Nou de dag is aardig goed verlopen, heb zelfs al een stukje gewandeld vandaag. Ik voel me niet meer ziek alleen nog verkouden.
Helaas lukt slapen weer echt niet, direct weer enorme keelpijn en bijna niet kunnen slikken.. Heb net paracetamol en ibuprofen ingenomen, nu hopen dat het zo beter gaat.
Ik lees juist dat melk producten niet zo best zijn voor de keel. Ik probeer wel zoveel mogelijk thee met honing te drinken.
Net even op stal een paar klusjes gedaan. Helaas toch nog last van drukkende hoofdpijn tussen de ogen. Dus nu even kalm aan op bed, als het straks niet afzakt dan toch maar een extra paracetamol en ibuprofen. Gek genoeg heb ik op dit moment totaal geen keelpijn.
Mijn huisarts raadt aan om waterijs te eten bij keelpijn. Krijg je vocht binnen en het demot de pijn. IJsblokje sabbelen kan ook.
Neem je pijnstillers met ongeveer dezelfde tijd in. Spiegel opbouwen voorkomt dat je een dal hebt dat het is uitgewerkt, aldus de apotheker.
Petrichor
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 21:36
Ik ben wel echt heel onbenullig zeg..
Dacht ik neem nu mijn penicilline in en daarna even sprayen met keelspray. Heb ik de penicilline geslikt ga daarna met keelspray aan de gang en ik moet dus kokhalzen (heb ik anders nooit), maar goed nu missen er dus 2 pillen uit de kuur.
Neem aan dat ik nu gewoon 2 nieuwe pillen moet regelen? Of zouden die 2 pilletjes niet zoveel kwaad kunnen?
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 02-05-18 21:40
Hoe lang zaten ze er al in? Dit is nou iets waarvoor k de huisartsenpost zou bellen voor overleg, ik denk dat je nogmaals moet nemen maar is afhankelijk van hoe lang je ze op had.
Petrichor
Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-18 21:46
Ik heb sowieso nieuwe geslikt want ik zag ze heel in de wc drijven. Het gaat mij er meer om of dat ik nu wel 2 pillen erbij moet hebben omdat ik er nu in principe 2 tekort kom.
Ja. Morgen even je eigen huisarts bellen voor een recept
Petrichor
Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-18 09:06
Nou vorige week heb ik de dokter weer gebeld omdat mijn klachten nog steeds niet weg waren. De dokter hoefde mij opzich niet te zien en zei dat ik gewoon pijnstilling moest slikken en rustig aan moest doen.
Inmiddels zijn we weer een week verder en nog steeds voel ik mij niet optimaal. Ik ben nog steeds slap en heb ook nog keelpijn aan de linkerkant voornamelijk bij slikken, ook moet ik erg veel hoesten. Tijdens het hoesten komt er zoveel slijm mee dat ik laatst gewoon tijdens het hoesten moest overgeven. Gisteren een verjaardag gehad en heel veel mensen vonden dat ik er slecht uit zag, die mensen wisten overigens niet dat ik ziek ben.
Vandaag dus toch weer de dokter gebeld en nu moet ik wel langs komen. Ik hoop dat er snel wat gebeurd want ik ga over precies een week op vakantie.