Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xEmpire schreef:Hoe vaak mag je doorslikken (dus hoeveel maanden achter elkaar slikken zonder stopweek)?
En hadden jullie last van bijwerkingen, van welke?
Adindaa schreef:Adindaa schreef:Helaas zijn al mijn strips er doorheen en moet ik morgen nieuwe halen.
Ben benieuwd
Update: kon maar 1 stripje meekrijgen, werd ook totaal niet meegedacht naar een andere optie qua pil dus dat is wel jammer
Yonker schreef:Adindaa schreef:
Maar dat is toch sowieso niet de taak van de apotheek? Moet je denk ik toch echt bij de huisarts zijn![]()
Ik kreeg vorige week 3 strips mee, zit bij een nieuwe apotheek dus geen idee of ik normaal meer zou krijgenBij mijn vorige apotheek kreeg ik altijd voor een heel jaar mee...
xEmpire schreef:Hoe vaak mag je doorslikken (dus hoeveel maanden achter elkaar slikken zonder stopweek)?
JoyCiej007 schreef:xEmpire schreef:Hoe vaak mag je doorslikken (dus hoeveel maanden achter elkaar slikken zonder stopweek)?
Daar staat volgens mij geen tijd voor. Eerder had ik het idee na paar maanden "toch maar eens stopweek inlassen, dan gaat de boel weer "schoon" zeg maar".
Maar, bij slikken van de pil nestelt er zich ook geen eitje die zich klaar maakt om bevrucht te worden. Die hoeft dus óók niet afgevoerd te worden bij niet-bevruchting.
De menstruatie die je dus tijdens de stopweek krijgt, is lomp gezegd, "nep".
Dit is tenminste wat mij is uitgelegd door de HA.
Zolang ik gewoon doorslik heb ik geen bijwerkingen. Wel heb je eerder kans op doorbraakbloedingen (die vaak minder heftig zijn dan stopweek) als je bijv. paar dagen diarree hebt, of een keer 2 of meer vergeet.
Emmaa_ schreef:Tijdens een doorbraakbloeding ben je gewoon beschermd zolang hij op natuurlijke wijze is ontstaan. Soms is je lichaam het gewoon even zat en begint het te bloeden zonder duidelijke rede. Als je je pil vergeet, je moet overgeven of je hebt hele erge diarree kan het wel zijn dat hij echt niet meer veilig is, omdat je hem dan weer afstoot zonder dat de stoffen zijn opgenomen in je lichaam.
Emmaa_ schreef:bedoel je nou dat de pil helemaal niet meer veilig is als je hem doorslikt? Of alleen in de situaties die je later benoemd?Naast die doorbraakbloedingen is je pil dan ook gewoon niet meer veilig. Dat kan op elk punt in je cyclus overigens gebeuren, maar wel iets om rekening mee te houden. Verder klopt het wat je HA je heeft uitgelegdDe bloeding die je krijgt bij doorslikken is geen echte menstruatie, het is een trucje van je lichaam en dus niet nodig.
genja schreef:Hoe vervelend denk je dat het voor de apotheek is dat het niet leverbaar is en er weinig info is wanneer weer wel?