Rauwe melk - wie drinkt het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:52

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:53

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:55

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Rauwe melk rechtstreeks uit de koeltank is de enige melk die ik te drinken vind. Die bewerkte melk uit een pak vind ik echt vies.

Urbanus

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:57

lieveli schreef:
Daarom drink ik wijn, geen gedoe met filters, geen gedoe met plastic.

Ik wil je leven niet vergallen, maar wijn zit echt vol met gifstoffen. ;)

Waarschijnlijk doe ik het er daarom ook zo goed op. :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:58

Tja, ik drink geen melk, en heb geen connecties met dit bedrijf. Dus doe er verder niets mee.
Altijd zinvol om meerdere opinies te lezen...

Niets drinken is per definitie ongezond. :+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:08

Maar jouw link is propaganda, geen opinie
Laatst bijgewerkt door Qerty op 24-09-18 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:09

Palmera schreef:
lieveli schreef:
Daarom drink ik wijn, geen gedoe met filters, geen gedoe met plastic.

Ik wil je leven niet vergallen, maar wijn zit echt vol met gifstoffen. ;)

Waarschijnlijk doe ik het er daarom ook zo goed op. :+

Ik floreeeer op wijn :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:15

ikke schreef:
Foaly schreef:
Volgens mij is hier al een paar keer gezegd dat rauwe melk best kan, maar niet voor een klein kind en niet zonder het eerst te verhitten. Wat TS daarmee doet, moet ze zelf weten.

En dan weer off topic :+ : het gaat er niet om of jouw water 'lekkerder' is, dat kan best. Het is alleen gewoon écht niet goed voor je om alles eruit te filteren. Dat is geen mening of meug, maar gewoon wetenschappelijk onomstotelijk bewezen. Net als het feit dat er domweg risico's kleven aan rauwe, onverhitte melk, aan rauwe eieren, rauwe kipfilet en noem maar op. Wat je er vervolgens mee doet, dat moet je, again, helemaal zelf weten. Maar je kunt niet verwachten dat er geen reacties op komen en als dan blijkt dat je eigenlijk niet zo goed weet waar je het over hebt (je hebt alleen iets aan mineralen als er een plant tussen zit, what?), ja, dan willen mensen nog wel in de lach schieten. Dat mag je hooghartig vinden, maar ik vind dat mensen hier zich nog redelijk inhouden. Ik zal maar niet posten wat mijn broertje (eerst analist op het waterlab van de provincie en nu analist op het lab van een groot zuivelbedrijf) zei toen ik hem op dit topic wees :')

Doe eens, doe eens }>

Al is het maar voor deze liefhebber van het waterproces......

Ik zie graag de (onafhankelijke) wetenschappelijke onderzoeken die het belang van mineralen in drinkwater bevestigen, dat moet dan vast een makkie zijn om te vinden. Gezien iedereen er zo van overtuigd is hebben meerdere mensen deze vast doorgelezen en zijn er vast verschillende studies geweest waarbij de gezondheid gemonitord is van mensen die leidingwater drinken versus mensen die alleen (water gelijkend aan) Spa Blauw drinken en daar dan waarschijnlijk vréselijk ziek van worden :j

Eigenlijk een wonder dat het levensgevaarlijke mineraalarme goedje nog niet uit de handel genomen is :P

En niks mis met een goede wijn :D

Veulen84

Re: Rauwe melk - wie drinkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:25

Geen propaganda dan. Gewoon een artikel: http://edepot.wur.nl/389393

Overigens zie ik hier een hoop mensen zeggen, melk is helemaal niet goed. Maar dat is niet waar. Melk wordt door de who nog steeds aangeraden. In nederland staat hij in de schijf van 5 van het voedingscentrum. 2 glazen zuivel per dag is goed.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:28

Er staan wel meer dingen in de schaal van vijf van het voedingscentrum die niet direct nodig zijn, hè. ;)
Vlees en vis staan er ook in, menig mens heeft een goede gezondheid zonder. :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:30

Palmera schreef:
Er staan wel meer dingen in de schaal van vijf van het voedingscentrum die niet direct nodig zijn, hè. ;)
Vlees en vis staan er ook in, menig mens heeft een goede gezondheid zonder. :)

Daarvoor staan er vervangers in ;)
Maar het gaat er om dat het niet slecht of ongezond is.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:32

Ken je een beetje het principe van osmose en de werking van mineralen?

