Medical taping bij Hooikoorts

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theadora99

Berichten: 3644
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:08

Mijn tape zat bij mijn fysio behandelingen in altijd haha.

Janneke2

Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:12

_Deco_ schreef:
Tapen wordt niet vergoed door de zorgverzekering. Als het goed is betaal je dit dus altijd zelf. Wordt er een consult geboekt, of voor 3x tapen een consult of in wat voor constructie dan ook, is dat altijd fraude en dat kan je dus melden aan je zorgverzekering.

...is dit zo?

Bij mijn fysio staat op de gevel wat ze allemaal doen: sport, sportrevalidatie, flexchair en ...medical taping.

Ik zou dus denken dat het een van de vele behandelopties is. Net zoals ultra kort geluid, etc.

En dat in een consult, betaald door de zorgverzekering taping wordt gedaan lijkt mij dus de gewone gang van zaken en geen fraude.
Ook voor '3x tapen is 1 consult' valt wat mij betreft veel te zeggen. (Zeker in het kader: even doorspreken hoe het gegaan is, wellicht een ander 'model' of dikte tape aanleggen, etc.)

Cemlys

Berichten: 14977
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:18

Lijkt me gewoon vergoed te worden en zeker geen fraude. Je fysio bekijkt je, onderzoekt je, geeft je eventueel oefeningen en plakt tape. Hier ging de tape altijd in combinatie met.

verootjoo
Berichten: 35699
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 19:59

ICM de rest van de behandeling wordt tape wel vergoed als fysiotherapeutische behandeling. (Omdat je dan dus nog meer doet, alleen een tapeje aanleggen is geen fysiotherapie)
Tape voor hooikoorts mag niet worden gedeclareerd op een fysio behandeling :n

UKG is al heel lang geen bewezen zinnige therapie en als je dat als enige doet in je behandeling mag je dit ook niet declareren als een consult :n.

Of ja, je kunt het wel doen, maar het is fraude en als je gecontroleerd wordt heb je wel een probleem.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 11:53

Cemlys schreef:
Nee kan best zijn dat het daarna niet meer moet. Vorig jaar enorm veel last gehad van bekkenpijn door instabiliteit. Soms was even een paar dagen een tapeje voldoende om het dusdanig te verlichten.

Als ik zie hoe gemakkelijk jij familieleden, vrienden, kennissen, klanten, stalgenoten, toevallige voorbijgangers, paarden, katten, honden, cavia's en goudvissen te voorschijn tovert, die allemaal één of andere kwaal of ziekte hadden, en allemaal door de één of andere alternatieve truc geholpen en/of genezen zijn, dan zou ik bijna denken dat jij al die succesverhalen ter plekke uit je duim zuigt. Maar dat kan natuurlijk niet :D .

Cemlys

Berichten: 14977
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:25

BigBen schreef:
Cemlys schreef:
Nee kan best zijn dat het daarna niet meer moet. Vorig jaar enorm veel last gehad van bekkenpijn door instabiliteit. Soms was even een paar dagen een tapeje voldoende om het dusdanig te verlichten.

Als ik zie hoe gemakkelijk jij familieleden, vrienden, kennissen, klanten, stalgenoten, toevallige voorbijgangers, paarden, katten, honden, cavia's en goudvissen te voorschijn tovert, die allemaal één of andere kwaal of ziekte hadden, en allemaal door de één of andere alternatieve truc geholpen en/of genezen zijn, dan zou ik bijna denken dat jij al die succesverhalen ter plekke uit je duim zuigt. Maar dat kan natuurlijk niet :D .

Nee ik ben toevallig dierenarts, osteopaat, medical taping therapeut en dry needling therapeut, dus ja ze komen dagelijks bij mij aanwaaien. Ik weet wel degelijk dus waarover ik het heb en ik ben genoeg wetenschappelijk onderlegd dus ;) Ik ben hier dus alles bij mekaar al bijna 10jaar mee bezig en nog dagelijks zit ik met mn neus in de boeken om bij te scholen, en ik heb dagelijks tientallen praktijkgevallen

_Deco_
Berichten: 848
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 17:35

Verootje heeft inderdaad gelijk. Alleen tape plakken is geen fysiotherapie. Maar er wordt in fysioland nog steeds veel gefraudeerd.
Tape als onderdeel van de behandeling wordt in sommige praktijken gewoon gratis gedaan. Ze krijgen dan geen extra geld voor een behandeling terwijl die tape best wat kost. Dus er zijn veel praktijken die voor tape extra kosten rekenen (die je dan zelf betaald). Bij ons betaal je voor tape 3 euro per meter. Dat is inkoopsprijs maar zo leveren wij als praktijk geen geld in op de toch al lage tarieven van de verzekering.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:50

ik vind het heel bijzonder, kan maar zo zijn dat als ik straks weer veel last heb, het gewoon een keer ga proberen :)

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:37

Cemlys schreef:
Nee ik ben toevallig dierenarts, osteopaat, medical taping therapeut en dry needling therapeut, dus ja ze komen dagelijks bij mij aanwaaien. Ik weet wel degelijk dus waarover ik het heb en ik ben genoeg wetenschappelijk onderlegd dus ;) Ik ben hier dus alles bij mekaar al bijna 10jaar mee bezig en nog dagelijks zit ik met mn neus in de boeken om bij te scholen, en ik heb dagelijks tientallen praktijkgevallen

Ik denk dat je de verkeerde boeken leest.
En dat wetenschappelijk onderlegd, goed, dat zul je zelf wel ironisch bedoeld hebben.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:14

Pffff afgestudeerd Dierenarts en dan niet wetenschappelijk onderlegd zijn bigben? Wat een praatjes.

