postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 22:34

Wees ook niet te streng voor jezelf dat je dat meteen NU moet accepteren. Ook dat is weer een proces. Het leven hangt van processen aan elkaar :')

De beerput, tja, misschien is dat juist de hele reden dat je je nu zo voelt. Maar je moet er idd wel klaar voor zijn :j

grijs_wolkje

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 14:16

Het plan is gelukt, ben ook al naar buiten geweest voor een flinke wandeling met haar in de draagdoek. Had haar op de heup geknoopt, zo kon ze beter kijken, ze viel heerlijk in slaap. Even bij de buurvrouw geweest voor een theetje, en naar huis voor de fles en een slaapje waar ze nu nog mee bezig is.

Ik kan het ook zo bekijken: kleintje kan max 2 uur achter elkaar wakker blijven. Dat zijn ongeveer 3X2 uurtjes per dag, lijkt me te doen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:53

goed bezig ts.

ik vind je erg open en eerlijk hier in.

zelf ben ik altijd onzeker en zou daar een risico liggen. je geeft zelf aan een goeie moeder te zijn. top!

ik ben heel benieuwd waar de depressie dan vandaan komt? heb je zelf enig idee? of andere ervaringsdeskundigen hier? hoe kan zoiets komen? en hoe zou je zo iets kunnen voorkomen

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:37

Joltsje, ik denk dat mijn turbulente verleden er zeker me te maken heeft, plus het feit dat ik vroeger ook depressies heb gehad vanaf mijn 12e en ik weet wat ik er gevoelig voor ben. Dat is een stuk aanleg, volgens mij is het ook een stukje erfelijk, de hormonen die bij zwanger zijn komen kijken.. de bevalling die heftig was, borstvoeding wat niet lukte..

Stress van een ruzie met mijn moeder, die ook een zeer uitgebreide handleiding heeft, mijn vader die aan het begin van mijn zwangerschap me de rug toekeerde, dan heb ik nog 2 stiefkinderen waar het niet zo lekker mee botert, al zijn die het huis al uit gelukkig.. genoeg om niet zo happy mee te zijn.

Vandaag gaat het neutraal.
Kreeg gisteren telefoon van de ggz dat mijn afspraak van 25 juni verzet kon worden naar morgen 11:00. Dat vind ik heel positief alleen was het even moeilijk waar ik de kleine zou laten. Ik ga haar maar mijn moeder brengen, da's 50 km hier vandaan maar het is niet anders, ik wil mijn aandacht bij de afspraak hebben

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:43

Zoek eens depressiestudie op fb op. Een groep onderzoekers doet een zeer interessant onderzoek naar depressies. Hebben daar 2 grote prijzen mee gewonnen.
Zij zoeken ook nog deelnemers aan het onderzoek

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 11:09

TS, ik heb er geen ervaring mee, geen kids hier. Maar ik wil je wel even dikke complimenten geven over hoe open en eerlijk jij hier mee om gaat! Volgens mij doe je het hartstikke goed!

Veel succes bij het GGZ! Fijn dat je toch eerder terecht kunt.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 12:28

Keet- ik zal eens kijken!

Loez- dankjewel, ik ben ook blij dat ik eerder terecht kan! Al weet ik niet echt wat ik kan verwachten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:42

ooh succes morgen ts. fijn dat het naar voren kon.

bedankt voor je toelichting. en nogmaals top dat je het zo oppakt.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:15

Succes morgen! Je zal eerst een intake krijgen dus ze zullen vooral veel vragen. Hopelijk klikt het!

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 10:24

Bedankt allemaal :)

Ik heb kleintje om 7:30 in de auto gezet en heb haar naar Brabant gebracht, ik vond het moeilijk omdat ik mijn moeder op zich wel vertrouw maar ergens toch ook weer niet. Ze zal goed voor kleintje zorgen, dat weet ik zeker, dus waarom het niet helemaal lekker voelt.. gelukkig had ik niet teveel file

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:30

Heel veel succes en sterkte voor je gesprek.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 13:22

Het was een screening om te kijken waar ik het beste geholpen kan worden. Dat was volgens die mevrouw de moeder en kind polie, waar ze observeren hoe ik omga met kleintje en hoe de hechting is, want dat is heel belangrijk voor de ontwikkeling. Ze zei ook iets over onder andere oogcontact vanuit de baby. Ik was eerst wat terughoudend, alsof ik mijn kind niet voldoende stimuleer om te ontwikkelen..