In short: mineralen zijn weldegelijk nodig voor je lichaam.
Osmose wil zeggen dat concentraties altijd trachten gelijk te zijn.
Stel dat je netjes correcte aantallen mineralen in je lichaam hebt.
En stel dat je water zonder (of met heel weinig) 'deeltjes' drinkt.
Dan ontrekt dat water dus gewoon essentiële mineralen uit je lichaam.
Niet gezond.

Fijn dat je denkt goed te doen maar imo ben je een beetje opgelicht door een handige verkoper van filters.

@veulen84: op zich is het wel juist dat melk niet goed is. Biologisch gezien zijn zoogdieren (dus ook mensen) erop gemaakt om op volwassen leeftijd lactoseintolerant te worden. Gebeurt in hele werelddelen ook gewoon.
Alleen in landen waar men uit gewoonte melk blijft drinken, past het lichaam zich aan en blijft lactose verteren. Maar dat is dus niet natuurlijk eigenlijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:38

Thioro schreef:
Fijn dat je denkt goed te doen maar imo ben je een beetje opgelicht door een handige verkoper van filters.

Nu ja osmotisch water kan natuurlijk heel handig zijn als je het nodig hebt voor bepaalde labtoepassingen. :) Of voor super speciale kamerplantjes.
Dat het nuttig is om te drinken is onzin natuurlijk, als je weet wat osmose is zou dat moeten uitleggen wat osmotisch water doet :o

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 23:42

Gewoon bij boeren navragen.
Vroeger hadden wij schapen die veel melk gaven, als klein meisje melkte ik die en dronk het direct op, warm uit de uier _O- ben er nooit ziek van geweest.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:02

Pmarena: waarom wil jij alles vergelijken met Spa blauw? Dat is toch ook maar een merk? Wie zou dat onderzoek dan sponsoren? Spa blauw of de overheid? Ik zou op zijn minst met meerdere merken water willen zien.

Verder is wetenschappelijk onderzoek helemaal niet zo makkelijk te vinden omdat het meeste niet zomaar op internet mag gekwakt worden. Je hebt dan een betaalde login nodig om daar bij te komen. Ik vraag me af of je ooit een echt wetenschappelijk artikel hebt gelezen en weet hoe je dat moet interpreteren. Want zo kom je helemaal niet over.

Ik zou graag de discussie met je aangaan maar ik snap je argumenten echt niet. Je spreekt volgens mij heel erg uit je gevoel en jouw logica maar die is gewoon wetenschappelijk fout. Dus dat je dan weer juist naar onderzoek vraagt snap ik niet. Verder ga je ook op veel goede argumenten niet in. Ik weet nu nog steeds niet of je doorhebt wat sommige mensen hier zo grappig vinden aan je uitleg over ‘deeltjes’ en mineralen ....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:03

Joh poes, weet je, ik vind het prima :j

Ik noem Spa Blauw omdat mensen dat kennen en dat het soort water is dat echt goed gefilterd is, zeer vergelijkbaar met water dat een nafiltering heeft gehad "in je keukenkastje".

Ja ik lees regelmatig wetenschappelijk onderzoek. En nee ik ben er niet altijd van onder de indruk.

Nee er is mij niks aangesmeerd, ik heb uitgezocht hoe ik graag wilde nafilteren en heb een betrouwbaar overkomende webshop gekozen om het ding te bestellen, oeeeeehhh spannend :P

Ik vind het echt jammer dat er hier altijd een groepje mensen is die alles vreselijk dramatisch uit verband wenst te trekken als het niet in hun straatje past, wat een kinderachtig gedoe blijft dat toch.

Vermijden jullie lekker het levensgevaarlijke Spa Blauw en andere natuurlijke producten maar doe eens niet zo flauw joh :roll:

Ik hoop dat het off-topic gezeik over water nu eindelijk eens klaar is want van mij had het niet zo'n discussie hoeven te worden. Maar ik heb er een hard hoofd in want er moeten vast nog wat grappige suggestieve opmerkingen gemaakt worden om er een eigen superieur gevoel aan over te houden...zucht.

Dit is echt weer typisch zo'n onderwerp waarbij steeds meer mensen kiezen om maar via PB te reageren omdat ze geen zin hebben in de lading plasjes die er door iedereen overheen gedaan moeten worden.

