Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Indestal schreef:Beste is altijd vaste werkgever met dito pensioen, de ambtenaren en trentvolgers bv....
De meesten hebben door steeds op contractbasis te moeten werken elk jaar een nieuwe pensioenfonds met dito nieuwe opbouw....resultaat, steeds hogere wordende maandelijkse bijdrage naarmate je leeftijd omhoog gaat en steeds weer een pensioenbreuk met aan het eind van de rit kleine nutteloze potjes
laetitia schreef:Indestal schreef:Beste is altijd vaste werkgever met dito pensioen, de ambtenaren en trentvolgers bv....
De meesten hebben door steeds op contractbasis te moeten werken elk jaar een nieuwe pensioenfonds met dito nieuwe opbouw....resultaat, steeds hogere wordende maandelijkse bijdrage naarmate je leeftijd omhoog gaat en steeds weer een pensioenbreuk met aan het eind van de rit kleine nutteloze potjes
Dit is oa op mij van toepassing. Heb nog nooit langer dan 3,5 jaar bij 1 werkgever kunnen werken door vele faillissementen en reorganisaties. Ook 2x zelf besloten andere baan te zoeken.
Ik heb dus 1 multimap met al mijn pensioenoverzichten van tig fondsen. Hoop op een dag toch een x de rest van mijn leven bij zelfde werkgever te kunnen blijven en al die fondsen over te kunnen hevelen naar 1 fonds.
Ik spaar sinds mijn 25e (ben nu 41) wel elke maand middels een lijfrentepolis en dat geeft me een gerust gevoel. Al kan die bank natuurlijk ook failliet gaan
laetitia schreef:Superpony, ik hoef als het goed is niet alleen van die lijfrente te leven. Bouw ook steeds stukjes pensioen op. Al is het bij steeds wisselende fondsen.
Ik ga eens op mijnpensioenoverzicht kijken
Gloa schreef:Wat is het voordeel van het samenvoegen van diverse pensioenpotjes?
Dani199764 schreef:Heel vaak.. Ben pas net afgestudeerd en aan het werk, maar mijn werkgever regelt niks omtrent pensioen, en mijn loon is dusdanig laag dat ik er zelf ook niks voor op zij kan leggen.
Gelukkig is het nog in de verre toekomst, maar ik vraag mij wel echt af hoe dit zal gaan.
Gloa schreef:Wat is het voordeel van het samenvoegen van diverse pensioenpotjes?
xNathaliee schreef:Maar er zitten ook meer risico’s aan een lijfrente toch? Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik uberhaupt alvast wat opzij moet leggen elke maand voor mijn pensioen (ik ben nu 25) en zo ja op welke manier dan.