Ze legde uit dat als er een natuurlijke verbondenheid is, er een vlammetje van binnen brand dat vanzelf blijft branden en je meer kunt hebben van die persoon. Als de verbondenheid er niet zo is, moet je dat vlammetje zelf aanwakkeren al houdt je dat niet lang vol. Bij die polie kijken ze hoe de verbondenheid meer tot stand kan komen

Dat klonk logisch, ik hoor nog wanneer ik terecht kan

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 21:12

Mijn moeder had ook weer wat. Die had de maxi cosi op haar rollator gezet en 'vastgezet' met een hondenriem, zo was ze gaan wandelen. Ze stuurde trots foto's. Wat denken jullie daar nou van?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:14

Wat denk je er zelf van? Denk dat dat t belangrijkste is.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:22

Ik zou dat niet kunnen waarderen.. op zijn zachtst gezegd

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:24

Het zou mij dan weer weinig kunnen schelen, ik vertrouw mijn ouders blind met mijn kind en ik doe zelf ook wel eens dingen die vast onder de noemer onverantwoordelijk geschaard kunnen worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:30

Ik vind dat eigenlijk wel hilarisch :+ Fijn toch als je kind lekker naar buiten kan en zij daar een creatieve manier voor heeft bedacht :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:54

Ik zou gewoon zeggen, joh mam, leuk bedacht maar ik vind dat niet zo veilig. Wil je de volgende keer gewoon de kinderwagen gebruiken?

Want dat is wat ik vind iig :D

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 21:55

Ik was er niet heel blij mee. Heb gezegd dat ik de volgende keer het onderstel meeneem en heb het er verder bij gelaten

Verootjoo, ik vind het ook fijn als ze naar buiten kan, daarom had ik (op haar verzoek) de draagzak meegenomen zodat ze kleintje kon dragen op haar scoormobiel. Zelfs nog mee geoefend.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:56

grijs_wolkje schreef:
Ik was er niet heel blij mee. Heb gezegd dat ik de volgende keer het onderstel meeneem en heb het er verder bij gelaten

Verootjoo, ik vind het ook fijn als ze naar buiten kan, daarom had ik (op haar verzoek) de draagzak meegenomen zodat ze kleintje kon dragen op haar scoormobiel. Zelfs nog mee geoefend.

Super reactie toch !

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:07

Hoe anderen met je kind omgaan, dat is en blijft heel lastig. Maar dan kijk ik hier in de dominicaanse eens rond. ... zitten er hele families: vader, moeder en 2 kleine kids en soms zelfs babies op 1 scooter. En niet in de draagdoek, Maar HUP over de schouder. Ze doen er nog net een lakentje over tegen de zon. Niemand draagt een helm. Dan denk ik: Ja het is heel relatief hoe je tegenover veiligheid staat. Ik hoop dat je gevoel nog zakt. Je hebt gedaan wat je kon doen in deze situatie, je kindje is ok... en alleen al het feit dat je je daar druk om maakt is heel normaal en gezond.

Er schieten mij ineens dingen te binnen die ik notabene zelf heb gedaan.
Mijn oudste is van het verschoonkussen op de grond gevallen toen ik even omdraaide, daarvoor rolde hij nog niet.
Mijn jongste is als kleine baby een keer met kinderwagen en al in elkaar gestort in de supermarkt. Had er iets niet goed geklikt, en ze kwam ook op de grond terecht. Echt afschuwelijk. Ik wil maar zeggen, dingen gebeuren soms. En ja ik huilde nog harder dan mijn kids toen. Maar dat is het leven soms, het gaat meestal goed en heel soms ook niet.

Goed gedaan allemaal en ook goed opgelost met je moeder :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:10

grijs_wolkje schreef:

Oh, dan snap ik je reactie idd... Vervelend dat ze dan niet gewoon de draagzak heeft genomen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:22

Oef daar zou ik ook niet zo gecharmeerd van zijn. Misschien vond ze de draagzak toch een beetje spannend, goed om volgende keer gewoon het onderstel mee te geven. De bedoelingen zijn vast goed geweest, maar het is wel een beetje onhandig.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:29

Ik heb mijn jongste toen ze 2 was uit het winkelwagentje laten vallen :(

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-18 07:35

Ik ga er ook vanuit dat ze valt, zich pijn doet, knieën en handjes kapot zullen gaan en ze zal brullen om een pleister. Alleen dan liever wel door mijn eigen schuld of in mijn bijzijn.

Nu moet ik ook zeggen dat mijn moeder.. euhm..bijzonder is. Beetje simpele ziel, niet al te snugger maar doet wel haar best.
Ze heeft copd en gebruikt zuurstof, die ze niet mee had genomen tijdens haar wandeling.. dat was toch wel wat zwaar geweest. Ok... je gaat wandelen zonder zuurstof, wat als je een long aanval krijgt en in paniek raakt, wat gebeurd er dan met mijn kind? Jaaa maar met zuurstof staat zo stom als ik met mijn kleinkind loop. >;) zorg alsjeblieft goed voor jezelf zodat je ook goed voor haar kunt zorgen..

En het bericht dat ze een uur lag te krijsen in bed en niet wilde slapen maakte dat ik ietsje sneller naar Brabant reed dan normaal. Nu is het ook zo dat mijn moeder zulke dingen zegt om dingen te horen als 'nou dan heb je het toch goed gedaan ondanks dat ze zo huilde' , aandacht = alles, maar het stelt mijn moeder hart niet echt gerust. Ik bedenk me altijd maar: ze doet haar best. Ze doet haar best. Ze doet haar best.