Voel me een oude taart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 22:10

Zuchini schreef:
Dit doe ik ook al jaren, bevalt prima. Wel veel beschaamde vriendinnen die er veel te laat achterkomen :+

Herkenbaar _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:02

Afbeelding
Ik ben hier helemaal gek van, Dodge Challenger, maar vrees dat ik met de takel er uitgehaald moet worden :evaw:
Mijn man is meer van de Renault, vind ik ook mooi hoor maar hè, mens mag dromen toch!
Ik verplaats me in de stad op mijn Tomos, ben overal veel sneller dan met de auto.

Mando

Re: Voel me een oude taart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:12

Steekt vingertje op...
Ben 51 voel me 18 _O-
Rij in een ouwe banketstaaf Volvo maar zou liever een hogere wagen hebben.

Al mijn dinnetjes zijn jonger lijkt wel of ik dat altijd aantrek maar ik vind het heerlijk.

Heb energie voor 10 (denk ik) ook al ben ik niet gezond maar weet dat altijd goed te verbergen genoeg truckjes.
Okay dat ik in de avond uitgeblust op de bank hang tellen we maar niet mee dan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:21

Nou ik heb eergisteren mijn moeder, niet de lichtste, in de rolstoel door het ziekenhuis moeten rijden van hot naar her maar dat voel ik echt in mijn benen en rug! Vandaag gaat het weer maar dan denk ik weleens dat ik daar vroeguh toch geen last van had!
Voor de rest mag ik niet klagen hoor als ik maar op tijd mijn medicatie inneem :7

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:44

Dat is ook zwaar hoor.
Ja heb ik ook zolang ik mijn medicatie neem gaat het goed en goed naar je lichaam luisteren

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:56

daantjuhhh schreef:
Oh ik herken het gevoel TS.
Al werd ik vorige week wel heel blij, ik moest namelijk mijn ID kaart laten zien toen ik drank kocht.
En ik wordt volgende week 34

Hier kan ik ook altijd zo gelukkig van worden hè? :')

Ik als 33jarige herken het gevoel wel.
Aan de andere kant willen ik en mijn man geen kinderen. Dus qua verantwoordelijkheid blijft ons leven er altijd zo uit zien als het nu doet.
Maar soms door kleine dingen merk je dat je iets ouder aan het worden bent... rimpeltje hier, géén groot herstelvermogen na het uitgaan daar :+

Ik ben best blij dat ik ouder wordt. Veel mensen in mijn familie hebben geen hoge leeftijd gehaald, gemiddeld een jaar of 45. Dus ik ben dankbaar met elk jaar. Aan de andere kant beangstigd me dat soms ook wel... want ipv een jaar of 70.. heb ik er dan nog maar iets van 12 te gaan :')
Maargoed, ik ga er van uit dat de ellende een generatie over slaat :Y)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:46

Dat klinkt wel herkenbaar. In onze familie worden we oud of we redden abraham niet. Aangezien ik weet waar ie de mosterd haalt, hoop ik in de groep "oud worden" te vallen.

Over auto's; blijf ik toch hangen bij mijn beide jeugdliefdes:
Afbeelding

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:50

Leeftijd in mijn familie zowel paps als mams kant zijn taai en worden al piepend en krakend oud of gaan dood aan kanker -O-. Mijn paps is nu 84 en is al heel wat keren bijna dood geweest of dood maar die doet het nog steeds. Mijn moeder is net 81 geworden. Mijn oma 95 mijn opa 88. Een broer van mijn moeder is nu 95 en doet het nog steeds. Die ging met 91nog op jeepsafari :D

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 14:37

Suzanne F. schreef:
Ghosttown schreef:
Ik ben 19 en maak in oktober de overstap naar 20. Dat voelt voor mij al "oud". :+
Al ben ik jong moeder, dus het hele tiener-losgaans-gedoe heb ik nu ook niet meer waardoor ik me geregeld al ouder voel dan de meeste leeftijdsgenoten.

Oh wauw ben je al moeder? Dat is ook best een uitdaging op die leeftijd.
Jij hebt al een volwassen zoon/dochter als andere vrouwen nog aan kinderen moeten beginnen. :D

Ja, dat zeker. :) Al zit het moedergevoel gewoon goed. Dus dat doet al 90% van het werk. :P
En dat ook inderdaad. :D Ik heb relatief jong weer alle vrijheid een soort van terug. :))

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:29

Mazida schreef:
Het stelt me trouwens wel gerust dat ik niet de enige dertiger ben met dit gevoel :D .

