Ik zit er doorheen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:39

GDG schreef:
Maar hoe gaat het met de drinkvoeding dan? Neem je wel netjes de benodigde hoeveelheden? Dan zou je toch niet meer af moeten vallen?

Ik ben hier wel erg benieuwd naar TS.

123Shadow123

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 23:42

Drinkvoeding is de allerlichtse variant. Dat 1 per dag. Dus dat helpt niet echt veel

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 14:28

IHT is geweest. Heb onder andere gevraagd van de citalopram, daarbij gaf ze al aan dat ze niet zeker wist of dat wel goed was. Dus ze gaat het overleggen met de psychiater en ook of ik dan niet meteen een TCA kon krijgen. Dus gelukkig nog niet begonnen

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:15

Ik ga een enorme knuppel in een hoenderhok gooien, maar ik geloof je verhaal niet meer, TS. Ik geloof absoluut dat je iets mankeert en dat het vreselijk voor je is. Maar als er zoveel hulpverleners bij betrokken zijn en niemand doet iets? Dan is er nog een andere kant aan dit verhaal.

Nu mag iedereen heel erg boos op me worden, maar het verhaal rammelt. Dat neemt niet weg dat ik het erg vindt voor TS, maar ik denk dat je vertelt wat jou uitkomt. Het is gewoon niet mogelijk dat je zó weinig weegt en dat er niemand ingrijpt.

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 15:18

Het is ook ongeloofwaardig maar het is toch echt zo. Ik kan het niet mooier maken dan het is.

Edit; heb jij misschien dan nog tips oid. Want we zijn serieus aan het twijfelen om naar een ander ziekenhuis te gaan. Of het in Belgie proberen. We weten gewoon even niet meer wat we verder kunnen doen.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 15:51

TS; Ergens heb ik ook het idee dat je delen van de waarheid niet verteld! Daarnaast vraag je iemand een medicijn uit te zoeken en vervolgens vindt je het fijn dat je er nog niet aan begonnen bent?
Je wilt voeding, en dan zeg je dat je maar 1 zakje hebt en ook nog de lichtste variant. Wat let je om te vragen naar de zwaarste variant en ernaast naar meer exemplaren?
En het is echt spottend te schrijven dat je zo licht weegt en een grapje maakt over kipnuggets en chips. Ik heb het idee dat je jezelf en je priblematiek niet serieus neemt.
Wat wil je zelf nou? Want als jij het al niet serieus neemt, kun je dat ook niet van een ander verwachten dat wel te moeten doen. Uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten doen.

Ik neem aan dat ook jij kan googlen. Ik heb geen verstand van eetklinieken, maar als jij denkt dat een opname goed is , ga daar dan ook voor! Zoek via je zorgverzekeraar bv via zorgbemiddeling(kun je via je zorgvekeraar vragen door op te bellen) klinieken waar je het snelst terecht kunt komen
En in de tussentijd ligt er vast nog een gros aan therapieën/therapeuten die je kan benutten mbt eetproblematiek. Maar zolang jij er niet achter gaat staan is vrijwel iedere therapie al bij voorbaat gedoemd te mislukken..

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 15:59

Sabri schreef:
TS; Ergens heb ik ook het idee dat je delen van de waarheid niet verteld! Daarnaast vraag je iemand een medicijn uit te zoeken en vervolgens vindt je het fijn dat je er nog niet aan begonnen bent?
Je wilt voeding, en dan zeg je dat je maar 1 zakje hebt en ook nog de lichtste variant. Wat let je om te vragen naar de zwaarste variant en ernaast naar meer exemplaren?
En het is echt spottend te schrijven dat je zo licht weegt en een grapje maakt over kipnuggets en chips. Ik heb het idee dat je jezelf en je priblematiek niet serieus neemt.
Wat wil je zelf nou? Want als jij het al niet serieus neemt, kun je dat ook niet van een ander verwachten dat wel te moeten doen. Uiteindelijk zul je het toch echt zelf moeten doen.

Ik neem aan dat ook jij kan googlen. Ik heb geen verstand van eetklinieken, maar als jij denkt dat een opname goed is , ga daar dan ook voor! Zoek via je zorgverzekeraar bv via zorgbemiddeling(kun je via je zorgvekeraar vragen door op te bellen) klinieken waar je het snelst terecht kunt komen
En in de tussentijd ligt er vast nog een gros aan therapieën/therapeuten die je kan benutten mbt eetproblematiek. Maar zolang jij er niet achter gaat staan is vrijwel iedere therapie al bij voorbaat gedoemd te mislukken..

