Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liselot schreef:Krampjes zijn gewoon ronduit verschrikkelijk, maar helaas is er niet veel meer aan te doen dan te wachten op de magische 12 weken grens.
Mijn zoontje had ook helse krampjes (en ook nog eens verborgen reflux). Heb sab simplex gebruikt, maar dat deed niet heel veel. Enige wat hem verlichting gaf was een warme kipkep op zijn buikje.
Voor de reflux zou ik als ik jou was wel aandringen op medicatie, T kreeg nexium en het was ineens een ander kind! Hij overstrekte trouwens ook nauwelijs en kwam gewoon goed aan. Maar het deed hem gewoon enorm veel pijn en door de nexium deed het nauwelijks pijn meer.
Heeft ie tot 11 maanden gehad en nu is het een gezonde 3 jarige
Sizzle schreef:Het ellendige is dat je iedere keer als het beter gaat denk: nu heb ik het gevonden
Vervolgens is het de volgende dag weer bal. Uiteindelijk experimenteer je zo lang dat de 3-4 maanden vanzelf al voorbij zijn.
JLLN_ schreef:Zo.. ik ben stiekem wel n beetje pissig geworden aan de telefoon. Volgens mij was ze een beetje overdonderd.
Ze begon weer over het ophogen met jbpm, nog een schepje. Ik zeg daar ga ik absoluut niet aan beginnen. Dan ga ik t probleem verschuiven van zijn reflux naar zn darmen. Wat schiet ik daar in godsnaam mee op?
Heb gezegd dat ik een fatsoenlijke oplossing wil (medicatie) en krijg ik die niet dan ga ik wel voor en second opinion ergens anders heen. Ze ging het met da KA bespreken en ik word vandaag weer teruggebeld
JLLN_ schreef:Nou hè hè, we hebben ranitidine!
Het was de kinderarts zelf die terug belde, de semi-arts durfde niet meer denk ik![]()
Kwam een hele discussie weer over die medicatie, dat ze dan wel de jbpm wilde ophogen en dan voor t probleem mochtie niet kunnen poepen konden we wel laxeermiddel geven.. nee daar zal hij zich beter van gaan voelen![]()
De maagzuurremmers konden op latere leegtijd allergieën veroorzaken zei ze. Toen ik haar vroeg wat daar de statistieken van waren kon ze daar geen duidelijk antwoord op geven “2 op 100 of zo, denk ik”. Oke voelt als redelijk natte vingerwerk dan.
Heb aangegeven geen heil in te zien in ophogen en laxeermiddel en klaar te zijn met aanmodderen. Uiteindelijk zei ze zal ik dan maar de zuurremmers voorschrijven? Daar mee ingestemd en kon ze meteen nog gaan halen bij de apotheek. Daar aan de apothekers assistente gevraagd of zij mij dan meer kon vertellen over die allergien op latere leeftijd, ze is t toen aan haar collegas gaan vragen maar niemand had er ooit van gehoord..? Dus ze zou de apotheker vragen mij morgen te bellen hierover.
Nu hopen dat de ranitidine soelaas gaat bieden!! Voor de mama’s hier die dit middel ook hebben gekregen, hoe snel zag je resultaat?
veerledec schreef:JLLN_ schreef:Nou hè hè, we hebben ranitidine!
Het was de kinderarts zelf die terug belde, de semi-arts durfde niet meer denk ik![]()
Kwam een hele discussie weer over die medicatie, dat ze dan wel de jbpm wilde ophogen en dan voor t probleem mochtie niet kunnen poepen konden we wel laxeermiddel geven.. nee daar zal hij zich beter van gaan voelen![]()
De maagzuurremmers konden op latere leegtijd allergieën veroorzaken zei ze. Toen ik haar vroeg wat daar de statistieken van waren kon ze daar geen duidelijk antwoord op geven “2 op 100 of zo, denk ik”. Oke voelt als redelijk natte vingerwerk dan.
Heb aangegeven geen heil in te zien in ophogen en laxeermiddel en klaar te zijn met aanmodderen. Uiteindelijk zei ze zal ik dan maar de zuurremmers voorschrijven? Daar mee ingestemd en kon ze meteen nog gaan halen bij de apotheek. Daar aan de apothekers assistente gevraagd of zij mij dan meer kon vertellen over die allergien op latere leeftijd, ze is t toen aan haar collegas gaan vragen maar niemand had er ooit van gehoord..? Dus ze zou de apotheker vragen mij morgen te bellen hierover.
Nu hopen dat de ranitidine soelaas gaat bieden!! Voor de mama’s hier die dit middel ook hebben gekregen, hoe snel zag je resultaat?
Stoppen met indikken zodra je ranitidine gaat geven he.
dromertje2 schreef:Je hebt verschillende meficaties tegen reflux. Ik heb ze allemaal geprobeerd.
Gaviscon legt een film over maag, maar is geen maagzuurremler. Dit is het eerste middel dat ze geven en helpt meestal bij milde reflux.
Dan heb je ranitidine, is wel een maagzuurremmer. Is al een iets zwaarder middel.
En dan heb je nog omeprazole, dat is het zwaarste middel en cerminderd echt het maagzuur.
Hopelijk werkt het nu en heb je een blijere baby.
dromertje2 schreef:Je hebt verschillende meficaties tegen reflux. Ik heb ze allemaal geprobeerd.
Gaviscon legt een film over maag, maar is geen maagzuurremler. Dit is het eerste middel dat ze geven en helpt meestal bij milde reflux.
Dan heb je ranitidine, is wel een maagzuurremmer. Is al een iets zwaarder middel.
En dan heb je nog omeprazole, dat is het zwaarste middel en cerminderd echt het maagzuur.
Hopelijk werkt het nu en heb je een blijere baby.