Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Polly schreef:Mars schreef:Voor blaasontsteking bel ik altijd gezien mijn geschiedenis en ooit op een zaterdag omdat ik enkele weken na een longontsteking weer klachten kreeg en acuut hoge koorts, bloed hoesten etc.
blaasontsteking = spoed
Laura82 schreef:Bij ons vandaan rijden geen gewone ambu's, alleen die huisartsen ambu's zeg maar, daar zit bij mijn weten altijd een huisarts in. Die zie ik tenminste wel altijd mee gaan.
Rebecca schreef:Ik mankeer nooit wat en ga ook nooit naar de huisarts of de HAP , tikje eigenwijs ben ik ook . Laatste keer huisarts was toen ik met galstenen zat , die beste man dacht dat het aan mijn gewicht lag . Kom er ook niet graag meer door die opmerking
Sanet schreef:[naam] schreef:Ik mankeer nooit wat en ga ook nooit naar de huisarts of de HAP , tikje eigenwijs ben ik ook . Laatste keer huisarts was toen ik met galstenen zat , die beste man dacht dat het aan mijn gewicht lag . Kom er ook niet graag meer door die opmerking
Nou ja.. voor galstenen geldt het volgende 4F-ezelsbruggetje:
Female
Fat
Fourty
Fertile
Dus je ziet veel vruchtbare vrouwen met overgewicht rond de 40 die galstenen hebben, dat je vruchtbaar en vrouw bent kun je niet (perse) heel veel aan doen, dat overgewicht is dan nog degene die enigszins aanpasbaar is.