Tja, ik weet niet hoe ik hierop moet reageren. Het is al moeilijk en nu word ik ook niet geloofd ;( ik wil bijna zeggen dat je dan mag bellen naar iedereen als je het niet geloofd. Ik heb overigens via pb veel mensen gehoord met hetzelfde verhaal die ook niet verder kwamen.

Ik heb de bijvoeding drank van de dietist. Ik kan straks een foto maken om welke het gaat, als je dat wil.

Ik snap niet dat je dat van kipnuggets/chips zo spottend vind? Ik vond het gewoon fijn dat ik me eindelijk niet meer misselijk voelde en weer wat ongezonds kon eten. Voor de rest eet ik gewoon gezond. Dus ik vind je reactie een beetje raar. Ik zal het in her vervolg dan wel niet meer mededelen als er weer zo'n moment is. Dacht dat het wel leuk was om te vertellen maar nee dus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:06

Je eet niet dus dat is het probleem. Je zegt er alles aan te willen doen om beter te worden maarrr kliniek gaf geen goed gevoel. Hoezo geen goed gevoel, je gaat bijna de pijp uit dus je hebt niets te kiezen. Zorg dat je opgenomen word en heel snel anders kan het wel eens te laat zijn. En je doet alsof je het heel erg vind maar je geest speelt een spelletje met je want anders was het niet zover gekomen. Schouders er onder en alles en iedereen inschakelen, desnoods val je flauw op de SEH.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:10

TS, er worden zoveel opties gegeven om je te helpen.
Kwa voeding om iets extra binnen te krijgen aan calorieën, zoals astronauten voeding, dat poeder wat je in je eten moet doen.
Maar ook kwa psychische hulp.
Als je zoveel dokters enz hebt gehad en niks helpt, en alles heeft een maar, dan wil je niet echt geholpen worden.
Dan wil je aandacht en kruip je in een slachtofferrol

Toen ik dat soort gedachten had, en niet meer kon eten van de stress (gelukkig maar kortstondig) pakte ik alle hulp aan die ik krijgen kon.
Van crisisopname met doorverwijsbrief van ha tot middelen op natuurlijke basis, omdat ik met een deel AD niet meer mocht rijden.

In heel die trajecten (3x eer ik stabiel was over 7j verspreid) is et nooit geen seconde geweest dat ik “maar...” tegen de hulpverleners gezegd heb. Ik heb second opinions aangevraagd, klinieken na 3 dagen terug verlaten. Maar ik heb letterlijk alles geprobeerd zonder het eerst uit te pluizen. Juist omdat ik geholpen wil worden.

En mij maak je niet wijs dat SEH en HAP je met deze dingen terug naar huis stuurt. Dan moet er meet aan de hand zijn.
En dan is de vraag of je dit wilt/kunt vertellen
En of je het zelf wel weet...

Mischien is het tijd dat je hulp die je krijgt accepteert ipv er tegen vecht.
Zoaks mijn collega me ooit zei:
“Uiteindelijk moet jij zelf uit het water WILLEN komen.
Zolang jij het niet echt wilt trek je mensen mee onderwater. En daarom dat veel mensen weg wandelen van jou en het water. Omdat ze weten dat ze je niet kunnen helpen omdat jij niet geholpen wilt worden”

Ik zeg dus niet dat ik je niet geloof.
Maar ik zeg wel dat je je eigen niet gelooft en vertrouwt. Want als je dat wel deed zou je wel elke mogelijke optie aanpakken en vechten voor jezelf.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:17

Toch jammer dat er altijd weer mensen moeten zijn die roepen dat TS maar wat verzint, terwijl diegene het waarschijnlijk al ontzettend moeilijk heeft.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:35

Het meisje waar ik het over had, die met dezelfde problematiek liep, werd ook pas opgenomen en hulp gegeven nadat ze out was gegaan en met de ambulance naar het zh gebracht moest worden.