Om te voorkomen dat mensen weten dat ik straks weer een jaar ouder ben, gooi ik dan tijdelijk mijn Facebook offline. Kan niemand me ook feliciteren 8-)

Je kan ook jé leeftijd instellen dat het niet getoond word. Heb ik ook want werd gek van al de felicitaties op m'n tijdlijn als ik jarig was. Dan hoef je niet offline

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 15:43

Hier nog een ouwe taart, mijn verzorgpaardje wordt volgende week 27 en ik ben bijna op de dag af twintig jaar ouder. Ik probeer heftig maar te accepteren dat ik echt allang geen twintig meer ben maar soms vind ik het best eng, dat ouder worden. De dertig kon ik nog aan, maar veertig vind ik teveel. Dat past niet bij mijn geestelijke gesteldheid. Helaas past mijn lijf meer bij een tachtigjarige en moet mijn moeder regelmatig langzamer lopen als we samen op pad gaan. Dat geeft te denken voor de toekomst := .
Dat ik grijzer word en dat alles langzaam maar gestaag naar het zuiden trekt is dus ook dubbel. Aan de ene kant vind ik dat het bij de leeftijd hoort, maar juist dat, dat het zo duidelijk wordt dat ik al jaren geen twintig meer ben, maakt dat ik niet altijd even graag in de spiegel kijk.

Maar ondanks dat en het feit dat er nog wel meer speelt, herken ik wel dat losser laten van wat moet en dat je meer gewoon doet wat je leuk vindt. Ook al is dat soms totale gekkigheid. Daar ben ik dan gelukkig weer wel heel erg goed in. :D Zo wordt het tenminste niet al te zwaar en blijft het toch een beetje in balans.

Bij de weg, doe mij die rooie Ford maar, met vlammetjes. De challenger vind ik ook retegaaf maar daar kom ik never nooit niet meer uit. In elk geval niet op een charmante manier _O- (dat is dan weer wel een voordeel, ik mag altijd voorin omdat niemand me uit een auto wil tillen :D ). Ondertussen doe ik het wel met een gewone opoe fiets bij gebrek aan iets met meer wieltjes. En ga ik volgende maand me weer vergapen op de oldtimerdag. Heb de ballen verstand niet van auto's maar ik vind ze maar wat mooi. Ja, over je oud voelen. Dat de auto's waar je als kind nog in bent vervoerd er tussen staan als oldtimer...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:22

ikke schreef:
Dat klinkt wel herkenbaar. In onze familie worden we oud of we redden abraham niet. Aangezien ik weet waar ie de mosterd haalt, hoop ik in de groep "oud worden" te vallen.

Over auto's; blijf ik toch hangen bij mijn beide jeugdliefdes:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Mijn lievelings auto is van ver voor mijn geboorte :')

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:33

toen ik vanmiddag met mijn loodzware e-bike omver viel in een akker en middenin een mesthoop terecht kwam en nooit meer onder die fiets vandaan kon komen, voelde ik me wel 100, nu, na een douche voel ik me bont en blauw worden. Ben op mijn toch al kapotte been gevallen en heb ook pols en nek flink verdraaid.

Mijn echtgenoot fietste mijlen achter me en vond het nogal amusant.....wilde eerst nog gaan staan filmen hoe ik daar lag, maar dat heeft ie gelukkig toch maar niet gedaan -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:55

Wat een herkenbaar topic.
Word dit jaar 39 en vind het soms beangstigend. Het lijkt nog maar kort geleden dat ik hier op bokt in een vrijgezel hard to get topic zat en elk weekend ging stappen.
Ben inmiddels getrouwd en mama van zoon van 5. Ik ben wel veel gelukkiger waar ik nu ben. Ik voel me thuis in mijn leven en ben echt mijzelf. Volg mijn eigen pad en dat geeft veel rust. Qua lichaam en geest vind ik 39 zijn echt ontzettend fijn. Eigenlijk te fijn. Wilde dat het altijd zo kon blijven. Zonder ontzettend snel groeiend jongetje. Zonder zelf steeds ouder en richting het einde gaan. Dat ik ben op de helft gevoel beangstigd ontzettend. Ben altijd al bang geweest voor de dood maar dat was wel een ver weg iets. Wat nu dichterbij komt. Vind ik echt verschrikkelijk. Probeer -en dat lukt :D - ontzettend te genieten van alles. Mijn fijn gezin... onze dieren.. de stabiliteit.. het zelfvertrouwen. Geen onzeker gedoe meer over uiterlijk of keuzes en wat anderen ervan vinden. Dat vind ik echt enorm fijn. En ik hoop dat ik rust ga vinden ooit over dat het eindigt.

