele dagen te zitten. (Ooit was ik op cursus bij iemand die haar gehoor aanmoedigde om zich af en toe wat op te drukken enzo. Je kunt beslist stommere dingen zeggen! )
...ik merkte dat ik meer zin in groenten kreeg door te sporten.
En dat ik door meer plantaardige eiwitten te eten steeds makkelijker allerlei fysieke klussen aankon en met plezier deed (uitmesten voor een vriendin bijvoorbeeld).

Gezonde voeding hoort voor mij bij plezier maken en goed voor mijzelf zorgen en lekker in mijn vel zitten en eten wat ik lekker vind.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:29

Wat goed van je ts dat je er nu echt voor gaat. Wel balen dat je dan plezier hebt in de groepsles en dan vanwege een blessure moet stoppen daarmee. Ik vind dat je zo positief overkomt en er echt voor gaat, ontzettend goed van je.

Hier nu ook voor mijzelf de knop omgezet, ik heb ook serieus overgewicht maar had er nooit echt last van. Nu de laatste paar maanden merk ik echt dat ik last heb van mijn gewicht met dagelijkse dingen. Ik heb in januari mijn paard verkocht en daarna bewoog ik eigenlijk bijna niet meer. Dit eerst opgepakt met s’ avonds wandelen, maar met dit weer/donker wandelen is ook niet alles. Nu ben ik begonnen met sporten op werk, als ik dat volhoud wil ik een abonnement op de sportschool met personal training gaan doen. Ik merkte ook dat ik eigenlijk motivatie miste, maar nu heb ik de ultieme motivatie gevonden. Mijn vriend en ik willen graag kinderen en hoe gezonder ik ben, hoe meer kans op een gezond kindje en beter herstel ik heb. Dus dat is nu wel echt mijn drijfveer om er voor te gaan en 30 kilo kwijt te raken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:01

Ga eens kijkenop fatsecret daar zit je met allemaal mensen die hetzelfde doormaken.
Veel steun en dieet tips en de mogelijkheid al je maaltijden in te voeren zodat je zicht houd op de call die je jnneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 13:12

Ik kom even om het hoekje kijken want ik zit in een vergelijkbare situatie. Ben 1.88 en ook zo rond de 115 kilo. De afgelopen jaren heb ik vooral heel hard gewerkt aan het leren mijn lichaam te accepteren zoals het is en mezelf mooi vinden ook als ik niet dun ben. Ik ging echt onderdoor aan mijn enorme onzekerheid en dat werd behoorlijk ongezond. Nu mijn zelfbeeld beter is wil ik een betere levensstijl op gaan pakken, juist om beter voor mezelf te zorgen, en onderdeel van dat beter voor mezelf zorgen is ook wat kilo's kwijtraken. Ik ben van de zomer samen gaan wonen met mijn vriend en ik heb eigenlijk sindsdien alleen maar asociaal lopen vreten. Kaasje hier, borreltje daar, misschien toch maar pizza vanavond. Dat is nu echt klaar. Hij heeft het sporten weer opgepakt, ik vanaf volgende week ook weer en dan is het afgelopen met de pret.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:08

;) Welnee joh, de pret gaat beginnen!
Sporten kan leuk zijn en gezond eten kan erg lekker zijn en 'het antwoord van Moeder Natuur' is ook heel fijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:24

Vaak als je het juist niet mag krijg je er ontzettende trek in. Dat heb ik tenminste. Als ik besluit om minder of gezonder te gaan eten dan heb ik ineens ontzettende honger en trek in allerlei ongezonde en vette dingen waar ik normaal niet naar om kijk. Het zit ook echt tussen de oren denk ik.
Nu laat ik alles los, ik koop alles wat ik lekker vind en eet alles wat ik lekker vind. En ik heb er veel minder zin in. Er staat een bak kitkatjes op de tafel die ik amper aanraak. Juist omdat het mag doe ik het niet denk ik.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:33

Super Suzanne dat je dat kan. Ik kan dat dus echt niet. Als het er staat of als ik het in huis heb dan moet het ook echt op. Ik koop dus af en toe een reepje wat bij de kassa ligt. Op=op is het dan. Als ik een grote verpakking neem eet ik het namelijk ook allemaal op.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:43

Wat mij altijd helpt als ik trek heb, zin in iets lekker oid, is mij bedenken of ik echt trek heb, of dat mijn hersenen een seintje geven dat ik uit gewoonte wil eten. Daardoor kan ik echt mijn eetmomenten verminderen. Stukje bewustwording.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:53

Goede motivatie is het halve werk :j . Je moet er zelf 100% achterstaan anders blijven de verleidingen op de loer liggen.