Dat hulpverleners zo reageren is imo juist niet zo vreemd of ongeloofwaardig

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:14

Ik vrees dat dit een combinatie is van de zorg die niet ideaal is met ts zelf.
Ja ik vind ts ook enorm passief, en ik heb hier gister gezeten met het idee van wil je überhaupt wel beter worden.
Maar ik weet ook inmiddels hoe de zorg kan zijn.
De eerste opinie heeft onvoldoende onderzoek gedaan, en een second opinion kreeg ik wel maar die hebben me nooit aangenomen als patiënt.
God mag weten waarom, maar ik was inmiddels zo ziek dat mijn huisarts me zei ga het over de grens zoeken, en dat hebben we dus ook gedaan.
Ik ben in België onder behandeling inmiddels, en nu zijn we hier bezig om alle zaken recht te zetten, want ik ben ook echt als stront behandeld.
Echt serieus ik ben met bewijzen van mijn belgische internist gewoon niet behandeld door de HAP, terwijl het protocol is direct de patiënt de wachtkamer uit halen.
Ik had zelfs 112 mogen bellen maar wilde die toeters en bellen niet, nou daar hebben we wel van geleerd hoor, voortaan in zo’n situatie bellen we toch echt 112.
Dan kost het maar een klap geld zo’n gele taxi, maar ik ben gewoon aan mijn lot over gelaten tegen alle protocollen in bij de HAP.
Inmiddels gaan lijkt de ogen in Nederland open, ik ben van mijn behandeling enorm opgeknapt en doe het naar omstandigheden enorm goed.
Maar als het aan de zorg hier had gelegen had ik echt een probleem gehad, mijn huisarts kon ook echt niks anders meer dan adviseren het over de grens te zoeken.
Dit is echt zo’n verhaal waarvan je denkt dat overkomt mij niet, nou zeg dat niet te hard hoor het kan iedereen overkomen.

Neemt niet weg dat ik vind dat ts een ontzettende schop onder haar kont nodig heeft, en als de sodemieter eens wat moet gaan doen met alle adviezen.
Met 1x per dag lichte drinkvoeding erbij kun je zelf ook wel bedenken dat je af blijft vallen, advies voor protifar en astronautenvoeding doet ze niks mee.
Ts, echt je moet het zelf doen, niemand anders!
Ga achter die bijvoeding aan op zijn minst, zorg dat je je lichaam voorziet van voeding voordat de schade nooit meer terug te draaien is.
Dus als je wel voeding kunt drinken, weet je wat je nu te doen staat.
Desnoods ga je erbij met smoothies aan de gang.
Fruit, groente, havermout, eiwitpoeder: je kunt er van alles in gooien en het is vloeibaar dus er is gewoon geen enkele goede reden om dat niet te doen.
Banaan zet ook lekker aan, een smoothie met vers sinaasappelsap, banaan en spinazie is echt heel lekker en je slobbert het zo weg.
Nu denk je misschien jij hebt makkelijk banketstaaf, maar ik heb een zeer wisselende schildklier en hormonaal issues waardoor ik snel kan stoppen met eten.
Als in ik heb echt echt geen trek en walg dan van eten, en word zelfs misselijk.
Dus ik weet hoe het is om gewoon geen hap door je strot te krijgen, of het zelfs gewoon niet binnen te kunnen houden.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:19

https://www.npo3.nl/anorexia-special/22 ... NN_6035520

Dit gaat dan misschien over anorexia, maar raad je aan dit eens te kijken.

Ik vind trouwens 39 kg met 1.68 met kleding aan wel heel weinig gewicht. Ik geloof ook niet dat ze je dan zonder hulp oid naar huis zouden sturen.

Wat wil je zelf? Wil je geholpen worden? Iedereen is vrij om zijn of haar eigen HA te kiezen, als deze je niet bevalt ga je toch naar een ander..

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:22

antje_vip schreef:
Toch jammer dat er altijd weer mensen moeten zijn die roepen dat TS maar wat verzint, terwijl diegene het waarschijnlijk al ontzettend moeilijk heeft.

Nou inderdaad, pardon zeg. Met iemand de grond instampen word je zelf niet beter, reageer dan gewoon niet. De enige die TS ermee zou hebben door te liegen, is zijzelf.

Ik heb inhoudelijk niet heel veel bij te dragen, maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. Een second opinion in desnoods België of Duitsland lijkt mij geen gek idee.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:27

Lestrange01 schreef:
Dat hulpverleners zo reageren is imo juist niet zo vreemd of ongeloofwaardig

Nee helaas niet... de zorg in NL is zo bekrompen...

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:28

Ik zal later uitgebreider reageren want ik ben nu behoorlijk moe. Ik snap niet dat er gezegd wordt dat ik niet wil of wat dan ook. Of dat ik niet de gehele waarheid vertel. Ik heb alles eerlijk verteld en precies zoals het is gegaan. Ik heb alleen niks gezegd over de rede waarom ik mr zo voel. Dat is psygisch en nogal persoonlijk. De echte meelezers wil ik best een pb sturen met wat meer info. Maar hier ga ik daar niks over zeggen.

Crisisopname heb ik zelf aangevraagd bij de ggz. Maar dat geen oplossing volgens hun.

Ik ben laatst al flauwgevallen in het ziekenhuis.
Heel drama meteen met de beveiliging etc. Maar ook daarna weer op de SEH beland en naar huis gestuurd. Want de bloedwaardes zijn goed.

Na een tijdje begin je bijna te "hopen" dat de bloedwaardes afwijken omdat er dan wel iets gebeurt. Natuurlijk is dit niet de bedoeling!

