CharmingS schreef:Daarom word er ook 9 van de 10 keer een uitstrijkje gedaan voor de mirena word geplaatst. Dat is bij mij in ieder geval wel altijd het geval geweest. Ook word er niet voor niets alles goed schoongemaakt (dus ook de baarmoedermond) voor het spiraal word geplaatst, dus ik denk als je gewoon een goede arts hebt die zich netjes aan het protocol houd dat allemaal wel mee valt. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen waar het wel mis gaat, maar dat is toch bij iedere medische ingreep.
Ik vertrouw op mijn arts, zei heeft er jaren voor in de boeken gezeten dus ik ga me geen zorgen maken. Neem aan als er echt een groot risico aan zou zitten ik dat ten eerste al wel gemerkt zou moeten hebben aangezien ik de mirena al vanaf mijn 16e heb. En ten tweede zou mijn arts het echt niet hebben geplaatst als het risico erg groot was dat ik daardoor onvruchtbaar zou worden..
Ik wil ook absoluut niet zeggen dat jouw huisarts een extra risico geeft, de mirena zelf geeft een risico. Maar mijn toenmalig huisarts (en die van sommige andere meiden in dit topic) noemen dit wel als redenen om vrouwen die nog een mogelijke kinderwens en/of die nooit zwanger zijn geweest (ivm stugheid/kleine baarmoeder) liever geen spiraal in te brengen en dus door te verwijzen. Als je huisarts die dingen 3x per week plaatst dan zou ik me daar absoluut niet druk om maken. Als de laatste keer tijdens een bijscholingscursus in de vorige eeuw was wel