Iemand nog iets te melden over rauwe melk?
Ook al weet je bij voorbaat dat elk positief geluid afgebrand wordt?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:08

Ja maar je begon zelf over vervuild water en deeltjes waarvan je niet weet wat het is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:08

Ik zeg ook niks meer, blijkbaar mag je geen andere mening hebben want dan krijg je gelijk kinderachtige argumenten :')

IK weet zeker dat melk goed is. Ik merk het aan mezelf als ik een tijdje geen melk gehad heb. Dan drink ik weer een halve liter en is alles weer top +:)+

Iedereen moet zelf weten wat ie eet en drinkt, maar laat een ander lekker in zn waarde.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:15

Ja maar... De toon maakt de muziek. Als je hele gekke dingen zegt die makkelijk weerlegbaar zijn zet je jezelf toch ook wel een beetje voor banketstaaf hoor. En dan vooral lekker vast blijven houden...

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:25

De propaganda heeft inderdaad goed geholpen, in België mag de melk propaganda niet meer. Melk zit veel geld in, maar goed vraag me ook af als het nietmeer gedronken word wat dan met de boeren. Laat staan de grote bedrijven die er veel aan verdienen, dat gaat een land nooit toelaten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:55

pmarena schreef:
Joh poes, weet je, ik vind het prima :j

Ik noem Spa Blauw omdat mensen dat kennen en dat het soort water is dat echt goed gefilterd is, zeer vergelijkbaar met water dat een nafiltering heeft gehad "in je keukenkastje".

Ja ik lees regelmatig wetenschappelijk onderzoek. En nee ik ben er niet altijd van onder de indruk.

Nee er is mij niks aangesmeerd, ik heb uitgezocht hoe ik graag wilde nafilteren en heb een betrouwbaar overkomende webshop gekozen om het ding te bestellen, oeeeeehhh spannend :P

Ik vind het echt jammer dat er hier altijd een groepje mensen is die alles vreselijk dramatisch uit verband wenst te trekken als het niet in hun straatje past, wat een kinderachtig gedoe blijft dat toch.

Vermijden jullie lekker het levensgevaarlijke Spa Blauw en andere natuurlijke producten maar doe eens niet zo flauw joh :roll:

Ik hoop dat het off-topic gezeik over water nu eindelijk eens klaar is want van mij had het niet zo'n discussie hoeven te worden. Maar ik heb er een hard hoofd in want er moeten vast nog wat grappige suggestieve opmerkingen gemaakt worden om er een eigen superieur gevoel aan over te houden...zucht.

Dit is echt weer typisch zo'n onderwerp waarbij steeds meer mensen kiezen om maar via PB te reageren omdat ze geen zin hebben in de lading plasjes die er door iedereen overheen gedaan moeten worden.

Iemand nog iets te melden over rauwe melk?
Ook al weet je bij voorbaat dat elk positief geluid afgebrand wordt?

En hier zit je fundamentale denkfout. Spablauw is geen osmosewater. Was het maar zo makkelijk, had me een hoop gedoe gescheeld toen ik nog een zoutwateraquarium had. Dus zelfs als er een onderzoek is dat kraanwater vergelijkt met spa blauw, dan is dat onvergelijkbaar.
Een onderzoek tussen osmosewater en kraanwatr ga je niet vinden, omdat het volledig bewezen is dat osmosewater ernstig ongezond is. Net zoals dat je geen onderzoek vindt dat het eten van arsenicum en een boterham vergelijkt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:26

Pmarena:
Vergelijk voor de grap de normen eens van spa-blauw en ons kraanwater. Ons kraanwater moet aan véél strengere eisen voldoen dan het flessenwater en is daardoor ook echt van betere kwaliteit.
Maargoed, als jij mensen die dit voor hun werk doen (ik ben overigens microbiologisch analist, op waterlaboratoria gewerkt en werk nu bij een enorm groot zuivelbedrijf)
Demiwater drinken ga je dood aan, is al meerdere malen door meerdere mensen gezegd in dit topic en toch haal jij je neus op en weet je het beter. Ik vind jou niet slim maar echt ontzettend dom

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:00

Tja, ik vind het dikke prima :)

Wat dit betreft vertrouw ik toch echt meer op iemand die ècht heel veel weet van zowel water als gezondheid. De beste man zelf en zijn familie voor hem zijn allemaal dokters en waren al met de gezondheid van water bezig voordat er waterleidingen lagen in Nederland :)

Dankzij deze man (en natuurlijk ook anderen die samen met hem hiervoor gevochten hebben) hebben wij hier in Nederland geen toegevoegd fluoride in ons drinkwater en daar mogen we erg dankbaar voor zijn.

Je kan door blijven pruttelen over hoe gevaarlijk je iets vindt, dikke prima. Mocht je meer willen weten dan legt deze expert in drinkwater het hier uit, vanaf 14 minuten in het filmpje ongeveer :)

Wil je weten waarom hij dat verhaal daar staat te vertellen dan moet je vanaf het begin kijken :P