Ik ben dit jaar 15 kg afgevallen en wil het liefst nog 5 kg kwijt en die zijn het lastigste.

Ik heb vooral de confrontatie nodig. Ik sta elke morgen op de weegschaal, ik heb die stok achter de deur nodig. Verder ben ik van koolhydraatvrij gestart en daarna overgestapt koolhydraatarm en heb ik de afgelopen welen ook gewoon sinterklaas gevierd en oliebollen gegeten ;-) ( door bewuste afwegingen en zonder aan te komen) en probeer ik suikers zoveel mogelijk te mijden. Wanneer ik 4 dagen suiker vrij ben, ebt het complete verlangen naar snaaien en suikers weg.

Suikervrij en waterdrinken zijn bij mij echt sleutelwoorden. Ik heb niet gesport tijden het afvallen, loop gemiddeld >10 km of meer op een dag en mijn knieën hadden het op mijn zwaarste gewicht wel te voorduren ( ivm blessures). Nu ik lichter ben zou ik het wel weer aandurven, maar toen was ik veelste bang dat ik weer op krukken/met het been omhoog zou eindigen waardoor beweging helemaal bemoeilijkt wordt. En de bank met een zak snoepies heel veel troost biedt.

Voor oud en nieuw (bruiloft) heb ik nu een te duur jurkje gekocht die -3 kg nog mooier zou staan dus ik ben momenteel ook weer fanatiek.

Succes!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 17:21

:wave:

Dat ik zin in sporten krijg is ook nieuw voor mij, of nieuw... maar op deze manier zin is wel nieuw.
Vanmorgen heb ik heul stiekem toch even op de weegschaal gestaan, gewoon om even te weten hoe en wat. Dat viel heeeel erg mee, dus ik ben tevreden!
Toch is het (voor mij) niet superslim om inderdaad elke dag of om de dag te wegen. Met dank aan alle hormonen en makkelijk vocht vasthouden wisselt het best veel. Eén keer per week of zelfs per twee weken is veel beter :D maar uuhhhmmm... da's nog een doel zullen we maar zeggen.

Sannanasje, wat je zegt herken ik ook wel hoor. Helemaal niet kunnen wegen werkt voor mij ook zo. Succes met de -hoe-zit-mijn-spijkerbroek-manier :))

Faringo, vanavond kom je wel even melden hoe het sporten ging toch? O:)

Matheno, bedankt voor de tip! Zo probeer ik het idd wel zoveel mogelijk te zien :j

MarloesHJ, wat doe of deed jij dat je 8 keer per week sportte? Da's meer dan 1x per dag :wow:

Janneke2, dat is inderdaad het doel: gezonde voeding als plezier gaan zien. Nou hou ik gelukkig ook wel van (vooral) fruit en ook steeds meer groente, dus goed op weg al zeg ik het zelf :):)

Liedjuh2, bedankt! Jouw doelen klinken wel bekend, de gewichten ook wel. Moet ons lukken! *\%/*

Emmaa_, wat klinkt dat bekend ook: samenwonen en minder op je voeding letten :D wat goed dat je al zo met je zelfbeeld bezig bent geweest! You go girl!

Suzanne, klopt helemaal! Hoe meer ik tegen mezelf zeg dat ik het niet mag, hoe meer zin ik er in krijg := omdenken is the key :D

linda_arnold, wat ben je goed bezig! Dat jurkje gaat jou sowieso super staan! :):) vind je het niet lastig om van meer suikers (zoals Sinterklaas bijv.) weer te minderen? Je moet dan toch die eerste dagen even door.