Dat ik aandacht wil is al helemaal onzin. Ik wil gewoon geholpen worden. Maar als het topic deze kant opgaat heb ik eigenlijk geen zin meer om hier te reageren..

Edit; en ik heb ook al meerdere huisartsen gehad. Wel in dezelfde praktijk. Dus misschien maar een andere praktijk proberen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:31

Maar TS ze kunnen je toch niet aan je lot overlaten als je zo weinig weegt? Ik bedoel iemand van jou lengte en dat gewicht ziet er tamelijk ongezond uit.

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:34

Shaggy09 schreef:
Maar TS ze kunnen je toch niet aan je lot overlaten als je zo weinig weegt? Ik bedoel iemand van jou lengte en dat gewicht ziet er tamelijk ongezond uit.

Klopt. Ik durf al nauwelijks naar mezelf te kijken en de huisarts vond het ook te ver. Maarja, die had me naar de SEH gestuurd...

Ik krijg overigens via pb wel een hele hoop lieve berichtjes. Dank daarvoor <3 heb ze wel gelezen maar soms nog geen puf of tijd gehad om te reageren. Excuses daarvoor!

Maar heb nu eigenlijk niet veel zin meer om in dit topic updates of wat dan ook te plaatsen...

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:35

123Shadow123 schreef:
Drinkvoeding is de allerlichtse variant. Dat 1 per dag. Dus dat helpt niet echt veel

Dan neem je er toch meer
Wil je eigenlijk wel geholpen worden
?

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:36

Dat is wat afgesproken is met de dietist toen..

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:39

Hoelang is terug is toen ?
Je hebt toch zelf een eigen wil
Je kunt zelf beslissen AD niet te nemen, dan kun je ook zelf beslissen er meer te nemen, een nieuwe afspraak te maken voor zwaardere,...

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:44

GUSTIxBILL schreef:
Je kunt zelf beslissen AD niet te nemen, dan kun je ook zelf beslissen er meer te nemen, een nieuwe afspraak te maken voor zwaardere,...

Die afspraak staat ook al...
Ze wilde me eerst zien voor ik zelf zomaar meer ging pakken. Dus ik hou me daar gewoon aan.
De AD heb ik niet ingenomen nee. En uiteindelijk bleek dat wel het beste. Want nu gaat er wel een psychiater naar kijken. Als die zegt dat het ok is, zal ik het gaan nemen
Laatst bijgewerkt door 123Shadow123 op 17-12-18 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:46

chevax schreef:
Ik ga een enorme knuppel in een hoenderhok gooien, maar ik geloof je verhaal niet meer, TS. Ik geloof absoluut dat je iets mankeert en dat het vreselijk voor je is. Maar als er zoveel hulpverleners bij betrokken zijn en niemand doet iets? Dan is er nog een andere kant aan dit verhaal.

Nu mag iedereen heel erg boos op me worden, maar het verhaal rammelt. Dat neemt niet weg dat ik het erg vindt voor TS, maar ik denk dat je vertelt wat jou uitkomt. Het is gewoon niet mogelijk dat je zó weinig weegt en dat er niemand ingrijpt.

Mee eens
Ik werk in de psychiatrie en dit klopt niet

123Shadow123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 17:47

tokedri schreef:
chevax schreef:

Mee eens
Ik werk in de psychiatrie en dit klopt niet

Ik wil je best een pb sturen of desnoods bellen..maar wat ik vertel is toch echt waar. Misschien kan jij dan nog iets voor me betekenen?

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 17:50

123Shadow123 schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Die afspraak staat ook al...
Ze wilde me eerst zien voor ik zelf zomaar meer ging pakken. Dus ik hou me daar gewoon aan.
De AD heb ik niet ingenomen nee. En uiteindelijk bleek dat wel het beste. Want nu gaat er wel een psychiater naar kijken. Als die zegt dat het ok is, zal ik het gaan nemen

Maar wat weerhoud je dan dat ander product te gebruiken wat aangeraden word door een bokker die een kindje heeft (gehad) met ondergewicht?
Als je het zelf het beste weet (geen verwijt voor je het zo opvat) wat maakt het dan uit wat je diëtist zegt?

Zoals het nu gaat gaat het ook niet. En ik hoop dat je dat echt wel beseft.
Ik zou juist op dit moment even niet daarnaar luisteren, maar juist alles aannemen wat je kan eten zonder misselijk te worden.

Want met jou gewicht ga je ook gewoon niet psychis kunnen werken aan erboven op te komen. Die kracht heb je gewoon niet, al keuze wat jij nu hebt is aankomen. Desnoods door andere in te gaan (zoals met je ad)