Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:34

Krampjes zijn gewoon ronduit verschrikkelijk, maar helaas is er niet veel meer aan te doen dan te wachten op de magische 12 weken grens.
Mijn zoontje had ook helse krampjes (en ook nog eens verborgen reflux). Heb sab simplex gebruikt, maar dat deed niet heel veel. Enige wat hem verlichting gaf was een warme kipkep op zijn buikje.
Voor de reflux zou ik als ik jou was wel aandringen op medicatie, T kreeg nexium en het was ineens een ander kind! Hij overstrekte trouwens ook nauwelijs en kwam gewoon goed aan. Maar het deed hem gewoon enorm veel pijn en door de nexium deed het nauwelijks pijn meer.
Heeft ie tot 11 maanden gehad en nu is het een gezonde 3 jarige

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 07:43

Toen ik aan het sukkelen was met mijn jongste kreeg ik vaak de commentaar " ge moet er gewoon door, op 12 weken is het over". Op mijn systeem kreeg ik het ervan. Daar was ik niets mee en voelde me door zo n uitspraak niet gehoord en bovenal kloptte het ook nog is niet.
Precies of het was allemaal over als hij 12 weken was. Wat natuurlijk dus ook niet het geval was.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 07:47

Liselot schreef:
Krampjes zijn gewoon ronduit verschrikkelijk, maar helaas is er niet veel meer aan te doen dan te wachten op de magische 12 weken grens.
Mijn zoontje had ook helse krampjes (en ook nog eens verborgen reflux). Heb sab simplex gebruikt, maar dat deed niet heel veel. Enige wat hem verlichting gaf was een warme kipkep op zijn buikje.
Voor de reflux zou ik als ik jou was wel aandringen op medicatie, T kreeg nexium en het was ineens een ander kind! Hij overstrekte trouwens ook nauwelijs en kwam gewoon goed aan. Maar het deed hem gewoon enorm veel pijn en door de nexium deed het nauwelijks pijn meer.
Heeft ie tot 11 maanden gehad en nu is het een gezonde 3 jarige

Zijn krampjes gaan sinds het weekend een stuk beter. Wellicht doordat zijn darmpjes nu zijn gewend aan de koemelkvrijevoeding. Ik heb hier nog 2 potten van dus we kunnen nog +/- 1,5-2weken op deze voeding. Daarnaast dik ik het niet zo extreem in dus geen blok beton in zn buikje.

Ik ga ook aangeven dat ik medicatie wil en als ze die niet willen geven mogen ze en verwijzing voor een second opinion schrijven. Dan ga ik wel naar een arts die het probleem wél serieus neemt. Vannacht weer meermaals mn bed uit gemoeten om hem te helpen met de reflux, hij wordt dan echt krijsend wakker. Het is gewoon ronduit zielig.

En al hebben ze gelijk en is het niet de reflux (wat ik sterk in twijfel trek), dan heb ik het iig geprobeerd en uitgesloten en kan ik net zo snel weer stoppen met medicatie.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:50

Groot gelijk ts. Hier eennrefluxbaby gehad. Nu inmiddels 2 jaar oud, maar nog steeds verborgen reflux. Slieo geen nacht door.Zoveel artsen die geen medicatie wilden geven omdat het slecht zou zijn. Maar dat baby volledig uitgeput is, pijn heeft en uitgeputte ouders is denk ik slechter. Mijn ervaring is dat een baby niet voor niks huilt.nu weer terug op de nexium en hii slaapt heerlijk de hele nacht door, is vrolijk overdag eet goed en gewoon een totaal ander kind.

Darmkrampen kwamen hier vooral door de voeding, nu gaf ik borstvoeding, maar met pittig eten, chocolade of veel melkproducten merkte ik het aan mijn kindje. Weleens op advies flesvoeding gegeven voor een week ivm dat ze zeiden dat ik dat moest indikken voor de reflux, maar toen was het echt verschrikkelijk met krampen dus gauw overgestapt terug op volledige borstvoeding.

Mijn advies, blijf bij je moedergevoel. Hou je poot stijf bij de artsen en veel sterkte. Er komt echt een tijd dat het beter gaat.

