gebruik wietolie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zahlina

Re: gebruik wietolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 00:00

Voor slaap wil je een Indica strain gebruiken.
Ik gebruik daarvoor een Afghan omdat die makkelijk te verkrijgen is.
Het extract verdun ik tot 6%.
Beginnende met 2 druppeljes een uur voor het slapen onder de tong, het kan zijn dat je iets meer nodig hebt, maar dat is allemaal heel persoonlijk.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 14:54

zijn dr ook ervaringen van mensen die het bij hun paarden hebben gebruikt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:04

Mijn eerste flesje besteld, heb een lage waarde genomen omdat ik nog nooit zoiets gebruikt heb. Wat raden jullie mij aan qua gebruik en hoeveelheid?
Kan echt haast niet meer op of neer door de last van mijn rug e.d.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 07:40

3timesmom schreef:
zijn dr ook ervaringen van mensen die het bij hun paarden hebben gebruikt?

Ja. In het zomereczeem topic.
Met positief resultaat

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 09:51

Nou ik slaap al een heel stuk beter :) hier een kleine kruitvat in de buurt en heb daar de 5% van eigen merk mee genomen en met drie druppels kom ik de nacht aardig door. Heb nu t gevoel dat ik tenminste weer in m’n diepe slaap ben terechtgekomen

_Nero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:06

Ik haal vandaag voor het eerst een flesje hier in de stad. Ik neem nu al 3 jaar dagelijks 80 tot 120mg oxycodon en 100 tot 150mg diclofenac (en dan nog de maximale dosering paracetamol). Ik wil kijken of ik de oxycodon voor de middag kan minderen en dan de cbd olie proberen.

Is er iemand die ik misschien via de PB een link mag sturen van het flesje die ik wil halen, zodat iemand kan zeggen of dit het juiste product is om te proberen? (Heb nog nooit eerder zoiets gebruikt)
Heb het topic wel vluchtig doorgelezen maar weet even niet zeker of ik het hier nou wel of niet mag plaatsen.

Edit: Ik gebruik pijnstillers voor mijn rug. (In het kort: onder rug gebroken, niet goed geheeld, nu zijn er 3 wervels aan elkaar gegroeid en daartussen zitten zenuwen klem. Operatie etc. is geen mogelijkheid).
Edit 2: typfouten..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:23

Kruidvat heeft geen goede kwaliteit CBD. Online kwam de CBD van medihemp goed uit de testen.

Er is heel veel info te vinden en ook ervaringen te lezen op div fb groepen.

_Nero, het is lang niet zo eng als wat je nu neemt. Maar het heeft wel tijd nodig soms en je moet de juiste dosering vinden.
Soms versterkt het de werking van medicijnen. Daarom is het verstandig van een goede cbd groep lid te worden en wat vragen daar te stellen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:32

superpony schreef:
Kruidvat heeft geen goede kwaliteit CBD. Online kwam de CBD van medihemp goed uit de testen.

Er is heel veel info te vinden en ook ervaringen te lezen op div fb groepen.

_Nero, het is lang niet zo eng als wat je nu neemt. Maar het heeft wel tijd nodig soms en je moet de juiste dosering vinden.
Soms versterkt het de werking van medicijnen. Daarom is het verstandig van een goede cbd groep lid te worden en wat vragen daar te stellen.

Om mee te testen vind ik het prima want ik weet in elk geval dat het wat voor me doet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:42

Ow, ja, er zal wel CBD in zitten, maar wil je waar voor je geld, kun je beter verder kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:26

Ik menld me hier ook maar eens, ik heb nl in een impuls een flesje CBD 5mg capsules van Lucovitaal gehaald, omdat ik echt flauw werd van de bijna chronische pijn in mn onderrug en de uitstraling daarvan naar mn benen.
Ik ben benieuwd naar de werking ervan, ik ga het nu een maand proberen, om te kijken of de klachten verminderen.
Ik heb ook erg last van stress en spanning, dus ik ben benieuwd hoe dat gaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 17:30

Joolien, ik gebruik nu sinds een maand de druppels van CBDland. Ik ben begonnen met 2,5 %, ik mag geen brufen meer ivm maagzweertjes en leek wel 90, kon amper de trap opkomen, maar het gaat ècht een heel stuk beter!
Zit op FB bij Carpe Diem en daar krijg je ook advies, zo heb ik nu een flesje van 5% waar ik mee ga beginnen omdat de pijn op niet helemaal weg is.
Het doet mij in ieder geval heel goed dus hoop voor jou ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 18:16

Goed om te horen Chanicha. Ik heb gen idee hoe lang de inwerkingstijd is, maar ik heb een uurtje geleden 4 mg genomen maar ik merk nog niks, alleen dat ik wat vermoeider ben :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 19:30

Ik werd er alleen vermoeider van, maar beter slapen of rustiger worden, ho maar.
Hou er ook rekening mee dat autorijden dan niet zo heel verstandig is. Je reactievermogen is ook een stukje trager.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-18 21:26

Joolien schreef:
Ik menld me hier ook maar eens, ik heb nl in een impuls een flesje CBD 5mg capsules van Lucovitaal gehaald, omdat ik echt flauw werd van de bijna chronische pijn in mn onderrug en de uitstraling daarvan naar mn benen.
Ik ben benieuwd naar de werking ervan, ik ga het nu een maand proberen, om te kijken of de klachten verminderen.