Qua auto's vind ik elke pickup truck goed :+ maar ik doe het met een degelijke Dacia mcv :')

Trouwens voor de vrouwen die al klaar zijn he met die hele overgang... hoe lang duurt dat? >;)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 20:42

Citaat:
Trouwens voor de vrouwen die al klaar zijn he met die hele overgang... hoe lang duurt dat? >;)

ik ben al 12 jaar bezig met de overgang, maar heb nog steeds opvliegers....... zoals een collega van me altijd zegt: overgang? er gaat helemaal niets over...... ;(

w.b. auto's: ik heb een Landrover Freelander, wat mij betreft perfecte auto: hoge instap, automaat, 4x4. Helaas is er altijd wat aan kapot, nu gaat bv de achterklep weer niet open en al die reparaties kosten heeeeel veeeeel geld........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:07

Dat is geen bemoedigend antwoord :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:13

Ik ben op mijn 41 e begonnen en hang er nog zo n beetje in, niet helemaal duidelijk of ik nu klaar ben of nog niet. Ben er redelijk ok doorheen gefietst op opvliegers na maar die vielen ook mee, dankzij de mirena dat wel

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:13

Hoera, suze_! Je zoon wordt ooit een puber in plaats van een schattig knulletje van 5 én de overgang duurt lekker lang :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:48

Hier geen overgangsklachten *\o/*

Mijn gynaecoloog adviseerde een spiraaltje dan zou ik minder last van de overgang hebben en ik fiets er vrolijk doorheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:54

Hilli schreef:
Hoera, suze_! Je zoon wordt ooit een puber in plaats van een schattig knulletje van 5 én de overgang duurt lekker lang :')

Hiep hoi -O-

:')

Hij mag best een puber worden hoor. Ooit. Oooooooit. Als ie dan eerst gewoon even wat langer klein blijft :D

Mando bof jij even!
Ik zit aan een cyclus van 13 dagen zweet me suf en was ik net van de hysterische zwangere hormonen af stoom ik nu lekker door naar de volgende hormonale breakdowns :+

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:42

suze_ schreef:
Wat een herkenbaar topic.
Word dit jaar 39 en vind het soms beangstigend. Het lijkt nog maar kort geleden dat ik hier op bokt in een vrijgezel hard to get topic zat en elk weekend ging stappen.
Ben inmiddels getrouwd en mama van zoon van 5. Ik ben wel veel gelukkiger waar ik nu ben. Ik voel me thuis in mijn leven en ben echt mijzelf. Volg mijn eigen pad en dat geeft veel rust. Qua lichaam en geest vind ik 39 zijn echt ontzettend fijn. Eigenlijk te fijn. Wilde dat het altijd zo kon blijven. Zonder ontzettend snel groeiend jongetje. Zonder zelf steeds ouder en richting het einde gaan. Dat ik ben op de helft gevoel beangstigd ontzettend. Ben altijd al bang geweest voor de dood maar dat was wel een ver weg iets. Wat nu dichterbij komt. Vind ik echt verschrikkelijk. Probeer -en dat lukt :D - ontzettend te genieten van alles. Mijn fijn gezin... onze dieren.. de stabiliteit.. het zelfvertrouwen. Geen onzeker gedoe meer over uiterlijk of keuzes en wat anderen ervan vinden. Dat vind ik echt enorm fijn. En ik hoop dat ik rust ga vinden ooit over dat het eindigt.

Qua auto's vind ik elke pickup truck goed :+ maar ik doe het met een degelijke Dacia mcv :')

Zit jij er al in dan?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:44

Morrie schreef:
toen ik vanmiddag met mijn loodzware e-bike omver viel in een akker en middenin een mesthoop terecht kwam en nooit meer onder die fiets vandaan kon komen, voelde ik me wel 100, nu, na een douche voel ik me bont en blauw worden. Ben op mijn toch al kapotte been gevallen en heb ook pols en nek flink verdraaid.

:') := :D _O-
Sorry..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:49

Morrie schreef:
Citaat:

ik ben al 12 jaar bezig met de overgang, maar heb nog steeds opvliegers....... zoals een collega van me altijd zegt: overgang? er gaat helemaal niets over...... ;(

w.b. auto's: ik heb een Landrover Freelander, wat mij betreft perfecte auto: hoge instap, automaat, 4x4. Helaas is er altijd wat aan kapot, nu gaat bv de achterklep weer niet open en al die reparaties kosten heeeeel veeeeel geld........

Betere garage zoeken. Die achterklep is een l*llig schakelaartje van een paar euro. Als ik even je chassisnummer mag, breng ik 'm binnenkort wel mee uit GB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 23:05

Nooit problemen mee gehad. Wel moet ik steeds langer scrollen om mijn geboortedatum in te vullen ;(
Verder voel ik me veel jonger dan mijn spiegelbeeld zegt. Ach let daar ook al niet meer op. Belangrijk vind ik dat je je gelukkig voelt en de gezondheid goed is

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:37

Anoniem schreef:
Nooit problemen mee gehad. Wel moet ik steeds langer scrollen om mijn geboortedatum in te vullen ;(
Verder voel ik me veel jonger dan mijn spiegelbeeld zegt. Ach let daar ook al niet meer op. Belangrijk vind ik dat je je gelukkig voelt en de gezondheid goed is

Naar aanleiding van jouw onderschrift:

Afbeelding

:D :D