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 08:55

Wat een vervelende situatie, om je kindje zo te moeten zien vechten. Ik herken best veel van jouw verhaal. Mijn jongste zoon, nu 13 jaar, heeft tot aan 9 maanden bijna alles uitgespuugd. En tot 2,5 of 3 jaar moest ik rechtop zitten met hem, dag en nacht, omdat hij anders niet kon slapen. Ivm spugen dachten wij ook aan reflux, maar dat werd niet aangetoond. Achteraf bleek dat hij ernstige astma heeft en het waarschijnlijk vreselijk benauwd had als hij lag. En als hij door een speen moest drinken, daar had hij niet voldoende kracht voor doordat hij dan niet goed genoeg kon ademen.
Jouw kindje is te vroeg geboren en dan zijn de longetjes niet altijd goed ontwikkeld toch? Misschien heeft hij het ook benauwd bij drinken en liggen. Een totaal andere kijk, maar misschien heb je er wel wat aan. Heel veel sterkte in ieder geval!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:01

Sizzle schreef:
Het ellendige is dat je iedere keer als het beter gaat denk: nu heb ik het gevonden
Vervolgens is het de volgende dag weer bal. Uiteindelijk experimenteer je zo lang dat de 3-4 maanden vanzelf al voorbij zijn.

Precies dit, of langer als het nodig is. Niet zo erg als ts gehad, want onze dochter huilde eigenlijk alleen in de avond. Maar wel veel spugen in het begin. En krampjes. Of het nu echt reflux was geen idee, daar hebben we nier naar laten kijken. Maar ik kwam er op een bepaald moment achter dat 1 borst (ik gaf volledig bv) een hele sterke toeschietreflex had. Daardoor kreeg ze waarschijnlijk gewoon veel te veel voeding binnen in 1 keer. Ik ben toen 1 borst per keer gaan voeden. Dat was voor ons de oplossing tegen het spugen. Verder merkte ik dat als we haar langer rechtop hielden na het voeden, ze minder last van krampjes had. Maar dit zijn waarschijnlijk 2 dingen die je zelf allang geprobeerd hebt. Wil je iig heel veel sterkte wensen, en als je het niet vertrouwt, vertrouw op je eigen gevoel en laat je niet afschepen door artsen/CB.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 09:21

Alle mama's zullen het zich nog wel kunnen herinneren die eerste weken/maanden met een baby. Zeker de eerste waarbij alles nieuw en onwennig is.

Ik zou ook voor een second opinion gaan en inderdaad zorgen dat je medicatie krijgt. Verder zou ik de diarree ook goed in de gaten houden. Diarree is niet goed, het kan ook overloopdiarree zijn. Dan zit ie dus verstopt en kan er ook geen voeding meer bij in.

Echter de krampjes en huilen hoort helaas wel bij baby's op die jong leeftijd. Het is een periode waar je doorheen moet. Ik wil daarmee zeggen dat als je medicatie hebt en dat slaat aan, dat je nog steeds last zult hebben van krampjes en misschien een huiluurtje (periode) Het zal echter niet zo extreem zijn.

Ik las dat iemand ook al had geopperd om een dagboekje bij te houden. Dat kan je ook goed inzicht geven. En kun je ook meenemen naar de arts. Het CB kan ook een brief maken voor de arts waarin zij hun bevindingen en advies kunnen vermelden.

Verder heb ik bij de eerste ook het boekje van Ria Blom gelezen en dat gaf mij een steun in de rug. De oudste ben ik gaan inbakenen en heb de drie R's gehanteerd. Dat was hier de uitkomst, er kwam rust en vanuit daar ook een goede slaper zowel overdag als snachts.

Inmiddels 3 kinderen en bij alle 3 de R's gehanteerd en hier sliepen ze allemaal goed overdag en snachts. In het begin was dat ook niet zo, maar door stug vol te houden hebben ze "geleerd" dat ze zelfstandig in slaap kunnen vallen. Ik hield ook de gemiddelde wakkere tijd aan en ik merkte dat werkte.

Echter als je kindje pijn heeft, gaat het anders, net als bij ziekte en moet je je aanpassen. Ik zou dus inderdaad voor een second opinion gaan en dan niet alleen op de reflux gaan zitten, maar ook de buik goed na laten kijken.

Sterkte en een dikke knuffel!!!!!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 16:22

Zo.. ik ben stiekem wel n beetje pissig geworden aan de telefoon. Volgens mij was ze een beetje overdonderd.

Ze begon weer over het ophogen met jbpm, nog een schepje. Ik zeg daar ga ik absoluut niet aan beginnen. Dan ga ik t probleem verschuiven van zijn reflux naar zn darmen. Wat schiet ik daar in godsnaam mee op?

Heb gezegd dat ik een fatsoenlijke oplossing wil (medicatie) en krijg ik die niet dan ga ik wel voor en second opinion ergens anders heen. Ze ging het met da KA bespreken en ik word vandaag weer teruggebeld

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:22

JLLN_ schreef:
Zo.. ik ben stiekem wel n beetje pissig geworden aan de telefoon. Volgens mij was ze een beetje overdonderd.

Ze begon weer over het ophogen met jbpm, nog een schepje. Ik zeg daar ga ik absoluut niet aan beginnen. Dan ga ik t probleem verschuiven van zijn reflux naar zn darmen. Wat schiet ik daar in godsnaam mee op?