Ik heb dezelfde klachten. Soms erger, soms nauwelijks, maar weg is het nooit. Ik gebruik ( nog) geen pijnstillers, wil ik liever ook niet, ook ivm maagklachten. Ik ben dus heel benieuwd naar jouw ervaringen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:33

Dat vind ik wel meevallen Cayenne, ik merk daar niets van.
Als je op die site kijkt lees ik er ook niets over, bijna alleen positieve ervaringen.
Joolien het is plantaardig dus heeft even nodig maar met een week of twee moet je het wel gaan merken.
Succes!

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:36

chanicha schreef:
Dat vind ik wel meevallen Cayenne, ik merk daar niets van.
Als je op die site kijkt lees ik er ook niets over, bijna alleen positieve ervaringen.
Joolien het is plantaardig dus heeft even nodig maar met een week of twee moet je het wel gaan merken.
Succes!

:j Je merkt er zelf niks van, van dat vertraagd reactievermogen. Maar het is er wel. Ook bewezen.

Sowieso lijkt het me niet toegestaan om onder invloed te rijden?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:38

Er zit toch echt geen TSH in, anders zou het mijn inziens wel kunnen maar ik kan het ook verkeerd zien.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 21:46

THC bedoel je denk ik?
Probleem is dat CBD-olie vaak niet 100% zuiver is en nog deeltjes THC bevat. En die worden op een speekseltest gezien. Dat testen ze in principe niet standaard, en dit is alleen een indicatie voor een bloedtest, ze mogen met die speekseltest verder niks doen. Maar mocht je een ongeluk veroorzaken, dan kan het onder invloed zijn wel een verschil maken voor je aansprakelijkheid.
Bovendien zou ik persoonlijk die risico's van vertraagde reactiesnelheid niet willen lopen, zelfs al is het niet zeker of dat bij jou specifiek ook zo is. Gevaarlijke uitspraak.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:15

Ik neem vijf druppels voor het slapen en merk dat ik veel rustiger ben in m’n hoofd en daardoor slaap ik eindelijk nachten door. Ook minder pijn waardoor ik ook niet wakker wordt omdat ik niet meer weet hoe ik moet liggen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 00:47

Joolien schreef:

Die heb ik ook als eerste geprobeerd en deden eigenlijk niks. Kwaliteit is niet geweldig. Waar je vooral op moet letten is dat je langzaam opbouwt en heel veel water drinkt.
Je leest met regelmaat dat het niet werkt of mensen klachten krijgen omdat ze teveel nemen of met een te hoge dosering beginnen en dat is zonde. Het is wel te begrijpen, want bij veel pijn denk je dat meer beter is.

Sokje_6 schreef:
THC bedoel je denk ik?
Probleem is dat CBD-olie vaak niet 100% zuiver is en nog deeltjes THC bevat. En die worden op een speekseltest gezien. Dat testen ze in principe niet standaard, en dit is alleen een indicatie voor een bloedtest, ze mogen met die speekseltest verder niks doen. Maar mocht je een ongeluk veroorzaken, dan kan het onder invloed zijn wel een verschil maken voor je aansprakelijkheid.
Bovendien zou ik persoonlijk die risico's van vertraagde reactiesnelheid niet willen lopen, zelfs al is het niet zeker of dat bij jou specifiek ook zo is. Gevaarlijke uitspraak.

Dat is niet waar. Bij goede geteste CBD is deze gewoon binnen het wettelijk minimum en doet het niks met je reactievermogen. Is ook logisch, want CBD is gewoon legaal en kan je overal kopen. Zit ook nooit een gele sticker op.

Buiten dat is het wel bewezen dat mensen die wiet hebben gebruikt wel degelijk goed reageren in het verkeer. Dat is inmiddels al een aantal keren onderzocht.
Dat je met THC nog niet achter het stuur mag is wat anders.....Maar je mag met diverse medicijnen niet achter het stuur.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 07:30

Inderdaad sokje_6 _O-
Scheelt dat ik het ook aan mijn schildklier heb!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:28

Zou voor (hormonale) migraine CBD olie of wietolie meer geschikt zijn? Zit verschil in toch?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:32

Majabeestje ik zou eens op de site kijken en vragen, je krijgt netjes antwoord.
Schijnt dat mensen met hormonale borstkanker er ook baat bij hebben maar vragen staat vrij natuurlijk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:56

Majabeestje schreef:
Zou voor (hormonale) migraine CBD olie of wietolie meer geschikt zijn? Zit verschil in toch?

Daarvoor moet je echt naar een goede groep op fb of info vagen bij SNSH bijv. Het is vaak een combi van

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 17:02

Ok, bedankt! Ga ik dat even doen.