Cemlys

Berichten: 14977
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:33

fargo schreef:
Pffff afgestudeerd Dierenarts en dan niet wetenschappelijk onderlegd zijn bigben? Wat een praatjes.

Ik denk dat het beter is Bigben te gaan negeren, want dit gaat werkelijk nergens over. En al helemaal offtopic. Ts wil graag ervaringen, ik heb een aantal van mijn ervaringen gedeeld, dat dat niet in iemands straatje past tot daar aan toe, maar dan hoef je nog niet als een klein kind te gaan reageren.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:24

Voor de gene die zich laten tapen, gebruiken jullie de medicijnen die jullie van de huisarts/ziekenhuis hebben gekregen of kunnen jullie zonder medicijnen?
Ik zit er namelijk over na te denken om medical taping te proberen, vooral omdat ik ontzettend moe word van de medicijnen die ik gebruik...

Vorig jaar wel gestart met immunotherapie, helaas daar mee moeten stoppen omdat ik toen nog samenwoonden met mijn ex-vriend en hij 2 katten had. Dat gaat niet samen me de therapie, ook omdat ik werd geprikt voor katten, huisstofmijt en grassen.

Gianti

Berichten: 10951
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:41

Rienn schreef:
Voor de gene die zich laten tapen, gebruiken jullie de medicijnen die jullie van de huisarts/ziekenhuis hebben gekregen of kunnen jullie zonder medicijnen?
Ik zit er namelijk over na te denken om medical taping te proberen, vooral omdat ik ontzettend moe word van de medicijnen die ik gebruik...

Vorig jaar wel gestart met immunotherapie, helaas daar mee moeten stoppen omdat ik toen nog samenwoonden met mijn ex-vriend en hij 2 katten had. Dat gaat niet samen me de therapie, ook omdat ik werd geprikt voor katten, huisstofmijt en grassen.




Welke medicatie gebruik je

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:51

Ik kan niet zonder de medicijnen, maar ik had ondanks de medicijnen nog heel erg veel last.
Sinds het tapen werd het met de dag minder.
(Dankzij de regen van gister en vandaag durf ik nu ook wel minder de ogen te druppelen en neus te sprayen)

viola

Berichten: 2032
Geregistreerd: 24-04-04

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:12

Vorig jaar ben ik gewoon mijn medicijnen blijven gebruiken. Dit jaar laat ik nu tapen en probeer het zonder medicijnen. Heb tot nu toe lachte medicijnen gebruikt enkele dagen dat ik erg veel last had (had toen nog geen tape, dat zit er pas sinds vandaag op)

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 21:44

Gianti schreef:
Rienn schreef:
Voor de gene die zich laten tapen, gebruiken jullie de medicijnen die jullie van de huisarts/ziekenhuis hebben gekregen of kunnen jullie zonder medicijnen?
Ik zit er namelijk over na te denken om medical taping te proberen, vooral omdat ik ontzettend moe word van de medicijnen die ik gebruik...

Vorig jaar wel gestart met immunotherapie, helaas daar mee moeten stoppen omdat ik toen nog samenwoonden met mijn ex-vriend en hij 2 katten had. Dat gaat niet samen me de therapie, ook omdat ik werd geprikt voor katten, huisstofmijt en grassen.




Welke medicatie gebruik je


Op dit moment gebruik ik
levocetirizine dihcl 5 pch & Fluticasonpropionaat Myla

Gianti

Berichten: 10951
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:00

Ik gaf tip ook aan TS maar misschien is het moeite waard om rupatidine te proberen (rupafin als merknaam). Na jaren zoeken en prutsen doe ik het hier met vermoeidheid bijwerkingen het best op en heb de hele mikmak van levocetrizine desloratidine tavegil etc gehad. Maar rupafin kennen niet alle artsen ben er ook specifiek na allergoloog pas bij gekomen. Kan hier ook extra van bij slikken zonder te pitten gelijk.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 09:54

Ik zal eens overleggen met mijn huisarts, maar ook hier is dus wel slaperigheid als bijwerking.
Wat ik van de allergoloog heb begrepen geldt dit voor elk medicijn tegen hooikoorts...

Janneke2

Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:17

In ieder geval alle anti-histamin-ica hebben deze bijwerking.

theadora99

Berichten: 3644
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:42

Ik kan met tape zonder medicatie, tot +/- oktober, dan begint mijn ergste maand haha

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:45

Tape is er na 4 dagen weer af en merk dat ik weer moeite heb met ademhaling.

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:09

Nog even een reactie. Ik had al geschreven dat zoonlief allergisch reageerde op de tape.

Heeft uiteindelijk maar max 2 dagen gezeten, maar hij heeft nog nooit zo'n goed seizoen gehad. Dat kan toch niet komen van die 2 dagen??

We zouden eigenlijk starten met immunotherapie io kinderarts maar als dit zo blijft gaan, dan schuiven dat we plan van de tafel *\o/*

Gianti

Berichten: 10951
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:19

Ik zou nog even niet te vroeg juichen :) momenteel red ik het ook met amper tot geen medicatie (norm 5 pillen op een dag), maar hoop dat het voor jullie werkt!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 977
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:27

Ik kan echt niet zonder de tape :( het is dat ik 'm er 24 uur van af moet, maar die nacht is meteen een drama.. Ik heb 3 astma aanvallen door de hooikoorts, met tape: 0.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Medical taping bij Hooikoorts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:41

Ik heb de tape ook geprobeerd, maar had er voor mijn idee juist meer last mee....ging ook irriteren op mijn huid, dus toen na zes dagen het douchewater in een loszittend stukje bleef hangen de hele handel er maar af gehaald.