Heb gezegd dat ik een fatsoenlijke oplossing wil (medicatie) en krijg ik die niet dan ga ik wel voor en second opinion ergens anders heen. Ze ging het met da KA bespreken en ik word vandaag weer teruggebeld

Heel goed! Ik ben benieuwd

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 16:58

Je doet t goed!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:09

Volgens mij was er niets stiekems aan jouw pissig worden aan de telefoon maar kwam je luid en duidelijk over. :D

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:11

Goed zo TS! Ben benieuwd wat eruit komt.

Ik ben al eens door de huisarts weggestuurd omdat ik altijd wat had...... Gelukkig uiteindelijk via een andere huisarts doorverwezen en toen een hele fijne kinderarts getroffen. De middelste heeft daar tot zijn 4e onder behandeling gestaan.

De jongste liet ook ander gedrag zien dan ik gewoon was en ook daar een onderbuik dat er iets was. Die bleek een chronische oorontsteking te hebben, aan beide oren. Is men pas achter gekomen bij het plaatsen van buisjes. Inmiddels zit het 2e paar er in. Na de eerste buisjes kregen wij een heel ander kind terug.

Met de oudste zijn we nu ook weer aan het dokteren en ook nu blijkt mijn gevoel het weer goed te hebben.

Met andere woorden, vol houden!!!!! Uiteindelijk kom je er. Gewoon trouw blijven aan je gevoel.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:43

Tsja, wat zal ik daar over zeggen. Mijn zoon is een jaar in het ziekenhuis bij de kinderarts gevolgd, omdat zijn bilirubine dus niet goed was en prematuur geboren. Reflux heb ik meerdere keren aangegeven, maar ze heeft alles onderzocht behalve dat. Arme kind is helemaal lekker geprikt met bloedprikken voor die stomme bilirubine (wat helemaal niks was) en reflux was als enige advies dus de jbpm.

Het is allemaal wel goed gekomen en
de kleine man is nu 3 jaar, maar ik kijk terug op een periode met veel nutteloze onderzoeken en weinig ondersteuning op het gebied waar ik het wel nodig had.

Wat mijn andere zoon betreft, nu zes maanden, ben ik achteraf héél dankbaar dat het consultatiebureau ertussen zat. Zij constateerden bij een reguliere controle dat er iets mis was en dankzij het aandringen van de kinderarts van het consultatiebureau kon ik de volgende dag terecht in het ziekenhuis. Zij heeft echt aangedrongen op spoed en heeft moeten pushen om de volgende dag een afspraak te kunnen maken . Dat is maar goed ook, want anders was hij mogelijk overleden :-(

M.a.w. kom voor jezelf en je kind op! Dan vinden ze je maar een zeikmoeder, maar niemand anders doet het voor je :-)

sphinxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:58

Sterkte TS, ik benijd je niet!

Hier heeft het consultatiebureau ook een positieve rol gespeeld bij mijn dochter met verborgen reflux. Zij hebben mij aan een fysiotherapeut geholpen die echt een verschil maakte (al had ik daar vooraf sterke bedenkingen over bij een baby). Op een gegeven moment worden bepaalde houdingen of bewegingen net even anders door pijn/last en de fysiotherapeut hielp dat doorbreken. Ook de osteopaat hielp, iedere keer een klein stapje vooruit. Nu was mijn dochter wel echt een bikkel dus ik had het niet zo zwaar als jij beschrijft, al was en is ze geen slaapwonder.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 20:41

Nou hè hè, we hebben ranitidine!

Het was de kinderarts zelf die terug belde, de semi-arts durfde niet meer denk ik :=

Kwam een hele discussie weer over die medicatie, dat ze dan wel de jbpm wilde ophogen en dan voor t probleem mochtie niet kunnen poepen konden we wel laxeermiddel geven.. nee daar zal hij zich beter van gaan voelen :roll:
De maagzuurremmers konden op latere leegtijd allergieën veroorzaken zei ze. Toen ik haar vroeg wat daar de statistieken van waren kon ze daar geen duidelijk antwoord op geven “2 op 100 of zo, denk ik”. Oke voelt als redelijk natte vingerwerk dan.

Heb aangegeven geen heil in te zien in ophogen en laxeermiddel en klaar te zijn met aanmodderen. Uiteindelijk zei ze zal ik dan maar de zuurremmers voorschrijven? Daar mee ingestemd en kon ze meteen nog gaan halen bij de apotheek. Daar aan de apothekers assistente gevraagd of zij mij dan meer kon vertellen over die allergien op latere leeftijd, ze is t toen aan haar collegas gaan vragen maar niemand had er ooit van gehoord..? Dus ze zou de apotheker vragen mij morgen te bellen hierover.

