Donkydonkje schreef:Dapper van je Avis! Het gaat je lukken! Succes
Dank je wel!
Wipher schreef:Heb je een fijne praktijkondersteuner?
Weet ik nog niet. Als het goed is, wordt er een dezer dagen contact met me opgenomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Avis schreef:Oh, ES18, dat lijkt me inderdaad heel moeilijk: eetbuien bovenop je normale voedingspatroon en dan daardoor zo aankomen. Lukt het wel om de moed alsnog vast te houden?
Jolliegirl schreef:Mag ik mij melden?
Wegens mijn adhd heb ik niet de controle om elke week keurig boodschappen te doen en elke dag te koken. Wat resulteert in thuisbezorgd, pizza of iets anders simpels.
Ook ben ik flink saus verslaafd en dan vooral mayonaise overal bij.
Sommige dagen gaat het goed.. Andere dagen minder.
Ik snoep elke dag op mn werk wel een frietje of een frikandelletje of bitterbal.. Echt heel slecht en schaam me dood...
Ik ontbijt nu sinds 3 weken elke ochtend doordeweeks met yogurt met muesly. Ik moet ergens beginnen met verbeteren.
Maar alles sluipt r zo snel weer in.
Ik heb heen hulp hierbij..
Wellicht vind ik motivatie en tios in dit topic.
Ik zit tegen de 90 kilo aan.
Vorig jaar kwam ik onder de 80.
Sporten kan nu niet wegens een blesure aan mijn borst.
Maar normaliter zwom ik 3x per week 1 uur fanatiek.
Anthea schreef:Wat had je dan verwacht? ADHD en elke dag een bitterbal eten klinkt niet als een eetstoornis. Ik denk dat 1 van de afval topics beter is voor jou als je motivatie/tips zoekt.
Locanda schreef:Meld me ook, vergelijkbaar aan wat TS aangeeft voor probleem.
Boekje 'calorieën met voelsprieten' is nu onderweg.
Zal niet zeggen dat ik mij 100% in hsp herken, maar zo'n 75% en hoop dat het de vicieuze cirkel helpt doorbreken.
Edit:
Probleem waar ik tegenaan loop is overgewicht, of ja meerdere dingen die resulteren in overgewicht. Rijd daarom geen paard, en vind dat zo zonde.
Komt uiteindelijk voort uit niet nader te noemen zaken uit mijn jeugd, wat ik verder eigenlijk los heb gelaten maar dit is zo hardnekkig.
Wipher schreef:Er zijn meer manieren dan enkel EMDR, bijvoorbeeld met nonverbale therapieen (zoals beeldende therapie of PMT, of haptotherapie). Janneke, ik lees veel van jou over de goede werking van EMDR. Ik vind dit ook een mooie methode, maar het is niet de oplossing voor ieder probleem.