Deze bijleespost was ook erg goed tegen mijn snaaitrek trouwens _O- en nu ga ik een theetje voor mezelf maken <3
Die chocola lag me een beetje aan te kijken, maar ik heb voor vanmiddag al voldoende gehad vind ik. Ze mogen dus lekker blijven kijken, maar dat was wel even lastig. Ik ben nu ook moe, dus dan wordt het voor mij altijd nog net een tikje lastiger.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:51

Wauw, respect voor je bijleespost! Fijn dat het resultaat op de weegschaal nog erg meeviel. Als je het gevoel hebt dat vaak wegen voor jou niet werkt, dan ook zeker niet doen. dan kun je inderdaad beter cm's bijhouden.

ik ga m'n best doen....maar mijn energielevel is echt ruk dus eigenlijk heb ik er zo de kracht niet voor om te gaan sporten......Maar dit is wel even een stok achter de deur (moet eigenlijk een doel hebben om naar toe te werken) om wel te gaan.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 18:04

Faringo schreef:
Wauw, respect voor je bijleespost! Fijn dat het resultaat op de weegschaal nog erg meeviel. Als je het gevoel hebt dat vaak wegen voor jou niet werkt, dan ook zeker niet doen. dan kun je inderdaad beter cm's bijhouden.

ik ga m'n best doen....maar mijn energielevel is echt ruk dus eigenlijk heb ik er zo de kracht niet voor om te gaan sporten......Maar dit is wel even een stok achter de deur (moet eigenlijk een doel hebben om naar toe te werken) om wel te gaan.

Het moet wel kunnen en lukken idd. Maar als je gaat: respect!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 18:04

Hoi! Ik herken me ook wel in jouw verhaal.

Op een of andere manier lukt het me momenteel niet meer om af te vallen.
Ik ben eens 16 kilo afgevallen, inmiddels weer 10 erbij en daar hang ik al een half jaar op stil. Ik sport sinds een maand weer 2 a 3 keer in de week, vaak met veel tegenzin.. achteraf voel ik me dan wel ietsje beter haha. Ik probeer rond de 1500 tot 1700 calorieën te eten maar afvallen lukt niet helemaal. Ik wil er ook weer helemaal voor gaan en echt die kilo's kwijt gaan raken!
Wel ben ik van plan met kerst gewoon lekker te genieten van het gourmetten enzo!

Hopelijk door hier mee te lezen hou ik de motivatie vast!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:29

Ik kan veel plezier beleven aan krachtsport, maar als je je lichaam aan wil zetten tot vetverbranding is 'aerobe' duursport het beste.
(Aeroob: "je moet tijdens het wandelen mooi kunnen zingen" ipv hijgen.)

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 22:15

Britt_Sisi schreef:
Hoi! Ik herken me ook wel in jouw verhaal.

Op een of andere manier lukt het me momenteel niet meer om af te vallen.
Ik ben eens 16 kilo afgevallen, inmiddels weer 10 erbij en daar hang ik al een half jaar op stil. Ik sport sinds een maand weer 2 a 3 keer in de week, vaak met veel tegenzin.. achteraf voel ik me dan wel ietsje beter haha. Ik probeer rond de 1500 tot 1700 calorieën te eten maar afvallen lukt niet helemaal. Ik wil er ook weer helemaal voor gaan en echt die kilo's kwijt gaan raken!
Wel ben ik van plan met kerst gewoon lekker te genieten van het gourmetten enzo!

Hopelijk door hier mee te lezen hou ik de motivatie vast!

Wat vervelend dat het niet goed lukt nu. Ik hoop dat het snel weer gaat lukken, blijf vooral hangen en meekletsen :j

Janneke, dat advies heb ik inderdaad vaker gelezen al. Niet zozeer in dit topic, gewoon al eerder :) ik probeer dat wel een beetje aan te houden als ik cardio doe, bij krachtsport kan ik sowieso wel aardig blijven praten.

Edit: dit persoontje heeft zich weer even uitgeleefd. Ik vind toch in de ochtend wel fijner sporten haha, sta liever tussen de oudere mensen dan tussen alle krachtpatsers :') maar heb gewoon lekker mijn ding gedaan en dat ging weer prima *\o/*
Nu lekker bijkomen, opfrissen, thee en chiiilllll {:}

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:23

Lastig wel, doordat het direct ook zo op mijn hormoonspiegel lijkt te slaan ben ik dag 2 en 3 niet zo heel gezellig :')

Maar altijd de stok achter de deur dat doorzetten meer voordelen heeft dan afhaken. De draaglijkheid van mijn menstruatie (endometriose) verbeterd enorm en de hormoon gerelateerde migraine die ik zo nu en dan heb verdwijnt als sneeuw voor de zon.

En net wat hier eerder werd genoemd; alles wat niet mag is verleidelijk. Ik sta het mezelf doe, maar de weegschaal is Mn waakhond. 1 kg er bij op en ik ben weer genezen ;-)