Nu hopen dat de ranitidine soelaas gaat bieden!! Voor de mama’s hier die dit middel ook hebben gekregen, hoe snel zag je resultaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:43

Ik had en heb een ander middel, gaviscon. Nadat ze het de eerste keer had gekregen is ze direct als een blok in slaap gevallen. Het heeft nog een paar weken geduurd voor alles echt goed genezen was.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:52

Wat fijn dat er eindelijk een doorbraak lijkt te zijn! Hopelijk werkt dit voor Sam. Zo niet, gauw weer aan de bel trekken en vragen om ophoging of verandering van medicatie. Wat voor de een werkt, hoeft voor de ander niet de oplossing te zijn.

Ik hoop dat Sam straks als een blokje in slaap valt van de rust in zijn lijfje en dat jullie een goede nacht tegemoet gaan +:)+
Welterusten alvast voor straks :Z

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:53

Gewoon zelf online zoeken, dan kom je vast allerlei informatie tegen van de fabrikant, bijsluiters, dokters en ook nog gebruikerservaringen van mensen. Dat geeft een veel completer beeld uit zoveel verschillende bronnen dan van alleen de apotheek :)

Hopelijk biedt het verlichting en geen nadelen, jullie zijn wel toe aan rust :(:)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:04

JLLN_ schreef:

Het was de kinderarts zelf die terug belde, de semi-arts durfde niet meer denk ik :=

Kwam een hele discussie weer over die medicatie, dat ze dan wel de jbpm wilde ophogen en dan voor t probleem mochtie niet kunnen poepen konden we wel laxeermiddel geven.. nee daar zal hij zich beter van gaan voelen :roll:
De maagzuurremmers konden op latere leegtijd allergieën veroorzaken zei ze. Toen ik haar vroeg wat daar de statistieken van waren kon ze daar geen duidelijk antwoord op geven “2 op 100 of zo, denk ik”. Oke voelt als redelijk natte vingerwerk dan.

Heb aangegeven geen heil in te zien in ophogen en laxeermiddel en klaar te zijn met aanmodderen. Uiteindelijk zei ze zal ik dan maar de zuurremmers voorschrijven? Daar mee ingestemd en kon ze meteen nog gaan halen bij de apotheek. Daar aan de apothekers assistente gevraagd of zij mij dan meer kon vertellen over die allergien op latere leeftijd, ze is t toen aan haar collegas gaan vragen maar niemand had er ooit van gehoord..? Dus ze zou de apotheker vragen mij morgen te bellen hierover.

Nu hopen dat de ranitidine soelaas gaat bieden!! Voor de mama’s hier die dit middel ook hebben gekregen, hoe snel zag je resultaat?

Stoppen met indikken zodra je ranitidine gaat geven he.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:07

Je hebt verschillende meficaties tegen reflux. Ik heb ze allemaal geprobeerd.
Gaviscon legt een film over maag, maar is geen maagzuurremler. Dit is het eerste middel dat ze geven en helpt meestal bij milde reflux.
Dan heb je ranitidine, is wel een maagzuurremmer. Is al een iets zwaarder middel.
En dan heb je nog omeprazole, dat is het zwaarste middel en cerminderd echt het maagzuur.

Hopelijk werkt het nu en heb je een blijere baby.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 21:12

veerledec schreef:
JLLN_ schreef:

Stoppen met indikken zodra je ranitidine gaat geven he.

Dit hoefde niet aldus apothekersassistente, heb daar nog specifiek naar gevraagd :oo waarom moet dat?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:12

Goed gedaan ts *\o/*

Omeprazol had onze jongste idd.
dromertje2 schreef:
Gaviscon legt een film over maag, maar is geen maagzuurremler. Dit is het eerste middel dat ze geven en helpt meestal bij milde reflux.
Dan heb je ranitidine, is wel een maagzuurremmer. Is al een iets zwaarder middel.
En dan heb je nog omeprazole, dat is het zwaarste middel en cerminderd echt het maagzuur.

Omeprazol hadden wij inderdaad.

Goed gedaan ts *\o/* hopelijk merk je snel verschil.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 21:20

dromertje2 schreef:

Omeprazol heb ik zelf gebruikt richting einde zwangerschap omdat ik zo beroerd was. Dus dat zou Sam dan toch ook al in zn lijfje gehad hebben?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:22

Denk niet dat dat voldoende is. Plus vanaf hij uit je buik was, stopte de toevoer ook nog en je moet dat evht wel elke dag geven. Bij stoppen, zelfs afbouwen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:24

Wat goed dat je nu medicatie hebt gekregen, hopelijk helpt het! :)
Soms moet je echt goed op je strepen gaan staan. Je staat nu vast te boek als ‘moeilijke moeder’ maar ach, als je kind zich maar fijn voelt :D