Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:sureido schreef:Tja ... Mam is toen ik kwam van full time naar 2/3 dagen werken gegaan, terwijl oma aan huis woont dus had niet gehoeven. Maar je kiest voor een kind, wat heb je aan een kind wanneer je die niet eens ziet? Jij komt laat thuis, stopt kind in bad en bed en daar ging je 15 min tijd met je zoontje. En hem dan ook nog naar de bso doen? Kies dan voor 1/2 dagen minder werken of jouw vriend minder. Want anders groeit jullie kind op zonder dat je zijn ontwikkelingen ziet.
Verder stond ik met 3.5 al op de ski’s in Oostenrijk met een klasje dus ik vind dat een kind best zelf standig kan zijn maar dat verschilt natuurlijk per kind.
Het is altijd zo gemakkelijk praten als je zelf geen kids hebt en een partner die bijna altijd van huis is om mede brood op de plank te krijgen. Doe dat zelf eens en heb dan dezelfde conversatie nog eens
lindar1985 schreef:IMJ schreef:daar zou mijn hart als moeder zijnde van breken.. je kind elke dag naar school en oma.. vervolgens nog oppas in de avond..
Toevallig moet ik vanavond nascholen. De 3e in 2 weken tijd. Mijn 3 jaar oude dochter is echt teleurgesteld.. mama alweer? Ik zou dat absoluut niet elke week willen hoor..
Maar net wat ze gewend zijn en de oppas kan ook super leuk zijn.
Sorry hoor maar ik vind dat je als ouder ook een leven hebt..
Laibadji schreef:Wat opvang betreft:ik woo' in België dus mijn zoon gaat sinds november vorig jaar naar school. Er is geen opvang daarnaast enkel voor kleintjes. Toen hij naar de crèche ging had ik meer tijd aangezien ik hem om 17u ging halen maar nu is de school om 15u uit. Er is wel toezicht maar dat is met alle leeftijden door elkaar. Dus voor allerkleinsten niet aan te raden.
MoppieFilou schreef:Hebben jullie waar je zoontje naar school gaat niet zoiets als "de Kinderclub"? Bij ons kunnen de kinderen daar meteen na school naartoe, waarbij ze worden opgehaald door de begeleiders. Bij ons zitten de kleuters apart van de oudere kinderen. (Ik woon ook in België.)
sureido schreef:Waarom neem je dan een kind als het te lastig is? Pap was 5 dagen werken mam 2. Maar dat is weer een andere discussie. Nee bedankt dit zelf doen :’). Jij kan zelf toch ook wel lezen dat ts aan het einde van dr Latijn is dus ze zal iets moeten inkorten anders valt ze een keer om.
Polly schreef:MoppieFilou schreef:Hebben jullie waar je zoontje naar school gaat niet zoiets als "de Kinderclub"? Bij ons kunnen de kinderen daar meteen na school naartoe, waarbij ze worden opgehaald door de begeleiders. Bij ons zitten de kleuters apart van de oudere kinderen. (Ik woon ook in België.)
We hebben het over een kind van 3 (!!) he, die hoeven echt niet de hele dag activiteiten te hebben
Mindim schreef:sureido schreef:Waarom neem je dan een kind als het te lastig is? Pap was 5 dagen werken mam 2. Maar dat is weer een andere discussie. Nee bedankt dit zelf doen :’). Jij kan zelf toch ook wel lezen dat ts aan het einde van dr Latijn is dus ze zal iets moeten inkorten anders valt ze een keer om.
Ik weet zelfs exact hoe het voelt om in TS haar schoenen te staanJij ook?
beatje schreef:MoppiFilou heeft het gewoon over naschoolse opvang maar daar noemen ze het gewoon anders
In belgie kan je vrij goedkoop je kind tot een uur of 18.00 in een naschoolse opvang kwijt.Sommige zijn aan school verbonden sommige van de gemeente uit.
Polly schreef:MoppieFilou schreef:Hebben jullie waar je zoontje naar school gaat niet zoiets als "de Kinderclub"? Bij ons kunnen de kinderen daar meteen na school naartoe, waarbij ze worden opgehaald door de begeleiders. Bij ons zitten de kleuters apart van de oudere kinderen. (Ik woon ook in België.)
We hebben het over een kind van 3 (!!) he, die hoeven echt niet de hele dag activiteiten te hebben
Goof schreef:Als ik het zo lees zou ik eens een goed gesprek gaan voeren met je partner en daar een oplossing gaan zoeken.
Je maakt mij niet wijs dat hij altijd werkt. Hij weet wel dat hij een kind heeft toch???
RoyceMack schreef:Ik ben wellicht een barbaar maar ik zou mn kind gewoon in de buggy bij de bak zetten langs de rand. Of laten spelen op een plek naast de bak in direct zicht. Ja je moet je focus verdelen, maar neem aan dat je niet traint voor een heftige Z proef? Je wilt ggewoon lekker rijden toch? Dat kan ook met een oog op je kind ggericht.
Gewoon proberen, dan weet je of zoiets haalbaar is voor jou